آریا بانو

آخرين مطالب

سیزده مانع موفقیت را کنار بگذارید تا به رویاهایتان برسید گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - یوکن / موفقیت چیزی است که هر فردی در پی آن است، البته تعریف هر کس از موفقیت با دیگری تفاوت دارد. ممکن است در مسیر دستیابی به موفقیت، موانعی جلوی راهتان باشد که دست نکشیدن از آن‌ها، شما را از موفقیت باز دارد. در ادامه 13 چیزی که برای رسیدن به موفقیت باید از آن‌ها دست بکشید را با نقل قولی از افراد موفق بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.
نقل قولی از فردی ناشناس: "فردی جهنم را این گونه برایم توصیف کرد: در آخرین روز زندگی‌ات، آن کسی که از خود ساخته‌ای، شخصی را که می‌توانستی باشی را ملاقات خواهد کرد."
گاهی برای رسیدن به موفقیت، نیاز به داشته‌های بیشتر نداریم، بلکه باید برخی از داشته‌های خود را رها کنیم. با این که هر کسی تعریف متفاوتی از موفقیت دارد، اما مسائل یکسانی وجود دارد که در همه جای دنیا مشابه است و اگر بتوانیم از آن‌ها دست بکشیم، به موفقیت بیشتری می‌رسیم.
پس توصیه می‌کنیم از همین امروز، برخی موانع موفقیت را رها کنید؛ هر چند کنار گذاشتن تمام آن‌ها کار مشکلی است و به زمان نیاز دارد.
از سبک زندگی ناسالم خود دست بکشید
جیم ران می‌گوید: "از بدنتان مراقبت کنید، زیرا بدن تنها جایی است که برای زندگی کردن دارید."
در زندگی خود به هر چیزی که می‌خواهید برسید، نیاز به بدن سالم دارید. داشتن بدن سالم نیز مستلزم دو چیز است:
برنامه غذایی سالم
ورزش و فعالیت بدنی
این دو مورد تأثیر بسیار زیادی در زندگی ما دارند و حتماً روزی برای داشتن آن‌ها از خود سپاسگزاری می‌کنید.
از ذهنیت کوتاه خود دست بکشید
مِی وِست: "تنها یک بار فرصت زندگی کردن داریم، پس چه بهتر که از این فرصت به درستی استفاده کنیم."
افراد موفق رویاهای بزرگ و اهداف بلندمدتی دارند و به این درک رسیده‌اند که این اهداف نتیجه‌ی کارهایی است که هر روز باید انجام دهند. پس عادت‌های سالم باید بخشی از وجودتان باشد، نه کارهایی که تنها انجام می‌دهید. این دو دیدگاه متفاوت است، مثلاً دیدگاه فردی که ورزش می‌کند تا برای خودنمایی به تناسب اندام برسد با فردی که ورزش می‌کند زیرا ورزش به عادت سالم زندگی او تبدیل شده است.
اهداف کوچک را رها کنید
ماریان ویلیامسون: "کم خواستن و داشتن اهداف کوچک به منظور القای احساس امنیت به دیگران، کار درستی نیست. هر فردی لایق برنده شدن است، همان طور که کودکان هم این حق را دارند. درخشیدن در وجود هر کسی است، پس اگر امکان درخشیده شدن به خود دهیم، ناخودآگاه این اجازه را به دیگران هم خواهیم داد. پس وقتی خود را از قید و بند ترس رها کنیم، حضورمان آزادی بخش دیگران هم خواهد بود."
وقتی از فرصت‌ها استفاده نکنید و با دست روی دست گذاشتن رویاهای خود را به واقعیت نرسانید، هیچ وقت به استعدادهای واقعی خود پی نخواهید برد. البته با این کار فقط به خودتان ظلم نمی‌کنید، بلکه دنیا هم از دستاوردهایی که می‌توانستید به آن‌ها دست یابید، بی‌بهره می‌ماند.
پس از شکست خوردن نترسید، ایده‌ها و اهداف خود را دنبال کنید و در مسیر موفقیت گام بردارید.
بهانه‌ها قابل قبول نیستند
رَندی پاش: " مهم نیست چه چیزهایی داریم، بلکه چیزی که مهم است نحوه‌ی استفاده ما از داشته‌ها در جهت دست یابی به اهداف و آرمان‌هایمان است."
توجه به این که شما مسئول تمام اتفاقات، شکست‌ها و کامیابی‌های زندگی‌تان هستید، هم ترسناک و هم هیجان انگیز است. افراد موفق قبول کرده‌اند خود مسئول زندگی‌شان هستند و خیلی روی ضعف‌ها و شکست‌های قبلی متمرکز نمی‌شوند.
بهانه‌ها مانع رشد و پیشرفت شخصی و حرفه‌ای ما می‌شوند، پس این که خود را مسئول تمام اتفاقات زندگی‌تان بدانید تنها راه دست یابی به موفقیت است. باید به این باور برسید که مسئولیت زندگی شما برعهده هیچ کسی جز خودتان نیست.
از ذهنیت ثابت خود دست بکشید
رابرت گرین: "موفقیت از آن کسانی است که به دنبال یادگیری مهارت‌های جدید می‌روند و آن‌ها را با روشی خلاقانه با هم ترکیب می‌کنند."
فردی که ذهنیت ثابت دارد، به این باور رسیده هوش و استعداد از ویژگی‌های ذاتی هستند و به تنهایی عامل دست یابی به موفقیت خواهند بود. در حالی که آن‌ها سخت در اشتباه‌اند و می‌توان ذهن را تقویت کرد.
در مقابل افراد موفق باور دیگری دارند. آن‌ها برای تقویت ذهنیت خود به دنبال یادگیری اطلاعات و مهارت‌های جدید می‌روند و وقت زیادی برای ایجاد تغییر در قوه‌ی ادراک خود صرف می‌کند تا از نتیجه‌ی فوق‌العاده‌ی آن در زندگی‌شان بهره‌مند شوند. پس توصیه می‌کنیم دنباله رو ذهنیت ثابت نباشید. از همین امروز تحول را شروع کنید و فردی شوید که دیروز و امروز نبوده‌اید.
هر روز بهتر از روز قبل باشید
اِمیل کو: " من هر روز، به روشی، بهتر از قبل می‌شوم."
موفقیت یک روزه به دست نمی‌آید. افراد موفق به این درک رسیده‌اند موفقیت‌های کوچک روزانه به مرور با هم ترکیب شده و آن‌ها را به نتیجه‌ی دلخواه می‌رساند. پس باید برای آینده خود برنامه ریزی کنید، روی زمان حال متمرکز شوید و هر روز نسبت به روز قبل، انتظار 1 درصد پیشرفت داشته باشید.
کمال گرا نباشید
آکادمی خان: "دست یابی به یک هدف واقع‌گرایانه، بسیار بهتر از داشتن هدفی کمال گرایانه است."
هیچ چیزی و هیچ فردی کامل و بی‌نقص نیست، تفاوتی ندارد که چقدر تلاش کنیم. ترس از شکست یا ترس از موفقیت، مانع حرکت و خلاقیت ما می‌شود. اگر بخواهیم برای کامل بودن هر چیزی منتظر بمانیم، فرصت‌های زیادی را از دست خواهیم داد.
پس روی اهداف واقع‌گرایانه متمرکز شوید تا بتوانید هر روز 1 درصد به پیشرفت برسید.
هم‌زمان چند کار را انجام ندهید
وینستون اِس چرچیل: "اگر در مسیر زندگی‌تان بخواهید به هر سگی که پارس می‌کند سنگی بزنید، هیچ وقت به مقصد نخواهید رسید."
انسان‌های موفق به این باور رسیده‌اند و وقتی کاری را شروع می‌کنند تا آن را تمام نکنند، دست نمی‌کشند. آن کار می‌تواند ایده‌ی کسب و کار جدید، یک رشته‌ی ورزشی یا گفت و گویی باشد. پس تمرکز و تعهد نسبت به انجام یک کار، بسیار اهمیت دارد.
هر چیزی را نمی‌توانید کنترل کنید
اِپیکتِت، فیلسوف رواقی: "کنترل برخی چیزها در دستمان است و کنترل بعضی دیگر از دستمان خارج است. "
خیلی مهم است که بتوانید میان این دو تفاوت قائل شوید. پس از چیزهایی که تحت کنترلتان نیست فاصله بگیرید و روی چیزهایی متمرکز شوید که تحت کنترل شماست. گاهی تنها قادر به کنترل و نظارت نگرش خودتان هستید.
به هر کسی و هر چیزی جواب مثبت ندهید
جیمز آلن: "کسی که دستاورد کمی به دست آورده، تلاش کمی داشته است؛ کسی که دستاوردش بیشتر است، زیاد تلاش کرده و کسی که دستاوردش فوق‌العاده است، بی‌نهایت تلاش کرده است."
افراد موفق در شرایط لزوم به راحتی "نه" می‌گویند و به این باور رسیده‌اند که باید برای دست یابی به اهدافشان، گاهی به تقاضای دوستان و خانواده‌شان "نه " بگویند.
شاید در زمان کوتاه، از برخی شادی‌ها محروم بمانید، اما وقتی به هدفتان برسید، متوجه می‌شوید که موفقیت ارزش نادیده گرفتن آن‌ها را داشت.
از افراد منفی باف دوری کنید
جیم ران: "هر انسانی متشکل از پنج نفری است که بیشترین وقت خود را با آن‌ها سپری می‌کند."
کسانی که وقت بیشتری را با آن‌ها می‌گذرانید در شکل گیری شخصیت شما نقش مؤثری دارند. ممکن است فردی بلندپروازی بیشتر یا کمتری از شما داشته باشند. وقتی با کسانی معاشرت کنید که بلندپروازی‌شان کمتر از شماست، به مرور اهداف و در نهایت موفقیت شما نیز نادیده گرفته می‌شود. در مقابل اگر با افراد بهتر از خودتان رفت و آمد کنید، هر چقدر هم که ارتباط با آن‌ها سخت باشد، با احتمال بیشتری به موفقیت می‌رسید.
پس در انتخاب دوست و هم‌نشین خود دقت کنید، شاید لازم باشد کمی در این باره تجدید نظر کنید.
توقع نداشته باشید همه شما را دوست داشته باشند
اُلیور اِمبِرتون: "تنها راه جلوگیری از ناراحت کردن دیگران این است که کار مهمی انجام ندهید."
بر فرض شما قسمتی از یک بازار بزرگ هستید. ممکن است افراد زیادی در اطرافتان باشند که از این بخش بازار خوششان بیاید، اما در مقابل برخی دیگر این بخش از بازار برایشان جذابیتی ندارد. پس هر چقدر هم تلاش کنید، نمی‌توانید آن‌ها را مجاب به دوست داشتن کنید.
بهترین کار در این شرایط این است که خودتان بمانید و بدانید بالا رفتن تعداد کسانی که از شما تنفر دارند، به معنای آن است که در حال انجام کارهای مهمی هستید که آن‌ها ظرفیت تحملش را ندارند.
شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون را کنار بگذارید
جک کورنفیلد: "شاید مسئله اصلی این باشد که فکر می‌کنید وقت زیادی در زندگی دارید."
وب گردی و تماشای تلویزیون مورد علاقه ی افراد زیادی است که می‌توان آن را بیماری جامعه امروز دانست. نباید اجازه دهید این دو شما را از اهداف و رویاهایتان دور کنند. پس وابستگی خود را کاهش دهید، مگر این که اهدافتان وابسته به آن‌ها باشد. وقتی که می‌خواهید برای استفاده از تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی صرف کنید، به کارهایی اختصاص دهید که زندگی‌تان را در مسیر درست قرار می‌دهد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/269362/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گفت و گوی خبرنگاران با امیررضا معصومی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

اهدای جایزه برترین فدراسیون سال به فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از انتخاب به عنوان برترین سرمربی سال 1402

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان و شوخی های پیمان یوسفی

گل اول اورتون به لیورپول توسط جارد برنثویت در دقیقه 27

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

دوره ما اینطوری نبود!

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن