آریا بانو

آخرين مطالب

از آخرین وضعیت ذخایر دارویی تا مدارس سیل‌زده سیستان و بلوچستان اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - جلب سرمایه‌گذار برای احداث بخش غربی خط 10 مترو، واکنش حناچی به کمک شهرداری به جشنواره فیلم فجر، واریز تا یک‌میلیون تومان به حساب مددجویان سیل‌زده بهزیستی، تناقضات قانونی بین پرداخت «وام ازدواج» و «ازدواج کودکان»، چگونه باران‌های سیل‌آسا را هدر ندهیم؟ و... عناوین برخی از اخبار پربازدید اجتماعی ایسنا طی امروز (28 دی‌ماه) هستند.

به گزارش ایسنا، امروز شنبه (28 دی‌ماه) بیش از 50 خبر در زیرسرویس‌های اجتماعی ایسنا منتشر شده که در ادامه برخی از مهم‌ترین خبرها مرور می‌شود و با کلیک بر روی آن‌ها می‌توانید به متن کامل خبر دسترسی داشته باشید:
جلب سرمایه‌گذار برای احداث بخش غربی خط 10 مترو
مدیرعامل شرکت متروی تهران از تلاش برای جلب سرمایه‌گذاری در خصوص احداث بخش غربی خط 10 مترو به طول 16 کیلومتر خبر داد.
علی امام درگفت‌وگو با ایسنا، در مورد راه‌اندازی خطوط جدید مترو در پایتخت گفت: طرح جامع حمل و نقل تهران توسط مشاور ایرانی و فرانسوی مورد بازنگری قرار گرفت و ساخت چهار خط مترو در این طرح جامع امکان سنجی، تأیید شده است.
واکنش حناچی به کمک شهرداری به جشنواره فیلم فجر
شهردار تهران در مورد حواشی کمک به جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد و گفت: این موضوع مربوط به دو الی سه روز گذشته نیست و شهرداری همواره به این جشنواره‌ها کمک می‌کرده و کمک شهرداری صرفا مالی نیست؛ بلکه می‌تواند تبلیغات یا اجاره سالن‌ها باشد.
پیروز حناچی با بیان این که جشنواره‌ها مهم هستند؛ اما اقدامات در چارچوب قانون و امکانات خواهد بود، ادامه داد: ارائه اعتبار به جشنواره که همیشه پول نیست بلکه می‌توان از امکانات شهرداری در اختیار آنها قرار داد.
وضعیت ذخایر دارویی و تجهیزات تخصصی پزشکی / پیگیری داروی بیماران MPS
رییس سازمان غذا و دارو در خصوص اظهاراتی مبنی بر کمبود دارو و تجهیزات پزشکی که منجر به صف‌های طولانی برای انجام اعمال جراحی در بیمارستان‌ها شده است، گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر دارویی و تجهیزات تخصصی در کشور در شرایط بی‌نظیری قرار دارد.
دکتر محمدرضا شانه‌ساز در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره افزود: بخشی از این گفته به دلیل گران بودن برخی از تجهیزات و دستگاه‌ها است که تمام دولت‌ها با آن مواجه هستند. نمی‌توانیم دستگاه‌های گران قیمت خریداری کنیم که هیچ کس در نوبت عمل نماند؛ چراکه درست نیست و هزینه‌های کمرشکن به بار می‌آورد.
آیا دستگاه‌های دیالیز ایرانی بی‌کیفیت‌ هستند؟
مدیرکل طرح و برنامه‌ هیات‌ امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت با بیان اینکه هیات‌امنا بزرگ‌ترین خریدار عمده تجهیزات پزشکی داخلی است، گفت: ما در حوزه کیفیت هیچگونه اغماضی نداریم و اعلام کرده‌ایم که هیچ نقص کیفی را نمی‌پذیریم.
دکتر هومن نریمانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اقدامات هیات‌ امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت در حوزه تامین دستگاه دیالیز گفت: در حوزه تامین دستگاه‌های سرمایه‌ای بر اساس نیازسنجی که از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به صورت تخصصی انجام می‌گیرد، اقدام می‌کنیم. بر همین اساس دستگاه دیالیز هم از سوی هیات امنا تامین می‌شود. باید توجه کرد که سال‌ها تامین دستگاه دیالیز از محل واردات بود اما خوشبختانه اخیرا در این حوزه تولیدکنندگان داخلی هم اقدام کرده‌اند که طی زمان با بالا بردن کیفیت، امکان رقابت با کالای خارجی را پیدا کرده‌اند.
واریز تا یک‌میلیون تومان به حساب مددجویان سیل‌زده بهزیستی + جزییات
رئیس ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور از ‌واریز کمک هزینه‌ای از سوی سازمان بهزیستی به حساب مددجویان مناطق سیل‌زده کشور خبر داد.
احمدرضا شجیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امروز مبلغی به حساب مددجویان آسیب دیده از سیل واریز می‌شود، گفت: این مبلغ براساس بعد خانوار به حساب حدودا 10 هزار خانوار مناطق سیل زده واریز می‌شود.
تناقضات قانونی بین پرداخت «وام ازدواج» و «ازدواج کودکان»
یک فعال حقوق زنان ضمن انتقاد نسبت به برخی تناقض‌های قانونی در کشور گفت: طبق قانون رشد متعاملین، بانک‌ها افراد زیر 18 سال را برای اخذ وام یا انجام امور مالی و بانکی صالح نمی‌شناسند؛ حال چطور می‌شود دخترانی که نمی‌توانند امور بانکی خود را شخصا انجام دهند بر اساس ماده 1041 قانون مدنی اجازه ازدواج در سن 13 سالگی را دارند و به تبع آن می‌توانند وام ازدواج دریافت کنند؟.
مرضیه محبی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: باید به مسئله زنان و مسائل مربوط به آن‌ها نگاهی فراتر و کلی‌تر داشت، زیرا همه مسائل مربوط به زنان در چارچوب کلی «تبعیض جنسیتی» و «گفتمان مردسالار» در جامعه ما اتفاق می‌افتد. اگر شاخص شکاف جنسیتی را معیار تشخیص جایگاه زنان قرار دهیم می‌بینیم که زنان ایران از عدالت جنسیتی بی‌بهره‌اند و این مسئله در جامعه به روشنی و وضوح قابل درک است که زنان به طور کلی از امکانات و منابع اجتماع و امکان انتخاب سرنوشت خود، سهم کمتری نسبت به مردان دارند.
آخرین وضعیت مدارس مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان + عکس
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان درباره آخرین وضعیت مدارس در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به تحقیقات میدانی 56 مدرسه داریم که قبلا هم در نوبت تخریب و بازسازی بودند و اکنون باید این کار سریعتر انجام شود.
حمیدرضا رخشانی افزود: این مدارس به لحاظ سنی، قدمت بالایی دارند و باید تخریب شوند. هرچند سیل مزید بر علت شده و باعث شده برای تخریب و نوسازی آماده شوند.
آمادگی آموزش و پرورش برای اجرای طرح "مدرسه آماده"
وزیر آموزش و پرورش از آمادگی این وزارتخانه برای ارتقای سطح طرح مدرسه آماده به سراسر کشور خبر داد.
محسن حاجی میرزایی صبح امروز در گردهمایی 1500 مدیر مدرسه شهر تهران با بیان این که همواره احتمال وقوع حوادث طبیعی در همه جوامع وجود دارد گفت: شیوه عاقلانه این است که جامعه برای مقابله و پیشگیری و همچنین کسب آمادگی پیش از وقوع حوادث طبیعی اقدام کند.
چگونه باران‌های سیل‌آسا را هدر ندهیم؟
ایران درحالی چهارمین کشور سیل خیز دنیا است که از طرفی جزو مناطق خشک و کم بارش در زمین نیز به حساب می‌آید. بسیاری بر تبدیل تهدید سیل به فرصتی برای مقابله با خشکسالی‌های کشور تاکید می‌کنند اما به جز سدسازی که این روزها حواشی محیط زیستی زیادی دارد چه راهکارهای دیگری برای جمع‌آوری بارش‌های سیل‌آسا وجود دارد؟.
به گزارش ایسنا، از ابتدای امسال تاکنون چندین سیل‌ شدید مناطق مختلف کشور را تحت تاثیر قرار داده است. سازمان جنگل‌ها در مهرماه امسال اعلام کرد که 12 میلیون نفر از جمعیت کشور امسال تحت تاثیر سیل بودند همچنین بر اساس آمار این سازمان ایران چهارمین کشور سیل‌خیز دنیاست و حدود 26 درصد از پهنه کشور به دلیل نوسانات اقلیمی و دست‌اندازی‌های انسان به طبیعت در معرض سیل‌های شدید و طغیانی قرار دارد.
سومین سالگرد شهدای آتش‌نشان پلاسکو
سومین سالگرد شهدای آتش‌نشان پلاسکو امروز در بهشت زهرا (س) برگزار شد.
به گزارش ایسنا صبح امروز 27 دی ماه، مراسم سومین سالگرد شهدای آتش‌نشان پلاسکو، با حضور خانواده‌های آتش‌نشانان و جمعی از مسئولان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و ... در قطعه 50 بهشت زهرا (س) برگزار شد. در این مراسم آتش‌نشانانی از شهرستان‌های کشور نیز حضور داشتند.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
تشخیص کمبود ویتامین B12 با معاینه چشم
وضعیت ذخایر دارویی و تجهیزات تخصصی پزشکی / پیگیری داروی بیماران MPS
آخرین وضعیت مدارس مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان + عکس
واکنش وزارت بهداشت به ادعای وجود سم «آفلاتوکسین» در لبنیات
واریز تا یک‌میلیون تومان به حساب مددجویان سیل‌زده بهزیستی + جزییات
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/255317/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

تمجید ستاره سیتی از بلینگام؛ جود استثنایی است

بیگی: در قائمشهر از استقلال و پرسپولیس امتیاز می گیریم

تصمیم جالب آرسنال؛ خداحافظی با لوگوی همیشگی

اینزاگی با تماس‌ها از لیگ برتر بمباران شده است!

حیدری: داور دربی به دنبال اخراج ساپینتو بود

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

مسعود ده‌نمکی: پدرم می گفت بین من و خمینی یکی رو انتخاب کن

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

آهنگ قدیمی «فال حافظ» با صدای کوروس سرهنگ زاده

4گوشه دنیا/ خاص‌ترین خانه در ژاپن

تلاقی هیجان و ترس روی پلی در آسمان

وضعیت عجیب زیرگذرها در پورتلند آمریکا

زاتریکی یا دیپ ماست یونانی رو درست کن

طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

تابستون نزدیکه و هندوانه رو اینجوری برش بزن

گام‌های اصلی در تربیت جنسی کودکان

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

بنر زیبای هواداران الهلال برای بازی امشب

ماجرای تمرد بازیکنان خوشه طلایی از خسرو حیدری

حیدری: دوست داشتم در استقلال خداحافظی کنم

ستاره بایرن: برای بازی برابر رئال لحظه‌شماری می‌کنم