آریا بانو

آخرين مطالب

پرداخت «یارانه» 650 هزارتومانی به خانواده جایگزین کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش یارانه کودکان مراکز شبه خانواده از 4٢٠ هزار تومان به 65٠ هزار تومان خبر داد.

به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا، با بیان اینکه از بهمن ماه یارانه هر فرد در مراکز شبه خانواده 55 درصد افزایش می‌یابد، گفت: یارانه این کودکان از 4٢٠ هزار تومان به 65٠ افزایش می‌یابد. همچنین یارانه افراد دارای معلولیت حاضر در مراکز شبه خانواده نیز که پیش از این 5٧٠ هزار تومان بود با توجه به اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان به ٩٢4 هزار تومان رسیده که 6٢ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: با توجه به مخارج بیشتر افراد ١٢ تا ١٨ ساله هم یارانه آنها از 4٢٠ هزار تومان به ٧5٠ تومان می‌رسد که تا ٧٩ درصد افزایش می‌یابد. به این ترتیب یارانه مراکز شبه خانواده بین 55 درصد تا ٧٩ درصد با توجه به وجود معلولیت و سن افزایش می یابد. این کار در حال انجام است و امروز روی کارت مراکز شارژ می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مراکز شبه خانواده یکی از مولودهای انقلاب اسلامی است و در گذشته فرزندان دارای سرپرستان غیر موثر در نوانخانه‌ها و پرورشگاه‌ها بودند و هیچ مالکیت و هویت خاصی برای افراد وجود نداشت، گفت: این درحالیست که تجربه نشان می‌دهد در حال حاضر مفهوم مالکیت در بین کودکان این مراکز جا افتاده و مجموعه شبه خانواده جای آسایشگاه‌ها و پرورشگاه‌ها را گرفته است.
قبادی‌دانا با اشاره به اینکه در حال حاضر 66٠ مرکز شبه خانواده در کشور فعال هستند، تصریح کرد: هر چه فضای مراکز شبه خانواده به شرایط خانواده عادی نزدیک شود بهتر است. تعداد افراد مطلوب در این مراکز تا ١٠ نفر است و الان میانگین تعداد افراد در مراکز کشور نیز به ١٣ نفر می‌رسد. خانواده مجموعه افرادی است که در طول زمان کنار هم زندگی می کنند و عوض شدن مددکاران مطلوب نیست. انتظار ما این است آنها سال‌ها در کنار هم حضور داشته باشند و زندگی کنند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه طی این سالها مفهوم شبه خانواده ساری و جاری شده است، اظهار کرد: تلاش ما این است این مسیر را به خوبی طی کنیم. هدفگذاری ما این است که هر فرزندی در خانواده مراحل رشد و نمو را طی کند و هرکس سرپرست موثری ندارد در وهله اول به خانواده‌ها سپرده شوند.
قبادی دانا با اشاره به اینکه تعداد فرزندان در مراکز شبه خانواده طی ٢٠ سال اخیر حدودا ثابت و ١٠ هزار نفر بوده است، نیز توضیح داد: این موضوع نشان‌دهنده موفقیت فرایند فرزندخواندگی در کشور است، با این حال اگرچه این نسبت فعلا ثابت است اما باید به حداقل برسد یعنی مطلوب واقعی ما این است هیچ فرزندی در مرکز بهزیستی نباشد.
به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، به زودی سامانه ملی فرزندخواندگی افتتاح می‌شود که باعث تسهیل فرایند فرزندخواندگی با رعایت جوانب قانونی خواهد بود که در حال حاضر این سامانه به شکل آزمایشی در حال کار است.
قبادی دانا با تاکید بر اینکه ترجیح ما این است که فرزندان درون خانواده‌های جایگزین بزرگ شوند، ادامه داد: از این به بعد هر فرزندی که خانواده جایگزین مناسب داشته باشد یارانه امداد آنها برقرار می‌شود.
وی افزود: اگر فرزندانی به شکل موقت در مراکز باشند یا خانواده جایگزین وجود نداشته باشد، باید کاری کنیم وضعیت مطلوب و استانداردی برای آموزش و تربیت آنها در شبه خانواده فراهم شود. مهارت آموزشی نقش مهمی در کاهش نگرانی‌های مالی این فرزندان دارد. امیدواریم با سازمان فنی حرفه‌ای هماهنگی لازم صورت بگیرد تا زمان ورود آنها به زندگی هرکدام از این فرزندان مهارتی را آموخته باشند.
وی با تاکید بر اهمیت پر کردن مناسب اوقات فراغت این افراد نیز توضیح داد: یکی از مسائلی که جوانان با آن رو به رو هستند بحث مستقل شدن است که پیش از این سن جوانی ٢٩ سال بود اما الان به ٣5 سال رسیده است. چون سنی را در نظر می‌گیرند که افراد تا آن سن بتوانند مستقل شوند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه همزمان با ١٨ سالگی و خروج این افراد حدود ٢٠ میلیون تومان به آنها پرداخت می‌شود، اظهار کرد: اما این مبلغ باید با هدف پرداخت شود. در مورد بحث ازدواج این فرزندان نیز آنها در اولویت تهیه جهیزیه هستند. همچنین در مورد بیمه هم مشکلی برای بیمه مددجویان بهزیستی وجود ندارد و ٣٠ درصد ظرفیت ما خالی است و این آمادگی به طور کامل وجود دارد.
قبادی دانا با بیان اینکه تا کنون مبلغ یارانه امداد پرداخت شده به خانواده جایگزین از یارانه افراد حاضر در مراکز شبه خانواده کمتر بوده
است، تصریح کرد: این مبلغ قبلا برای هر فرزند ٣٧٠ هزار تومان بود که این مبلغ را 65٠ هزار تومان و تا ٧6 درصد افزایش دادیم.
وی با تاکید بر اینکه تامین این بودجه همگی محصول شفافیت و انضباط مالی بوده و از محل صرفه جویی هم نبوده است گفت: تامین این مبلغ با مدیریت مالی و در سایه دولت الکترونیک فراهم شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه هر ماه ٣٠٠ میلیارد تومان روی کارت مراکز هدف شارژ می شود، توضیح داد: در سایت بهزیستی هم هر کدام از مددجویان می توانند کل مبالغی که سازمان از سال ٩١ تا کنون برای آنها منظور کرده است را ببیینند. اطلاعات 2800 ملک بهزیستی هم در سایت ثبت شده و مشخص است که هر ملک چه کاربری دارد و چه مقدار اجاره پرداخت میکنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/265707/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

ماجراجویی شاگردان شجاعی در قامت یک تیم هجومی

ریوالدو: هیچکس بهتر از مورینیو برای هدایت بارسا نیست!

بند اخراج در قرارداد ناگلزمان

قرارداد عجیب ستاره رئال با نامزدش

تردید مربی ولزی برای حضور در تراکتور

احتمال حضور 10 تیم ایتالیایی در رقابت‌های اروپایی

حمایت جالب مهندس پرتغالی از کاپیتان تراکتور

دو گل زیبا و پنالتی از دست رفته سادیو مانه مقابل الفیحا

«انگل؛ خاکستری»: روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

کنایه‌ بچه به شرایط سخت و عجیب اقتصادی

«برمودا» امشب میزبان عمو قناد است

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

تفریحات بهاری نفیسه روشن با چهره ای برنزه در ساحل مالدیو / باغی از بهشت روی زمین

«آژانس دوستی» و تماشای یک تیتراژ واقعی

تیزر ویدئویی از آهنگ جدید علی زندوکیلی

امدادگران آمریکایی در حال آزمایش لباس های جت گرانشی

گروگان‌گیری دختر 16 ساله در تهران

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

ارسال مواد غذایی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان توسط نیروی هوایی ارتش

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی

یکی از زیباترین مناظر گله اسب‌های وحشی

صحنه ای نفس گیر از کمک به یک کوسه برای بازگشت به آب

طرز تهیه خمیر هزارلا

ترفندهایی برای خوشمزه‌تر شدن قورمه سبزی که هر کسی نمی‌داند!

غذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

خواص «وَالزَّیْتُونِ» معجزه‌گر

افزایش استرس‌ زنان امروزی به دلیل بی‌خوابی

حاج آقا مرادی: اگر کسی ناشناس پیام داد و دنبال آشنایی بود این دنبال دختربازی هست!

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

در چنین روزی و در سال 2011 ضربه کاری رونالدو به بارسلونا

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم

گزینه‌های باشگاه تراکتور برای مربی جدید از زبان نصیرزاده

حواشی بازی پیکان و هوادار از زاویه دوربین باشگاه

وینیسیوس 52 بازی زودتر به مسی رسید!

قریشی: استعفای ربیعی شوک مثبتی به تیم داد

دوشان ولاهوویچ تنها بازیکنی که در تیم الگری می‌درخشد

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!