10 توصیه برای برخورد با کارمندان جدید در محل کار
گوناگون
بزرگنمايي:
آریا بانو - بازده / اگر کارمند جدیدی در شرکت یا سازمان شما استخدام شده است حالا وقت آن است کاری کنید آنها در شرکت جا بیفتند و خودشان را مثل عضوی از خانوادهی کارکنان احساس کنند. چطور این کار را میکنید؟ در این مقاله 10 توصیه برای برخورد با کارمندان جدید در محل کار آمده است. به دقت بخوانید و اجرا کنید.
البته که با هدایا و فعالیتهایی که باعث میشود آنها احساس کنند در خانهی خودشان هستند. به نظر کار بیخودی میرسد، اما در حقیقت، غافلگیر کردن کارکنان جدیدتان با چیزهای خاص آن هم در همان روز اول به آنها کمک میکند کارشان را با اخلاق کاری عالی شروع کنند. به علاوه، مطالعات اثبات کرده است این کار به اعضای تیمتان نشان میدهد که شما خواهان کسب نتایج خوب در یک محیط کاری با نیروی کار بسیار با انگیزهتر هستید.
در حقیقت، 81 درصد از کارکنان می گویند وقتی رئیسشان از آنها قدردانی میکند، دلشان میخواهد سختتر کار کنند.
در اینجا بعضی از راههای عالی برای آنکه نیروهای استخدامی تازه وارد کاملا احساس راحتی کنند و به نقشی که دارند متعهد بمانند و به راحتی خودشان را بخشی از تیم و کار گروهی بدانند به شما معرفی میشوند.
برخورد با کارمندان جدید در محل کار
1. یک عالمه هدیه به آنها بدهید
هدیههای شرکتی مانند تیشرتهای برند دار، هودی، بطری آب یا کیف دستی، کمک میکنند کارکنانتان احساس کنند عضوی از یک خانوادهی بزرگ هستند. اینکه بتوانند لوگو و رنگهای شرکتتان را بپوشند به اعضای جدید تیم کمک میکند احساس تعلق کنند.
یک نکتهی مهمتر آنکه، این اعضای جدید به احتمال فراوان پوشاک و البسهی خود را بیشتر بیرون از محل کار میپوشند، که این یعنی یک تبلیغات اضافی برای شما و شرکتتان!
2. تمام وسایل لازم را روی میز کار از قبل آماده کنید
اغلب اوقات، کسب و کارهایی که خیلی به فکر بودجه سنجی هستند در ملزومات اداری صرفهجویی به خرج میدهند، و کارکنان جدید را بدون اسباب و تجهیزات کافی و درست روانهی کار میکنند.
اما شما حتما به این فکر کنید که کارکنان جدیدتان در روز اول ممکن است چه چیزهایی نیاز داشته باشند، من جمله یک ماوس پد، منگنه، قلم و خودکار، و یک بسته کاغذ.
همچنین باید پسورد Wi-Fi و هر پسورد دیگری که ممکن است در روز اول کاری نیاز داشته باشند برایشان بنویسید. این ایده به آنها اجازه میدهد بدون نیاز به پرسیدن و سوال کردن برای هر چیزی به کار مشغول شوند.
3. یک هدیهی بامزه به آنها بدهید
مثلا با هدیه دادن یک جفت جوراب با مزه و مسخره که گویای یک چیز باحال و خنده دار است، صحنه را برای جالب و سرگرمکننده کردن محل کار فراهم کنید. اگر در یک اداره کار میکنید، میتوانید به کارمندان جدیدتان یک جفت جوراب مناسب فضای اداری هدیه بدهید یا یک جفت جوراب که سبک آن الهام گرفته از محیط اداری و کاری است.
حتی جورابهای خندهداری هستند که به افتخار بعضی از مشاغل و صنایع مشخص طراحی شدهاند. هیچ چیز مثل یک نکتهی جالب و بامزه یخ جمع را آب نمیکند، و جوراب بهترین مورد است چرا که همه آن را می پوشند و اندازهی آن عموما مسئلهای ایجاد نمیکند.
4. کمی از برنامهی صبحتان را باز بگذارید
البته که همه سرشان شلوغ است و مشغله دارند، و اضافه کردن یک ساعت اضافی به روزتان که به یک فرد استخدامی جدید اختصاص داده شود به نظر زمان بسیار زیادی میآید. اما روز اول بخشی اصلی و جدایی ناپذیر از موفقیت یک تازهگار است، پس در تطبیق و سازگاری آنها با محیط عجول نباشید یا انتظار نداشته باشید بدون راهنمایی و کمک شما خودشان بلافاصله مسیر تطبیق و سازگاری را پیدا کنند.
حتی اگر کاملا تازه کار باشند، باز هم قطعا در پروسهها و ابزارهای خاصی که شما استفاده میکنید باید تمرین ببینند، پس صبور باشید و اجازه دهید احساس کنند شما برای پاسخ دادن به تمام سوالات آنها حاضر هستید.
5. یک رفیق اداری برای تازه واردها تعیین کنید
آیا بیش از آن سرتان شلوغ است که بتوانید صبحتان را صرف کارکنان تازه وارد کنید؟ میتوانید تمام کارهایی که در بالا ذکر شد را با کمک یک کارمندی که کمتر سرش شلوغ است انجام بدهید او میتواند رفیق ادارهی تازه کارها برای یک یا دو هفتهی اول باشد. اما این کار را به صورت رندم و تصادفی انجام ندهید.
سعی کنید فردی را انتخاب کنید که یک دوست طبیعی و واقعی باشد و از این که برای کمک به آدمها وقت صرف کند ابایی نداشته باشد.
6. کاری کنید یک گشت کامل در اداره بزنند
حتما کاری کنید کسانی که تازه استخدام میکنید از اینکه هر چیزی کجای اداره قرار دارد باخبر بشوند، از پارکینگ گرفته تا اتاق استراحت.
برای آنکه کارکنان احساس تعلق کنند، لازم است بدانند چطور یک ظرف قهوه درست کنند، چطور از چاپگر استفاده کنند و کجا میتوانند در سکوت تماس تلفنی بگیرند.
7. با هم ناهار روز اول صرف کنید
کارشناسان میگویند دعوت کردن کارکنان جدید به ناهار روز اول یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای تبدیل کردن استخدامیهای جدید از مصاحبه شونده به اعضای تیم استفاده کنید.
هرچه جو صمیمی تر باشد به کارکنان بلند مدت کمک میکند در حین فراهم آوردن احساس تعلق با افراد جدید آشنا شوند. تنها غذا خوردن برای کارکنان جدیدتان باید انتخاب آخر باشد.
8. برای کارکنان جدید ساعت شادی برنامه ریزی کنید
برای آنکه کارکنانتان جوی صمیمی احساس کنند و در ساعات استراحت به آنها خوش بگذرد و بیشتر جذب کار و محیط کاری بشوند، یک دورهمیهای کوتاه غیر رسمی در ساعاتی خاص که میتوان به آن «ساعت شادی» گفت ترتیب بدهید تا کارکنان جدیدتان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، جلسهی ارتباطی روز اول را به یک دورهمی بعد از کار تبدیل کنید. البته، هم ناهار و هم نوشیدنی نیز میتوانید در شرکت سرو کنید.
9. میزبان یک بازی بامزه باشید
اینکه کاری کنید کارکنانتان یک بازی با مزه انجام بدهند راهی عالی برای آن است که ظرف اندک زمانی خنده و ارتباط را در جو اداره حکمفرما کنید.
بازیها میتوانند به اثبات اینکه چقدر اعضای تیم با هم خوب کار میکنند کمک کنند، به شرط آنکه شما از سبک همکاری کل دپارتمانتان یک نگرش و دید وسیع و از دور داشته باشید.
وقتی ببینید کارکنان جدیدتان تا چه اندازه متعهد، اهل رقابت، و پر انرژی هستند، دربارهی شخصیت آنها و جایی که میتوانند در آن رشد و شکوفایی داشته باشند بیشتر خواهید آموخت.
بازیها همچنین امکان به وجود آمدن دوستیهای طبیعی را فراهم میآورند که به روابط کاری بهتر منجر میشود.
10. سر بحث و گفتگو را باز کنید
آخرین اما به همان اندازه مورد مهم: حتما از رابطهی کارمند-کارفرمایی که راحت و صمیمیانه است اطمینان حاصل کنید.
کارکنان امروزی در یک محیط شفاف و صادقانه شکوفا میشوند، و کارکنان شما اگر به آنها به نوعی برسانید که بعضی موضوعات خاص خارج از چارچوب سازمانی هستند کمتر احتمال دارد به شما اعتماد و احساس تعلق کنند.
تاکید کنید که شما برای حمایت و پاسخ دادن به هر سوالی آنجا حاضر هستید، از همان روز اول کاری تا روز آخر کارشان (که خوشبختانه زمان خیلی طولانی نخواهد بود)!
-
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸:۰۵
-
۱۹ بازديد
-
-
آریا بانو
لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/272333/