آریا بانو

آخرين مطالب

در سفر به مسکو، از جاهای دیدنی کرملین دیدن کنید گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - کجارو / کرملین مسکو متشکل از چهار قصر، چهار کلیسا و دیوار کرملین با قدمتی از سال 1487 در کشور روسیه است که رئیس‌جمهور روسیه در کاخ این مجموعه اقامت دارد.
بازدید از کرملین در مسکو، پایتخت روسیه، رویای هر گردشگری در جهان است. اگر فرصت‌های عکاسی برای جلب‌ توجه شما کافی نیست، مطمئن باشید که افسانه‌های پشت این اقامتگاه تزارها، قدرت تاج‌و‌تخت امپراتوری اروپایی و همچنین محل سکونت اخیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برای کشاندن شما به این مکان خارق‌العاده کافی هستند.
1. قصرهای کرملین
قصرهای کرملین، خانه قدرتمندترین ساکنان روسیه، با معماری ممتاز و زیبا و فضاهای بیرونی پرزرق‌و‌برق، حس شکوه و جلال گذشته خود را در طول سال‌ها کاملا حفظ کرده‌اند. برجسته‌ترین آن‌ها، کاخ بزرگ کرملین است که به‌تنهایی با بودجه حیرت‌آور 11 میلیون روبل در سال 1838 ساخته شد و بعدها با یک‌ میلیون دلار در دهه 1990، مورد بازسازی قرار گرفت. با توجه به اتاق‌های خصوصی تزارها، محل امضای بسیاری از معاهده‌های مهم و برجسته تاریخ و اقامتگاه اخیر رئیس‌جمهور روسیه می‌توان گفت که از هر منظر این ساختمان با نمایی باشکوه از جنس طلا، درخشش تاریخ نمایان است.
2. آرموری چمبر؛ موزه اسلحه و نشان‌های خانوادگی (Armoury Chamber)
نام کرملین، به‌معنای دژ است؛ ضمن اینکه این ساختمان تاریخی زمانی محل نگهداری مرگ‌بارترین سلاح‌های امپراتوری روسیه بوده است؛ هرچند هم‌اکنون، یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های مسکو به شمار می‌آید و دارای مجموعه‌ای تماشایی از سلاح‌ها و جواهرهای تزارها و لوازم‌خانگی پرزرق‌و‌برق‌ این خانواده سلطنتی است. گنج‌های این مجموعه شامل 10 تخم‌مرغ فابرژه بسیار ارزشمند، شاهکارهای هنری از قرن پنجم تا بیستم، لباس‌های تاج‌گذاری تزارها، تخت پادشاهی از جنس عاج ایوان مخوف (ایوان چهارم واسیلیویچ) و کالسکه‌های سلطنتی بسیار زیبای مزین به جواهر می‌شود.
تخم‌مرغ فابرژه، تخم‌مرغ نگین‌داری است که توسط خاندان فابرژه در سن پترزبورگ ساخته می‌شد. از 65 تخم‌مرغ شناخته‌شده، 57 عدد آن‌ها باقی‌مانده است. تنها با درنظرگرفتن ارزش خالص اقلامی که در اختیار آرموری چمبر است، تعجب و حیرت شما برانگیخته خواهد شد.
معمار: کنستانتین تون (Konstantin Thon)
قیمت بلیط: 11 تا 16 دلار (1000 - 700 روبل)
ساعت فعالیت: جمعه تا چهارشنبه: 10 صبح تا 6 عصر
تلفن: 697 03 49 495 7+
آدرس: Armoury Chamber, The Moscow Kremlin, Moscow, Russia
3. کلیسای جامع اسامپشن (The Assumption Cathedral)
کلیسای جامع اسامپشن که با نام کلیسای جامع درمیشن نیز شناخته می‌شود، در سال 1479 رونمایی شد و همان مکانی است که تمام تزارهای روسیه در آن، تاج‌گذاری کرده‌اند. درمیشن، به‌معنای عروج مریم از زندگی زمینی‌اش است. بر اساس این باور که نزد کلیسای کاتولیک، ارتدکس شرقی و بخشی از انگلیکان اعتبار دارد، جسم و روح حضرت مریم (مادر حضرت مسیح (ع))، پس از پایان زندگیش در دنیا، به‌سوی عرش منتقل شده است.
کلیسای جامع اسامپشن، مهم‌ترین و قدیمی‌ترین کلیسا در کرملی و مقر اصلی کلیسای ارتدکس روسیه از سال 1326 بوده است. مراسم انتخاب پاتریاک‌های جدید (رهبران کلیسای روسیه) و همچنین تاج‌گذاری تزارها، در این مکان برگزار می‌شد. علاوه بر این، کلیسای مذکور، محل دفن این رهبران مذهبی بود. پنج گنبد طلایی براق پیازی‌شکل که روی برج‌های کلیسا را پوشانده‌اند، یک چشم‌انداز اصیل روسی برای شما به وجود آورده‌اند که نفستان را بند خواهد آورد.
معمار: آریس توتله فیوراوانتی (Aristotele Fioravanti)
تلفن: 695 37 76 495 7+
آدرس: Assumption (Dormition) Cathedral, Moscow, Russia
4. مجموعه صندوق الماس (The Diamond Fund)
یک الماس 342٫5 قیراطی در مجموعه صندوق الماس در موزه آرموری چمبر وجود دارد
صندوق الماس، یک مجموعه از جواهرهای کمیاب و سنگ‌های الماس فوق‌العاده گرانبهای قدیمی تزارها محسوب می‌شود که در اصل از گنج‌های خصوصی پتر کبیر تشکیل شده است. این مجموعه شامل 33 کیلوگرم قطعه طلا و یکی از بزرگ‌ترین الماس‌های جهان با وزن 342٫5 قیراط و 68٫5 گرم وزن می‌شود. تاج‌های سلطنتی روسیه، بزرگ‌ترین یاقوت کبود جهان، چند تخم‌مرغ فابرژه، الماس مشهور اورلف (Orlov) و جواهرهای مشهور در سطح جهانی مانند فواره آبی (Blue Fountain) را نیز می‌توان در اینجا مشاهده کرد. با وجود این اقلام شگفت‌انگیز و خارق‌العاده، جای تعجب ندارد که مجموعه صندوق الماس، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های الماس در تمام عصرها طبقه‌بندی شود.
قیمت بلیط: هشت دلار (500 روبل)
آدرس: موزه آرموری چمبر
ساعت فعالیت: جمعه تا چهارشنبه: 10 صبح تا یک ظهر و دو ظهر تا 5:20 عصر
تلفن: 629 20 36 495 7+
آدرس: The Diamond Fund, Moscow, Russia
5. کلیسای جامع بشارت (Annunciation) و کلیسای جامع آرکینجل (Archangel)
کلیسای جامع بشارت به‌غیر از نمای خارجی طلایی درخشانش، برای نمایش یک مجموعه منحصربه‌فرد از تمثال‌های روسی، در میان گردشگران بسیار محبوب است. برخی از فوق‌العاده‌ترین انواع آن‌ها مانند شاهکارهای آندری روبلف (Andrei Rublev)، مشهورترین نقاش تصویر عیسی (ع) یا حضرت مریم در تمام اعصار، در این کلیسا قرار دارند.
افتتاح: 1489
ساعت فعالیت: جمعه تا چهارشنبه: 10 صبح تا پنج عصر
تلفن: 695 41 46 495 7+
آدرس: Moscow, Russia, 103132
کلیسای جامع آرکینجل، مقبره بسیاری از بزرگ‌ترین حکام روسیه را در خود جای است. نمای خارجی آن، چشم‌انداز کاملا متفاوتی نسبت به دو کلیسای دیگر کرملین، به شما ارائه می‌کند. دکوراسیون پرنقش‌و‌نگار و تزیینات به‌شکل گل و صدف‌ در نمای خارجی آن، برخی از مجلل‌ترین و باشکوه‌ترین جلوه‌های معماری ایتالیا هستند که امروزه می‌توان در مسکو مشاهده کرد.
قیمت بلیط: 11 دلار (700 روبل)
ساعت فعالیت: جمعه تا چهارشنبه: 10 صبح تا پنج عصر
تلفن: 695 37 76 495 7+
آدرس: Cathedral of the Archangel, Moscow, Russia
6. برج ناقوس ایوان کبیر (The Ivan the Great Bell Tower)
افسانه‌ها می‌گویند که برج ناقوس ایوان کبیر، علاوه بر اینکه دقیقا در مرکز مسکو قرار دارد، شبیه به یک شمع در حال سوختن، طراحی شده است. با بالا رفتن از این برج بلند با ارتفاع 81 متر، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از سراسر شهر را خواهید دید. به‌هیچ‌وجه فرصت دیدن این مناظر شگفت‌انگیز را از دست ندهید. این برج که در سال 1600 تکمیل شد، تا زمان انقلاب فرانسه، عنوان بلندترین سازه در کل شهر را داشت؛ زیرا تا آن زمان، مقامات حکومتی، ساخته‌شدن ساختمانی شبیه به آن را ممنوع کرده بودند.
در پایین برج، یک ناقوس غیرمشهور به نام تزار قرار دارد که با 6 متر ارتفاع و قطر و بیش از 200 هزار کیلوگرم، بزرگ‌ترین ناقوس جهان به حساب می‌آید؛ پس از متلاشی‌شدن یکی از قطعات این ناقوس، هیچ‌وقت مورد استفاده قرار نگرفت. با توجه به‌اندازه ناقوس تزار، از آن به‌جای یک کلیسای کوچک و از فضای خالی ایجاد شده توسط قطعه شکسته هم به‌عنوان در ورودی استفاده شد. ظاهرا سازنده اصلی آن با شنیدن خبر این اتفاق، از غصه جان خود را از دست می‌دهد؛ با این وجود، این ناقوس کماکان یک مکان دیدنی حیرت‌انگیز است.
معمار: پتروک مالی (Petrok Maly) و بون فریزین (Bon Fryazin)
شروع ساخت: 1329
آدرس: Ivan the Great Bell Tower, Moscow, Russia
7. میدان سرخ
مکان‌هایی که پیرامون کرملین قرار گرفته‌اند، درست به همان اندازه ارزش دیدن دارند. برای شروع می‌توان از میدان سرخ نام برد. این نقطه مهم و نمادین مسکو با دیوارهای سرخ و چشم‌اندازی از سنت باسیل و گنبدهای خیره‌کننده کرملین، چشم‌اندازی جذاب از مسکو است که هیچ گردشگری نباید آن را از دست بدهد.
دور میدان سرخ به گشت‌و‌گذار بپردازید؛ جایی که مکان سابق اعلام قوانین جدید تزارها و خانه یادبودهای برخی از بزرگ‌ترین قهرمانان روسی مانند مینین (Minin) و پوزارسکی (Pozharsky) بود و به تماشای منظره باابهت برج‌های کرملین و مشهورترین مرکز خرید مسکو یعنی GUM بنشینید. میدان سرخ همیشه پرجنب‌و‌جوش، همچنین خانه برخی از فروشگاه‌ها، فستیوال‌ها، مراسم و جشن‌ها است.
8. کلیسای جامع سنت باسیل
سنت باسیل طوری طراحی شد تا شبیه به شعله‌های لرزان برخاسته از یک آتش بزرگ باشد و کماکان یکی از تاثیرگذارترین جاهای دیدنی مسکو به شمار می‌آید. گنبدهای رنگین‌کمانی کلیسای جامع سنت باسیل واقعا افسانه‌ای هستند. پس از تحسین فضای بیرونی این شاهکار معماری، به داخل آن بروید تا از محیط آرامش‌بخش آن لذت ببرید و از بالکن ساختمان بر فراز رودخانه ولگا، شاهد چشم‌اندازی زیبا باشید.
گردشگران از سراسر جهان به کرملین می‌آیند تا با کلیسای جامع سنت باسیل با طراحی عجیب‌و‌غریب، منحصربه‌فرد و خارق‌العاده، عکس بگیرند. بر طبق افسانه‌ها ایوان مخوف (Ivan the Terrible) در روز تکمیل بنا دستور داد تا چشمان معمار سنت باسیل را از حدقه در بیاورند تا او هرگز نتواند بنایی به این زیبایی خلق کند.
معماران: ایوان برما (Ivan Barma) و پوستنیک یاکولیف (Postnik Yakovlev)
ارتفاع: 65 متر
قیمت بلیط: هشت تا 11 دلار (700 - 500 روبل)
تلفن: 698 33 04 495 7+
آدرس: Red Square, Moscow, Russia, 109012
9. مقبره لنین (Lenin’s Mausoleum)
در مقبره لنین، شخصا با خود لنین، ملاقات کنید
مقبره لنین، فرصتی ترسناک، اما منحصربه‌فرد برای درک آشفته‌ترین دوران تاریخ یعنی انقلاب روسیه است. با بازدید از مقبره لنین، این امکان در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد تا از نزدیک، مردی را ببینند که روسیه را تبدیل به ایالتی سوسیالیست کرد. مقبره لنین که با دیگر مقبره‌ها و یادبودهای رهبران شوروی، محاصره شده است، اهمیت این دوره از تاریخ را به ما نشان می‌دهد. بازدیدکنندگان می‌توانند به اینجا بیایند و جسد کاملا سالم و محافظت‌شده این سوسیالیست مشهور روسیه را تماشا کنند.
معماران: آی ای فرانسوز (I.A. Frantsuz)، الکسی شیوسف (Alexey Shchusev) و جی کی یاکولیف (G.K. Yakovlev)
ساعت فعالیت: سه‌شنبه تا پنج شنبه و شنبه: 10 صبح تا یک ظهر
تلفن: 623 55 27 495 7+
آدرس: Lenin’s Mausoleum, Red Square, Moscow, Russia
10. باغ الکساندر (Alexander Garden)
باغ الکساندر، به‌واسطه وجود جاذبه‌هایی چون مقبره سرباز ناشناس و شعله جاویدان (Eternal Flame) که از میدان‌های جنگ لنینگارد (سن پترزبورگ فعلی) به اینجا آورده شده است، مکانی تامل‌برانگیز به شمار می‌رود؛ چراکه یک یادبود متاثرکننده از تراژدی جنگ هستند و سربازان جان‌باخته، شهرهای نابودشده و بسیاری از تلفات خشونت قرن بیستم را به یاد بازدیدکنندگان می‌اندازند.
سربازان نگهبان در هر لحظه از روز از آتش جاویدان محافظت می‌کنند و آمدن به اینجا برای ادای احترام، یک سرگرمی محبوب محلی است. مقبره سرباز ناشناس با جسدی از جنگ جهانی دوم، به نزدیک‌ترین محلی اشاره دارد که سربازان نازی به مرکز شهر مسکو رسیدند. مجسمه‌های شگفت‌انگیز، یک ستون هرمی و یک غار، برخی از دیگر مکان‌هایی هستند که بازدیدکنندگان را به این پارک تاریخی جذب می‌کنند.
ساعت فعالیت: 24 ساعته
آدرس: Alexander Gardens, Moscow, Russia

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/271989/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود