آریا بانو

آخرين مطالب

4 تا از معروف‌ترین جشن‌های تایلند گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - چطور / کشور تایلند همیشه در کنار تعطیلات و تفریحات استفاده می شود و هر گردشگری از آن بعنوان محبوب ترین مقصد برای خوش گذرانی یاد می کند، اما چرا تایلند به یکی از پرطرفدار ترین مکان های گردشگری جهان تبدیل شده و سالانه گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است؟ تایلند با دارا بودن بهترین و لوکس ترین هتل ها اقامتی راحت و لاکچری را برای مسافرانش فراهم ساخته و یکی از دلایل محبوبیت این کشور نیز همین امر می باشد. همچنین اماکن تفریحاتی فراوانی که در خود جای داده نیز آن را به یکی از بهترین کشورها برای تفریحات در تعطیلات تبدیل کرده است. یکی دیگر از جذابیت های این کشور رویایی نیز فستیوال ها و جشنواره های فوق العاده آن بوده که به دلیل جذابیت بالای آنها سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند تا در این فستیوال ها شرکت کنند.
فستیوال های معروف تایلند کدامند؟ تایلند دارای فستیوال های فراوانی است اما در بین همه آنها یکسری فستیوال ها و جشنواره های از اهمیت بالایی برخوردارند و همچنین طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارند. فستیوال آب یا جشن آب تایلند ، فستیوال ارواح، جشن بالن آرزوها، فستیوال راکت ها و فشفشه ها، فستیوال بوفالو سواری و….. جزء معروف ترین فستیوال های تایلند به حساب می آیند که در برگزاری های این فستیوال ها گردشگران بسیاری از تور تایلند lahzeakhar شرکت می کنند و همچنین خبرنگاران از برخی کشورها می آیند تا به صورت زنده نیز این فستیوال ها را ضبط کنند. در ادامه شما را با 4 تا از بهترین جشن های تایلند آشنا می سازیم.
جشن آب تایلند بهترین جشنواره در تایلند
معروف ترین و پرطرفدار ترین فستیوال تایلند نیز جشن آب سونگران است که هر سال به صورت گسترده در تمام نقاط کشور تایلند برگزار می شود. از آنجا که آب مظهر پاکی برای مردم تایلند است نیز این فستیوال را برگزار کرده تا بدبختی و بدی ها از مردم شسته شود. در ابتدای این جشنواره خانواده ها در کنار یکدیگر جمع شده و به معابد میروند تا مجسمه های بودا را با آب پاکی به همراه عطر مخصوص تایلندی شسته و به عبادت می پردازند، سپس در کوچه و خیابان ها فسیتوال آب بازی آغاز شده و همه مردم چه پیر و جوان و چه کوچک و بزرگ نیز به همراه سطل و تفنگ آبپاش و هر گونه وسیله دیگر نیز به آب بازی می پردازند و می توان گفت که هیچکس در امان نمی ماند. یکی از نکاتی که توجه به آن ضرورت دارد این است که ممنوعیت سفر به تایلند برای برخی از گردشگران وجود دارد که می توانید با مطالعه آن از شرایطش مطلع گردید.
زمان برگزاری جشن آب بازی در تایلند چه زمانی است؟
فستیوال بزرگ آب تایلند نیز از 13 الی 15 آوریل به مدت سه روز برگزار می شود، اما ممکن است این فستیوال به دلیل استقبال گردشگران و مردم تایلند به 5 الی 7 روز هم طول بکشد. گردشگران می توانند در شهرهای بزرگ تایلند مانند بانکوک، پاتایا، پوکت شاهد این فستیوال مهیج باشند، اما مکان اصلی این فسیتوال در شمال تایلند ( چیانگ مای ) نیز برگزار می شود.
برای شرکت در جشن آب تایلند می توانید در زمان نوروز عازم دبی شوید و با خرید تور تایلند نوروز 99 لحظه آخر Lahzeakhar در جشن آب و باقی فستیوال های مشهور تایلند شرکت کنید.
فستیوال ارواح تایلند یکی از مهمترین فستیوال های تایلند
یکی دیگر از فستیوال های معروف تایلند نیز فستیوال ارواح است. این جشنواره تلفیقی از آیین صنایع دستی و رسوم سنتی و قدیمی تایلند بوده، به شکلی که ماسک های رنگارنگی را به چهره زده و در فستیوال شرکت می کنند، این ماسک ها با اینکه صورت های رنگ پریده ای را به نمایش می گذارند نیز دارای رنگ های جیغی هستند. این فسیتوال از باورهای بودایی و جان گرایی بوجود آمده زیرا مردم تایلند اعتقاد دارند که هر اشیاء دارای جان می باشد.
تماشای بوفالوسواری از بهترین فستیوال های تایلند
یکی دیگر از فستیوال هایی که در تایلند برگزار شده و طرفداران زیادی دارد نیز جشنواره بوفالو سواری در تایلند است. این جشن قدمتی 100 ساله داشته و هر ساله در چونبوری تایلند مقابل سالن شهرداری برگزار می شود. این مسابقه مسیری حدود 100 متر را دارا بوده که بوفالو سواران را سرعت زیادی این مسیر را طی می کنند. جالب است بدانید که در این جشنواره بوفالوها را تزئین کرده و با آنها نمایش اجرا می کنند، همچنین در آخر مراسم بهترین بوفالو را انتخاب می کنند. اما تماشای بوفالو سواری می تواند تجربه ای دلچشب برای مسافران خارجی و ایرانی به تایلند باشد که برای به دست آوردن چنین تجربه شیرینی می توانید نسبت به رزرو تورهای تایلند Thailand Tours علاوه بر خرید تورهای دقیقه نودی از وبسایت لحظه آخر، در وبسایت های خارجی نیز اقدام نمایید.
در جشن سال نو در تایلند چه می گذرد؟
جشن سال نو تایلند نیز بسیار مهم بوده و همچنین سراسر تایلند مردم در حال شادی و پای کوبی هستند، فستیوال آب تایلند نیز آغاز سال نو بوده و می توان مهیج ترین رویداد سال نو را این جشن آب نامید، اما شست و شوی معابد و مجسمه های بودا همچنین مراسم معنوی عبادت نیز از مهم ترین رویداد های جشن سال نو در تایلند می باشد که مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.
جشنواره فانوس در تایلند جشنواره ای رویایی
می خواهیم شما را با یکی از رومانتیک ترین فستیوال های تایلند آشنا سازیم، جشنواره فانوس در تایلند نیز یکی از محبوب ترین فستیوال های تایلند بوده که در آن شب آسمان چیانگ مای تایلند نیز رویایی و باور نکردی می شود زیرا هزاران فانوس و بالن آرزو در آسمان رها شده تا مردمان تایلند نیز آرزوهایشان را به دست خدایشان برسانند. این جشنواره در ماه نوامبر یا اواسط آبان تا آذرماه برگزار می شود و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.
بهترین زمان برای شرکت در جشنواره های تایلند
در طول سال فسیتوال ها و جشنواره های زیادی در تایلند برگزار می شود اما فستیوال های انگشت شماری در تایلند هستند که بسیار معروف اند، اگر به فستیوال های تایلند علاقه دارید نیز می توانید در ماه های آوریل، ژوئن تا جولای، نوامبر و ژانویه تا فوریه به تایلند سفر کنید زیرا اکثر فستیوال های تایلند در این ماه ها برگزار می شوند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/269441/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

ماجراجویی شاگردان شجاعی در قامت یک تیم هجومی

ریوالدو: هیچکس بهتر از مورینیو برای هدایت بارسا نیست!

بند اخراج در قرارداد ناگلزمان

قرارداد عجیب ستاره رئال با نامزدش

تردید مربی ولزی برای حضور در تراکتور

احتمال حضور 10 تیم ایتالیایی در رقابت‌های اروپایی

حمایت جالب مهندس پرتغالی از کاپیتان تراکتور

دو گل زیبا و پنالتی از دست رفته سادیو مانه مقابل الفیحا

«انگل؛ خاکستری»: روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

کنایه‌ بچه به شرایط سخت و عجیب اقتصادی

«برمودا» امشب میزبان عمو قناد است

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

تفریحات بهاری نفیسه روشن با چهره ای برنزه در ساحل مالدیو / باغی از بهشت روی زمین

«آژانس دوستی» و تماشای یک تیتراژ واقعی

تیزر ویدئویی از آهنگ جدید علی زندوکیلی

امدادگران آمریکایی در حال آزمایش لباس های جت گرانشی

گروگان‌گیری دختر 16 ساله در تهران

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

ارسال مواد غذایی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان توسط نیروی هوایی ارتش

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی

یکی از زیباترین مناظر گله اسب‌های وحشی

صحنه ای نفس گیر از کمک به یک کوسه برای بازگشت به آب

طرز تهیه خمیر هزارلا

ترفندهایی برای خوشمزه‌تر شدن قورمه سبزی که هر کسی نمی‌داند!

غذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

خواص «وَالزَّیْتُونِ» معجزه‌گر

افزایش استرس‌ زنان امروزی به دلیل بی‌خوابی

حاج آقا مرادی: اگر کسی ناشناس پیام داد و دنبال آشنایی بود این دنبال دختربازی هست!

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

در چنین روزی و در سال 2011 ضربه کاری رونالدو به بارسلونا

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم

گزینه‌های باشگاه تراکتور برای مربی جدید از زبان نصیرزاده

حواشی بازی پیکان و هوادار از زاویه دوربین باشگاه

وینیسیوس 52 بازی زودتر به مسی رسید!

قریشی: استعفای ربیعی شوک مثبتی به تیم داد

دوشان ولاهوویچ تنها بازیکنی که در تیم الگری می‌درخشد

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!