آریا بانو

آخرين مطالب

میز اردور/ ژله رنگین کمان برای جشن تولد خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - کاغذ رنگی / همه شما بانوان تمایل دارید میزهای غذای مهمانیتان ترکیبی از رنگ‌های جذاب باشد. به همین دلیل است که ژله رنگین کمان بین کدبانوها طرفداران زیادی دارد. ژله رنگین‌ کمان یک ژله زیبا و رنگارنگ است که می‌توانید آن را در طرح‌های مختلف آماده کنید. این ژله می‌تواند میز غذای شما را رنگی و هیجان‌انگیز کند. برخلاف تصور بسیاری از افراد طرز تهیه ژله رنگین‌ کمان تفاوت چندانی با سایر ژله‌ها ندارد. فقط مراحل آماده‌سازی آن به زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین اگر می‌خواهید یک ژله رنگین کمان داشته باشید، باید حوصله بیشتری به خرج دهید. اگر تاکنون فکر می‌کردید تهیه ژله رنگین‌کمان کار دشواری است، در این مطلب متوجه خواهید ساده‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید.
پودر ژله‌های رنگارنگ تهیه کنید
برای تهیه ژله رنگین‌کمانی به ژله‌هایی در رنگ‌ و طعم‌های مختلف نیاز دارید. ترکیب رنگ ژله رنگین کمانی می‌تواند به دلخواه شما باشد. اما پیشنهاد کاغذ‌رنگی این است که رنگ‌هایی مطابق رنگ‌های رنگین کمان انتخاب کنید. بنابراین رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش را در نظر بگیرید. باتوجه به اینکه برای تهیه ژله رنگین کمان به ژله‌های مختلف با رنگ‌های گوناگون نیاز دارید، درنهایت ژله‌ای با حجم زیاد خواهید داشت. بنابراین ژله رنگین کمانی برای مهمانی‌ها یا دورهمی‌های شما انتخاب خوبی است؛ اما برای جمع‌های کوچک زیاد به‌نظر می‌رسد.
آب جوش و سرد را آماده کنید
پایه اصلی برای تهیه ژله رنگین کمان پودر ژله و آب است. بنابراین برای آماده‌سازی پودر ژله به آب جوش نیاز دارید. به طور معمول هر بسته از پودرهای ژله موجود در بازار به یک لیوان آب جوش و یک لیوان آب سرد نیاز دارد. اما برای اطلاع دقیق‌تر می‌توانید دستورالعمل موجود روی بسته‌بندی ژله را مطالعه کرده و از میزان آب موردنیاز برای هر بسته از ژله‌ها مطلع شوید.
درباره اولین رنگ ژله تصمیم بگیرید
حال نوبت به آماده‌سازی اولین رنگ از ژله رنگین‌کمان است. باید انتخاب کنید رنگ‌های رنگین کمانی شما از کدام سمت در انتهای ظرف قرار بگیرند. براین اساس رنگ قرمز یا بنفش را به‌عنوان رنگ اول انتخاب کنید. برای آماده‌سازی اولین رنگ به یک ظرف با ابعاد مناسب برای مخلوط کردن پودر ژله و آب گرم نیاز دارید. پودر ژله را در ظرف بریزید و در قدم بعدی همراه ما باشید.
پودر ژله را در آب جوش حل کنید
پودر ژله و آب موردنیاز برای تهیه ژله را داخل ظرف ریخته و آن را به‌خوبی مخلوط کنید. تا جایی که پودر به‌طورکامل در آب حل شده و در ظرف هیچ اثری از آن باقی نماند. در این حالت باید یک مایع یکدست و رنگی داشته باشید. البته درنظر داشته باشید برای اضافه کردن آب به ظرف باید از یک پیمانه مخصوص استفاده کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا آب را به مقدار موردنیاز به ظرف اضافه کنید و ژله خراب نشود. درغیر این صورت نتیجه نهایی کار شما یک ژله کمرنگ و آبکی یا ژله‌ای سفت و لاستیکی خواهد بود. استفاده از میزان آب مناسب بافتی نرم و مطلوب به ژله شما می‌دهد.
آب سرد را به مخلوط اضافه کنید
بعد از حل کردن پودر ژله در آب جوش، یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید. اضافه کردن آب سرد باعث می‌شود ژله سریع‌تر خود را ببندد و روند سفت شدن آن کوتاه شود. البته فراموش نکنید مقدار آب سرد موردنیاز بسته به وزن پودر ژله بستگی دارد، بنابراین پیش از اضافه کردن آب سرد، توضیحات روی بسته ژله را بخوانید.
ظرف مناسب ژله را در نظر بگیرید
همانطور که می‌دانید شما به یک قالب یا ظرف برای ژله نیاز دارید. برای انتخاب قالب یا ظرف ژله به مناسبت مهمانی فکر کنید. برای مثال اگر برای سالگرد ازدواجتان جشن گرفته‎اید، قالب‌های قلبی انتخاب خوبی خواهند بود. برای مهمانی‌های تولد می‌توانید ظروف کوچک یک نفره را درنظر بگیرید و برای مهمانی‌های رسمی و سنتی یک ظرف یا قالب بزرگ انتخاب بهتری است.
قالب یا ظرف شما باید ارتفاع مناسبی داشته باشد تا برای ریختن رنگ‌های مختلف ژله در آن جا کم نیاورید. همچنین درنظر داشته باشید همه زیبایی این ژله به رنگ‌های متنوع آن است. بنابراین درصورتی که از قالب استفاده نمی‌کنید، ظرف نهایی برای تهیه ژله رنگین کمان باید شیشه‌ای و شفاف باشد تا زیبایی رنگ‌های ژله به خوبی مشخص شوند. بهتر است پیش از ریختن مایع ژله درون قالب، آن را کمی چرب کنید، این کار باعث می‌شود برای بیرون آوردن ژله از قالب با مشکل مواجه نشوید.
ظرف ژله را در یخچال قرار دهید
در این مرحله قالب یا ظرف ژله را در یخچال قرار دهید و به مدت 25 تا 30 دقیقه منتظر بمانید. در پایان این مرحله ژله باید به اندازه‌ای سفت شود که بتوانید لایه بعدی را بدون آن که با لایه زیری ترکیب شود روی آن بریزید. اگر بعد از این مدت احساس کردید ژله شما هنوز به میزان کافی سفت نشده است، ریسک نکنید. اجازه دهید ژله زمان بیشتری در یخچال باقی بماند.
بین لایه‌ها خامه اضافه کنید
این مرحله کاملا اختیاری است و شما می‌توانید آن را حذف کنید. درصورتی‌که دوست دارید ژله‌ای زیباتر با ظاهر شفاف و مات داشته باشید؛ برای هر لایه از ژله خود این مرحله را انجام دهید. در این مرحله مقدار کمی خامه روی ژله بریزید و با یک قاشق آن را به طور یکنواخت روی همه قسمت‌های ژله پهن کنید.
اگر طرفدار ژله‌های شیرین هستید، بین لایه‌های ژله خود از بستنی استفاده کنید. دراین حالت میزان شیرینی دسر شما بیشتر خواهد شد. همچنین درصورتی‌که ترجیح می‌دهید ژله کم‌شیرین‌تری داشته باشید، می‌توانید از همان خامه یا ماست خامه‌ای استفاده کنید.
مراحل بالا را با رنگ‌های دیگر ژله تکرار کنید
از اینجا به بعد لازم است مراحل فوق را برای هریک از رنگ‌ها یک‌بار تکرار کنید. برای این‌ که کارتان سریع‌تر انجام شود، می‌توانید در دقایق پایانی سفت شدن هر لایه، مواد موردنیاز لایه بعد را آماده و پس از سفت شدن لایه پیشین، بلافاصله لایه جدید را به آن اضافه کنید. همین کار را تا آخرین لایه تکرار کنید تا در کم‌ترین زمان ممکن ژله آماده شود.
پس از آخرین رنگ ژله درب قالب را با یک سلفون یا درپوش پوشانده و آن را برای حدود 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید. پس از آن ژله رنگین کمان شما آماده است. البته می‌توانید پیش از سرو آن، روی ژله را با سلیقه خود به دلخواه تزیین کنید.
برای تزیین ژله می‌توانید از خامه، میوه، چیپس شکلات، اسمارتیز، پاستیل و… استفاده کنید. تزیین روی ژله باعث جذابیت و زیبایی بیشتر آن خواهد شد.
طرز تهیه ژله رنگین کمان را با هم یاد گرفتیم. همانطور که دیدید این دسر بسیار ساده است؛ اما برای تهیه آن به زمان زیادی نیاز دارید. بنابراین بهتر است از روز قبل مهمانی آن را آماده کنید. اگر در تهیه ژله رنگین کمان تجربه و روش دیگری دارید، آن را با کاغذ رنگی‌ها به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/257096/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

درگذشت معصومه حائری عروس بزرگ امام خمینی و همسر سیدمصطفی خمینی+ عکس

عکس سه نفره سینا مهراد و برادرزاده هایش / خوش گذرانی پسران ساعد سهیلی با عموشان

سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ویدیویی بامزه و پربازدید از متهم اصلی کرونا

محصولاتی که ما مصرف می کنیم تو طبیعت به چه شکل بودند؟

کلیپی زیبا از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

باقالی پلو با مرغ شاندیزی‌

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

دین‌محمدی: طرفدار ماشین سازی از تراکتور بیش‌تر بود

تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال

گزارش هیات فوتبال تهران درمورد مرگ یک بازیکن در وسط زمین

اکبرپور: آسیب بزرگی به فوتبال خوزستان وارد شده

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

فحش کم آورد!

رونمایی از خواهر زیبا و باکلاس مهدی قایدی بعد از جدایی از همسرش/ چقدر تو سادگی شبیه همند

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی