آریا بانو

آخرين مطالب

7 میوه مضری که نباید در دوران بارداری بخورید پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مجله پزشکی دکتر سلام / بارداری بیش از 9 ماه یک روند سخت اما شیرین است، هنگام تولد فرشته کوچک شما، تمامی ناراحتی و درد ها از بین می رود. برای اینکه بتوانید برای کودک خود بهترین مادر باشید، باید از سلامتی خود به خوب مراقبت کنید. داشتن یک پایه دانش خوب به شما کمک می کند اضطراب خود را کاهش داده و خوش بین باشید. زمان آن فرا رسیده است تا لیست بدترین میوه هایی که باید در دوران بارداری از آن اجتناب کنید، را بیابید.
لیست 12 میوه مضری که بایستی در دوران بارداری از خوردن آن ها اجتناب کنید:
1- آناناس و مضرات آن در در دوران بارداری
در میان لیست میوه هایی که باید از خوردن آن ها در دوران بارداری اجتناب شود، آناناس میوه ای است که شما باید بیشترین توجه را به آن داشته باشید. آناناس یکی از میوه های خوشمزه و مغذی ای است که بسیاری از افراد خوردن آن را دوست دارند. آناناس فواید زیادی دارد. این میوه استخوان ها را قوی تر می کند. آناناس حاوی تقریبا 70٪ منگنز است که بدن ما به آن نیاز دارد. این ماده نقش مهمی در رشد استخوان و بافت پیوندی ایفا می کند.
با این حال، برای زنان باردار، این میوه بد است زیرا حاوی برملین است. برملین یکی از مروج های انقباضات رحمی، نرم شدن رحم، ایجاد درد شکم است و ممکن است باعث سقط جنین شود. برخی از زنان باردار بعد از خوردن آناناس دچار اسهال یا آلرژی می شوند یا حتی هنگامی که آب آناناس را می نوشند. به طور خاص، زنان باردار نباید آب آناناس را بخورند یا بنوشند زیرا این امر می تواند باعث مسمومیت شود.
شاید شما نمی دانید که آناناس به مصونیت کمک می کند. آناناس حاوی ویتامین C برای تقویت و محافظت از سیستم ایمنی بدن برای زنان باردار است. علاوه بر این، برملین موجود در آناناس نیز در برابر علائم سرماخوردگی مؤثر است. اگر دچار سرماخوردگی یا گلودرد هستید، و باردار هستید می توانید تنها یک تکه آناناس میل کنید.
آناناس حاوی فیبر بالا برای کمک به مادران در جلوگیری از یبوست در دوران بارداری است. علاوه بر این، مقدار برملین موجود در آناناس، باعث تجزیه پروتئین می شود و به هضم سریعتر کمک می کند. بنابراین، در آخرین مراحل بارداری، می توانید چند قطعه آناناس بخورید تا بتوانید زایمان راحت تری داشته باشید.
2- خربزه تلخ
این نوع دیگری از بدترین میوه ها برای مصرف در دوران بارداری است. اگرچه خربزه تلخ برای سلامتی مفید است اما از نظر تغذیه ای ضعیف است بنابراین برای خانم های باردار مناسب نیست. در دوران بارداری خوردن خربزه تلخ خوب نیست زیرا حاوی پروتئینی است که بر روی دستگاه تولید مثل تأثیر می گذارد.
همچنین مصرف خربزه تلخ، می تواند باعث کاهش قند خون در دوران بارداری شود. خربزه تلخ دارای محرک های رحم است و منجر به سقط جنین یا تولد زودرس می شود. بنابراین، زنان باردار باید استفاده از خربزه تلخ را به خصوص در سه ماهه اول محدود کنند. مادران باردار باید از این میوه دوری کنند.

طبق این مقاله، خوردن خربزه بیش از حد تلخ باعث بروز مشکلات گوارشی مانند نفخ، درد شکم و سوزش سر دل می شود. این شرایطی است که هیچ زن حامله ای نمی خواهد با آن روبرو شود. خربزه تلخ حاوی اجزای سمی بالایی مانند کینین، گلیکوزید های ساپونیک و مورودین است.
این مواد هنگام جذب به بدن می توانند علائم مسمومیت مانند تهوع، تاری دید، جوش و اسهال ایجاد کنند. به علاوه، خربزه تلخ حاوی واکسین است (ماده سمی که باعث سردرد، درد شکم و حتی منجر به کما برای خانم های باردار حساس می شود). خوردن خربزه تلخ در دوران بارداری همچنین می تواند باعث انقباضات رحمی شود، که به خودی خود می تواند منجر به تولد زودرس شود.
3- آلو
آلو میوه بعدی است که می خواهیم در این لیست از میوه ها به آن اشاره کنیم تا در دوران بارداری از آن پرهیز کنیم. آلو جزو میوه هایی است که حاوی مقدار زیادی ویتامین A است، بنابراین اگر بعد از خوردن آلو به زنان باردار مقدار زیادی کاروتن داده شود که برای چشم آن ها مفید است. با این حال، مانند میوه لیچی و لونگان، آلو می تواند درجه حرارت بدن را افزایش دهد. بنابراین، اگر باردار هستید، محدودیت در خوردن آلو ضروری است.
4- هلو
مصرف هلو برای زنان باردار بی خطر است. تنها نگرانی این است که بیش از حد از آن میل نکنند تا از افزایش قند خون جلوگیری شود.
5- زنجبیل و فلفل
زنجبیل و فلفل می توانند دمای داخلی بدن را افزایش دهند، بنابراین اگر زنان باردار زنجبیل یا فلفل مصرف می کنند، احتمالاً یبوست را تجربه خواهند کرد. زنجبیل فعال یا زنجبیل باعث نازک شدن رگ های خونی می شود و می تواند در لخته شدن خون نقش داشته باشد. زنجبیل یا فلفل قرمز برای خانم های باردار مناسب نیست. زنان در دوران بارداری می توانند از زنجبیل برای اضافه کردن به رژیم غذایی خود استفاده کنند، اما نباید بیش از 4 روز پشت سر هم از آن استفاده کنند.
6- سیب زمینی و مضرات آن در در دوران بارداری
این یکی از میوه های کمی شناخته شده در این لیست است که بایستی از مصرف آن امتناع شود. سیب زمینی غذای بسیار مغذی محسوب می شود. سرشار از پروتئین و 18 نوع اسید آمینه ضروری است. اتصال دهنده های پروتئینی موجود در پروتئین های سیب زمینی همچنین به جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کنند. محتوای ویتامین B موجود در سیب زمینی نیز بسیار زیاد است.
با این حال، به گفته کارشناسان، فرد باردار باید سیب زمینی کمتری بخورد و بهتر است از مصرف این میوه خودداری کند. سیب زمینی حاوی سمی به نام سلانین است (همچنین به عنوان ماده قلیایی نیز شناخته می شود). این ماده قلیایی در بدن جمع می شود و باعث تغییر شکل می شود.
خانم های بارداری که روزانه 44.2 گرم – 252 گرم سیب زمینی می خورند می توانند شاهد ناهنجاری جنین باشند. علاوه بر این، ساختار سولانین موجود در سیب زمینی کاملاً مشابه هورمون استروئیدی، هورمون استروژن و پروژسترون در بدن است. اگر زنان باردار مرتباً سیب زمینی بخورند، بدن آن ها مقادیر زیادی آلکالوئید را جذب می کند، که می تواند باعث ناهنجاری در جنین شود.
برخی از متخصصان هشدار می دهند که اگر زنان باردار به آلکالوئید حساس باشند، حتی اگر فقط روزانه 44 تا 250 گرم سیب زمینی و به طور مداوم برای چند روز مصرف کنند، ممکن است ناهنجاری هایی در جنین ایجاد شود. به یاد داشته باشید که آلکالوئید موجود در سیب زمینی با مراحل پخت و پز معمولی مانند بخارپز یا جوشانده شده کاهش نمی یابد.
زنان باردار نباید چیپس سیب زمینی بخورند. این تکه های سیب زمینی دارای چربی و نمک زیادی هستند، به راحتی باعث چاقی و فشار خون بالا هم برای مادر و هم برای جنین می شود. گوجه فرنگی (به خصوص گوجه فرنگی سبز) را با سیب زمینی سرخ نکنید. دلیل این امر این است که آن ها باعث سوء هاضمه می شوند و برای معده مضر هستند.
7- انگور
آخرین میوه ای که می خواهیم در این لیست از میوه های ممنوعه دوران بارداری از آن یاد کنیم، انگور است. اینکه زنان باردار باید انگور بخورند یا خیر، هنوز بحث برانگیز است. بسیاری از مردم فکر می کنند که زنان باردار باید در طول بارداری انگور بخورند زیرا این یک میوه مغذی است.
این مقدار زیادی از اسیدهای آلی، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی را تأمین می کند. با این حال، بسیاری از مردم فکر می کنند که این میوه ممکن است در فرآیند کشت سموم بیشتری داشته باشد. از آنجا که انگور مستعد حمله حشرات است، مزارع اغلب از مقادیر زیادی از حشره کش ها برای محافظت از میوه ها استفاده می کنند.

انگور قرمز همچنین حاوی آنتی اکسیدان، رسوراترول است که در پوسته آن جمع شده است. این می تواند روی زنان باردار که دچار عدم تعادل هورمونی هستند، تأثیر منفی بگذارد و منجر به برخی از عوارض در دوران بارداری باشد. بنابراین، اگر انگور می خورید، باید آن ها را کاملاً بشویید و پوست آن ها را جدا کنید.
در موارد زیر، زنان باردار نباید انگور بخورند:
بدن آن ها نسبت به انگور حساس است.
دارای مشکلات هضم هستند.
به دیابت یا دیابت حاملگی مبتلا هستند.
ما فقط اطلاعاتی راجع به میوه هایی که هنگام بارداری نباید مصرف کنید به شما می دهیم. برای اطمینان از سلامت و همچنین رشد جنین، باید دستورالعمل فوق را دنبال کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/253867/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گفت و گوی خبرنگاران با امیررضا معصومی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

اهدای جایزه برترین فدراسیون سال به فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از انتخاب به عنوان برترین سرمربی سال 1402

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان و شوخی های پیمان یوسفی

گل اول اورتون به لیورپول توسط جارد برنثویت در دقیقه 27

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

دوره ما اینطوری نبود!

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

موزیک ویدئوی تماشایی با ساز خوش صدای «ویولنسل»

تنبیه یک شامپانزه توسط مادرش به دلیل سنگ زدن به مردم!

محاصره پلنگ ایرانی توسط چند قلاده سگ‌ در شاهرود

حمله ناکام و دردناک پلنگ به خانواده جوجه تیغی ها

شکوفه های زیبا در کره جنوبی

کباب انگشتی با سس گوجه خوشمزه

شاورما یکی از خوشمزه ترین ساندویچ‌هاست

عوامل موثر در زایمان زودرس

اگر زن شاغل است حساب مشترک باز کنید

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

هرروز یک سری مشکل هست!

اولین قهرمانی لیگ به حزباوی رسید

نشست خبری محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان قبل از دیدار با پیکان

رضا عنایتی در کنفرانس قبل از بازی پیکان - مس رفسنجان شرکت نکرد

رییس صداوسیما: در ورزش ستاره بودن کافی نیست

ترکیب اصلی اورتون-لیورپول؛ نبرد برای بقا و قهرمانی

رییس صداوسیما: از ورزشکارانی که از حضور مقابل نماینده‌های رژیم صهیونیستی امتناع می‌ورزند تقدیر می‌کنیم

ناهید کیانی به عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402 انتخاب شد

علی نادری به عنوان برترین سرمربی سال انتخاب شد

برترین صحنه ورزشی سال؛ پیروزی تیم ملی برابر ژاپن

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

یه زخم گردن باعث سوءتفاهم شد!

روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی به نقل از وکیلش

با «مثبت آموزش» به روز باشید

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

چهره ها/ پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد همسرش

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیل

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها