آریا بانو

آخرين مطالب

پیدا و پنهان دخل و خرج شهرداری تهران در سال آینده؛

افزایش سهم درآمدهای پایدار در بودجه 99 با تصویب دو لایحه در مجلس/ مظاهریان: نباید تسلیم شرایط اقتصادی شد شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

آریا بانو - شهرنوشت:  بررسی لایحه بودجه سال 1399 شهرداری تهران نشان می دهد چشم مدیریت شهری به منابع جدید درآمدی و به خصوص درآمدهای پایدار است که البته با تصویب لایحه درآمدهای پایدار شهری و لایحه مالیات بر ارزش افزوده، این بخش در سال آینده افزایش قابل توجهی خواهد داشت؛ چیزی حدود پنج هزار میلیارد تومان. 

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، پیروز حناچی شهردار تهران به تازگی از لایحه دخل و خرج شهرداری پایتخت برای سال 1399 رونمایی کرد. اعداد و ارقامی که سرجمعشان می‌شود 30 هزار و 200 میلیارد تومان و قرار است تهران سال آینده را با این اعتبارات سپری کند. این در شرایطی است که بودجه سال 98، هجده هزار و 800 میلیارد تومان بود و با تصویب متمم بودجه 98 حدود پنج هزار میلیارد تومان به بودجه امسال اضافه شد، حالا شهرداری تهران با افزایش 25 درصدی نسبت به امسال، لایحه بودجه 99 را ارایه کرده است.
اما ریسک شهرداری تهران برای افزایش سقف بودجه برای سال آینده باتوجه به شرایط اقتصادی کشور، راکد بودن بخش ساخت و ساز و از همه مهم تر تورم احتمالا 40 درصدی در سال بعد، چه پشتوانه ای دارد؟ حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفته است «همه شرایط اقتصادی کشور را بررسی کرده ایم و با علم به این موضوع این رقم را پیشنهاد دادیم، اما این را هم باید در نظر گرفت که شهرداری تهران تسلیم شرایط رکود اقتصادی نباید بشود و همچنان به دنبال راهکارهایی برای منابع درآمدی جدید هستیم.»
مدیران شهری اعتقاد دارند تعیین رقم 30 هزار و 200 میلیارد تومانی برای سال 99، با توجه به رکود اقتصادی موجود در کشور نشان می دهد جهت گیری اصلی مدیریت شهری به سمت بهبود شاخص ها و رونق اقتصادی در شهر تهران است. منابع و درآمدهای بودجه 99 شهرداری تهران نشان می دهد شهرداری تهران هرچند با افزایش سقف بودجه به گونه ای احتمال وجود آسیب هایی مانند کسری بودجه را قبول کرده، اما با توجه به اقداماتی که در بدنه شهرداری و به خصوص معاونت مالی و اقتصادی این نهاد برای منابع درآمدی جدید آن هم از نوع پایدار انجام شده و همینطور تصویب لایحه درآمدهای پایدار شهری و لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی، می توان گفت بخش زیادی از بودجه پیشنهادی شهرداری عملیاتی می شود.
از طرف دیگر رونمایی از متمم بودجه 98 و آن چیزی که مدیران شهری درباره منابع آن گفته اند، نشان می دهد منابعی مانند درآمدهای حاصل از آرای کمیسیون ماده 100 که در لایحه بودجه 99 مبلغ آن حدود هزار میلیارد و 400 میلیون تومان پیش بینی شده، درآمد حاصل از صدور جواز ساختمانی با پیش‌بینی مبلغ 6 هزار و 890 میلیارد و درآمدهای پایدار افزایش قابل توجهی خواهند داشت.
آنطور که در بخش منابع و درآمدهای لایحه بودجه 99 آمده است، سهم درآمدهای پایدار از 34 درصد در بودجه 98 به 37 درصد افزایش پیدا کرده است. در لایحه سال آینده حجم درآمدها بیش از 15 هزار و 922 میلیارد تومان خواهد بود که 40 درصد نسبت به درآمدهای سال 98 به همراه متمم، افزایش پیدا کرده است. از طرف دیگر مجموع درآمدها نسبت به هزینه ها 40 درصد بیشتر است که نشانگر مثبت بودن تراز عملیاتی شهرداری تهران به میزان چهار هزار و 500 میلیارد تومان است.
رقم های پیش بینی شده برای ردیف های محتلف درآمدی با در نظر گرفتن میزان تحقق 10 ماهه سال 98 و همین طور سیاست های کلان مدیریت شهری محاسبه شده است.
در میان اعداد و ارقام لایحه بودجه 99 آن هم در مصارف و هزینه ها اما، مهم ترینشان آن هایی هستند که همیشه چالش بر سر آن ها بوده است. با این حال آنطور که معاون شهردار تهران گفته است «در تدوین لایحه بودجه 99 اصل بر واقعی بودن اعداد و ارقام و همین طور تحقق پذیری‌شان در هر حوزه بوده است.» بخش عمرانی 43 درصد افزایش داشته است، این یعنی قرار است پروژه‌های خرد در سطح محلات طبق همان قولی که شهردار تهران داده بود، عملی شود. پروژه های عمرانی شهری در سال 99 قرار است با مبلغ 14 هزار و 331 میلیارد تومان انجام شود و سبب شده تا سهم ردیف های این بخش در بودجه، از 41 درصد در سال 98 به 47 درصد در بودجه سال 1399 برسد.
اعتبارات در بخش مصارف هزینه ای شامل حقوق و نگهداشت شهر در لایحه بودجه 99، 11 هزار و 397 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که سهم 38 درصدی از کل بودجه 30 هزار میلیاردی شهرداری را دارد.
برای بازپرداخت دیون و بدهی ها مانند پرداخت بدهی پیمانکاران و بانک ها چهار هزار و 472 میلیارد تومان در بودجه 99 پیش بینی شده است.


آریا بانو



آریا بانو

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/265192/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود