آریا بانو

آخرين مطالب

روزگار سخت نو عروس سقزی پس از شعله‌های مرگبار در عروسیش اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - روزنامه شهروند / پدر و شوهر عروسی که ١٢ میهمان‌شان در انفجار گاز در تالاری در سقز جان باختند گفتند عروس به‌شدت ناراحت است. از شوک این حادثه بیرون نمی‌آید. او را پیش چند دکتر و روانشناس برده‌ایم. البته دامادم هم پیش روانشناس رفته است، ولی نمی‌توانند فراموش کنند. دخترم حتی حالش بهتر هم نمی‌شود. الان چند روزی است که سر خانه و زندگی خودش رفته، ولی دلش خوش نیست. هر روز که با او صحبت می‌کنم، اشک می‌ریزد و شب‌ها کابوس می‌بیند.
چند روزی است که زندگی مشترکش را شروع کرده؛ اما حال و روز یک تازه‌عروس کجا و حال و روز سارا کجا؛ جشن ازدواجش به عزا تبدیل شد. با لباس سفید و آن همه شور و شادی در بهترین شب زندگی‌اش شاهد مرگ بود. مرگ میهمان‌هایش؛ حالا با لباس سیاه زندگی غمبارش را در کنار شوهرش آغاز کرده؛ اما نه می‌تواند بخندد و نه می‌تواند مانع اشک‌هایش شود. بختش به سفیدی لباس عروسش در شب جشن نبود. حتی روانشناسان و پزشکان هم نتوانستند حال این عروس سقزی را بهتر کنند. هیچ‌کدام از مشاوره‌ها و درمان‌ها جواب نداده؛ سارا نمی‌تواند به آن شب شوم فکر نکند. شبی که انفجار حاصل از نشت شیلنگ گاز متصل به بخاری، تالار عروسی در سقز را به قتلگاه ١٢ میهمان تبدیل کرد. مدیر فراری تالار مانگه‌شو سه روز بعد از حادثه دستگیر شد، اما حالا با قرار وثیقه ٤ میلیاردی آزاد است.
روز ١٥ آذر ماه بود که این حادثه تلخ در 2 کیلومتری جاده روستای ملقرنی رخ داد. انفجاری وحشتناک، درست وقت خوردن شام، میهمانان یک جشن عروسی را به‌شدت شوکه کرد. در عرض چند ثانیه، جشن و پایکوبی، رقص و شادی، هیجان و خوشحالی در آن تالار تبدیل به فریاد‌های وحشتناک و سوختن تعدادی از میهمانان شد. به جز ١٢ نفری که در آن شب جان باختند، ٣٨ نفر ازجمله خود داماد مصدوم شدند. حالا ٤٥ روز از آن حادثه می‌گذرد. لقمان و سارا که قرار بود همان شب زندگی مشترک خود را آغاز کنند، سرگردان شدند. سارا در خانه پدرش ماند و داماد هم به دنبال شکایت رفت و پیگیر حال میهمانان شد. میهمانان مصدوم و قربانی که بیشترشان از بستگان داماد بودند. لقمان بیست‌وهشت ساله هنوز هم حال و روز خوبی ندارد و زندگی مشترکش تحت تأثیر این حادثه تلخ قرار دارد. با اینکه همسرش را به خانه خودش آورده، ولی این عروس و داماد هنوز هم نمی‌توانند زندگی خوبی در کنار هم داشته باشند. لقمان که در این حادثه پایش شکست، هنوز هم نمی‌تواند به‌درستی راه برود: «روزی که برای دیدن این تالار رفتیم اصلا به مسائل ایمنی آن توجه نکردیم. در واقع هر کس که برای تالار عروسی می‌رود بیشتر به ظاهر و غذا‌ها و نحوه رسیدگی به میهمانان توجه می‌کند. این مسائل در تخصص من نبود که بخواهم از همان روز اول پیگیر لوله بخاری و گاز باشم. من تقصیری در این ماجرا نداشتم، اما عذاب وجدان دارم. حالم اصلا خوب نیست. بیشتر مصدومان و جان‌باختگان از بستگان خودم بودند. مادربزرگم جزء جان‌باختگان این حادثه بود. همه آن‌ها از مدیر تالار شکایت کرده‌اند. آن تالار اصلا ایمن نبود و حتی یک کپسول آتش‌نشانی هم نداشت. این را بعد از حادثه فهمیدیم. مدیر تالار هم بعد از دستگیری با قرار وثیقه آزاد شد تا دادگاه برایش حکم صادر کند. تمام کار‌های پرونده را هم وکیل‌مان انجام می‌دهد.»
لقمان هر بار که به دیدن مصدومان و خانواده جان‌باختگان می‌رود، حال و روزش درست مثل شب حادثه بد می‌شود. نمی‌تواند داغداری عزیزانش را تاب بیاورد. وقتی مصدومان را می‌بیند شرمنده می‌شود: «در این مدت همیشه به مصدومان و خانواده قربانیان سر زده‌ام. از دیدن‌شان خجالت می‌کشم. با دیدن غم و سختی‌هایشان عذاب می‌کشم. این مصیبت برایمان واقعا بزرگ بود و تا عمر دارم آن را فراموش نخواهم کرد.»
از طرف دیگر خانواده عروس هم حال و روز خوبی ندارند. دیدن غم و ناراحتی دخترشان و حال و روز مصدومان و خانواده‌های قربانیان آن‌ها را عذاب می‌دهد. میهمانان این جشن عروسی حتی آن‌هایی که آسیبی ندیدند، شاهد صحنه‌های تلخی بودند و روحیه خوبی ندارند. همین مسأله عروس را ناراحت و افسرده کرده است. کریم، پدر عروس در این‌باره به خبرنگار «شهروند» می‌گوید: «دخترم به‌شدت ناراحت است. از شوک این حادثه بیرون نمی‌آید. او را پیش چند دکتر و روانشناس برده‌ایم. البته دامادم هم پیش روانشناس رفته است، ولی نمی‌توانند فراموش کنند. دخترم حتی حالش بهتر هم نمی‌شود. الان چند روزی است که سر خانه و زندگی خودش رفته، ولی دلش خوش نیست. هر روز که با او صحبت می‌کنم، اشک می‌ریزد و شب‌ها کابوس می‌بیند. ما خودمان هم شوکه‌ایم. به خانواده‌های قربانیان و مصدومان سر می‌زنیم. مرتب پیگیر حال و روزشان هستیم. آن‌ها همگی از مدیر تالار شاکی هستند و مجازات او را می‌خواهند. این موضوع کمی نبود که بشود به‌سادگی از آن گذشت. باید مسببانش مجازات شوند. این حادثه چندین خانواده را داغدار کرده؛ زندگی دخترم که با هزار امید می‌خواست به خانه بخت برود، حالا نابود شده و ما نمی‌دانیم باید چه‌کار کنیم. فراموش‌کردن این مسأله سخت است و با گذشت زمان هم هیچ‌کدام از آن صحنه‌ها از یاد نمی‌رود؛ نه از یاد ما و نه از یاد میهمانان جشن؛»

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/256612/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

آهنگ زیبای «شهر بارونی» از سیامک عباسی

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

قلعه جزیره مونت سن میشل در فرانسه

گناهان زبان؛ بداخلاقی

دره ای زیبا در ایسلند

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون

الویه مهمانی ها رو اینطوری تزئین کنید

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

کیک برش خورده و شیک برای جشن ها

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!