آریا بانو

آخرين مطالب

13 نکته ساده درباره سبک زندگی سالم افراد پرمشغله گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - 13 نکته ساده درباره سبک زندگی سالم افراد پرمشغله
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6060134
٤
٠
بازده / بسیاری از آدم‌ها همیشه بهانه می‌آورند که آن‌قدر پرمشغله هستند که نمی‌توانند از سبک زندگی سالمی پیروی کنند؛ و با تمام صداقت باید گفت، این بهانه را به هیچ عنوان نمی‌توان پذیرفت. ولی شاید شما هم بگویید، “‌من واقعا پرمشغله هستم.‌”‌ پس اگر اینطور است در ادامه با ما همراه باشید تا 13 نکته ساده درباره سبک زندگی سالم افراد پرمشغله را بدانید.
سبک زندگی سالم افراد پرمشغله
این جمله‌ای است که بارها از آدم‌های بسیاری شنیده می‌شود؛ افراد پرمشغله که معمولا زیر بار مسئولیت انجام انواع خاصی از مشاغل و حرفه‌ها، تولد یک نوزاد، یا نگهداری از یک حیوان خانگی می‌روند – بدون آن‌که به عواقب تصمیم خود کاملا فکر کرده باشند. در این میان، نکته‌ی غیر قابل درک این است که چگونه بعضی از آدم‌ها انواع و اقسامی از مسئولیت‌ها را به گردن می‌گیرند و سپس اجازه می‌دهند این مسئولیت‌ها از تمام نیازهای‌شان برای حفظ سلامتی و تن‌درستی پیشی بگیرند.
به زبان ساده، اگر سلامتی و نیازهای جسمی و روحی فرد در اولویت باشد، بنابراین، مشغله‌ی زیاد نمی‌تواند دلیلی برای نادیده گرفتن سلامتی باشد.
چرا باید همیشه خود را در اولویت قرار دهیم؟‌ زیرا هر فرد پایه و اساس زندگی خویش است – اگر این پایه و اساس به اندازه‌ی کافی محکم نباشد، هر چیزی که بر روی آن قرار می‌گیرد، فرو می‌ریزد. اگر فردی مسئولیت‌های بسیاری را بر عهده بگیرد، و سلامتی و تن‌درستی خود را نادیده بگیرد، به طور کلی از انجام مهم‌ترین مسئولیت زندگی خود (به عنوان پایه و اساس زندگی) باز خواهد ماند.
یک سبک زندگی سالم چیزی فراتر از پیروی از رژیم غذایی سالم و انجام فعالیت‌های ورزشی است؛ بلکه برای داشتن یک سبک زندگی سالم باید بتوانید استرس، وضعیت خواب، و حتی میزان اطلاعاتی را که هر روز با آن رو به رو می‌شوید، به خوبی مدیریت کنید. در دنیای مدرن که ابزارها و فناوری‌های مختلف از زمین و هوا احاطه‌مان کرده‌اند، توجه به میزان اطلاعاتی که در هر روز از زندگی با آن‌ها مواجه می‌شویم، از اهمیت بالایی برخوردار است – و در این مقاله، توجه خاصی به آن شده است.
سبک زندگی سالم یعنی ایجاد تعادل در زندگی؛ یعنی توجه کامل به مسائل فردی و مراقبت از خود و هم‌زمان، تکمیل وظایف و کارهایی که باید در طول روز از عهده‌شان بر بیاییم – رفتن به سر کار، مراقبت از فرزندان و حیوانات خانگی و هر وظیفه‌ی و مسئولیت دیگری که ممکن است در طول روز به آن‌ها رو به رو شویم. مراقبت از خود، به زبان ساده، یعنی اولویت دادن به سلامتی و تن‌درستی – چه از لحاظ روانی و چه از لحاظ جسمی، و مد نظر قرار دادن این مسئله در تصمیم‌گیری‌های کوتاه مدت و بلند مدت‌تان در طول روز.
بنابراین، در این مقاله به 13 نکته ساده درباره سبک زندگی سالم افراد پرمشغله اشاره می‌کنیم. حتما لازم نیست تمام 13 نکته را در زندگی‌تان پیاده کنید، ولی اگر بتوانید فقط با انجام چند نکته شروع کنید، در مسیری مناسبی برای رسیدن به یک سبک زندگی سالم قرار خواهید گرفت.
1. ایجاد یک برنامه‌ی زمانبندی شده
همه چیز از همین جا آغاز می‌شود.
یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ سامان‌دهی و سبک زندگی سالم ایجاد یک جدول و برنامه‌ی زمانی، و حتی‌الامکان استفاده از فهرست‌هایی است که بر اساس آن‌ها، بتوانید مهم‌ترین وظایف و کارها را در اولویت قرار دهید. این برنامه‌ی زمانی نحوه و ترتیب تکمیل هر کدام از وظایف روزانه‌تان و هم‌چنین، زمان‌هایی را که باید فقط به انجام فعالیت‌های سالم در سبک زندگی‌تان بپردازید، به شما دیکته می‌کند.
2. حفظ عادات خواب سالم
مطالعات نشان داده‌اند، حداکثر ترمیم و بازسازی بدن در طول زمان خواب صورت می‌گیرد. این فرایند فقط مربوط به بازسازی ماهیچه‌های بدن نمی‌شود، بلکه به ترمیم و بازسازی مغز نیز منجر خواهد شد! با توجه به این مسئله (و البته بدون سوءاستفاده از آن!)، خواب کامل و کافی شبانه را باید در اولویت امور خود قرار دهید.
اگر به شکل مناسب و کامل نخوابید، بدن و مغزتان قادر نخواهند بود با حداکثر ظرفیت خود کار کنند – به این معنی که فرایند تصمیم‌گیری‌تان با مشکل مواجه خواهد شد.
سعی کنید خواب با کیفیت و عمیق داشته باشید، و در چرخه‌ی حرکت تند چشم در خواب باقی بمانید (در طول شب، ‌مکررا از خواب بیدار نشوید). مصرف برخی از مکمل‌ها می‌تواند به بهبود وضعیت خواب کمک کند – در ادامه‌ی این مقاله، به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.
3. نوشیدن مقدار زیادی آب با کیفیت
این مسئله را نمی‌توانید نادیده بگیرید، زیرا 60 درصد از بدن یک انسان بزرگسال از آب تشکیل شده است. 73 درصد از مغز و قلب، و 83 درصد از ریه‌ها نیز از آب تشکیل یافته‌اند. هم‌چنین، 64 درصد از پوست، 79 درصد از ماهیچه‌ها و کلیه‌ها، و حتی 31 درصد از استخوان‌ها نیز حاوی آب هستند.
به زبان ساده، بدن بر اساس آب کار می‌کند، و بدون این مایع بسیار مهم، بدن شما قادر نخواهد بود به طور موثر کار کند و حتی به تدریج دچار بیماری خواهد شد.
کیفیت آب مصرفی نیز بسیار با اهمیت است – توصیه می‌شود آب چشمه‌ی طبیعی را به عنوان منبع اولیه‌ی تامین آب شرب‌تان را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید، معمولا در فرایند تصفیه‌ی آب از اسمز معکوس استفاده می‌شود؛ این روش، بزرگترین طیف آلاینده‌ها را از بین می‌برد؛ این روش مواد معدنی را نیز از بین می‌برد؛ به این ترتیب، برای جبران کمبود مواد معدنی باید از مکمل‌ها استفاده کنید.
4. استفاده از روزه‌داری متناوب
ممکن است مقاله‌های زیادی درباره‌ی فواید روزه‌داری متناوب خوانده باشید – هم‌چنین، ویدئوهای زیادی نیز از این رژیم غذایی در یوتیوب موجود است. روزه‌داری متناوب فواید غیر قابل انکاری به همراه دارد و پژوهش‌های زیادی در خصوص تایید این فواید به عمل آمده‌اند.
5. انجام روزانه‌ی فعالیت‌های بدنی و ورزشی
انواع مختلفی از ورزش‌ها و فعالیت‌های بدنی وجود دارند؛ البته، برداشتن وزنه‌های سنگین یا اسکات پا را به صورت روزانه توصیه نمی‌کنیم. دست‌کم توصیه می‌کنیم روزانه تمرین‌های هوازی سبک انجام دهید – مثلا روزانه دست‌کم 20 دقیقه پیاده‌روی آهسته انجام دهید؛ می‌توانید این تمرین روزانه را به 2 بخش 10 دقیقه‌ای تقسیم کنید، ولی به خاطر داشته باشید، این عدد حداقل میزانی را نشان می‌دهد که باید در طول روز فعالیت بدنی داشته باشید.
توصیه می‌کنیم خود را به چالش بیندازید و هدفی مشخصی را برای خود تعیین کنید؛ مثلا برای خود قرار بگذارید تا ظرف یک زمان معین مقدار مشخصی از وزن بدن‌تان را کاهش دهید، یا بتوانید وزنه‌های‌تان را به مقدار خاصی سنگین‌تر کنید.
در مسیر رسیدن به هدف‌تان باید همواره ثابت‌قدم باشید، و توصیه می‌کنیم همیشه خودتان را در شبکه‌های اجتماعی با سایر آدم‌هایی که به انجام فعالیت‌های بدنی می‌پردازند، هماهنگ کنید – به همین خاطر، بیش‌تر آدم‌هایی که به انجام فعالیت‌های بدنی می‌پردازند دستاوردهای ورزشی‌شان را در اینستاگرام برای دیگران به نمایش می‌گذارند.
هم‌چنین، توصیه می‌کنیم برای کمک به پیشرفت برنامه‌ها و هدف‌های ورزشی‌تان از اپلیکیشن‌های تناسب اندام استفاده کنید.
6. حفظ عادات سالم غذایی
شاید به این نکته توجه کرده باشید که از عبارت “‌رژیم غذایی‌”‌ استفاده نکرده‌ایم، زیرا این عبارت به خودی خود به یک اصطلاح رایج تبدیل شده است – اصطلاحی که به مفهوم پیروی از رژیم‌های غذایی گاه و بی‌گاه جا افتاده است.
سالم‌ترین سبک زندگی شامل ایجاد یک رژیم غذایی سالم پایدار در هر روز است. توصیه می‌کنیم از اپلیکیشن‌های پیگیری برنامه‌ی غذایی نظیرMyFitnessPal استفاده کنید؛ استفاده از این اپلیکیشن‌ها به مدت طولانی شما را مسئولیت پذیر نگه می‌دارد و میزان پیشرفت‌تان را ثبت می‌کند.
عادت سالم غذایی به حفظ تعادل مصرف درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌ها مربوط می‌شود. کالری‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ با استفاده از اپلیکیشن می‌توانید مصرف کالری‌های‌تان را نیز زیر نظر بگیرید. به جرات می‌توان گفت غذای سالم می‌تواند شامل مصرف طیف رنگی کاملی از غذاها، و هم‌چنین، مصرف پروتئین سالم و با کیفیت باشد.
7. حفظ سلامت روده‌ها
بسیاری از آدم‌ها روده‌ها را مغز دوم انسان می‌دانند. پیام‌های زیادی میان روده و مغز انسان رد و بدل می‌شوند. حتی ممکن است برخی آدم‌ها معتقد باشند فرایند تصمیم‌گیری از روده‌ها آغاز می‌شود! و اگر روده‌ی سالمی نداشته باشید، به احتمال زیاد تصمیم‌های‌تان نیز ممکن است آن‌چنان سالم نباشند.
با استفاده از پروبیوتیک‌ها از طریق مصرف کفیر طبیعی، ماست یونانی، یا کامبوچا می‌توانید که حفظ سلامت روده‌های‌تان کمک کنید – این مواد غذایی تخمیر شده و بدون الکل هستند؛ و ممکن است کمی گازدار باشند؛ چای سیاه یا سبز کم شیرین نیز را جمله نوشیدنی‌های کاربردی هستند که به نظر می‌رسد برای سلامتی روده‌ها و هم‌چنین، سایر بخش‌های بدن مفید باشند.
8. عدم پختن بیش از اندازه‌ی گوشت
این توصیه را واقع می‌توانید به آسانی به خاطر بسپارید و انجام دهید. وقتی غذا، و به خصوص گوشت، را بیش از اندازه‌ی می‌پزید، عوامل سرطان‌زا به شکل ناخواسته وارد بدن‌تان می‌کنید.
یکی از روش‌های کاهش میزان عوامل سرطان‌زا در بخش‌هایی از گوشت یا سایر غذاهایی که بیش از اندازه‌ی پخته شده یا سوخته‌اند، مالیدن مقداری قهوه است.
9. مصرف مکمل‌ها
توصیه اکید به افراد پرمشغله این است که نخستین خط دفاعی بدن باید از طریق مصرف مواد غذایی سالم ایجاد شود. با وجود این، اگر نتوانید تمام ریز مغذی‌ها را از طریق مواد غذایی دریافت کنید، مصرف مکمل‌ها جایگزین بسیار خوبی به شمار می‌رود.
لطفا پیش از خرید و مصرف هرگونه مکمل غذایی، باید به خوبی تحقیق کنید تا از آن‌ دسته محصولاتی نباشند که تولید کنندگان سودجو فقط برای کسب درآمد و با استفاده از تبلیغات دروغین شما را برای خریدشان متقاعد می‌کنند.
مهم‌ترین ویتامین‌ها و مواد معدنی برای بدن عبارت هستند از ویتامین‌های D3، B6، B12، ویتامین C، منیزیوم، کلسیم، پروتئین، و غیره. از دیگر موادی که به طور گسترده به عنوان مکمل مورد استفاده قرار می‌گیرد و فواید آن به اثبات رسیده‌اند، کانابیدیول است؛ مصرف این ماده برای بهبود چرخه‌ی حرکت تند چشم در خواب / خواب عمیق بسیار توصیه می‌شود.
برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی مکمل‌های غذایی توصیه می‌کنیم مقاله‌ی 16 بهترین مکمل‌های غذایی که واقعا جواب می‌دهد را مطالعه بفرمایید.
10. وقت‌گذرانی در طبیعت
وقت‌گذرانی و گردش در جنگل و طبیعت برای درمان مشکلات جسمی، و به خصوص، مشکلات روانی، می‌تواند بسیار موثر باشد. اصطلاحی در طب جایگزین وجود دارد به معنی “‌طبیعت درمانی‌”‌ که استنشاق هوای جنگل یا تنفس در جنگل اشاره می‌کند. این روش درمانی در طب جایگزین برای نخستین بار در ژاپن در دهه‌ی 1980 ایجاد شد؛ طبیعت درمانی به یک روش درمانی اساسی برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها در طب ژاپنی تبدیل شده است.
پژوهشگران دانشگاه انگلیای شرقی به بررسی داده‌های حاصل از مجموعه‌ی گسترده‌ای از مطالعات – 103 مطالعه‌ی شهودی و 40 مطالعه‌ی مداخله‌ای – بر روی 290 میلیون شرکت کننده از 20 کشور مختلف پرداختند. نتایج حاصل از این بررسی نشان داده‌اند، افزایش زمان وقت‌گذرانی و گردش در فضاهای سبز با کاهش سطوح هورمون استرس (کورتیزول)، کاهش ضربان قلب، کاهش خطر ابتلا به بیماری سرخرگ کرونری، کاهش فشار خون، کاهش کلسترول، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، و کاهش تمام عوامل مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در ارتباط است.
حتی داده‌های شگفت‌انگیز بیش‌تری نیز درباره‌ی تاثیر طبیعت و فضای سبز بر زنان باردار به دست آمده‌اند – هر چه زنان باردار زمان بیش‌تری را در جنگل سپری کنند، خطر تولد نوزاد کم وزن و هم‌چنین، زایمان زودرس در آن‌ها کاهش می‌یابد.
در نهایت، در میان تمام شرکت کنندگان، به طور متوسط، آن‌هایی که زمان بیش‌تری را در فضای سبز و طبیعت سپری کرده بودند، از وضعیت سلامت بهتری برخوردار بودند.
11. انجام مراقبه
برای انجام مراقبه، لازم نیست در فضایی کاملا ساکت به انجام حرکات عجیب و غریب بپردازید. در دین بودا، برای ساده کردن مراحل انجام مراقبه، تمرینی وجود دارد که با عنوان مراقبه در چهار حالت شناخته می‌شود.
مراقبه را می‌توانید در هر یک از این چهار حالت انجام دهید – نشسته، ایستاده، خوابیده، و در حال راه رفتن. هدف از این نوع مراقبه، حفظ خودآگاهی به روشی بسیار آسان در سراسر روز است؛ این روش را می‌توانید با انجام مراقبه‌ در حالت نیلوفری یا چهارزانوی بالا تقویت کنید؛ حالت نیلوفری اساسا بر سکون و سکوت (ذهنی) تاکید دارد.
علاوه بر این‌ها، توصیه می‌کنیم مقاله‌ی چطور آرامش داشته باشیم:40 راه رسیدن به آرامش در کمتر از 5 دقیقه را نیز مطالعه بفرمایید.
12. وقت‌گذرانی با دوستان و اعضای خانواده
انجام این کار در عصر فناوری و دیجیتال، و به خاطر مشغله‌های فراوان زندگی، بسیار دشوار شده است. دفعه‌ی بعد که تصمیم گرفتید با دوستان نزدیک و افراد خانواده وقت بگذرانید، وسیله‌های دیجیتال‌تان را کنار بگذارید و تمام وقت‌تان را به گفتگو و حضور در جمع دوستان اختصاص دهید.
با وقت گذراندن با دوستان، اعضای خانواده، یا حتی حیوانات خانگی، نیاز انسان را به برقراری ارتباط و تعامل اجتماعی برطرف می‌کنید. وقتی خود را توجه‌تان را کاملا به این کار معطوف می‌کنید، می‌توانید بیوفوتون‌ها (امواج ظریف انرژی) در میان ارگانیسم‌های زنده تبادل کنید.
13. بهره‌گیری از محتوا و اطلاعات با کیفیت
باید به دقت به این نکته توجه کنید! کنترل اطلاعات دریافتی از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است.
باید با مسئله‌ی پرت شدن حواس توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ پرت شدن حواس هنگامی رخ می‌دهد که برخی عوامل محرک خارجی توجه‌تان را از موضوع یا کاری که در حال فکر کردن یا انجام دادن‌اش هستید، دور کنند. مثلا برخی عواملی که ممکن است باید پرت شدن حواس‌تان شوند عبارت هستند از یک تماس تلفنی یا حتی یک ایمیل غیر منتظره که باعث می‌شود توجه‌تان از کار اصلی دور شود.
جدای از مسئله‌ی پرت شدن حواس، بسیاری از آدم‌ها واقعا به دریافت محتوا و اطلاعات کم کیفیت تمایل دارند. محتوا و اطلاعات کم کیفیت ممکن است همان برنامه‌های تلویزیونی جذاب یا یک کانال تلگرامی زرد باشد. ولی منظورمان از دریافت اطلاعات و محتوای با کیفیت یعنی برنامه‌ها و رسانه‌هایی که سطح خودآگاهی و دانش‌تان را از وضعیت موجود بالا می‌برند و در نهایت، به بهبود سبک زندگی‌تان کمک می‌کنند.
کتاب‌ها، کتاب‌های صوتی، برنامه‌های مستند، سخنرانی‌ها / دوره‌های آموزشی آنلاین، و پادکست‌ها نقاط شروع خوبی هستند!
جمع‌بندی
هر یک از توصیه‌های بالا از طرق مختلف، فواید زیادی برای‌ افراد پرمشغله به همراه دارند؛ در این مقاله، سعی کردیم به اختصار فواید هر یک از آن‌ها را توضیح دهیم.
اگر واقعا به حفظ یک سبک زندگی بهینه و سالم علاقه‌مند هستید، باید برای پیاده‌سازی آن در زندگی تلاش کنید. وقتی به تدریج به نتایج تلاش‌های‌تان دست یابید، به شدت هیجان‌زده خواهید شد و به بهبود وضعیت زندگی‌تان در هر روز ادامه خواهید داد. دیر یا زود، کاملا احساس تن‌درستی خواهید کرد و به دیگران نیز کمک خواهید کرد سلامتی‌شان را حفظ کنند یا به دست بیاورند.
اگر تاکنون سلامتی و عمر خود را جدی نگرفته‌اید، اکنون زمان آن فرا رسیده‌ است! برای بهبود سبک زندگی‌تان می‌توانید گام‌های کوچکی را بردارید، و به مرور زمان، ترکیب این گام‌ها به نتایج بزرگی منجر خواهند شد. به یک سال، دو سال، یا پنج سال اخیر خود نگاه بیندازید، و ببینید با اعمال استراتژی‌هایی برای رسیدن به یک زندگی سالم، چه‌قدر شادتر و سالم‌تر شده‌اید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/266806/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محقق ایرانی کارایی توربین بادی را 10 درصد افزایش داد

استقبال دروازه‌بان‌های پرسپولیس از بازگشت بیرو

شمسایی:به شکلی می جنگیم که شرمنده خودمان نباشیم

مهربان: تغییر وزن قاسم‌پور بستگی به نظر کادر فنی دارد

برنامه ویژه برای دو ستاره تیم ملی والیبال نشسته

برنامه مرحله حذفی جام ملت‌ها مشخص شد

گزینه اول آقای گلی آسیا از فوتسال ایران

دردسر بزرگ استقلال و پرسپولیس در حساس‌ترین بازی

تکلیف غایبان کاراته چه می شود

پیشنهاد مشترک یک باشگاه قطری به سه بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس

تکلیف جانشین مدافع محروم پرسپولیس مشخص شد

محبی؛ نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه

آموزش دفاع شخصی توسط "رشید"

تسویه حساب نقی با خواستگار فهیمه

همیشه این بهترین کاره!

چهره زیبا و دلنشین بزرگترین نوه پسری گوهر خیراندیش که خارج از کشور زندگی میکنه / «اِما» از همسر اول امید اسماعیل خانی هست

تصاویر عاشقانه آرزو افشار و دختر خوانده اش با چادر در حرم امام رضا (ع) / زیارت قبول نایب الزیاره ما هم باشید

هدیه خاص و با ارزش ملیکا رسولی، قهرمان کاراته به علی دایی / دختر خانم زنجانی برای شهریار سنگ تمام گذاشت

پست تلخ و دلگیر مهدی قایدی بعد از طلاق همسرش / دل ساده داشتن تاوان داره

رونمایی از نسخه وطنی معین در برنامه صداتو!

آهنگ جدید/ ناصر زینعلی «عشقم» را منتشر کرد

وزارت بهداشت: فعلا الزامی به تزریق همگانی واکسن گارداسیل نیست

صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است

آتش گرفتن قطار در کانادا

شناسایی باندهای فحشا و تجارت جنسی

تفال/ معاشران گره از زلف یار باز کنید

تقویم تاریخ/ تأسیس و آغاز به کار رادیو

نکات تهیه ژله لیوانی مجلسی

7 کاری که هرگز نباید هنگام جروبحث با همسرتان انجام دهید

رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر

داستانک/مادر آلزایمری

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

تیم ملی فوتسال ایران متحول شد

ابراز امیدواری سرمربی پرسپولیس به حضور بیرانوند در بازی با سپاهان

اورونوف در فیفادی چشم پرسپولیس را گرفت

کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم

مدام به کسب سهمیه المپیک فکر می کنم

به مامان میگم داری فیلم میسازی

چه افرادی به گفتار درمانی نیاز دارند؟

اوسمار: اهانت‌ها تبدیل‌ به حمایت شده است

ایران با 31 سهمیه المپیک در مسیر پاریس

رغبتی: همت و اراده رئیس جمهور باعث واگذاری استقلال وپرسپولیس شد

چراغ سبز سرمربی پرسپولیس به یک بازیکن استقلالی و رامین رضاییان

امینی: پژمان درستکار گفت باید به کشتی کمک کنی

فرزام: انتظاری نداریم، انتظاری هم نداشته باشند!

بوسه امیر جعفری بر پیشانی ریما رامین‌فر در سکانس یک فیلم حاشیه ساز شد / پ ن : این دو بازیگر زن و شوهر واقعی هستند

خلاقیت منحصر بفرد نیما شاهرخ شاهی در نگهداری 26 گربه معلول حماسه ساز شد / آفرین به این خلاقیت و مهربانی

کیک تولد شیک و باکلاس خواهر مرجانه گلچین با تم طلایی / عجب جشنی برای تولدش به پا کرده

متن احساسی و عاشقانه ملیکا زارعی برای سی و هشتمین سال تولدش / خانم مجری بدون گریم خاله شادونه خیلی شیک و باکلاسه

لحظات شیرین و دوست داشتنی از دختران شاهرخ استخری پناه و نبات / ماشالله خدا حفظشون کنه