آریا بانو

آخرين مطالب

چطور تنبلی در زندگی مشترک و کار را کنار بذارم؟! اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - نمناک / تنبلی چیست ؟ این میل به تنبل بودن است، که هیچ کاری انجام ندهید و در برابر تلاش مقاومت کنید این حالت تنبلی ست که اجازه می دهد همه چیز همان طور که هستند بماند.گاهی اوقات ، از اینکه کمی بعد از کار سخت چند ساعته یا زمانی که در یک روز بسیار سرد در حال استراحت هستیم لذت می بریم با این حال اگر این وضعیت زیاد اتفاق بیفتد، باید فکری در مورد آن کنیم. برای انجام دادن کارهای روزمره، به طور موثر کار ، زندگی کنید و به موفقیت برسید، بایدبا نکات ساده و موثر این بخش یاد بگیریم چطور بر تنبلی غلبه کنیم.
کارها را به کارهای کوچک تر تقسیم کنید:
ما اغلب از انجام کارها اجتناب می کنیم چون آن ها را خیلی بزرگ، بیش از حد خسته کننده، و زمان بر می بینیم.تقسیم کردن کارها به چند کار کوچک تر می تواند این مشکل را حل کند. پس، هر کدام از آن ها خیلی سخت یا ترسناک به نظر نمی رسند. به جای انجام یک کار بزرگ، یک سری وظایف کوچک داریم که به تلاش زیادی نیاز ندارند.این رویکرد نه تنها می تواند به کارها بلکه به اهداف و هر چیز دیگری که باید انجام دهیم اعمال شود بیشتر تنبلی و مقاومت درونی که اغلب تجربه می کنیم را ذوب می کند.
استراحت، خواب و ورزش داشته باشید:
در برخی موارد، تنبلی دلیل خستگی و کمبود انرژی است. اگر این مساله در مورد شما صادق است، باید استراحت و خواب کافی داشته باشید و همچنین ورزش کنید و هوای تازه استشمام کنید
برای غلبه بر تنبلی انگیزه داشته باشید:
در برخی موارد، دلیل تنبلی کمبود انگیزه است. می توانید انگیزه خود را از طریق تجسم کردن و تفکر در مورد اهمیت انجام تکلیف و یا به دست آوردن هدف ، تقویت کنید.
تصویری از آنچه می خواهید باشید را بسازید:
اغلب بر روی فردی که می خواهید باشید، اهدافی که می خواهید به دست آورید، و زندگی ای که می خواهید تمرکز کنید چون می تواند به ما انگیزه عمل کردن را بدهد.
برای غلبه کردن بر تنبلی به منافع فکر کنید:
به منفعت هایی که به دست می آورید فکر کنید اگر بر تنبلی خود غلبه کنید و به جای آن که به مشکلات و یا موانع فکر کنید ، دست به کار شوید. با تمرکز بر سختی انجام کارها، منجر به سرخوردگی، اجتناب از تنبلی می شود. مهم است ذهن و توجه خود را به منافع معطوف کنید نه به مشکلات.
به عواقب تنبلی فکر کنید:
به این فکر کنید که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر تسلیم تنبلی شوید و کار یا تکلیف خود را انجام ندهید. فکر کردن در مورد عواقب تنبلی نیز می تواند شما را وادار به اقدام کند.
برای غلبه بر تنبلی یک کار در یک زمان انجام دهید:
تمرکز بر انجام یک کار در یک زمان. اگر احساس می کنید که کار زیادی دارید، احتمالا به جای غلبه بر تنبلی، احساس درماندگی و تنبلی می کنید.
تجسم کنید تا بر تنبلی غلبه کنید:
قوه تخیل شما تاثیر زیادی در ذهن، عادات و عمل تان دارد. خودتان را به آسانی، با شور و اشتیاق در حال انجام وظیفه تصور کنید. این کار را قبل از شروع با یک کار یا هدف انجام دهید ، و همچنین زمانی که احساس تنبلی می کنید ، یا زمانی که ذهن تان خسته است آنچه را که انجام می دهید رها کنید.
برای غلبه کردن بر تنبلی تاییدها را تکرار کنید:
به خود بگویید می توانم هدف خود را به انجام برسانم . " انرژی و انگیزه لازم برای اقدام و انجام هر کاری که بخواهم و یا باید انجام دهم را دارم ."" انجام کارها من را قوی تر می کند ."
برای غلبه بر تنبلی به کارها مثل ورزش نگاه کنید:
هر کار را به عنوان ورزش در نظر بگیرید تا شما را قوی تر و مصمم تر کند.
تا حد ممکن کارها به تعویق نیندازید:
از تعویق انداختن کارها اجتناب کنید که نوعی تنبلی است. اگر کاری دارید که باید انجام دهید، چرا همین حالا این کار را انجام نمی دهید چرا اجازه می دهید عقب بیفتد؟
برای غلبه بر تنبلی از افراد موفق یاد بگیرید:
به افراد موفق نگاه کنید و اینکه چطور اجازه نمی دهند تنبلی وارد زندگی شان شود . از آن ها یاد بگیرید، با آن ها صحبت و ارتباط برقرار کنید .غلبه بر عادت تنبلی ، از طریق یک سری فعالیت های روزمره به دست می آید، زمانی که انتخاب می کنید به جای ساکن ماندن ، فعالیت کنید. هر بار که بر تنبلی خود غلبه می کنید، قوی تر می شوید. هر زمان که می خواهید عمل کنید ، توانایی خود برای برنده شدن ، رسیدن به اهداف و بهبود زندگی خود را افزایش می دهید.
برای غلبه بر تنبلی با خودتان مهربان باشید:
وقتی احساس می کنید شاید این اواخر خیلی تنبل بوده اید و سعی می کنید خودتان را در این مورد شکست دهید امیدوار باشید این کار باعث می شود شروع به اقدام کنید.بعضی وقت ها این اتفاق می افتد. اما متوجه شده ام شماتت خودتان اغلب منجر به احساس افسردگی و شکست می شود. و بنابراین به نظر می رسد انگیزه کمتری برای رفتن و به تعویق انداختن آن وجود دارد ، زیرا به نظر می رسد نقطه کمی برای تلاش کردن وجود دارد.
به طور موقت مسیرهای فرار را مسدود کنید:
فقط نشستن در مقابل کامپیوتر و تلاش برای انجام کامل کار برای 5 یا 20 دقیقه ممکن است منجر به هیچ کار مهمی نشود.اگر آن چیزهایی که معمولا باعث به تعویق انداختن کارهایتان می شود را کنار بگذارید کارها با نظم بیشتری پیش می رود.
پس از خود بپرسید:معمولا به جای انجام کار از کجا فرار می کنم ؟
بنابراین تلفن را در حالت سکوت قرار دهید و وقتی کار می کنید آن را در انتهای دیگر خانه قرار داده. با تنظیم این مانع فیزیکی کوچک ، از دام تلفن دوری کنید شاید 95 ٪ مواقع.
مشغله زندگی خود را کم کنید:
زمانی که زندگی تان بیش از حد شلوغ است ممکن است شما را خسته کرده و با تنبلی کارها را به تعویق بیندازید و فقط به تلویزیون و یا گوشی هوشمند خود نگاه کنید.کارهای مهمتر را در الویت قرار دهید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

اختراعی جدید برای کاهش آلودگی لاستیک‌ جایزه جیمز دایسون را برد

ایرانیان 900 سال قبل با فناوری امروزی فولاد ضدزنگ تولید می‌کردند

از اعزام اولین فضانورد زن به ماه تا ساخت کوچکترین یخچال جهان

پیشرفت‌های عمده در پنج درمان بالقوه کرونا

آخرین خبر از وضعیت بازیکن استقلال

بازگشت بشار و آقایی به لیست پرسپولیس

حضور  علی کریمی در مسابقات تنیس جام دیپلمات‌ها

بازیکن اسبق استقلال به النجف پیوست

پیام تبریک دبیرکل فدراسیون فوتبال برای استقلال

سوشا مکانی: بهترین دروازه‌بان ایران منم

میامی در آستانه قهرمانی

اعتقاد رسانه پرتغالی به توانایی مهدی طارمی

بودیمیر سر صف، کالدرون ته صف!

شکست خنت در حضور میلاد محمدی

خلعتبری: حق‌مان حداقل یک برد بود

وحید امیری به دفاع چپ پرسپولیس بر میگردد؟!

بدبیاری‌های پرسپولیس تمامی ندارد!

استقلال 2 طلسم بزرگ را شکست

مذاکره استقلال با نوری قبل از منتفی شدن بازگشت استراماچونی

استقلال در صورت برطرف کردن ضعف‌ خط دفاعی می‌تواند به مراحل بالاتر هم برود

کنار گذاشتن الهلال؛ از جنایت تا رویا

زرینچه: به خاطر نیامدن استراماچونی یک جام را از دست دادیم

خوشحالم پرسپولیسی‌های قدیمی در راس تیم قرار گرفته‌اند

پای استقلال به دادگاه باز شد

استقلال به دنبال 6تایی شدن در یک هشتم نهایی

استقلال شبیه پرسپولیس شد

نکونام با بغل پا شروع کرد

چشمی به بازی با پاختاکور می‌رسد

نوازی: از هواداران شهرخودرو عذرخواهی می کنیم

فرشید اسماعیلی؛ دونده و در خدمت تیم

نقی‌زاده: مشکل من هم مثل داریوش شجاعیان بود

عدم توازن در سمت چپ و راست پرسپولیس

عادل فردوسی‌پور آبان ماه با 99 می‌آید

کونته از جذب کانته دست بردار نیست

پرسپولیس، یک صعود طلبکار است

دستیار منصوریان گزینه مربیگری پرسپولیس بود

پاداش ویژه صعود در انتظار پرسپولیسی‌ها

سعادتمند تحت پیگرد قانونی نیست

تیم ملی لباس ندارد!

اولین چالش منصوریان در تراکتور

تغییرات جدید گل محمدی در ترکیب اصلی پرسپولیس

گزارشگر بازی پرسپولیس - شارجه مشخص شد

جایگزین های علی کریمی در استقلال معلوم شدند

شاعرانه/ "مدتیه دلم با هیچ حرفی دیگه وا نمیشه" از محمد علی بهمنی

صوت/ مثنوی خوانی- قسمت سی و ششم- ضعفایی که قدرتمندان را به زیر کشیدند

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد؛ MS ناصر و مرجان

میزان نرخ تورم در سال‌های جنگ تحمیلی

اکران فیلم جدید «اسپیلبرگ» یک سال به تعویق افتاد

برای سالروز تولد و درگذشت هما روستا

تیزر مستند «غیر رسمی»