آریا بانو

آخرين مطالب

حجت الاسلام خاموشی:

نقش تربیتی بانوان بدیل ندارد/فاطمه(س)؛ باطن لیله القدر گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - رئیس سازمان اوقاف در ویژه برنامه میلاد حضرت فاطمه (س) با تأکید بر نقش تربیتی بانوان گفت: این برترین نقشی است که بدل ندارد و با چیزی جایگزین نمی‌شود و کسی نمی‌تواند جای شما را در تربیت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، ویژه برنامه میلاد حضرت فاطمه (س) به همت مرکز امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در این مراسم با اشاره به سوره کوثر و معنی این لغت گفت: کوثر، یعنی چشمه جوشان دائمی که دارای خیر و برکت فراوان است و افتخار شما بانوان این است که کوثر از شماست و شما از کوثر هستید. معنای آن این است که بانوان مکرمه در میان خود، مرواریدی به نام دخت پیامبر گرامی اسلام (ص) دارند. اوست که در حدیث کسا ء محور جمع شدن آل الله است.
وی اظهار کرد: در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است که می‌فرمایند: «کسی که فاطمه (س) را درک کند و حق معرفتش را بشناسد در حقیقت لیلهالقدر را درک کرده است و لیله‌القدر بهتر از هزار ماه است» وجود شریف فاطمه (س) باطن لیله القدر است و شناخت او شناخت لیله القدر است، لیله القدر، شبی است که سرنوشت انسان‌ها در آن شب تعیین می‌شود، شبی است که نزول قرآن در آن شب انجام شده است، پس اگر کسی فاطمه (س) را درک کند، لیله القدر با این عظمت را درک کرده است. فاطمه (س) در صنف شما بانوان بوده است. الحمدالله که خدا فاطمه را خلق کرد و برای ما الگوی تمام عیار شد و در جامعه ایران در هر کوی و برزن نامش بلند آوازه است و بانوان مکرمه ما ایشان را الگو قرار می‌دهند.
حجت الاسلام خاموشی در ادامه سخنانش به چند ویژگی حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و افزود: ویژگی اول اینکه زندگی حضرت فاطمه (س) نقطه ایمانی بسیار بالایی دارد. فاطمه زهرا (س) مؤمن به خداست و خدای طلب و خدا جو و متعبد است و از معیارهای فلاح و رستگاری ایمان موحدانه است. فاطمه (س) در نقطه ایمان موحدانه خیلی بلندمرتبه است. بانوان جامعه ما این نقطه را فراموش نکنند، زیرا نقطه ایمان، نقطه نجات‌بخش است.
وی با اشاره به آیات انتهایی سوره تحریم گفت: در سوره تحریم آمده است: «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِینَ کَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَامْرَأَتَ لُوطٍ ۖ کَانَتَا تَحْتَ عَبْدَیْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَیْنِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ یُغْنِیَا عَنْهُمَا مِنَ اللَّهِ شَیْئًا وَقِیلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِینَ»، خداوند در این سوره برای انسان‌هایی که در خیمه ایمانی وارد شدند و پذیرش ایمانی ندارند دو مثال می‌زند، یکی آنها که در خاندان پیامبر (ص) بودند، اما در مسیر ایمان قرار نگرفتند و در مسیر غرق شدگان قرار گرفتند، از جمله همسر لوط که در نقطه ایمانی، پذیرش ایمان موحدانه نداشت و از جرگه مؤمنان خارج شد. اینها تحت زندگی بودند که سرپرست زندگی، نبی الهی بود، اما مسیر الهی را به کار نبستند و زندگی مؤمنانه و موحدانه نداشتند، به آن مسیر خیانت کردند و نبی الهی نتوانست از آنها دستگیری کند، به آنها گفته شد در آتش افکنده شوید، ولی در نقطه مقابل ممکن است فردی در ملک پادشاه و زر و زور باشد، ولی چون مؤمنانه زندگی می‌کند به بهشت رود، مثل همسر فرعون که موسی (ع) را پذیرفت و نجات داد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: ویژگی اول که صدیقه کبری را متمایز می‌کند، نقطه ایمانی بسیار بلند صدیقه کبری است و این نقطه‌ای است که ما و شما باید الگو بگیریم و بانوان باید این دو مثال سوره تحریم را به خاطر بسپارند و نکته دوم ویژگی حضرت این است که به خدا پناه می‌برد. ایمان باید آثار داشته باشد و یکی از آثار ایمان این است که انسان متوکل به خدا می‌شود، اهل تقوا و عمل صالح می‌شود.
خاموشی افزود: اسلام فقط به حفظ ظاهر و هویت شناسنامه‌ای نیست. در دین اسلام توجه زیادی به بانوی مسلمان شده، نکته سوم، تربیت و پرورش انسانهاست. این خصوصیت فاطمه (س) در عالم خلقت مصداق ندارد، شوی او حضرت علی (ع) و اول امام است؛ کسی که مصداق آیه شریفه قرآن است و فرزندان معصوم به جامعه تحویل می‌دهد.
وی ضمن پر اهمیت برشمردن نقش تربیتی بانوان عنوان کرد: نقش تربیتی بانوان برترین نقشی است که بدل ندارد و با چیزی جایگزین نمی‌شود. کسی نمی‌تواند جای شما را در تربیت بگیرد. اگر می‌گویند بهشت زیر پای مادران است به دلیل جریان تربیت است که از بدو انعقاد نطفه نقش مادر آغاز می‌شود و تا هنگامه مرگ خودش یا فرزند موظف است مادرانه برخورد کند.
حجت الاسلام خاموشی یادآور شد: اگر جامعه می‌خواهد در گام دوم انقلاب اسلامی پیشرفت و قدرت داشته باشد از منزل و تربیت مادر آغاز می‌شود. مهد علم آموزی، تربیت، رشد و تعالی، منزل است و بانوان نباید وقت خود را تلف کنند، اگر فرزندی دارند، اولویت کاری حتی بانوانی که مشغول کار در بیرون منزل هستند باید تربیت فرزندان باشد و نکته چهارم این است که علم آموزی و مهد پرورش استعدادها بانوان هستند.
وی ادامه داد: آخرین نکته اینکه برای رسیدن به نتیجه مطلوب صبر و استقامت لازم است و وجود صبر در بانوان ایران زمین زیاد است. ایثار و مقاومت در درون نهاد منزل شکل می‌گیرد و امید است بهره برداری معنایی و ایمانی از این نکات صورت پذیرد و چه قدر خوب است که نام فاطمه (س) در جامعه ما ادامه دار شود، نامی که نشان دهد علاوه بر شناسنامه اهل بیتی رفتار اهل بیتی هم داریم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/270631/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن