آریا بانو

آخرين مطالب

به دلیل مسائل مالی طلاق نگیرید! اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - به دلیل مسائل مالی طلاق نگیرید!
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6056269
٠
٠
هنر زندگی/ در هر خانواده‌ای ممکن است دعوا بر سر پول و مسائل مالی حتی زوجین را به سمت طلاق پیش ببرد. معمولا افرادی که برای فرار از مشکلاتی مثل بداخلاقی والدین، خلاصی از تنگناهای مالی، تنهایی یا ... ازدواج کرده‌اند بیشتر بر سر پول با همسرشان دعوا می‌کنند. اگر در بیشتر مواقع مسائل مالی موضوع اصلی دعوای شما با همسرتان است و در نتیجه روابط زناشویی‌تان کم رنگ شده است، بهتر است قبل از اقدام برای طلاق و جدایی باری دیگر زندگی مشترک خود را مورد بررسی قرار دهید. شما می‌توانید با تغییر زاویه دید خود به زندگی‌تان و یادگیری مهارت‌های حل مسئله، علاوه بر کاهش دعواهای خانوادگی درد و رنجی که از بابت مسائل مالی می‌کشید را کم کنید. برای آنکه زندگی بهتری داشته باشید فقط نیاز به پول ندارید. در ادامه این مطلب بیشتر به بررسی دعوا و طلاق بر سر پول پرداخته‌ایم.
دعوا بر سر پول | دعوا به خاطر پول فقط مشکلات را بیشتر می‌کند
دعواهای پایان ناپذیری که بر سر پول در خانواده‌ها اتفاق می‌افتد، تمام جنبه‌های زندگی مشترک را در بر می‌گیرد؛ دعواهای زوجین بر سر پول اعتماد آن‌ها را از بین می‌برد و موجب سردی روابط زوجین می‌شود. در نهایت خانواده‌هایی که مدام بر سر مسائل مالی دعوا و جر و بحث می‌کنند، کارشان به جدایی و طلاق کشیده می‌شود. مشکلات مالی در بیشتر خانواده‌ها وجود دارد، اما عدم مدیریت آن‌ها و عدم درک متقابل زوجین از یکدیگر، تنها بر مشکلات می‌افزاید و چالش‌های فروانی را به دنبال خود دارد. برای جلوگیری از طلاق و جدایی بهتر است خانواده‌ها مشکلات مالی خود را به حداقل برسانند و اجازه ندهند کمبودهای مالی بر دیگر جنبه‌های زندگی مشترک تأثیر بگذارد.
چرا زوجین بر سر پول با هم دعوا می‌کنند؟
اختلاف و دعوا بر سر پول باعث می‌شود که زوجین از یکدیگر فاصله بگیرند و کیفیت روابط عاطفی شان کاهش یابد. اما بررسی‌ها نشان داده است که مشکلات کوچک و بزرگی که در زندگی وجود دارد باعث بروز اختلافات مالی می‌شود. برای مثال زوجینی که با یکدیگر مشکلات عاطفی دارند راحت‌تر از سایر زوجین بر سر پول دعوا می‌کنند. این مشکلات مخصوصا در سال‌های اول زندگی تا حدی طبیعی است و معمولا زوجینی که در ابتدای مسیر زندگی خود هستند نمی‌توانند به راحتی این گونه مشکلات را حل کنند.
دعوا بر سر پول بهانه‌ای برای سرزنش همسر و شکایت از او
برخی از زوجین بی پولی را بهانه‌ای برای شکایت‌های خود از همسرشان قرار می‌دهند. مثلا می‌گویند او پول ندارد چون بی عرضه است، باهوش نیست و یا خلاقیت ندارد. برخی دیگر نیز از بی پولی به عنوان بهانه ای برای پایان زندگی مشترک شان استفاده می‌کنند و با این بهانه تصمیمی که از مدت‌ها قبل داشته‌اند را عملی می‌کنند. در واقع طلاق بر سر پول علل پنهانی درون خود دارد.
علل مرتبط با درآمد زوجین و شاغل بودن آن‌ها
عدم وجود یک حساب بانکی مشترک نیز باعث بروز مشکل میان زوجین می‌شود. در این شرایط ممکن است زوجین با خود فکر کنند که دیگری در مورد شرایط مالی خود روراست نیست و به همین دلیل زمینه‌ای برای بحث و دعواهای مالی ایجاد می‌شود. زمانی که زن و شوهر هر دو شاغل هستند نیز امکان بروز مشکل وجود دارد. آن‌ها توقع دارند که هردو به یک میزان برای زندگی خرج کنند و اگر یکی از آن‌ها کمتر از دیگری هزینه کند، بحث و دعوا آغاز می‌‌شود. تفاوت سطح درآمد نیز می‌تواند از دیگر مشکلات میان زوجین باشد. وقتی که یکی درآمد بیشتری دارد طرف مقابل انتظار دارد که او سهم بیشتری از هزینه‌های زندگی را پرداخت کند.
بدبینی، از پیامدهای دعوا بر سر پول
به همین دلیل باید به آن‌ها کمک کرد تا مشکلات کوچک شان به مشکلات بزرگ تری همچون مشکلات مالی ختم نشود. اختلاف و دعوا برای همه‌ی زن و شوهرها پیش می‌آید. اما اگر زوجین از اول زندگی خود در مورد مسائل مالی با یکدیگر روراست باشند، هیچ گاه اختلاف و دعوا میانشان پیش نخواهد آمد. دعواهای مالی پیامدها و عواقب سنگینی دارد که یکی از جدی‌ترین این پیامدها، بی اعتمادی و بدبینی زن وشوهر نسبت به یکدیگر است. بدبینی یکی از مخرب‌ترین آسیب‌ها و مشکلات در زندگی مشترک است چرا که بر تمام ابعاد زندگی تاثیر می‌‌گذارد و به سختی می‌توان آن را به طور کامل برطرف کرد.
دعوا بر سر پول | صبور باشید
با یکدیگر صحبت کنید.
در خانواده‌هایی که برنامه اقتصادی مشخصی وجود ندارد، هر روز مشکلاتی بر سر مسائل مالی پیش می‌آید. فراموش نکنید که قرار نیست یک شبه تمام مسائل حل شود. صبور بودن لازمه موفقیت است. آگاه باشید یک زندگی در طول زمان و با صبر و شکیبایی در مقابل مشکلات ساخته می‌شود.
جایگاه پول را در زندگیتان مشخص کنید
پول همیشه دلیلی بر خوشبختی در زندگی مشترک نیست. چیزهای ارزشمندتر مانند زندگی سالم، سلامتی، خانواده‌ای گرم، علم، عشق، تحصیلات و دیگر مسائل مهمی هستند که باعث می‌شوند ارزشمندترین چیز در نزد یک انسان تنها پول نباشد. بهتر است ابتدا فراموش نکنید که پول ابزاری برای زندگی کردن است و نباید آن را با خود زندگی اشتباه گرفت. این نوع نگاه می‌تواند با کاهش استرس و تنش در زندگی به موفقیت بیشتر بیانجامد.
دعوا بر سر پول | با یکدیگر صحبت کنید
در صحبت‌های خود با همسرتان به جای جدال و مشاجره کردن، از لحن‌های مناسبِ یک خانواده استفاده کنید و به صورت آرام و محبت آمیز به صحبت راجع به مسائل مالی بپردازید. ازین طریق می‌توانید چهارچوب‌هایی را مشخص کنید و با یکدیگر به توافق برسید. با این روش می‌توانید به راه حل‌های مناسب نیز دست پیدا کنید و همچنین به راه حل‌هایی که پیدا می‌کنید پایبند بمانید.
در صورتی که شما به مشاجره و جدال بپردازید، بحث در مورد مسائل مالی به راحتی به قسمت‌های دیگر زندگی شما پرت می‌شود و ممکن است در این بین فحاشی‌ها و دیگر اتفاقات رخ دهد و جای جبران هم وجود نداشته‌باشد. فراموش نکنید مهم‌ترین چیز بهترین برخورد در زمان دعوا و مشاجره است. نحوه برخورد تصور طرف مقابل از شما را شکل می‌دهد و در کیفیت روابطتان تأثیرگذار است.
فقط به پول تکیه نکنید
چطور مشکلات و مسائل مالی را از خانواده دور کنیم
رشد در مسائل مالی مهم است اما زیادی مهم دیدن آن می‌تواند قسمت‌های مهم‌تر زندگی را نزد شما کم رنگ کند و در نهایت از شما یک ماشین به جای انسان بسازد. سعی کنید خوشبختی خود را فدای درآمد بیشتر نکنید. درآمد بیشتر در حالی که از زندگی لذت ببرید می‌تواند برای شما مفید باشد؛ زمانی که زندگی کردن را فراموش کنید، پول تنها تبدیل به کاغذ هایی می‌شود که عقده‌های شما را می‌پوشاند.
چطور مشکلات و مسائل مالی را از خانواده دور کنیم؟
شما نیز می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه خانواده به حساب و کتاب دست بزنید. در مورد خرج کردن‌ها، پرداخت‌ها و میزان قدرت پس انداز خود صادقانه به یادداشت بپردازید. با خانواده خود صحبت کنید و ببیند با چه شرایطی می‌توانید آن را بهبود ببخشید. مشخص کنید از چه روش‌هایی می‌توانید درآمد خانه را افزایش بدهید و یا از مخارج بکاهید. برای جدایی و طلاق زود تصمیم نگیرید. پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره طلاق کمک بگیرید.
1. دعوا بر سر پول | برنامه مالی داشته باشید
برای چیزهایی که می‌خواهید داشته باشید، برنامه ریزی کنید و برنامه مالی خود را روی کاغذ ثبت کنید. برنامه مالی خود را بند به بند مشخص کنید و به اتفاق همسر خود به آن پایبند بمانید.
2. به تعادل برسید
ابتدا برخورد خود را ارزیابی کنید و مشخص کنید که ولخرج هستید یا خیر. آیا پس انداز می‌کنید، تا چه اندازه به پس انداز کردن پایبند هستید. با همسر خود نیز این مسئله را در میان بگذارید و از او بخواهید با شما همراهی کند. به او بگویید وقتی شما به پس انداز می‌پردازید و او ولخرجی می‌کند چه حسی پیدا می‌کنید و چه مشکلاتی به وجود می‌آید. به او نیز برای هماهنگ شدن زمان بدهید. فراموش نکنید برای رشد باید متعادل رفتار کنید.
3. دعوا بر سر پول | مشاور را فراموش نکنید
حضور یک مشاور، شاید به عنوان یک هزینۀ جدید به نظر برسد. اما فراموش نکنید که دغدغه اصلی انسان عملکرد او را در داشتن تصمیمی درست در شرایط حساس زندگی کاهش می‌دهد. در چنین مواقعی استفاده از خدمات مشاوره خانواده به شما کمک می‌کند تا بتوانید به دید بهتری نسبت به زندگی خود دست یابید و بتوانید تصمیم درستی بگیرید.
4. اعتماد زوجین به یکدیگر
اعتماد بین زوجین یکی از مهم‌ترین عوامل در پیشگیری از اختلافات است. نبود اعتماد درمیان زوجین می‌تواند مشکلات زیادی در خانواده‌ها ایجاد کند. اما شکل گیری اعتماد میان زن و شوهر کار چندان راحتی نیست و یک شبه نیز به وجود نمی‌آید. بررسی‌ها نشان داده است که مردان در شکل گیری اعتماد نقش مؤثرتری دارند. چرا که معمولا زنان به دلیل شنیدن تجربه‌های ناخوشایند اطرافیان، کمتر بودن حقوق و آسیب پذیری بیشتر زنان در جامعه احساس ناامنی بیشتری در زندگی مشترک دارند.
این وظیفه مرد است که با روشی مناسب به همسر خود ثابت کند که آینده چه خوب باشد و چه بد متعلق به هردوی آن‌ها است و هر آن چه که دارند برای هردویشان است. برای شکل گیری اعتماد لازم است که احساس امنیت به عنوان یک حق مسلم از طرف مرد به زن داده شود و زن درخواستی برای آن نکند.
5. مشورت با یکدیگر در مسائل مالی
یکی دیگر از راه‌های کاهش مشکلات مربوط به مسائل مالی این است که زن و شوهر در بحث‌های مالی با هم مشورت کنند و تصمیم‌های مشترکی بگیرند. در صورتی که هردوی آن‌ها از میزان هزینه‌ها و منبع مالی شان به طور کامل آگاهی داشته باشند، می‌توانند بدون دعوا و بحث و با درک کامل در این زمینه تصمیم گیری کنند. زمانی که زن و شوهر با هم مشورت می‌کنند، هردو متوجه می‌شوند که احساسات، نظرات و عقایدشون برای دیگری مهم است و در نتیجه تنش‌ها و دعواهای مالی کاهش می‌یابد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/266251/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند

چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟

گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات بازیکنان تهاجمی در تاریخ فوتبال

ستاره آرسنال: با خوش‌شانسی به چلسی گل زدم

روزهای شیرین ستاره‌ای که با استقلال فسخ کرده بود!

خط و نشان سیاوش اکبرپور برای سپاهان!

تشکر ستاره اینتر از عمو تیری

ستاره بایرن مونیخ: جایی نمی‌روم

سرنوشت قایدی در فصل آتی

العهد در فینال ای اف سی کاپ

علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم

ستاره سیتی دیوانه انتقال به بارسلونا

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

همه مرد های مجرد آبادی خواستگار گلاتاژ بودند!

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

نگاهی به کیک 4 طبقه جشن تولد محمود دینی بازیگر سریال آینه عبرت بعد از 36 سال / چقدر قیافه آتقی شکسته شده

تصاویر تازه آیلار عباسی بازیگر کودک نقش سرور در رحیل / بیرون سریال ببینید نمی شناسید

اعلام روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در طرح نوروزی 1403

آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز

تفال/ در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع

خوشمزه‌تر از این سالاد نخوردی! حتما امتحان کن

درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟

سقوط از لیگ برتر با یک برزیلی لغو می‌شود

چرا پرسپولیس دربی را نبرد

منشا برای فولاد ضرر داشت رفت!

ویسی، ایده کمیته فنی در فولاد را رد کرد

اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید

زامهران: نساجی قطعا در لیگ برتر می‌ماند

عظیمی: تیم ملی در آرامش کامل قرار دارد

قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد

اکبرپور: استقلال بازی سختی برابر تراکتور دارد

بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!

منشی دکتر زیر آبشو زد!

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت

یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری

جوان‌ترین بازیکن تیم ملی: قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد

ستاره سابق یونایتد: برمی‌گردم!

گلزن جدید استقلال از دفاع آمد

ویسی به یاد 9 بازیکن خوزستانی در تیم ملی

اورونوف، مهمترین اسلحه اوسمار برای انتقام

چه کنم نیمار و مسی نیستم، ولی عاشق رونالدو هستم!‏

شادی بلینگام و واسکز در تهران تکرار شد!

خطرناک‌ترین ورژن خدابنده‌لو شاید در اراک!

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

یک بازی لیگ برتر بدون تماشاگر شد