آریا بانو

آخرين مطالب

پخت و پز روی اجاق سود؛ چگونگی کسب درآمد از آشپزی خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - فرصت امروز / این روزها بسیاری از مشاغل قدیمی جای خود را به مشاغل جدید داده‌اند و صاحبان آن توانسته‌اند نقش پر‌رنگ‌تری را در جامعه ایفا کنند. مشاغل تازه وارد همیشه تا زمان ایجاد تقاضا، برای درآمدزایی به وقت کافی نیاز دارند اما اگر شما قصد دارید، کسب‌و‌کاری راه بیندازید، بد نیست سراغ نوسازی یک شغل قدیمی بروید.آشپزی یکی از همان مشاغل قدیمی است که می‌توانید با نوسازی آن سود زیادی را کسب کنید.آشپزی در حال حاضر در بین دختران جوان کمتر انجام می‌شود و به طور قطع می‌توان گفت آنها تبحر مادران‌شان را در این زمینه دارا نیستند. اما شما می‌توانید آنها را بهتر از والدین‌شان آموزش دهید و برای شروع کار باید دانش آشپزی خود را به روز کنید و همچنین درباره تاثیرات هر خوراک اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید.
شما یک آشپز حرفه‌ای هستید و قصد دارید از این هنر خود درآمد کسب کنید اما مسئله اینجاست که آیا تاکنون کسی قبل از شما این راه را رفته است؟ آیا اگر به این راه پا گذاشته توانسته موفق شود؟ و هزاران پرسش دیگر. اما شما توجه داشته باشید کاری که انجام می‌دهید بهتر است در نوع خود نخستین باشد.خوراک‌های ایرانی در هر منطقه متفاوت است و شما می‌توانید با فراگرفتن آموزش پخت آن یک عمر از این راه پول دربیاورید.
درنتیجه مسلط بودن به پخت خوراک‌های مختلف همه مناطق ایران می‌تواند شما را به یک آشپز مشهور تبدیل کند. شما باید به پخت انواع غذاهای شمالی و جنوبی کشور مسلط باشید. به‌عنوان مثال، حواری غذای بندرعباس است و باقالاقاتق غذای شمالی است که در میان مردم سراسر کشور طرفدار دارد. اینکه با چه ادویه‌هایی باید هر خوراک پخت شود بسیار حائز اهمیت است اما اینکه شما چقدر به کارتان ایمان دارید کسب درآمدتان را مشخص می‌کند.
آشپزی در رستوران‌های مختلف
ابتدای کار شما کمی سخت است اما باید بدانید که کارتان به دلیل اینکه با بخش خوراکی و به قول معروف با شکم در ارتباط است، هیچ رکودی در آن مشاهده نخواهد شد. شما باید طوری فعالیت خود را مدیریت کنید که آوازه‌تان در شهر بپیچد. البته نباید فراموش کرد که در کنار فعالیت خوب تبلیغات بسیار اهمیت دارد.هر وقت نام تبلیغات به زبان می‌آید همه تبلیغات رسانه‌ای یا پخش در تلویزیون را مدنظر دارند اما اکنون روش‌های تبلیغات بسیار افزوده شده است.
مدیران رستوران‌هایی که متقاضی هستند شما برایشان آشپزی کنید و دستپخت‌تان را بچشند نام‌شان را به قید قرعه در بیاورید و ماهی یک‌بار برای هر رستوران آشپزی کنید. در آن روزها حتما در فضای مجازی یا سایت‌های خرید گروهی اطلاع دهید که قرار است در یک روز مشخص در رستورانی خاص آشپزی کنید. البته هر چه معروفیت شما بیشتر باشد زحمت تبلیغات شما کمتر خواهد بود. در روز پخت خوراک شما در رستوران باید بخشی از مبلغ غذای فروخته شده به حساب‌تان واریز شود. با این کار می‌توانید درآمد خود را در سطح شهر افزایش داده و منابع کسب‌و‌کار خود را گسترش دهید.
آشپزی خود را در فضای مجازی منتشر کنید
هربار که آشپزی می‌کنید حتما از خوراک‌های پخت شده عکس بگیرید و در فضای مجازی منتشر کنید. این کار شما باعث می‌شود تا به‌صورت رایگان تبلیغ محصولات‌تان را گسترش دهید. قرار دادن حرفه خود در فضای مجازی دارای مزیت‌های دیگری نیز است. به‌عنوان مثال می‌توانید مواد لازم هر خوراک را تعیین کنید اما اینکه چگونه آن مواد باید تلفیق شود باید مستلزم دریافت هزینه باشد. همچنین باید هر روز محصولات تازه با ترکیبات تازه برای علاقه‌مندان به آشپزی داشته باشید.
به این دلیل که درست کردن خورش قرمه سبزی یا قیمه برای همه تکراری است اما اگر قرمه سبزی ترش یا قیمه سیب زمینی خاص برای مشتریان عرضه کنید می‌توانید در کار خود موفق بوده و درآمد خوبی بر هم بزنید. برخی خوراک‌ها هستند که درست کردن‌شان برای افراد عادی غیر‌ممکن است و در خودشان نمی‌بینند که بتوانند چنین غذایی را درست کنند.
شما باید روی این افراد سرمایه‌گذاری کنید. غذاهای خود را در جشنواره‌های بزرگ و کوچک عرضه کنید. ممکن است یک جشنواره در حد محلی باشد و یک جشنواره در حد کشور. شما از هیچ‌کدام غافل نشوید که کسب مقام در هر کدام از این جشنواره‌ها می‌تواند معرف شما باشد.
گروه و کانال فراموش نشود
برای اینکه علاقه‌مندان به شغل‌تان را بیشتر بشناسید، حتما در تلگرام، واتس‌اپ و اینستاگرام کار خود را منتشر کنید. در این‌ باره باید بدانید که آدرس گروه‌های فعالیت خود را به دیگر کانال‌های فعال ارسال کنید تا افراد با ویژگی‌های بیشتر شغل شما آشنا شوند. در گروه یا کانالی که راه‌اندازی می‌کنید باید غذاهای خاص را به نمایش بگذارید تا توجه افراد به آشپزی جمع شود. امروزه بیشتر خانواده‌ها به غذای بیرون بیشتر از غذای پخت منزل اهمیت می‌دهند و حاضرند مبلغ بیشتری هزینه کنند و سلامتی کمتری داشته باشند اما از دردسر آشپزی فاصله بگیرند.
اما نکته‌ای که شما می‌توانید از آن بهره ببرید حس برتر بودن یا همان حسادت خودمان است. اگر شما بتوانید از این حس منفی بهترین استفاده را ببرید حتما در کارتان موفق خواهید بود. به‌عنوان مثال، افراد را ترغیب کنید که دستپخت شما بهترین است و برای این موضوع مشاوره‌های خصوصی در فضای مجازی انجام دهید. این مشاوره‌ها سکوی پرتاب شما برای معرفی کار است. به‌عنوان مثال فردی قصد پذیرایی از چند مهمان خاص دارد. اینکه چگونه غذای خود را خاص جلوه دهد هنر شماست و می‌توانید با استفاده از این روش کار خود را پیش ببرید.
برگزاری کلاس‌های آموزشی
برای افرادی که قصد یادگیری آشپزی به صورت حرفه‌ای را دارند کلاس آموزشی بگذارید. در این کلاس باید حداقل افراد 10 و حداکثر 15 نفر باشد تا بتوانید از زیر و بم آشپزی شاگردان‌تان سر دربیاوردید. برخی کلاس‌ها اکنون در سطح شهر برگزار می‌شود که به دلیل شلوغی بیش از حد استاد نمی‌تواند به همه شاگردان رسیدگی کند و آنها هم بعد از حضور در یک دوره دیگر رغبتی برای حضور در دور بعد ندارند و این کار را تنها هزینه تلقی می‌کنند.
اما همه کلاس‌های شما نباید درباره آشپزی غذاهای عمومی باشد. شما از دوره‌های خاص سال نیز می‌توانید پول در بیاورید. به‌عنوان مثال، ایام نوروز، شب یلدا، جشن آخرین چهارشنبه سال و افطاری در ماه مبارک رمضان. در ایام نوروز می‌توانید از غذاهای عمومی یک غذای خاص بسازید و طعم آن را به سمتی تغییر دهید که خاص‌تر جلوه کند. همچنین در شب یلدا می‌توانید با تزیین خوراک غذا به مناسبت شب یلدا با اشکال انار و هندوانه توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کنید.
در جشن آخرین چهارشنبه سال نیز می‌توانید خوراک‌های ماهی را با اشکال مختلف عرضه کنید و حتی برای این ایام سفارش‌های محصولات را بپذیرید.در ایام ماه مبارک رمضان نیز انواع حلوا و تزیین انواع خرما از جمله فعالیت‌های شماست که باید با تبلیغاتی که ذکر شد کارتان را گسترش دهید. حتما مناسبت‌های شهرهای مختلف را در‌بیاورید و براساس همان مناسبت‌ها غذاهای مرتبط را پخت کنید. این کار شما بسیار خاص خواهد بود و اگر لیست شما در این زمینه تکمیل باشد می‌توانید درآمد زیادی از این حوزه به دست آورید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/255944/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید

هیچوقت کیف، موبایل و لوازم با ارزش را داخل ماشین نذارید!

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

بلینگام در یک قدمی رکورد BBC مشهور رئال

درخواست اوکراین برای محرومیت 15 جودوکار روسی

تیزر جذاب حریف امروز استقلال با آهنگ محبوب این روزها

حدادی‌فر: لیگ عجیب و آشفته‌ای داریم

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

موزیک ویدئوی «خط قرمز» با صدای سهراب پاکزاد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

ساخت مجسمه شکری

اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان

نسخه خانگی بستنی سالار!

دیگه از بیرون کباب لقمه نخر

پایه‌گذار مکتب ایرانی در طب اسلامی را می‌شناسید؟

نوجوان کاراته کار: شکست واقعا مقدمه پیروزی بود

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

آرزوی مایکل داگلاس برای مرگ در «مرد مورچه‌ای»

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه

برای داشتن عمر طولانی از این مواد غذایی غافل نشوید

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

تصاویری دیوانه‌کننده از دوچرخه سواری روی دیواره یک سد

رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی