آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه اصولی وزن زیاد کنیم؟ اجتماعي

چگونه اصولی وزن زیاد کنیم؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - کافه ایرونی / روش های افزایش وزن به صورت اصولیروش های افزایش وزن به صورت اصولی
اکثر مردم هنگامی که در مورد افزایش وزن صحبت می‌کنند، با دید منفی به آن می‌نگرند، چاقی و نگرانی‌های مربوط به سلامتی مشکلی جدی در فرهنگ مدرن امروزه می‌باشد. با این حال، بخش کوچکی از جمعیت نیز وجود دارد که به دلایل بسیاری با لاغری مفرط در حال مبارزه هستند. گاهی بیماری ها یا آسیب دیدگی می توانند موجب کاهش وزن شدید شود، در حالی که برخی از افراد نیز می خواهند حجم ماهیچه های خود را بیشتر کنند،مانند یک ورزشکار که می خواهد عضلات خود را بزرگتر کند. همانطور که واضح است،افزایش وزن بسیار آسان است، اما افزایش اصولی وزن کار ساده‌ای نیست.
بدن ما نیازمند دریافت مقدار خاصی از کالری و مواد مغذی است، و اگر دریافت ما بیش از حد زیاد یا خیلی کم باشد، نتیجه این خواهد شد که یا چاق خواهیم شد یا لاغر. این رابطه ساده دلیلی است بر اینکه اکثر مردم فکر می‌کنند که رژیم غذایی راه حل برای کاهش و یا افزایش وزن است. با این حال، شیوه زندگی نیز نقش عمده‌ای در چگونگی ذخیره چربی در بدن ما، سوخت و ساز مواد غذایی و کنترل وزن ما ایفا می‌کند. یک تعادل سالم بین تغییرات در شیوه زندگی و انتخاب های غذایی می تواند برای افزایش وزن بدون در خطر انداختن سلامتی به شما کمک کند. بیایید نگاهی دقیقتر به برخی از بهترین روش ها برای افزایش اصولی وزن داشته باشیم:
√ ورزش کنید
ورزش های قلبی و عروقی به ساخت عضلات کمک می کند و همچنین می تواند باعث شود که وزن از دست بدهید. با این حال، بلند کردن وزنه یک راه برای تبدیل وزن اضافی خود به عضله خالص است که وزن آن از چربی بیشتر است. این کار به مراتب سالمتر است و سوخت و ساز بدن را برای داشتن عضلات حجیم تر افزایش می دهد. وزنه برداری یکی از بهترین راه ها برای بهبود سلامت و کمک به افزایش حجم عضلات است.
√ بیشتر غذا بخورید
اگر شما به اندازه معینی غذا می خورید، با یک برنامه ریزی منظم مقدار آن را به آهستگی افزایش دهید اما به یکباره آن را زیاد نکنید. خوردن وعده‌های غذایی بزرگتر یک راه آسان و خوب برای افزایش وزن است. خوردن سه وعده‌ی بزرگ غذا و دو میان وعده سالم برای افزایش وزن توصیه می‌شود.
√غذاها را خوب بجوید
مطمئن شوید که تمام غذای خود را به درستی می‌جوید، این کار باعث بهینه سازی سیستم گوارشی و دریافت حداکثری کالری می‌شود.
√ پس از ورزش غذا بخورید
هنگامی که ورزش می کنید، خون شما پمپاژ می شود و سوخت و ساز بدن در اوج خود است، مصرف یک وعده غذایی بزرگ می‌تواند یک راه مناسب برای مصرف بهینه مواد مغذی باشد تا بدن بهترین میزان کالری را دریافت کند و سریع تر آن را پردازش کند.
√ تعداد وعده‌های غذایی خود را بیشتر کنید
یک دیگر از راه‌های افزایش وزن خوردن 5 تا 6 وعده غذایی در روز است یا سه وعده غذای کامل و دو میان وعده است. که هر دو گزینه ای خوب برای افزایش وزن هستند.
√ ماست را به رژیم غذایی خود اضافه کنید
ماست نه تنها پرکالری است، بلکه یک منبع بزرگ از باکتری‌های زیستی است، که به سالم باقی ماندن دستگاه گوارش کمک می‌کند و باعث دریافت بهینه مواد مغذی به منظور افزایش اصولی وزن می‌شود.
√ کمتر آب بنوشید
آب کیمیای زندگی انسان است، اما باعث داشتن احساس سیری و حتی کاهش اشتها می شود. در حالی که مقدار معینی از آب برای سلامتی ضروری است، سعی کنید اگر می خواهید وزن اضافه کنید در مصرف آب بین وعده‌های غذا زیادی روی نکنید، آب فاقد کالری است و نمی تواند به اضافه وزن شما کمک کند.
√ تنقلات را کنار بگذارید
تنقلات یکی از گزینه های آسان برای افزایش وزن است، زیرا آن ها سرشار از چربی، نمک و کالری هستند، اما این نوع از کالری مناسب برای افزایش اصولی وزن نیستند. چون باعث شیوع بیماری‌های مزمن، دیابت، بیماریهای قلبی عروقی، و طیف وسیعی دیگر از خطرات برای سلامتی می‌شوند
√ رژیم غذایی خود را حفظ کنید
برخی از افراد بعد از گذشت مدتی از اجرای برنامه و لذت بردن از نتایج بدست آمده برنامه خود را رها می‌کنند، اما متاسفانه، اگر شما این عادات جدید را کنار بگذارید به احتمال زیاد به سادگی وزنی را که اضافه کرده‌اید را از دست می‌دهید. بنابرین روش زندگی جدیدی که برای خود انتخاب کرده‌اید را حفظ کنید.
√ از پرخوری اجتناب کنید
زمانی که شما زمان، پول و غذا دارید، خوردن مقدار زیادی از مواد غذایی کاملا وسوسه انگیز است، اما مسئولیت رسیدگی به آن برای بدن شما مشکل است، وعده‌های غذایی خود را مانند آن چه که قبلا گفته شد گسترش دهید و از پرخوری بدون برنامه بپرهیزید.
√ مقدار کالری مصرفی خود را محاسبه کنید
هر شخص با دیگری متفاوت است، بنابراین تلاش کنید بفهمید که چه مقدار کالری نیاز دارید، روش‌ها و اندازه‌گیری‌های مختلفی در اینترنت برای محاسبه این کار وجود دارد، بنابراین شما می توانید با دقت اندازه گیری کنید که چقدر بدن شما کالری نیاز دارد، اطلاع پیدا کردن از مقدار کالری مورد نیاز راه خوبی برای افزایش وزن است.
√ برنامه غذایی پیوسته‌ای داشته باشید
بدن شما از بودن در چرخه لذت می برد. فراموش نکنید که اگر شما به یک الگوی پایدار از غذا خوردن، هضم، و فعالیت برسید، بدن شما به احتمال زیاد در مسیر درستی قرار می‌گیرد و تعدیل هورمون به درجه خاصی می‌رسد. سوخت و ساز بدن می‌تواند الگوهای شما را یاد بگیرد. بدیهی است که پیروی از یک روال کامل غیر ممکن است، اما سعی کنید که یک ثبات ادامه دار در برنامه خود داشته باشید.
√ مصرف پروتئین خود را افزایش دهید
پوست، سلول‌ها، خون، اندام‌ها، عضلات و غدد لنفاوی همه نیاز به پروتئین دارند. اگر شما می‌خواهید وزنتان را افزایش دهید، شما نیاز به افزایش مصرف پروتئین دارید. بدون پروتئین افزایش وزن بسیار سخت خواهد شد.
√ پسته و آجیل را به برنامه روزانه خود اضافه کنید
برای افزایش وزن پسته، آجیل و گردو، مفید هستند . این مواد غنی از مواد معدنی مفید و دارای مقدار خوبی از فیبر هستند. غذاهایی که فیبر زیادی دارند، از جمله نان گندم و غلات می‌تواند راه خوبی برای افزایش دریافت کالری باشد که به سلامت سیستم گوارش شما نیز کمک می کنند.
√ مصرف روغن را افزایش دهید
یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش وزن، افزایش مصرف روغن است. خوردن غذاهای چرب انتخاب ناسالمی است، بنابراین چربی های خود را به فرم های مفید امگا 3 از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون بدست آورید. این کار تعادل کلسترول شما را بهبود می‌بخشد و سلامت شما را در حالی که هنوز وزن خود را افزایش می دهید بهبود می بخشد.
√ برای افزایش وزن سریع تلاش نکنید
این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که توسط افرادی که در حال تلاش برای افزایش وزن به صورت سالم هستند انجام می‌گیرد. افزایش وزن بیش از یک یا دو پوند (هر پوند 453 گرم) در هفته می تواند باعث بی ثباتی خطرناک در سوخت و ساز بدن شود و اغلب موجب سخت شدن رژیم غذایی و نوسانات در وزن می‌شود. بدیهی است، در برخی شرایط نیاز به افزایش سریع وزن دارید، اما باید با یک متخصص تغذیه و یا یک دکتر مشاوره کنید.
√ آزمایش دهید
برخی از افراد به طور ژنتیکی مستعد اضافه وزن نیستند. اگر تلاش شما برای افزایش وزن به نتیجه‌ای نمی‌رسد ممکن است بر اثر مسائل ژنتیکی باشد پس به یک آزمایش نیاز دارید.
√ بدن خود را بشناسید
مردم از روش های مختلفی وزن خود را افزایش می دهند. خوردن غذاهای شیرین ممکن است به برخی مردم برای افزایش وزن اصولی کمک نکند. در واقع، شما باید در مورد چگونگی اینکه بدن شما چگونه به سرعت وزن افزایش می دهد تحقیق کنید و سعی کنید روش های سالمی را که شما قبلا استفاده می کردید را تکرار کنید
√ از مکمل های غذایی استفاده کنید
استفاده از مکمل های غذایی آخرین گزینه است، چون تا حدودی غیر طبیعی است می تواند اثرات منفی داشته باشد، مکمل های غذایی می تواند وزن شما را به سرعت افزایش دهد، با این حال، قبل از شروع به استفاده از مکمل های غذایی با یک متخصص تغذیه و یا یک پزشک مشورت کنید که مکمل مناسبی را برای شما انتخاب کند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

کاهش 14 درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته

مشاور وزیر بهداشت: قربانیان کرونا در کشور همان دو نفر است

ربیعی: وضعیت کرونا دقیق اطلاع رسانی می‌ شود

تازه‌ ترین اطلاعات درباره شیوع کرونا در قم

تشکیل قرارگاه تصمیم‌گیری درباره کرونا در وزارت بهداشت

مراقب باشید، بچه‎ها یک دستگاه آنالیز و کپی هستند

اجباری شدن آموزش‌های اخلاق حرفه ای برای روانشناسان

ایجاد 4 خط جدید مترو در تهران

عمل منحصر به فرد جراح مغز ایرانی شگفتی ساز شد

صحنه ریزش دیوار بر روی کارگران ساختمانی

آیا قم به خاطر کرونا قرنطینه می‌ شود؟

کرونا در قم ؛ فوت 2 مبتلا به کرونا در بیمارستانی در قم

بارش برف و باران در جاده‌های 13 استان

ناوشکن جماران 10 ساله شد

آخرین وضعیت بیمارستان‌های قم برای مقابله با کرونا

مجازات نگهداری اسپری فلفل و شوکر چیست؟

کرونا ویروس جدید چگونه منتقل می‌شود؟

کره جنوبی 31 مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش کرد

قاچاق گازوئیل با 4 لیتری!

تصادف مرگبار در هند

راهکارهای مهم پیشگیرانه طبیعی برای مبتلا نشدن به کرونا

شورای همکاری خلیج فارس از اقدام مشترک برای مقابله با کرونا خبر داد

چین پایین‌ترین نرخ ابتلا به کرونا را تجربه کرد

طبیعت قبل از هر چیز خونه ماست

دو نفر از مسافران کشتی ژاپنی جان باختند

شمار قربانیان کرونا در چین به 2112 نفر رسید

توصیه رئیس مجلس به ایمن‌سازی مجامع عمومی قم در قبال ویروس کرونا

همه مدارس و دانشگاه‌های قم فردا تعطیل است

مقام وزارت بهداشت: احتمال قرنطینه‌ شدن شهر قم وجود ندارد

شیوع کرونا در برخی استان ها تکذیب شد

قطار‌ سربندر - اهواز از ریل خارج شد

وجود پیک بیماری‌ های تنفسی ظرف روزهای اخیر در اصفهان

وزارت بهداشت: کرونا کمتر از تصور مردم نگران‌کننده است

تصاویری از دادگاه امروز متهمان پرونده بانک سرمایه

آخرین اخبار از مبتلایان کرونا در کشور

احتمال ابتلای اطرافیان 2 بیمار فوت شده به کرونا

شیوع کرونا در قم کنترل شد

نوجوانان و جوانان مستعد چه اختلالات روانی هستند؟

چگونه با کودکی که مشکل رفتاری دارد، برخورد کنیم؟

مرگ دو بیمار مبتلا به «کرونا» در قم

انتقام نافرجام خواستگار قدیمی در فضای مجازی

نجات اسب‌ ها از دریاچه یخ زده توسط کشاورزان محلی

فوت 2 مبتلا به کرونا در قم

آزادسازی اراضی شمیرانات از تصرف زمین خواران

اخبار ضد و نقیض درباره وجود ویروس کرونا در قم، 2 بیمار فوت کردند

مرگ دختر جوان بر اثر ریزش سنگ در جاده چالوس

شایعه کرونا مردم قم را بیمارستان کامکار کشاند

سبزه ای دلبرانه برای عید با دانه مرکبات

افراد مبتلا به کرونا در قم قرنطینه شدند

خرد وجه تمایز است نه جنسیت