آریا بانو

آخرين مطالب

پاک کردن چسب قطره ای از روی پوست اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - پاک کردن چسب قطره ای از روی پوست
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6053778
٠
٠
چطور / برای پاک کردن چسب قطره ای دچار مشکل شده‌اید؟ چسب‌هایی نظیر 123 یا چسب‌های دوقلو و نظایر اینها به‌طور کلی با نام چسب‌های قطره‌ای شناخته می‌شوند. این چسب‌ها فوق‌العاده قوی هستند و پس از استفاده برروی سطوح موردنظر، معمولا در کسری از ثانیه خشک می‌شوند. گاهی این ویژگی چسب‌های قطره‌ای دردسرساز می‌شود؛ مثلا وقتی سهوا در تماس با سطح پوست قرار می‌گیرند یا زمانی که روی وسایل و تجهیزات چوبی، پلاستیکی یا پارچه‌ای موجود در خانه می‌چکند. پاک کردن لکه ها به‌طور کلی راه‌وچاه خودش را دارد. در این مطلب شما را با روش‌های بی‌خطری برای پاک کردن چسب قطره ای از روی پوست و سطح وسایل و تجهیزات مذکور آشنا خواهیم کرد. باتوجه‌به حساسیت بیشتر پوست اطراف پلک‌ها و لب‌ها، این موارد را به‌طور جداگانه بررسی می‌کنیم. همراه ما باشید.
پاک کردن چسب قطره ای از روی پوست
1. بلندکردن و کندن چسب خشک‌شده
گاهی برای پاک کردن چسب قطره ای خشک‌شده استفاده از همین روش ساده کارساز می‌شود، به‌ویژه اگر چسب فقط روی یکی از انگشتان چکیده باشد (در مقابل زمانی که دو انگشت را به‌هم می‌چسباند). به‌آرامی و با ناخن، چسب را خراش بدهید و جدا کنید. اگر دردناک شد یا احساس کردید پوست انگشت در حال بلندشدن است، دست نگه دارید.
پیش از بلندکردن چسب، صبر کنید تا خوب خشک شود. اگر هنوز نمناک و چسبناک بود به آن دست نزنید. وقتی مطمئن شدید که کاملا خشک شده است، با ناخن یا موچین لبه چسب را بلند کنید و آن را به‌آرامی از سطح پوست جدا کنید.
2. مرطوب‌کردن چسب خشک‌شده در آب و صابون
استفاده از ترکیب مایع دست‌شویی و آب گرم (آب نباید خیلی داغ باشد) هم می‌تواند برای پاک کردن چسب قطره ای مؤثر باشد. ظرفی را پر از آب گرم کنید و به‌اندازه یک قاشق چای‌خوری مایع دست‌شویی به آن اضافه کنید. به‌مدت 30 تا 60 ثانیه (بسته به نوع چسب و شدت چسبندگی این مدت‌زمان ممکن است به 5 تا 10 دقیقه هم برسد) آن قسمتی از پوست را که چسب روی آن خشک شده است در محلول آب و صابون بخیسانید. بعد از آن، مثل روش قبل، چسب را جدا کنید.
اگر نتوانستید با ناخن چسب را جدا کنید، از چیزی مثل دسته قاشق برای این کار استفاده کنید. این نکته را هم به‌ خاطر داشته باشید که گاهی یک بار خیساندن چسب کافی نیست و باید این کار را دوباره و دوباره تکرار کنید.
استفاده از آب‌لیمو به‌جای آب یا پرکردن نیمی از ظرف با آب‌لیمو و نیمه دیگر با آب راهکاری است که می‌تواند باعث اثرگذاری بهتر این روش شود. خاصیت اسیدی لیمو ترش کمک می‌کند چسب راحت‌تر جدا شود.
3. پاک کردن چسب قطره ای با استفاده از تینر
اگر پوستی حساس دارید، پنبه‌ای را به تینر آغشته کنید و روی محل موردنظر بمالید. بعد از مدت کوتاهی سعی کنید چسب خشک‌شده را بلند کنید. اگر موفق به انجام این کار نشدید، دوباره از تینر استفاده کنید و همین کار را تکرار کنید تا درنهایت چسب جدا شود.
4. پاک کردن چسب قطره ای با استفاده از استون
استفاده از استون بیشتر برای کسانی توصیه می‌شود که پوستی حساس ندارند. استفاده از تینر برروی پوست‌های حساس ممکن است باعث خشکی پوست و بروز مشکلات پوستی شود. به‌علاوه، استون به‌هیچ‌عنوان نباید در تماس با زخم‌های باز قرار گیرد.
می‌توانید کمی استون را در ظرفی کوچک بریزید و آن قسمت از پوست را که چسب روی آن خشک شده است به‌مدت یک دقیقه در آن فرو کنید یا آنکه با دست، استون را روی سطح موردنظر بمالید. از آغشته‌کردن گوش‌پاک‌کن به استون و مالیدن آن روی چسب خودداری کنید، چون تماس گوش‌پاک‌کن با چسب خطرناک است (خطراتی مثل دودکردن یا حتی آتش‌گرفتن وجود دارد). اجازه دهید استون روی چسب خشک شود و بعد با استفاده از سوهان ناخن چسب خشک‌شده را پاک کنید.
اگر چسب روی سطح قابل‌توجهی از پوست ریخته بود، سنگ‌پایی را مدتی در آب گرم غوطه‌ور کنید و بعد با حرکتی دایره‌وار، آن را روی سطح موردنظر بکشید تا چسب کاملا پاک شود (از سنگ‌پا برروی قسمت‌های حساس پوست نظیر صورت استفاده نکنید).
البته در حالت معمول به استفاده از سوهان یا سنگ‌پا نیازی نیست و بعد از مدتی که استون روی چسب تغییر رنگ داد و سفید شد، چسب به‌خودی‌خود بلند می‌شود (شاید برای این منظور نیاز باشد دو یا سه بار استون را روی سطح موردنظر بمالید).


آریا بانو


نکات ایمنی
برای از استفاده از استون این چند نکته ایمنی را به‌ خاطر داشته باشید:
مطمئن شوید که استفاده از استون برروی مدل یا مارک بخصوص چسب شما خطرناک نیست. تماس آن با ترکیباتی مثل پراکسید می‌تواند خطرساز باشد؛
ترکیبات شیمیایی موجود در استون باعث خشکی و ناراحتی پوستی می‌شوند، بنابراین پس از استفاده از آنها دست‌ها را کاملا بشویید. کسانی که دچار ناراحتی‌های پوستی نظیر اگزما هستند باید بعد از شستن دست‌ها، به‌طور مرتب از مرطوب کننده پوست استفاده کنند تا پوست به حالت معمول و طبیعی برگردد؛
استفاده از استون برروی زخم‌های باز و ترک‌خوردگی‌های پوست با سوزش همراه است. درنتیجه در این نواحی از استون استفاده نکنید. همچنین، در جاهایی مثل داخل حفره‌های بینی یا داخل دهان هرگز استون به کار نبرید.
در پایان شایان ذکر است که دیگر انواع لاک‌پاک‌کن‌ها برای پاک کردن چسب قطره ای مناسب نیستند. صرفا ترکیبات موجود در استون هستند که برای این امر کارایی دارند.
5. استفاده از روغن یا کره
این راهکار هم برای کسانی که پوست حساس دارند مناسب است. سطح موردنظر را در کمی آب گرم بخیسانید و بعد کمی روغن زیتون یا روغن نارگیل یا کره یا… (هر نوع روغن یا کره‌ای قابل‌استفاده است، چون چربی این مواد موردنظر است) را روی چسب خشک‌شده بمالید. مدتی به مالیدن روغن ادامه دهید تا به‌مرور چسب جدا شود.
6. استفاده از مایع لباس‌شویی
در این روش، برای پاک کردن چسب قطره ای کافی است کمی مایع لباس‌شویی (مهم نیست چه برند یا مارک باشد) را با آب داغ ترکیب کنید. اگر سطحی که چسب روی آن ریخته است کوچک بود (مثلا نوک انگشت‌تان) ترکیب یک‌چهارم فنجان مایع‌ لباس‌شویی با یک فنجان آب داغ کافی است.
این روش کمی زمان‌بر است و ممکن است لازم باشد چند بار (طی بازه زمانی مشخصی درحدود بیست دقیقه) انگشت را در ترکیب مذکور غوطه‌ور کنید و دوباره چسب را بلند کنید تا آثار آن به‌کلی محو شود.
7. پاک کردن چسب قطره ای با استفاده از نمک
کمی نمک (دو قاشق غذاخوری، حدود سی میلی‌لیتر) را با اندکی آب ترکیب کنید تا ماده‌ای خمیرمانند درست شود. محلول را به‌مدت 30 تا 60 ثانیه روی سطح موردنظر از پوست بمالید. سپس کمی از آن را با آب بشویید و (بدون اضافه‌کردن آب) به مالیدن نمک باقی‌مانده روی پوست ادامه دهید. این کار را تا وقتی ادامه دهید که دیگر اثری از نمک‌ها باقی نماند. در این هنگام، احتمالا چسب هم کاملا پاک شده است، مگر آنکه قوی‌تر از آن چیزی باشد که با نمک از بین برود. در این صورت، از روش‌های دیگر استفاده کنید.
8. استفاده از وازلین
استفاده از وازلین هم راهکار مناسب دیگری برای پاک کردن چسب قطره ای است. دست‌ها را به‌همراه سطحی از پوست که چسب روی آن خشک شده است با آب داغ و صابون بشویید.
مقدار زیادی وازلین روی سطح موردنظر بگذارید و به‌مدت یک دقیقه با ناخن آن را روی چسب بکشید. مالیدن وازلین با انگشت هم ممکن است کارساز باشد. همین روند را ادامه دهید تا اثری از چسب باقی نماند و بعد دست‌ها را بشویید و خشک کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/265882/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گفت و گوی خبرنگاران با امیررضا معصومی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

اهدای جایزه برترین فدراسیون سال به فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از انتخاب به عنوان برترین سرمربی سال 1402

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان و شوخی های پیمان یوسفی

گل اول اورتون به لیورپول توسط جارد برنثویت در دقیقه 27

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

دوره ما اینطوری نبود!

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

موزیک ویدئوی تماشایی با ساز خوش صدای «ویولنسل»

تنبیه یک شامپانزه توسط مادرش به دلیل سنگ زدن به مردم!

محاصره پلنگ ایرانی توسط چند قلاده سگ‌ در شاهرود

حمله ناکام و دردناک پلنگ به خانواده جوجه تیغی ها

شکوفه های زیبا در کره جنوبی

کباب انگشتی با سس گوجه خوشمزه