آریا بانو

آخرين مطالب

ابراهیم داروغه‌زاده: تحریمی در جشنواره فیلم فجر نداشتیم فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ابراهیم داروغه‌زاده: تحریمی در جشنواره فیلم فجر نداشتیم
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6028190
٢٥٠
٠
صبح نو / دبیر سی‌وهشتمین جشنواره ملی فیلم فجر ضمن رونمایی از پوستر و شعار جشنواره به سوالات خبرنگاران جواب داد.
صبح روز پنجشنبه، 10 بهمن نشست رسانه‌ای ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر جشنواره ملی فیلم فجر و مراسم رونمایی از پوستر سی‌وهشتمین دوره این رویداد در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: به‌عنوان یک فعالیت فرهنگی و مهم‌ترین فعالیت، حمایت از جشنواره وظیفه شهرداری تهران است که بخشی از آن مربوط به حمایت از فضاهای فرهنگی از جمله پردیس ملت و برج میلاد است که در اختیار شهرداری است و می‌تواند در اختیار رویدادهای فرهنگی باشد.
در ادامه مراسم ابراهیم داروغه‌زاده از شعار و پوستر سی‌و‌هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر رونمایی کرد. پوستر این دوره را حمیدرضا بیدقی طراحی کرده و شعار جشنواره امسال «با سینما کنار هم باشیم» است. داروغه‌زاده در ابتدای صحبت‌های خود گفت: دی‌ماه سختی داشتیم که اولین اتفاق ناگوار آن شهادت سردار سلیمانی بود. صحبت‌هایی با اهالی سینما شد که اتفاقا مردم در این شرایط به سینماگران نیاز دارند و در ادامه جشنواره هم سعی دارد تا جشن‌های خود را کمرنگ کند ولی باید بتوانیم پل ارتباطی بین مردم و سینما باشیم. خوشبختانه همه فیلم‌ها و سینماگران در جشنواره حضور یافتند. نزدیک 100 فیلم ثبت‌نام کردند که همه بازبینی شدند و درنهایت منتخبان به جشنواره راه پیدا کردند. شعار امسال ما نیز با توجه به اتفاقات اخیر «با سینما کنار هم باشیم» انتخاب شده است و امیدوارم سینماگران نیز مثل همیشه رسالت خود را انجام بدهند و در کنار مردم باشند. امیدواریم سینماگران آنچه در این سال‌ها از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مردم ایران صورت گرفته، تصویر کنند. وی درباره نمایش فیلم‌های بیرون‌مانده از جشنواره برای اصحاب رسانه توضیح داد: اگر صاحبان اثر این درخواست را مطرح کنند، ما می‌توانیم این امکان را برای اصحاب رسانه فراهم کنیم.
دخالت دیگر نهادها در انتخاب فیلم‌های جشنواره موضوعی بود که داروغه‌زاده درباره آن گفت: هیچ ‌ارگان و نهادی در این زمینه دخالت نداشته و فیلم‌ها فقط با نظر هیات انتخاب برگزیده شدند. هیات انتخاب فیلم‌هایی را که پروانه ساخت سینمایی از سازمان سینمایی داشتند، بازبینی کردند و نهاد دیگری در این زمینه دخیل نیست. هیات انتخاب فقط خودش فیلم‌ها را دیده و خوشبختانه تمام فیلم‌های امسال مجوز نمایش گرفتند و هیچ ‌فیلمی قبل از بازبینی هیات انتخاب کنار گذاشته نشده است. البته موضوع یک‌ فیلم ممکن است به یک حوزه یا ارگان خاص مربوط شود که در این موارد، همیشه از قبل تعاملاتی بین صاحبان اثر و آن ارگان صورت می‌گیرد. دبیر سی‌و‌هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر درباره اظهارنظر هیات انتخاب با رسانه‌ها که دخالت در داوری محسوب شد، بیان کرد: ما هر زمان که کار هیات انتخاب شروع می‌شود، تاکیدمان این است که با رسانه‌ها گفت‌وگویی نکنند که متاسفانه در برخی مواقع این اتفاق می‌افتد. طبیعی است داوران باید از بهترین‌ها باشند و همه کسانی که در کشور فیلم می‌سازند و فعالیت می‌کنند، انقلابی هستند. وی افزود: همانطور که تهیه‌کننده فیلم آقای کیمیایی گفتند در جشنواره حضور خواهند داشت. آقای کیمیایی یکی از خاطره‌انگیزترین کارگردانان قبل و بعد از انقلاب هستند که با فیلم‌هایشان دوستداران سینما را
به وجد آورده‌اند. با توجه به استقبال مردم از جشنواره، ایشان که در پیام خود به احترام به خواست مردم اشاره کرده بودند، در جشنواره حاضر خواهند شد و مردم را همراهی خواهند کرد. داروغه‌زاده درباره ترکیب هیات داوران و دوتابعیتی‌بودن برخی از آنها گفت: ما برای تعیین داوران درباره تابعیت آنها سوالی نمی‌پرسیم و البته بعید می‌دانم کسی از این بین دارای پاسپورت آمریکایی باشد. با توجه به جایگاه سردار سلیمانی، امسال جایزه مقاومت و جهاد طراحی شد که نام ایشان جاودانه بماند و فیلم‌هایی که به این موضوع می‌پردازند، در این بخش جداگانه داوری شوند. ماجرای انصراف پیمان معادی سوال بعدی بود که دبیر جشنواره گفت: آقای معادی هیچ‌زمان صحبتی از تحریم جشنواره نزدند اما شرکت فیلم در جشنواره حق تهیه‌کننده است و ما فارغ از این مساله فیلم‌ها را داوری می‌کنیم، مگر اینکه تهیه‌کننده‌ای کتبا تقاضا کند. به همه فیلم‌های رزرو گفته شده که فیلم‌هایشان را آماده کنند که در صورت نرسیدن یک فیلم، فیلم‌ها به ترتیب اولویت رزرو جایگزین شوند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/261716/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟

اختلال وسواس جبری چیست؟

استرس در دختران نوجوان

ویژگی های افراد خجالتی و چگونگی ترک خجالت

5 راهکار برای تقویت حافظه

افسردگی چیست؟

چگونه نه بگوییم؟

نوروسایکولوژی کیست؟

4 دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

اختلال وحشت خواب: تعریف، علل، علائم و درمان

بحران سی سالگی

10 راهکار عملی برای کنترل خشم

گوش دادن فعال چیست و چه مزایایی دارد؟

اختلال مبدل پوشی

خشونت خانگی چیست و انواع آن کدامند؟

تاثیر گرما بر خلق و خو و پرخاشگری

با مزاحمت خیابانی چگونه برخورد کنیم؟

علت ایجاد حس تنفر از فرزند

تابو چیست؟ اهداف تابو کدامند؟

عقده ادیپ چیست؟ انواع و راه های درمان عقده ادیپ

سوگیری شناختی چیست و چه مسائلی باعث سوگیری می‌شوند؟

چطور با یک فرد معلول رفتار کنیم؟

بیش فعالی چیست ؟ علائم ، دلایل و درمان آن کدامند؟

عقدهٔ الکترا چیست و چگونه حل می شود؟

راه های تقویت بهره ی هوشی

قانون باور چیست و آیا می توان آن را تغییر داد؟

سندروم دیوژن چیست و چگونه درمان می شود؟

اختلال حافظه تکرار پنداری

تکنیک ای اف تی چیست و مراحل آن کدامند؟

سندرم استکهلم چیست و چگونه درمان می شود؟

توهم کوتارد چیست و علائم و درمان آن چه چیزی است؟

علائم و روش های درمان سندروم استندال یا سندرم فلورانس

ضد افسردگی های سه حلقه ای

توهم کاپگراس چیست؟

سایکومتریست چگونه کار می کند؟

رفتار تکانشی چیست و چگونه درمان می شود؟

فروپاشی عصبی چیست و چه علائمی دارد؟

اختلال دیس تایمی یا افسرده خویی چیست ؟ علل ، علائم و درمان آن

با بیمار در حال مرگ چگونه باید رفتار کرد؟

درباره اتانازی چه می دانید؟

آزار و اذیت خیابانی چیست و چگونه با آن رفتار کنیم؟