آریا بانو

آخرين مطالب

آخرین اخبار از تعداد مبتلایان به کرونا تا راه‌های پیشگیری از آن اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تراژدی اتوبوس‌های کاغذی، ماسک چند؟، خطر کرونا در معتادان بیشتر است، مورد مشکوک به کرونا در مدارس نداشتیم/ توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، لیست بیمارستان‌های پذیرش کننده بیماران کروناویروس اعلام شد و... از مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا طی امروز (3 اسفندماه) هستند.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی خبرگزاری ایسنا، امروز شنبه (3 اسفندماه) بیش از 50 خبر، مصاحبه و گزارش را تا این لحظه روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:
تراژدی اتوبوس‌های کاغذی
بی رودربایستی وضعیت اتوبوس‌های پایتخت از آنچه که مسئولان تصور می کنند بغرنج‌تر است، وضعیتی که با اصلاح قیمت بنزین چنان بدتر شد به گونه‌ای که گاهی باید عطای سوار شدن به اتوبوس را به لقایش بخشید و یا اگر مجبور به انتخاب اتوبوس شدی، اگر خیلی هنر داشته باشی باید بتوانی چند سانتی متر در چند سانتی متر، جا برای ایستادن و آویزان شدن از میله‌های اتوبوس برای خودت دست و پاکنی و نهایتا خیلی زرنگ باشی جایت را طوری تنظیم کنی که وقتی خواستی پیاده شوی لای دست و پای مردم گره نخوری و از ایستگاه جا نمانی.
به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام مسئولان شهرداری تهران، بعد از اصلاح قیمت بنزین تعداد مسافران حمل ونقل عمومی به ویژه اتوبوس حدود 20 الی 25درصد افزایش یافته است، این افزایش تعداد مسافران در حالی است که بنا به گفته محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شاهد افزایش فرسودگی اتوبوس‌های پایتخت هستیم.
قرنطینه خود خواسته محسن هاشمی
رئیس شورای شهر در مورد عدم حضورش در جلسه هیات رئیسه توضیحاتی ارائه کرد.
محسن هاشمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه اخیرش با شهردار منطقه 13 که در حال حاضر در بیمارستان به دلیل مشکوک بودن به ویروس کرونا بستری است، گفت: سه‌شنبه هفته گذشته جلسه‌ای در مورد شورایاران در منطقه 13 تشکیل شد که با شهردار منطقه 13 که در حال حاضر مشکوک به ابتلا کرونا است، دیدار داشتم.
کشندگی "کرونا" کمتر از "آنفلوآنزا"/اعلام آمار بیماری، روزانه ساعت 13
وزیر بهداشت با تاکید بر عدم توجه به شایعات پیرامون کرونا ویروس، گفت: بررسی‌های بیشتر بر روی موارد مشکوک در حال انجام است و آمار جدید هر روز حدود ساعت 13 به صورت تجمیعی به مردم اعلام خواهد شد.
دکتر سعید نمکی در خصوص شیوع کرونا ویروس در کشور گفت: پس از گزارشاتی که از استان قم مبنی بر وجود بیماران مبتلا به آنفلوآنزا به دست ما رسید، ‌ بررسی‌های دقیق تر همکاران ما آغاز شد که حاکی از تایید بروز موارد آنفلوآنزا در این استان بود. طبق پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی اگر فردی به محل آلوده به ویروس سفر کرده باشد و یا در تماس مستقیم و موثر با افراد آلوده بوده باشد باید طبق قوانینی که برای برخورد با مبتلایان به کرونا ویروس وجود دارد با او برخورد کنیم.
"ماسک" چند؟
به دنبال گزارش موارد مثبت کروناویروس در کشور، شواهد حاکی از آن است که بازار برای محتکران و گران‌فروشان "ماسک" داغ شده؛ به طوری که گزارش‌ها از برخی داروخانه‌ها و مراکز عرضه ملزومات پزشکی نشان می‌دهد که انواع ماسک یا گیر نمی‌آید و یا با قیمت‌های چند برابری عرضه می‌شود.
هرچند که با انتشار اخبار شیوع کروناویروس جدید در چین و سایر کشورها، بازار ماسک و ژل ضدعفونی دست در ایران نیز دچار التهاب شد و برخی از کمبود این اقلام در داروخانه‌ها صحبت کردند، اما اداره‌کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که به هیچ عنوان در کشور کمبود ماسک وجود ندارد و با گران‌فروشان ماسک هم برخورد قضایی انجام خواهد شد.
شناسایی 10 مورد جدید کروناویروس در کشور / شمار جانباختگان به 5 تن رسید
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از شناسایی قطعی 10 مورد جدید کروناویروس 2019 خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور درباره آخرین وضعیت بیماری کروناویروس جدید در کشور گفت: تا این لحظه بیش از 785 نفر از میان هزاران نفری که به مراکز بهداشتی مراجعه کردند، به مراکز درمانی ارجاع شدند و تحت نظر قرار گرفتند تا بررسی‌های بیشتری روی آنها انجام شود.
لیست بیمارستان‌های پذیرش کننده بیماران کروناویروس اعلام شد
لیست بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمت به بیماران مبتلا به کروناویروس در کل کشور از سوی سازمان نظام پزشکی اعلام شد.
به گزارش ایسنا، ‌ بنابر اعلام کانال اطلاع‌رسانی سازمان نظام پزشکی، در مجموع 170 بیمارستان در کشور ارائه دهنده خدمت به مبتلایان کروناویروس هستند.
تعطیلی مهدهای کودک قم/ تدابیر پیشگیری از شیوع کرونا در مراکز بهزیستی
رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور از تخصیص سرانه 30 هزار تومانی برای تهیه اقلام بهداشتی و پیشگیرانه از شیوع کروناویروس در مراکز شبانه روزی تحت پوشش این سازمان خبر داد.
محمد نفریه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با شیوع کرونا ویروس در چین کمیته دائمی پیشگیری از بیماری‌های سازمان بهزیستی نیز شروع به کار کرد، گفت: این کمیته تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس را در دستور کار قرار داد. به این ترتیب دستورالعمل‌هایی عمومی در هماهنگی وزارت بهداشت تهیه و به تمامی مراکز استان‌ها ارسال شد.
خطر کرونا در معتادان بیشتر است
یک پژوهشگر و درمانگر اعتیاد با بیان اینکه پایین بودن سیستم ایمنی بدن معتادان باعث می‌شود آنها در برابر بیماری‌های عفونی نسبت به افراد عادی آسیب‌پذیرتر باشند، به معتادان توصیه کرد باتوجه به اینکه از سیستم‌ ایمنی بسیار ضعیفی برخوردارند علاوه بر شستشوی مداوم دست‌ها، تماس‌های خود را با یکدیگر به شدت کاهش دهند.
رامین رادفر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تمامی معتادان به دلیل مصرف مواد مخدر از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردارند که البته ضعیف بودن سیستم ایمنی در معتادان تزریقی بیشتر از دیگر معتادان است، اما به طور کلی پایین بودن سیستم ایمنی بدن معتادان باعث می‌شود آنها در برابر بیماری‌های عفونی نسبت به افراد عادی به شدت آسیب‌پذیرتر باشند. به طور مثال بیماری عفونی مانند سل که سرعت انتقال و مسری بودن آن به مراتب از ویروس کرونا و ویروس‌های تنفسی دیگر کمتر است، میان مصرف‌کنندگان مواد مخدر بیشتر از افراد عادی است.
مورد مشکوک به کرونا در مدارس نداشتیم/ توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده
مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه هیچ مورد مشکوکی در مدارس از ابتلا به کرونا ویروس نداشتیم گفت: اگر هم مواردی وجود داشته باشد باید وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی کند و ما امر آموزش و پیشگیری را بر عهده داریم.
دکتر حسن ضیاءالدینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تمهیدات آموزش و پرورش برای پیشگیری از کرونا در جمعیت دانش آموزی اظهار کرد: ما آموزش‌ها را از چندی قبل در کل کشور آغاز کرده‌ایم و به منظور ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان بخشنامه‌هایی را با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به استانها ارسال کرده‌ایم تا اصول بهداشتی و فردی و نکات سلامت به دانش آموزان آموزش داده شود.
کروناویروس و توصیه‌های یک دامپزشک به کسانی که از حیوان نگهداری می کنند
به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف، پرسش‌هایی در زمینه نگهداری از حیوانات و خطر ابتلا به این ویروس مطرح است. یک دامپزشک ضمن تاکید بر اینکه مطالعه یا تاییدیه‌ای مبنی بر اینکه حیوانات از جمله حیوانات خانگی می‌توانند عامل ابتلا به ویروس کرونا باشد، وجود ندارد، بر لزوم رعایت بهداشت فردی و محیطی در این رابطه تاکید کرد.
پیمان محمدزاده در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا حیوانات خانگی مستعد ابتلا به ویروس کرونا هستند، با تاکید بر اینکه صاحبان حیوانات خانگی به هیچ عنوان در این زمینه نگرانی نداشته باشند، تصریح کرد: به هر حال توصیه ما این است که به دلیل سایر عوامل بهداشتی پس از تماس با حیوانات دست‌ها به‌طور دقیق شسته شوند. ممکن است برخی افراد در شرایط فعلی دچار استرس شوند و به حیوانات آسیب رسانند یا بخواهند حیوان خانگی‌شان را از خود دور کنند. به این گونه افراد باید اطمینان داد که تاکنون هیچگونه گزارشی در دنیا مبنی بر ابتلای حیوانات خانگی (پِت‌) به ویروس کرونا نداشته‌ایم.
مخالفت پلیس با کاهش مجازات مجرمان موادمخدر
رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا خواستار تجدید مجازات مجرمان موادمخدر در قانون شد.
سردار مسعود زاهدیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احتمال کاهش مجازات‌ مجرمان موادمخدر نظیر قاچاقچیان و خرده فروشان اظهارکرد:‌ در گذشته زمانی‌که قانونگذار برای مجرمان موادمخدر قانون را تدوین کرد، واقع‌بینانه با موضوع روبه‌رو و این قانون تدوین شد، چرا که این افراد سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند و حتما باید مجازاتشان سنگین‌تر از چیزی که هست بشود، نه اینکه تقلیل پیدا کند.
به گزارش ایسنا، پنج خبر پربازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:
پس از ابتلا به "کووید-19" چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟
سخنان وزیر بهداشت ترکیه درباره کروناویروس در ایران، درست منعکس نشده است
لیست بیمارستان‌های پذیرش کننده بیماران کروناویروس اعلام شد
شناسایی 10 مورد جدید کروناویروس در کشور / شمار جانباختگان به 5 تن رسید
عمر مفید ماسک‌ها / مدت زمانی که ویروس کرونا روی سطوح می‌ماند
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/271943/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گفت و گوی خبرنگاران با امیررضا معصومی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

اهدای جایزه برترین فدراسیون سال به فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از انتخاب به عنوان برترین سرمربی سال 1402

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان و شوخی های پیمان یوسفی

گل اول اورتون به لیورپول توسط جارد برنثویت در دقیقه 27

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم