آریا بانو

آخرين مطالب

رییس جمهور:

زنان می‌توانند نتایج انتخابات‌ها را تغییر دهند/دست رئیس جمهور را در انتخاب وزیر زن بازبگذارند سياسي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - رئیس جمهوری با تاکید بر اهمیت و لزوم مشارکت زنان در انتخابات اظهار کرد: در تمام انتخابات‌ها اگر زنان تصمیم بگیرند که شور انتخاباتی ایجاد کند، آنها قادر خواهند بود تا افرادی را که افکار و تصمیماتشان برای جامعه مفید تر است انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از ظهر شنبه در نشست زنان ایرانی که با حضور جمعی از زنان برگزیده و فعالان حوزه‌های مختلف در سالن اجلاس سران کشور برگزار شد با تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن با اشاره در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هیچگاه در تاریخ ایران زنان به اندازه 41 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد در سیاست حضور نداشتند. امروز آنها می‌توانند در انتخابات‌ها سرنوشت را تغییر دهند.
وی گفت: اگر زنان تصمیم بگیرند، ولو این که عده‌ای سال‌ها تلاش کرده و پول خرج کرده باشند و رسانه و همه چیز را داشته باشند، اگر زنان ببنند که یک کاندیدا از سایرین بهتر است با حمایت‌های خود او را در انتخابات پیروز می‌کند.
رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: امروز نیز اگر چه ممکن است گله داشته باشیم و وضعیتمان به صورت مطلوب قرار نگرفته باشد اما باید پای صندوق‌های رای برویم و بین آنهای که امروز هستند بگردیم؛ به هر حال عده‌ای از نظر ما بهتر هستند که باید آنها را انتخاب کنیم.
روحانی با تاکید بر این که زنان به انتخابات‌ها شور می‌دهند گفت: در تمام انتخابات‌ها اگر زنان تصمیم بگیرند که شور انتخاباتی ایجاد کنند آنها قادر خواهند بود افرادی که از نظرشان افکار و تصمیماتشان برای پیشرفت کشور مفید تر است را انتخاب کنند. بی تردید نقش امروز زنان برای آینده کشور بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
به گزارش ایسنا، رئیس جمهوری در بخش‌های دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه (س) نزد مسلمانان تصریح کرد: فاطمه (س) می‌تواند به عنوان بهترین الگو و معیار برای مشی، سلوک و زندگی ما باشد؛ گرچه دوران زندگی ایشان طولانی نبود اما کلمات ، بیانات و حضور ایشان و همچنین خطبه معروفشان بعد از رحلت پدر بزرگوارشان در مسجد مدینه و فرزندانی که تربیت کردند به عنوان بهترین الگو برای زنان جامعه ما است.
وی با بیان این که امروز الگوسازی برای سبک ، زندگی و رفتار ما بسیار اهمیت دارد، خاطر نشان کرد: خدا می‌توانست اسلامش را توسط یک کتاب به جهانیان نازل کند، اما این کار را نکرد، بلکه کتابش را بر قلب پیامبر(ص) نازل کرد و گفت که او آیه به آیه این کتاب را برای مردم تلاوت کند و عمل به آن آیات در مقام عمل به آنها نشان دهد. پیامبر(ص) علاوه بر این که رسول، معلم و مبیین کلام خدا بود، زندگی‌شان نیز الگو و نمونه‌ای برای جامعه انسانی بود.
روحانی در ادامه با اشاره به نگاه غالب در جامعه ایران نسبت به زنان اظهار کرد: دیدگاه همگان یعنی حتی زنان و به ویژه مردان باید نسبت به مقام زن تصحیح شود؛ ما به زبان می‌گویم که جنس دوم نداریم و زن و مرد با هم مساوی هستند، اما این گفتار کافی نیست بلکه در مقام عمل، قانونگزاری و اجرا نیز باید این حقیقت را ببینیم.
وی با تاکید بر این که تردیدی نداریم که خداوند زن و مرد را کنار هم قرار داده است خاطر نشان کرد: این که می‌گویم باید در جامعه اسلامی رقابت سالم برقرار باشد، این رقابت سالم وقتی امکان پذیر است که موانع را برداریم و فرصت‌ها را به صورت برابر فراهم کنیم اگر فرصت مرد و زن در حوزه‌های مختلف برابر نباشد در آن صورت رقابت امکان پذیر نیست.
رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم بهره مندی زنان از فرصت برابر و فضای رقابت سالم در جامعه گفت: زنان جامعه ما در طول 41 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی نشان دادند که در تمام صحنه‌ها دوشادوش مردان و در کنار آنها حضور و ظهور پیدا کرده‌اند.
روحانی با اشاره به برتری کمی زنان در تصدی برخی مشاغل نظیر معلمی آموزش و پرورش از مردان با طرح این پرسش که آیا در همه مشاغل این چنین است اظهار کرد: وقتی به مدیریت‌های سطوح بالا می‌رویم باز هم مقام زن و مرد برابر است و این دو در کنار هم هستند. بنابراین نباید این گونه باشد که در محیط کار خود احساس کنیم که حضور زنان و ارتقای آنها اساس و رکن مهم جامعه را دچار مشکل می‌کند.
وی با انتقاد از وجود برخی نگاه‌ها در داخل کشور نسبت به حضور زنان در سطوح بالای مدیریتی گفت: چه اشکال دارد که اگر در دولت جمعی 20 الی 30 نفره هستیم به غیر از معاونان دست رئیس جمهور برای انتخاب وزرای زن نیز باز باشد؛ برای انتخاب وزیر زن نیز دست رئیس جمهور را باز بگذارید. اگر قبول داریم و تعارف نمی‌کنیم و فقط به زبان نمی‌گویم زنان در کنار مردان هستند، باید در سایر موارد نیز گام به گام پیش برویم و به زنان فرصت حضور بدهیم.
روحانی با تاکید بر لزوم ایجاد فضاهای بیشتر برای مشارکت و حضور زنان در جامعه اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی تصویب شد که حداقل 10 درصد از اقتصاد کشور باید به موضوع اقتصاد دیجیتال اختصاص یابد؛ اگر چنین اتفاقی بیفتد و اقتصاد را دیجیتالی کردیم در این زمان فرصت بیشتر و راحت‌تری برای حضور زنان در اشتغال ایجاد می‌شود.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/268050/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

درگذشت معصومه حائری عروس بزرگ امام خمینی و همسر سیدمصطفی خمینی+ عکس

عکس سه نفره سینا مهراد و برادرزاده هایش / خوش گذرانی پسران ساعد سهیلی با عموشان

سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ویدیویی بامزه و پربازدید از متهم اصلی کرونا

محصولاتی که ما مصرف می کنیم تو طبیعت به چه شکل بودند؟

کلیپی زیبا از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

باقالی پلو با مرغ شاندیزی‌

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

دین‌محمدی: طرفدار ماشین سازی از تراکتور بیش‌تر بود

تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال

گزارش هیات فوتبال تهران درمورد مرگ یک بازیکن در وسط زمین

اکبرپور: آسیب بزرگی به فوتبال خوزستان وارد شده

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

فحش کم آورد!

رونمایی از خواهر زیبا و باکلاس مهدی قایدی بعد از جدایی از همسرش/ چقدر تو سادگی شبیه همند

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی