آریا بانو

آخرين مطالب

روانشناسی/ ویژگی مردان آلفا؛ 13 نکته درباره تبدیل یک مرد بتا به آلفا! گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - روانشناسی/ ویژگی مردان آلفا؛ 13 نکته درباره تبدیل یک مرد بتا به آلفا!
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6033643
٤٨
٠
بازده / آیا تا به حال برای شما هم این سوال پیش آمده است ویژگی مردان آلفا چیست و چه فرقی با مردان بتا دارند؟ اگر درباره مردان بتا چیزی نشنیده اید به شما پیشنهاد میکنیم این مقاله کامل را بخوانید تا هم با ویژگی های آنها آشنا شوید و هم درباره درباره تبدیل یک مرد بتا به آلفا اطلاعات مفیدی کسب کنید.
ویژگی مردان آلفا
دختران از یک توانایی باورنکردنی برای خواندن زبان بدن و ویژگی‌های صورت برخوردار هستند. آن‌ها در بیش‌تر موارد می‌توانند ناراحتی‌تان را مدت‌ها پیش از آن‌که آن را بروز دهید، تشخیص دهند.
دانشمندان معتقدند زنان و دختران به این دلیل چنین مهارت‌هایی را در خود پرورش می‌دهند که طبیعت زن پرورش دهندگی است. هم‌چنین، شنوایی زنان در مقایسه با مردان اندکی بهتر است؛ بنابراین، آن‌ها می‌توانند دامنه‌ی گسترده‌تری از صداها را بشنوند و حتی کوچک‌ترین تغییرات را در لحن و نحوه‌ی حرف زدن‌تان تشخیص دهند.
مطالعات نشان می‌دهند، زنان دو الی سه برابر بهتر از مردان می‌توانند زبان بدن را بخوانند؛ بنابراین، باید شانس بیاورید تا بتوانید زبان بدن‌تان را از زنان پنهان کنید. در جهانی زندگی می‌کنیم که باعث شده است بسیاری از مردان شخصیت بتا را در خود ایجاد کنند.
بسیاری از مردان اتصال‌شان را با خصوصیات مردانگی از دست داده‌اند، و به کارهایی متوسل می‌شوند مانند آن‌که در اینترنت به سایر مردان توهین کنند و از آن‌ها بد بگویند.
هم‌چنین، مردان امروزی به دلیل پیشرفت‌های فناوری به اندازه‌ی دوران گذشته با یکدیگر ملاقات رو در رو ندارند؛ و برخی از مردان به طور ناخودآگاه تمام نشانه‌های یک مرد بتا را از خود به نمایش می‌گذارند.
با این‌ حال، متعجب هستند چرا نمی‌توانند نظر دخترها را به خود جلب کنند یا چرا به نظر می‌رسد هرگز نمی‌توانند دل یک دختر را به دست بیاورند.
خصوصیات مشترک مردان بتا
اگر دختری به شما بگوید ویژگی‌های یک مرد بتا را در شما مشاهده می‌کند، نباید تمام امیدتان را از دست بدهید. به احتمال زیاد شما فقط اتصال‌تان را با مردانگی خود از دست داده‌اید. و اکنون زمان آن فرا رسیده است که آن را پس بگیرید.
جنس نر آلفا بالاترین رتبه‌‌ی حیوانی را در گروه اجتماعی خود دارا است.
تفاوت عمده‌ میان مردان آلفا در بین انسان و جنس نر آلفا در قلمروی حیوانات این است که انسان‌ها باید وضعیت روانی مورد نیاز یک جامعه‌ی انسانی را برای خود اتخاذ کنند. داشتن ماهیچه‌های بزرگ همیشه دارای اهمیت نیست.
البته داشتن ماهیچه‌های بزرگ می‌تواند به مردان کمک کند، ولی در دنیای واقعی، حتی مردان لاغر اندام نیز می‌توانند آلفا باشند. فقط لازم است خصوصیات متفاوت میان مردان آلفا و مردان بتا را درک کنید، و سپس خود را به هر کدام که می‌‌خواهید تغییر دهید.
در این بخش، به پنج خصوصیت مشترک میان مردان بتا اشاره می‌کنیم:
1. مردان خوب و مهربان
یک مرد معمولی بتا همیشه خوب و مهربان است. مشکل مهربان بودن آن‌ها نیست، هرگز! بلکه مشکل این است که این مردان عمدتا بیش از اندازه مهربان هستند؛ حتی مواقعی که مسلما هیچ دلیلی برای مهربانی وجود ندارد.
هر چیزی در زندگی باید در حد اعتدال وجود داشته باشد. مهم نیست که می‌خواهید از کدام‌یک از ویژگی‌های‌تان استفاده کنید؛ تهاجمی یا منفعل – همیشه باید در همه حال اعتدال را رعایت کند. مواقعی پیش می‌آیند که همه‌ی آدم‌ها باید مهربانی از خود نشان دهند، ولی تفاوت مردان بتا با سایرین در این است که آن‌ها در تمام مواقع احساس می‌کنند باید مهربان باشند.
نه به این دلیل که آن‌ها طبیعتا آدم مهربانی هستند، بلکه به این خاطر که احساس می‌کنند بهترین راه برای آن‌که دیگران دوست‌شان داشته باشند این است که دائما با دیگران مهربانی کنند. مرد بتا با همه‌ مهربانی می‌کند؛ در همه‌ی مواقع و در هر شرایط – و این یک مشکل است.
2. عدم اعتماد به نفس
دومین نشانه‌ی عمده‌ی مردان بتا این است که در توانایی خود شک و تردید دارند.
آن‌ها فاقد اعتماد به نفس قدرتمندی هستند که در مردان آلفا یافت می‌شود؛ و به همین دلیل، آن‌ها دائما خود را نقد می‌کنند. هم‌چنین، آن‌ها به دنبال عذر و بهانه‌ای برای انجام ندادن برخی کارها هستند؛ این در حالی است که شاید آن‌ها واقعا قادر باشند از پس این قبیل کارها بر بیایند.
نمونه‌ی کاملی از این خصوصیت این است که مردان بتا مکررا از دختری که به تازگی با وی آشنا شده‌اند، می‌خواهند که تاییدشان کند. اگر یک مرد بتا حتی در توانایی خود برای پوشیدن لباس نیز اعتماد به نفس نداشته باشد، چرا باید انتظار داشته باشیم دخترها بتوانند به وی اعتماد کنند؟
3. ارجح دانستن نیازهای دیگران نسبت به نیازهای خود
سومین خصوصیت مشترک مردان بتا این است که آن‌ها نیازهای دیگران را نسبت به نیازهای خود ارجح می‌دانند. همان‌ طور که پیش‌تر گفته شد، هر خصوصیت خوب و موفقی باید به اندازه‌ی متعادل در آدم‌ها وجود داشته باشد.
مشکل این جا است که وقتی نتوانید به طور دقیق تشخیص دهید چه زمان باید نیازهای دیگران را نسبت به نیازهای خود در اولویت قرار دهید، نمی‌توانید به خوبی از خود مراقبت کنید. و هنگامی که نتوانید به خوبی از خود مراقبت کنید، چگونه انتظار دارید از زن محبوب‌تان مراقبت کنید، یا حتی بتوانید نظر وی را، در وهله‌ی اول، به خود جلب کنید.
4. نگرانی از طرز فکر دیگران
چهارمین خصوصیتی که اکثریت مردان بتا در آن مشترک هستند، این است که آن‌ها بیش از اندازه، از طرز فکر دیگران احساس نگرانی می‌کنند.
آدم‌هایی که همیشه دارای چنین خصوصیتی هستند، نمی‌توانند برای رسیدن به هر آن‌چه فکر می‌کنند می‌تواند باعث لذت و موفقیت‌شان شود، به خوبی تلاش کنند؛ فقط به این دلیل که نمی‌خواهند مرتکب اشتباه و باعث خنده‌ی دیگران شوند.
در پایان روز، اگر بتوانید بر این ترس و نگرانی غلبه کنید، قادر خواهید بود مسیر خود را به سمت تبدیل شدن به یک مرد آلفا هموار کنید. دلیل این مسئله نیز این است که آدم‌هایی که نگران طرز فکر دیگران نیستند، می‌توانند، بدون شک و تردید، به دنبال خواسته‌های‌شان بروند. و اگر با موانع رو به رو شوند، دست از تلاش بر نمی‌دارند.
5. پنهان‌کاری و پنهان کردن خواسته‌های‌شان از دید دیگران
پنجمین نشانه‌ی مردان بتا پنهان‌کاری‌شان است؛ آن‌ها خواسته‌های‌شان را از دید دیگران پنهان می‌کنند.
مردان بتا کاملا مانند سایر آدم‌ها هستند. آن‌ها نیز دارای رویا، خیال، و آرزوهای شغلی هستند؛ با وجود این، آن‌ها همیشه این خواسته‌ها را در دل خودشان نگه می‌دارند، زیرا به شدت می‌ترسند مورد قضاوت دیگران قرار بگیرند. مرد بتا فاقد اعتماد به نفس لازم برای در میان گذاشتن آرزوهای‌اش با سایر آدم‌ها است.
برخی از مردان فقط یک یا دو مورد این خصوصیت‌ها را از خود نشان می‌دهند. با وجود این، در بیش‌تر موارد، نشان دادن فقط یکی از این خصوصیت‌ها احتمال وجود چهار خصوصیت دیگر را نیز افزایش می‌دهد.
خصوصیات مشترک مردان آلفا
اگر متوجه شده‌اید خصوصیت‌ها مردان بتا را از خود بروز می‌دهید، خبر خوبی برای‌تان داریم؛ می‌توانید روی خودتان کار کنید تا بار دیگر لقب مرد آلفا را پس بگیرید. ولی ابتدا باید بدانید مردان آلفا واقعا چه خصوصیت‌هایی دارند.
6. اعتماد به نفس
نخستین خصوصیتی که باعث تفاوت میان مردان آلفا و مردان بتا می‌شود، اعتماد به نفس است. اگر بتوانید همین خصوصیت را در خود پرورش دهید، بیش‌تر سایر الزامات تبدیل شدن به یک مرد آلفا به صورت خودکار درون‌تان ایجاد خواهند شد.
مردان آلفا در هر شرایطی خودشان را دست بالا می‌گیرند. و با این‌که آن‌ها همیشه بر حق یا کامل نیستید، به توانایی‌های‌شان باور دارند – فارغ از این‌که دیگران در موردشان چه می‌گویند.
7. خجالت زده و منفعل نشدن
دومین خصوصیت مهم مردان آلفا این است که آن‌ها به راحتی خجالت زده و منفعل نمی‌شوند. مرد آلفا مجبور نیست نگران نظرات دیگران درباره‌ی خودش باشد. وی از این‌که مورد خنده‌ی دیگران قرار بگیرد، نمی‌ترسد. مرد آلفا قادر از با صدای بلند نظرات‌اش را بیان کند، و حتی در صورت لزوم، بر خلاف هنجارهای اجتماعی حرکت کند.
8. دارای هیبت مردانه
سومین خصوصیت مردان آلفا داشتن هیبت مردانه است. مردان آلفا مردان واقعی هستند. مردان واقعی می‌توانند اشکال و اندازه‌های مختلفی داشته باشند. آن‌ها رهبر هستند و با اعتماد به نفس بر دختران اطراف خود تسلط دارند.
مرد آلفا گستاخ نیست و از خود حماقت نشان نمی‌دهد؛ بلکه می‌داند دقیقا چه می‌‌خواهد، و آن را به دست می‌آورد.
با این وضعیت ذهنی، مرد آلفا در تمام حوزه‌هایی که مردان بتا به سختی در حال رقابت هستند، به خوبی موفق است. مرد آلفا صریح و صادق است. وی از بیان آن‌چه در ذهن خود دارد، نمی‌ترسد؛ و در برقراری ارتباط با دیگران مستقیم و صریح عمل می‌کند.
هم‌چنین، مرد آلفا یک انسان اجتماعی است، و شخصیت پویایی دارد؛ همین شخصیت به وی امکان می‌دهد بتواند با انواع مختلفی از آدم‌ها در ارتباط باشد.
9. عدم ترس از ریسک
یکی دیگر از خصوصیاتی که مردان آلفا را از مردان بتا متمایز می‌کنند، توانایی آن‌ها در ریسک کردن است.
مردان آلفا از ریسک‌های کوچک و بزرگ نمی‌ترسند. آن‌ها می‌دانند موفقیت فقط در پی ریسک کردن به دست می‌آید؛ به همین خاطر نیز این آدم‌ها از شکست نمی‌ترسند.
راه‌های تبدیل شدن به یک مرد آلفا
اکنون که به تفاوت‌های میان مردان بتا و آلفا پی برده‌اید، وقت آن فرا رسیده است که به یک مرد آلفا تبدیل شوید! باید برخی راه‌های ساده‌ای را بیاموزید که در شروع فرایند تبدیل‌تان به مرد آلفا کمک‌تان می‌کنند:
10. مواجهه با ترس‌ها، به جای فرار کردن از آن‌ها
برای آن‌که به یک مرد آلفا تبدیل شوید، باید با ترس‌های‌تان مقابله کنید و دست از فرار کردن از آن‌ها بردارید. در عمق وجود همه‌ی مردان بتا رد پایی از خودداری و انفعال مشاهده می‌کنید. ترس می‌تواند در اشکال بسیاری در برابر آدم‌های ظاهر شود:
مثلا شما می‌خواهید به یک دختر زیبا نزدیک شوید، ولی دائما به تمام چیزهایی فکر می‌کنید که ممکن است در این میان درست از آب در نیایند. سپس، فکر نزدیک شدن به آن دختر را کلا رها می‌کنید؛ دقیقا در همین لحظه، بذر ترس داخل ذهن‌تان کاشته می‌شود.
دفعه‌ی بعد که می‌خواهید برای رسیدن به یکی از خواسته‌های‌تان ریسک کنید، و بیش از اندازه هراس به دل خود راه می‌دهید، این بذر به تدریج بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. به مرور زمان، این بذر آن‌چنان بزرگ می‌شود که تمام زندگی‌تان را فرا می‌گیرد.
پیش از آن‌که بتوانید متوجه‌ی این وضعیت شوید، ترس‌تان آن‌چنان قدرتمند خواهد شد که نزدیک شدن به آن دختر زیبا برای‌تان غیر ممکن خواهد بود.
عجیب‌تر از همه این‌که، این درخت تنومند، از همان ابتدا، از یک بذر خیالی ریشه کرده است. ترس واقعا وجود خارجی ندارد، بلکه شما این قدرت را به آن می‌دهید تا داخل ذهن‌تان رشد کند و تنومند شود.
برای آن‌که بتوانید خود را یک مرد آلفا بنامید، باید همیشه با ترس‌تان مقابله کنید. هرگز از بیان صریح عقاید و خواسته‌های‌تان نترسید، حتی اگر واقعا نیازی به این کار نباشد.
11. پذیرش و رسیدگی به انواع درگیری‌ها در زندگی
دومین گام برای تبدیل شدن به یک مرد آلفا این است که از درگیری‌ها در زندگی هراس نداشته باشید.
همیشه در زندگی با انواع درگیری‌ها مواجه خواهید بود. فارغ از این‌که چه آدمی هستید یا چه نوع شخصیتی دارید، درگیری‌ها همیشه راه خود را پیدا خواهند کرد و سر راه‌تان سبز خواهند شد. و در این وضعیت، شما باید به آن‌ها رسیدگی کنید.
به جای خشمگین شدن، باید درگیری‌ها را بشناسید، بپذیرید، و به آن‌ها رسیدگی کنید.
12. حفظ عزت نفس
سومین قدم برای تبدیل شدن به یک مرد آلفا این است که عزت نفس‌تان را حفظ کنید.
به این معنی که باید دست از خجالتی بودن، احساس ترس، و احساس فرومایه بودن بردارید. وقتی دائما به این چیزها فکر می‌کنید و اجازه می‌دهید مشکلات کوچک در مغزتان بزرگ شوند، نمی‌توانید به یک مرد آلفا تبدیل شوید.
13. داشتن شخصیتی قوی و مصمم
چهارمین گام برای ایجاد ذهنیت یک مرد آلفا در خود این است که یاد بگیرید چگونه شخصیت‌تان را قوی و مصمم کنید. به عبارت دیگر، بدون نشان دادن یک عکس‌العمل تهاجمی یا انفعالی، بتوانید از حق خود دفاع کنید.
بسیاری از مردان در برداشتن صحیح این گام دچار مشکل هستند. برخی از آن‌ها بسیاری تهاجمی عمل می‌کنند؛ این کار باعث می‌شود دیگران در عقل و هوش‌تان شک کنند، یا برخی دیگر رفتار منفعلانه‌ای از خود نشان می‌دهند؛ این کار نیز باعث می‌شود زنان در توانایی این قبیل مردان برای محافظت از آن‌ها و تامین خواسته‌های‌شان دچار تردید شوند.
خلاصه
اگر شما در حال حاضر از خصوصیت‌های مردان آلفا برخوردار نیستید، به این معنی نیست که نمی‌توانید به یک مرد آلفا تبدیل شوید. خوشبختانه، این مقاله به شما کمک کرده است برخی از حوزه‌هایی را که ممکن است در آن‌ها دچار لغزش باشید، شناسایی کنید و به بهبود آن‌ها بپردازید.
در این بخش، به بازگویی پنج خصوصیت مشترک مردان بتا می‌پردازید:
1. مردان خوب و مهربان
2. عدم اعتماد به نفس
3. ارجح دانستن نیازهای دیگران نسبت به نیازهای خود
4. نگرانی از طرز فکر دیگران
5. پنهان‌کاری و پنهان کردن خواسته‌های‌شان از دید دیگران
هم‌چنین، چهار خصوصیت تمام مردان آلفا نیز عبارت هستند از:
6. اعتماد به نفس
7. خجالت زده و منفعل نشدن
8. دارای هیبت مردانه
9. عدم ترس از ریسک
در پایان، راه‌های تبدیل شدن به یک مرد آلفا نیز عبارت هستند از:
10. مواجهه با ترس‌ها، به جای فرار کردن از آن‌ها
11. پذیرش و رسیدگی به انواع درگیری‌ها در زندگی
12. حفظ عزت نفس
13. داشتن شخصیتی قوی و مصمم

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/262553/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صدای زمین را بشنوید

می رود این روزها گل می دهد لبخند ها

امباپه فصل بعد با رئال قهرمان اروپا می‌شود

فشار شدید روی آنچلوتی

آغاز نیمه نهایی با جدال مدافع قهرمانی و پرافتخارترین تیم

ستاره سیتی: فقط یک تیم در زمین دیدم

ایجنت ناگلزمان: بله، با بایرن در حال مذاکره‌ایم

پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود

پاسخ عجیب رئال؛ مصدومان ما در حال رقصند!

برنده دعوای تن‌هاخ و ستاره جنجالی مشخص شد

میراث ماندگار کیومرث پوراحمد چیست؟

فکر کن بچه ات صبح باهات صبحانه بخوره بره دیگه هیچ وقت برنگرده

خیلی درد داره اگه پدر نباشه

تنها دلخوشیم شده لذت بردن از لذت دیگران

پارازیت و تورم کار ایناست؟!

میم مثل ماه، میم مثل مادر

نماینده مشهد در مجلس هفتم خطاب به دیگر نمایندگان: سیگار نکشید

سحر زکریا به کلی چهره اش را تغییر داد که باورتان نمی شود

دکوراسیون اتاق کار جدید منوچهر هادی با تزیین قاب های زیبا

فضای برگزاری کنسرت های موسیقی در بوشهر مهیا است

پست عجیب و معنادار مادر تتلو در اینستاگرام

ویدئوی کمتر دیده شده از نوازندگی و خوانندگی مرتضی پاشایی

رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور

تصادف 3 خودرو در محور نقده _مهاباد؛ 11 نفر مصدوم شدند

محیط زیست: سیل زدگان مراقب تمساح باشند

جزیره مونت سن میشل در شمال غربی فرانسه

دوستیِ خاله خرسه به روایت تصویر

پریدن صدها پنگوئن به داخل آب از ارتفاع 20 متری

لوبیا استانبولی با یک طعم جدید و متفاوت

فیتنس بار، یک میان وعده سالم برای ورزشکاران

علت بروز باد گلوی بیش از حد

نفخ؛ شایع‌ترین اختلال گوارشی

مهم ترین دلایل ایجاد نفخ شکم

علت بدن درد بعد از ورزش!

سوءاستفاده از فرزند برای بازگرداندن زن به زندگی

نحوه برخورد با همسری که روز تولد یا سالگرد ازدواج را فراموش می کند

حجامت بیمه شد

چرا قانون فرزندآوری منجر به کاهش جمعیت شد؟

صادق قطب زاده، یک انقلابی که قصد کودتای نظامی داشت

ماجرای گران شدن شیرخشک؛ سازمان غذا و دارو پاسخ دهد / داروخانه‌ها حق گران کردن خودسرانه ندارند

نقاط حساس بدن متولدین هر ماه !

برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!/ ویدئو

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ماجرای ماشین پلیس های دوربین دار در تهران

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

برای کاهش تاثیر استرس بر قلب چه کنیم؟

مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن