آریا بانو

آخرين مطالب

دعوتنامه رسمی برای گردشگران جهان: به ایران امن و زیبا سفر کنید اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا / وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با صدور بیانیه‌ای به دو زبان فارسی و انگلیسی، علاوه بر تاکید بر امنیت کامل کشور ایران برای میزبانی از گردشگران، از توریست‌های سراسر جهان دعوت کرد که فرصت تجربه متفاوت سفر به سرزمین تاریخ و تمدن را به ویژه در فصل بهار از دست ندهند.
علی‌اصغر مونسان اعلام کرده بود: از شنبه ـ پنجم بهمن‌ماه ـ برنامه اقدام فوری گردشگری ایران را با هدف خنثی‌سازی تبلیغات منفی و ترمیم چهره ایران اجرا می‌کند. گزارش‌های آژانس‌های مسافرتی حاکی از آن است که سفر گردشگران خارجی به ایران تحت تاثیر واقع اخیر قرار گرفته. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفته بود که گزارش این وضعیت را در اختیار سران قوا، شورای امنیت ملی، رییس‌جمهور و وزرای امور خارجه و اقصاد در جریان وضع گردشگری کشور قرار داده است و دولت نیز تمهیداتی دارد و تلاش می‌کند اثر اخبار منفی را کنترل کند. او همچنین قول داده است برای برگرداندن شرکت‌های هواپیمایی اروپایی که پس از سقوط هواپیمای ایرانی، پروازهایشان را به مقصد ایران متوقف کردند، تلاش کند و نرخ ورودیه موزه‌ها و اماکن تارخی را فعلا ثابت نگه دارد.
مونسان پیرو این اقدامات امروز بیانیه‌ای به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر و گردشگران را دعوت کرد سفر به ایران را بویژه در بهار از دست ندهند. در متن بیانیه او آمده است:
«جهان امروز به دلیل تحولات و پیشرفت‌های سریع فناورانه و صنعتی، بیش از پیش درگیر تحولات و فراز و نشیب‌های شتابان و غافلگیر کننده است. انسان عصر کنونی نیز به همین سیاق متاثر از زندگی پرهیاهوی شهری و ماشینی است و روح او نیازمند پالایش و آسودگی است.
در چنین فضایی، آن‌چه به روزهایمان رنگ و بوی آسایش و آرامش، نشاط و شادمانی، همدلی و همراهی می‌دهد و تجربه‌هایی ماندگار و خاطره‌انگیز از هم‌زیستی مسالمت‌آمیز به‌جا می‌گذارد سفر و گردشگری است. در حقیقت گردشگری را می‌توان شکل بسط‌یافته و جهانی‌شده‌ رفت و آمدهای دوستانه و فامیلی دانست که محور و محتوای آن را مفاهیمی همچون مهربانی، تعامل و همکاری تشکیل می‌دهد. در عصر پرفراز و نشیب امروز، گردشگری به‌سان نسیمی روح‌بخش جانمان را تلطیف می‌کند و همه‌ ما مردمان جهان را فارغ از تیره و نژاد، ملیت و زبان، آرا و عقاید، به هم پیوند می‌دهد.
دولت جمهوری اسلامی ایران در سایه‌ی باور عمیق و عملی به این نگرش و رویکرد، تمام توان و بضاعت خود را برای ایجاد شرایطی درخورِ پذیرایی از گردشگران جهان به کار بسته است و از همین‌رو شاهد رشد چشم‌گیر امکانات و زیرساخت‌های گردشگری در کشورمان هستیم.
در این زمینه با اقدامات تشویقی همچون لغو روادید با برخی کشورها، ویزای 90 روزه فرودگاهی، خدمات ویژه و استاندارد اقامتی و پذیرایی، تعریف مسیرها و بسته‌های جذاب گردشگری و ارائه ارزان‌ترین و ایمن‌ترین تورهای سفر به ایران با لحاظ آخرین استانداردهای بین‌المللی، موفق به افزایش 53 درصدی گردشگران ورودی شدیم که بالاترین رشد در میان تمام کشورها محسوب می‌شود.
این در حالی است که بررسی گزارش رقابت‌پذیری مسافرت و گردشگری انجمن جهانی اقتصاد نشان می‌دهد ایران در شاخص رقابت‌پذیری قیمت‌ها نیز رتبه اول در جهان را دارد و طی چند سال اخیر به عنوان پدیده‌ای نوظهور در عرصه‌ی گردشگری بین‌المللی توجه دولت‌ها را به خود معطوف کرده است.
حتی اگر تمام آنچه گفته شد را نادیده بگیریم، باز هم جاذبه‌های منحصربه‌فرد و بی‌بدیل سرزمین ایران، وسوسه‌ سفر به دیار تاریخ، تمدن و طبیعت را در دل هر گردشگری در هر گوشه‌ی جهان بر می‌انگیزد. سرزمین ایران با وجود 24 اثر ثبتی در فهرست میراث جهانی یونسکو، 34هزار اثر ثبت شده‌ی ملی و 600 موزه فعال، برخورداری از بالاترین ضریب امنیت، پایین بودن هزینه‌های سفر، ارائه تسهیلات ویژه به گردشگران، روحیه کم‌نظیر مهمان‌نوازی مردمان، داشته‌های بی‌شمار تاریخی و طبیعی، امکانات بی‌بدیل و منحصر به فرد بوم گردی و گردشگری طبیعت، بسته‌های متنوع گردشگری در شاخه‌های تاریخی‌فرهنگی، ورزشی و کوهستان، دریایی و ساحل، غذا و سلامت، آیین‌های زیبا و جذاب، جلوه‌های متنوع در عرصه تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی، ظرفیتی شگرف برای میزبانی از گردشگران جهان دارد.
قدمت و غنای تمدنی و تاریخی، کثرت آثار بی‌بدیل و دیدنی، آب و هوای چهار فصل، جلوه‌های متنوع فرهنگی و وجود قومیت‌های مختلف با آداب و رسوم متفاوت، ایران را به گنجینه گران‌بهایی از میراث مادی و معنوی و در زمره 10 کشور برتر دنیا از نظر جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و طبیعی قرار داده است. کوهستان‌های سربه‌فلک‌کشیده، یخچال‌های طبیعی و آتشفشان‌های خاموش، جنگل‌های بکر و دامنه‌های سرسبز، دریاچه‌ها، چشمه‌ها و آبشارهای زلال و روان، سواحل زیبا و جزایر شگفت‌انگیز، سایت‌های تاریخی و بناهای قدیمی، شهرها و روستاهای جهانی، صنایع‌دستی بومی و هزاررنگ، دستپخت‌های لذیذ سنتی و نوشیدنی‌های طبیعی گوارا و شفا بخش، و صدها و هزاران جاذبه دیگر، آلبومی از انگیزه‌های بی‌شمار سفر به ایران است.
با چنین ویژگی‌ها و مزیت‌هایی، شهرهای زیبا و امن ایران روزانه میزبان هزاران گردشگر از کشورهای مختلف جهان است که پس از این تجربه ناب و به‌یادماندنی، عزم خود را برای سفری دوباره به این بهشت آسیا جزم و همسفران تازه‌ای نیز با خود همراه می‌کنند.
در آغازین ماه سال نو میلادی و واپسین ماه‌های سال خورشیدی ایرانی که به استقبال سال جدید می‌رویم، از گردشگران سراسر جهان دعوت می‌کنم فرصت تجربه متفاوت سفر به سرزمینِ تاریخ و تمدن به ویژه در فصل دل‌انگیز بهار را از دست ندهند.
مهمانسرایی به وسعت ایران و آغوشی گرم به گشودگی قلب تمام ایرانیان آماده پذیرایی از گردشگران تمام کشورها است.»

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/258194/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گفت و گوی خبرنگاران با امیررضا معصومی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

اهدای جایزه برترین فدراسیون سال به فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از انتخاب به عنوان برترین سرمربی سال 1402

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان و شوخی های پیمان یوسفی

گل اول اورتون به لیورپول توسط جارد برنثویت در دقیقه 27

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم