آریا بانو

آخرين مطالب

23 ویژگی دختر خوب برای ازدواج اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - هنر زندگی/ دختر خوب برای ازدواج دارای چه ویژگی‌هایی است؟ مردانی که تصمیم به ازدواج دارند معمولا معیار و ویژگی‌هایی را برای خود تعیین می‌کنند که این ویژگی‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما به طور کلی یک سری از ویژگی‌ها میان افراد مشترک است و باید حتما به آن توجه شود. ما در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی‌های دختر خوب برای ازدواج بپردازیم. در صورتی که قصد ازدواج دارید بهتر است تا پایان مطلب با ما همراه باشید.
دختر خوب و زن مناسب در مرحله اول کسی است که شما او را دوست دارید. اما در مراحل بعدی لازم است با شناخت دقیق خود و دختر مورد علاقه تان، انتخاب آگاهانه و هوشمندانه‌ای داشته باشید. هر کسی ممکن است افراد نامناسب برای ازدواج را برای همسری برگزیند، اما با تعیین معیارهای مناسب در انتخاب همسر آینده خود باید دقیق‌تر عمل کنید. در این مطلب 23 ویژگی زن مناسب برای ازدواج را خواهید خواند.
1- خودش را می‌شناسد و خود را پذیرفته است
اولین قدم در آمادگی زنان برای ازدواج شناخت خود است. زن باید بداند از زندگی خودش چه می‌خواهد و چه چیزهایی را دوست دارد. خودش و بدنش و جنسیتش را پذیرفته و از آن راضی است. به دنبال مکملی برای خود است و سعی نمی‌کند خودش را از نو یک آدم دیگه بکند.
2- تفاهم دارید
زن و شوهر لازم است حداقل در سلیقه و علاقه‌های خود به تفاهم نسبی برسند و به علایق هم احترام بگذارند. در بلند مدت عدم شباهت در سلایق زوجین، می‌تواند زمینه درگیری و ناراحتی‌های زیادی را فراهم کند. همچنین تفاهم در تیپ‌ها و ویژگی‌های شخصیتی موضوعی است که با دریافت مشاوره قبل از ازدواج میسر می‌باشد.
3- دختر خوب برای ازدواج قصد و نیت ازدواج دارد
زنی که قصد ازدواج دارد می‌داند که از زندگی چه می‌خواهد. اگر قصدش جدی باشد، این را صریحا اعلام کرده و عمر خود را پای روابط بی‌هدف تلف نمی‌کند. با شما صادق است و اگر قصد ازدواج نداشته باشد رابطه را ادامه نخواهد داد. او از حرف ازدواج و رویاپردازی‌هایش لذت می‌برد. زنی که قصد ازدواج نداشته باشد هیچ شرایط و محدودیتی برای طرف مقابلش قائل نمی‌شود و هیچ انتظاری از او ندارد.
4- هوش بالا از ویژگی برتر دختر خوب برای ازدواج
هنگامی که شما به دنبال یک شریک برای زندگی هستید از این مطمئن شوید که او باهوش است. حتی باهوش‌تر از شما. یک زن باهوش می‌تواند جزئیات زندگی شما را زیر نظر داشته باشد و در آینده شما را از زوال عقل نجات خواهد داد.
5- دختر خوب برای ازدواج دارای محدودیت و چهارچوب است
زنی که آمادگی ازدواج دارد می‌پذیرد که باید تفاوت‌هایی را در خود و زندگی‌اش به وجود بیاورد. برای روابط دوستی خود با شما مشورت می‌کند و تمایل دارد که به یک نقطه مشترک برسید. رفتارش در میان عموم بالغانه و محترمانه و کنار شما صمیمی و مهربان است و خود واقعی‌اش را به نمایش می‌گذارد.
6- ویژگی های اخلاقی مثبت
زن بد دهن، بی‌ادب و بداخلاق اصلا برای ازدواج مناسب نیست. زن شما در آینده مادر فرزندان شماست. اگر او بداخلاق و بد دهن باشد هرگز نمی‌تواند فرزند خود را به خوبی تربیت کند. صبر، ادب، لطافت در کلام و رفتار، بخشش و گذشت، فداکاری، وفاداری و پشتکار برخی از ویژگی‌هایی است که زن لازم است برای داشتن آن‌ها تلاش کند تا بتواند به فرزندان خود آموزش دهد.
7- برای شما دوست داشتنی و فوق العاده باشد
زنی که می‌خواهید با او ازدواج کنید باید از نظر شما فوق العاده به نظر برسد. به قول معروف باید حس کنید که برایش می‌میرید و نمی‌توانید بدون او زندگی کنید. از نظر شما جذاب و زیبا و دوست داشتنی است و حاضر نیستید او را با کسی عوض کنید.
8- عزت نفس دختر خوب برای ازدواج او را ارزشمند می‌کند
زنی که خارج از رابطه با شما، از زندگی‌اش رضایت و دوست داشته باشد، می‌تواند شما را نیز دوست داشته باشد. زنی که به شما و احساستان نیاز داشته باشد برای ازدواج مناسب نیست، بلکه او با عزت نفس کامل از شما می‌خواهد عاشقش باشید و به او توجه کنید.
9- دختر خوب برای ازدواج صداقت دارد
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دختر خوب و زن مناسب برای ازدواج، داشتن صداقت است. هیچ چیز مثل دروغ گویی و پنهان کاری نمی‌تواند باعث فروپاشی بنای یک زندگی شود. پس از این مورد مطمئن شوید و شما هم سعی کنید با صداقت خود، اهمیت این ویژگی را برای همسر آینده خود روشن کنید.
10- چشم انداز مثبت دارد
زن زندگی، نسبت به آینده و پیشرفت خوش بین است. او از اهداف شما حمایت می‌کند و نگران آینده است. برای پیشرفت شما و خودش تلاش می‌کند و به شما کمک می‌کند تا تمام پتانسیل‌های خود را ارائه دهید و بهترین خود باشید.
11- توانایی سازگاری دارد
زنی که برای ازدواج آمادگی دارد، لج باز و یک دنده نیست. او قادر است در شرایط بحرانی، برای بهبود زندگی از برخی تمایلات خود بگذرد و با شرایط متفاوت کنار بیاید. اگر به اجبار از چیزی که دوست دارد محروم شود، زمین و زمان را به هم نمی‌دوزد و سعی می‌کند با موقعیت جدید سازگار شود.
12- مهربان و گشاده رو است
زنی که آمادگی ازدواج دارد، بخشنده و مهربان است. به نیازهای دیگران اهمیت داده و نفع جمعی برایش مهم است. نیازهای زندگی خود را می‌داند و می‌تواند شرایط مناسب را برای کارهای خیر و عام‌المنفعه تشخیص دهد. خسیس و خودخواه نیست و به درد هم نوعان خود اهمیت می‌دهد.
13- معایب شما را می پذیرد
دختر خوب و مناسب برای ازدواج، شما را با تمام معایب و ناتوانی‌هایتان می‌پذیرد و در صورت امکان برای اصلاح آن‌ها تلاش می‌کند. در این مورد لازم است مرد نیز معایب خود را بپذیرد و در این مسیر رو به روی همسر خود قرار نگیرد. اصلاح خصلت‌های بد شما و بهبود روابط زناشویی برایش مهم است و تسلیم نمی‌شود. کسی که برای بهتر شدن شما تلاش می‌کند، قطعا شما را دوست دارد.
14- دختر خوب برای ازدواج توانایی مراقبت دارد
زنی که توانایی مراقبت از دیگران را داشته باشد، یکی از ویژگی‌های مهم زنانه را دارد. او باید راه‌های مراقبت از خودش و خانواده‌اش را در هنگام بیماری بداند و نسبت به آن حساس باشد.
15- در مشاجرات خونسردی خود را حفظ می کند
زنی که برای ازدواج آماده باشد، می‌تواند در هنگام مشاجرات آرامش خود را حفظ کند و برای یافتن آرامش شما تلاش کند. اگر عصبانی است، خشم خود را کنترل می‌کند و هنگام عصبانیت شما، همراهیتان نمی‌کند و سعی می‌کند آرامش را به محیط برگرداند.
16- امنیت مالی برایش مهم است
زنی که به وضعیت مالی شما اهمیت نمی‌دهد و هیچ انتظار مالی ندارد، به احتمال زیاد شما را دوست ندارد. منظور توقع زیاد یا پول پرستی نیست. بلکه زن لازم است نسبت به پیشرفت مالی شما حساس باشد و از شما بخواهد تا درآمد خود را افزایش دهید و توانایی مدیریت مالی خودش و شما را داشته باشد.
17- مورد اعتماد است
زنی که می خواهید با او ازدواج کنید باید کاملا مورد اعتماد شما باشد. اگر به دختر مورد نظرتان شک دارید، باید شک را برطرف کرده و به یک اعتماد متقابل برسید. هیچ رابطه‌ای با شک و بی‌اعتمادی پایدار نخواهد بود.
18- سلامت جسمانی و روانی داشته باشد
زن، به دلیل طبیعت فیزیکی و توانایی فرزند آوری، لازم است که از نظر جسمانی در وضعیت مناسبی باشد و نسبت به سلامت خود و شما بسیار حساس باشد. به بهداشت و تناسب اندام خود اهمیت دهد. همچنین همسر شما باید از نظر روانی در وضعیت مناسبی باشد. افسردگی، اضطراب یا وسواس از اختلالات بسیار عمده‌ای هستند. اگر همسر مورد نظر شما در دوره‌ای این مشکلات را تجربه کرده است، بدانید که طبیعی است.
19- دختر خوب به خانواده اهمیت می دهد
دختر خوب و مناسب ازدواج به خانواده خود احترام می‌گذارد و نسبت به آن‌ها عاطفه و تعلق خاطر دارد. زنی که بتواند از خانواده‌اش دست بکشد، حتی بخاطر شما، او نسبت به بنیان خانواده تعلقی ندارد و ممکن است در آینده با شما نیز به مشکلات متعددی بر بخورد.
20- به بچه ها علاقه دارد
دختر آماده ازدواج به بچه‌ها علاقمند و با آن‌ها خوش رفتاری می‌کند. البته قبل از آن باید در مورد داشتن فرزند و حتی تعداد آن با طرف مقابل خود به توافق برسید و در مورد عدم تفاهم، درباره ازدواج جدی‌تر فکر کنید.
21- سازگاری جنسی داشته باشید
یکی از دلایل اصلی طلاق، نارضایتی و عدم تفاهم زوجین از روابط جنسی و توانایی‌های جنسی همسر است. لازم است که درباره علایق جنسی خود به تفاهم برسید.
22- دختر خوب برای ازدواج شما را به چالش می کشد
زن، برده شما نیست که بی‌چون و چرا از شما تبعیت کند. زن خوب اعتماد به نفس دارد و شما را برای تصمیم‌ها، رفتار و درخواست‌های اشتباهتان به چالش می‌کشد. البته اینکه لازم است از همسر خود حرف شنوی داشته باشد قابل انکار نیست، اما زن خوب به هویت مستقل خود دست پیدا کرده و زندگی زناشویی را از یک رابطه ارباب برده‌ای متمایز می‌کند. زنی که در هر حال از شما پیروی و اطاعت می‌کند، نمی‌تواند در مواقع بحرانی زندگی خود را نجات دهد.
23- دختر خوب و مناسب برای ازدواج تنبل نیست
زن در صورت شاغل نبودن، نباید تا 12 ظهر بخوابد. او لازم است که توانایی مدیریت منزل و انجام کارهای خانه را آموخته باشد. او باید آشپزی را در حد مناسبی بلد باشد. البته لازم است که شوهر نیز در کارهای خانه و آشپزی دستی داشته باشد و همه مسئولیت ها را گردن همسر خود نیاندازد، مخصوصا اگر زن شاغل باشد، نیاز است که کارهای منزل به صورت حداکثر اشتراک انجام شود.
سوالات متداول
در صورتی که ویژگی‌های گفته شده در فرد مورد نظر وجود داشت با این حال بهترین سن برای ازدواج چه زمانی است؟
سن مناسب برای ازدواج واقعا محدود به یک عدد خاص نمی‌شود. ممکن است 20 سالگی واقعا زمان مناسب برای ازدواج یک فرد باشد در حالی که فردی دیگر حتی در 35 یا 40 سالگی نتواند ازدواج کند. اصل تفاوت‌های فردی می‌گوید که سن و زمان مناسب برای ازدواج برای هر فرد چه زمانی است.
مهم ترین ویژگی‌های رفتاری در ازدواج چیست؟
آشنایی با ویژگی‌‌های رفتاری در ازدواج به شما کمک می‌کند که بتوانید در زندگی مشترک خود اختلافات و تعارضات کمتری را تجربه کنید. مهم ترین ویژگی‌های رفتاری شامل صداقت، درک و احترام متفابل، مسئولیت پذیری، توانایی کنترل هیجانی و میزان وابستگی است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/254332/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

5 راهکار برای تقویت حافظه

افسردگی چیست؟

چگونه نه بگوییم؟

نوروسایکولوژی کیست؟

4 دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

اختلال وحشت خواب: تعریف، علل، علائم و درمان

بحران سی سالگی

10 راهکار عملی برای کنترل خشم

گوش دادن فعال چیست و چه مزایایی دارد؟

اختلال مبدل پوشی

خشونت خانگی چیست و انواع آن کدامند؟

تاثیر گرما بر خلق و خو و پرخاشگری

با مزاحمت خیابانی چگونه برخورد کنیم؟

علت ایجاد حس تنفر از فرزند

تابو چیست؟ اهداف تابو کدامند؟

عقده ادیپ چیست؟ انواع و راه های درمان عقده ادیپ

سوگیری شناختی چیست و چه مسائلی باعث سوگیری می‌شوند؟

چطور با یک فرد معلول رفتار کنیم؟

بیش فعالی چیست ؟ علائم ، دلایل و درمان آن کدامند؟

عقدهٔ الکترا چیست و چگونه حل می شود؟

راه های تقویت بهره ی هوشی

قانون باور چیست و آیا می توان آن را تغییر داد؟

سندروم دیوژن چیست و چگونه درمان می شود؟

اختلال حافظه تکرار پنداری

تکنیک ای اف تی چیست و مراحل آن کدامند؟

سندرم استکهلم چیست و چگونه درمان می شود؟

توهم کوتارد چیست و علائم و درمان آن چه چیزی است؟

علائم و روش های درمان سندروم استندال یا سندرم فلورانس

ضد افسردگی های سه حلقه ای

توهم کاپگراس چیست؟

سایکومتریست چگونه کار می کند؟

رفتار تکانشی چیست و چگونه درمان می شود؟

فروپاشی عصبی چیست و چه علائمی دارد؟

اختلال دیس تایمی یا افسرده خویی چیست ؟ علل ، علائم و درمان آن

با بیمار در حال مرگ چگونه باید رفتار کرد؟

درباره اتانازی چه می دانید؟

آزار و اذیت خیابانی چیست و چگونه با آن رفتار کنیم؟

توهم فرگولی چیست؟ علل و درمان آن

فردگرایی چیست و شیوع فردگرایی در میان افراد جامعه

افسردگی غیر معمول یا آتیپیک

سندروم بیت المقدس چیست؟

آشنایی با خصوصیات زنانی که تیپ شخصیت مردانه دارند

آدم های پرتوقع چه ویژگیهایی دارند و چگونه باید با آن‌ها رفتار کرد؟

اختلال افسردگی اساسی چیست؟ دلایل و درمان آن

بیماری وسواس فکری OCD

بی اشتهایی عصبی چیست و چگونه درمان می شود؟

چگونه به شخصی بگویید که بوی بد دهان یا بدن دارند

آگورافوبیا یا ترس از فضای باز چیست؟ علل و درمان

بی‌گوشی‌هراسی (نوموفوبیا)

راههای غلبه بر افسردگی