آریا بانو

آخرين مطالب

آیا روغن زیتون به تقویت و پر پشت شدن موها کمک می کند؟ خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ستاره / با روغن زیتون حتما آشنا هستید؛ روغنی به رنگ زرد یا سبز روشن که به صورت طبیعی از زیتون به دست می‌آید. روغن زیتون سرشار از اسید‌های چرب و آنتی اکسیدان‌هاست و ترکیب شیمیایی منحصر به فرد آن باعث شده تا در برخی فرهنگ‌ها از زمان‌های بسیار دور برای بهبود بافت و ظاهر مو، مورد استفاده قرار گیرد. حتی شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد روغن زیتون می‌تواند پوست سر را آرام کند، فولیکول مو را تقویت و در نهایت رشد مو را تحریک نماید. ما در ادامه به بررسی علمی احتمال تقویت و پرپشت شدن مو با روغن زیتون می‌پردازیم.
خواص روغن زیتون برای مو
روغن زیتون سالیان درازی است که برای مقاصد گوناگون به کار می‌رود، اما عده‌ی کمی از اثرات جوانسازی این روغن پرخاصیت اطلاع دارند. استفاده از روغن زیتون برای حالت‌دهی به مو‌ها، باعث تقویت آن می‌شود.
این روغن با خاصیت مرطوب کنندگی که دارد، پوست سر را تغذیه می‌کند و می‌تواند از شوره، یکی از دلایل ریزش مو، جلوگیری به عمل آورد.
برای اینکه موهایتان سالم و بادوام بمانند، رشته‌های مو باید استحکام خوبی داشته باشند تا نشکنند؛ و این همان کاری است که روغن زیتون برای تقویت موهایتان و پیشگیری از موخوره انجام می‌دهد.
موی انسان باید خاصیت الاستیک داشته باشد تا زمانی که آن را شانه می‌کنیم یا سشوار می‌کشیم، دچار شکستگی نشود. یکی دیگر از کار‌هایی که روغن زیتون در راستای تقویت مو‌ها می‌کند، این است که به آن‌ها خاصیت ارتجاعی می‌بخشد.
یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این روغن مفید برای مو، توانایی آن در درمان ریزش مو است. علل ریزش مو، می‌تواند بسیار متفاوت باشد؛ از مصرف محصولات بهداشتی نا مناسب گرفته تا تولید هورمون‌های DTH که منجر به کاهش فولیکول مو می‌گردند. استفاده از روغن زیتون تولید این هورمون‌ها در پوست سر را تا حد زیادی متوقف کرده و در نهایت ریزش موی شما را درمان می‌کند.
روغن زیتون حاوی مقادیر قابل توجهی از آنتی اکسیدان‌ها است که به تقویت سلامت پوست سر کمک می‌کند. این نیز یکی دیگر از دلایل مفید بودن روغن زیتون برای موهاست. از آنجا که این روغن بسیار مغذی است، محصولی تمام‌عیار برای محافظت از بهداشت پوست سر به حساب می‌آید.
ماسک مو برای تقویت و پرپشت شدن مو با روغن زیتون
روغن زیتون به عنوان یک ماده‌ی فعال در برخی از محصولات بهداشتی مو از جمله برخی شامپو‌ها و نرم‌کننده‌ها استفاده می‌شود. اما شما برای تقویت و پرپشت شدن مو با روغن زیتون می‌توانید مطابق دستورالعمل زیر از این روغن به طور مستقیم برای درمان ریزش مو استفاده کنید.
ماسک موی روغن زیتون برای تقویت و رشد مو
در این دستورالعمل به حدود یک هشتم تا یک چهارم از یک فنجان روغن زیتون نیاز دارید. توجه داشته باشید که همه‌ی این میزان به پوست سر و فولیکول‌ها جذب نمی‌شوند؛ بنابراین مقدار بیشتر، نه تنها فایده‌ای نخواهد داشت، بلکه پاکسازی آن از روی مو دشوارتر خواهد بود.
روغن را کف دستانتان بریزید و دست‌ها را به هم بمالید تا روغن کمی گرم شود.
آن را به آرامی روی پست سر و مخصوصا تاج سر ماساژ دهید و سعی کنید روغن را به ریشه‌ی مو برسانید. همچنین مقداری از روغن زیتون را به ساقه و انتهای مو‌ها بزنید تا به ترمیم شکستگی‌ها کمک بیشتری شود.
موهایتان را با یک کلاه بپوشانید و حدود 15 دقیقه منتظر بمانید تا روغن به خوبی به پوست سر و مو‌ها جذب شود.
در آخر، برای پاک کردن روغن از روی مو، باید از شامپو استفاده کنید. مو‌ها را با آب ولرم و شامپوی مورد علاقه‌تان به خوبی شستشو دهید. توجه کنید که استفاده از آب داغ به موهایتان آسیب می‌رساند. ممکن است برای حذف کامل روغن لازم باشد دوبار مو‌ها را بشویید.
به خاطر داشته باشید که نیازی نیست این روش درمانی را هر روز انجام دهید. استفاده از ماسک مو روغن زیتون، یک بار در هفته یا حتی دوبار در هفته برای تقویت مو‌ها کافی خواهد بود. با وجود اثربخشی بالای این روش درمان، نتایج می‌تواند بسته به شرایط مختلف تفاوت کند.
ماسک مو با روغن زیتون و تخم مرغ
یک درمان خانگی دیگر برای ریزش مو، که به تقویت موهایتان بسیار کمک خواهد کرد، ترکیب زرده تخم مرغ با روغن زیتون است. اگرچه ممکن است کمی لزج به نظر برسد و کار ناخوشایندی باشد، اما با توجه به مبنای علمی این روش، ارزش امتحان کردن را دارد.
بر اساس تحقیقات، زرده تخم مرغ به دلیل داشتن محتوایی به نام «پپتید رشد مو» می‌تواند رشد موهایتان را تحریک کند (لازم به ذکر است که این تحقیقات بر خواص خوراکی زرده تخم مرغ تاکید داشته‌اند نه خواص موضعی). از آنجا که روغن زیتون نیز دارای خواصی برای تحریک مو است، ترکیب این دو ماده می‌تواند نتایج امیدبخشی در راستای رشد سریع مو‌ها در پی داشته باشد.
انواع مو و اثر روغن زیتون بر روی آنها
از لحاظ نظری، روغن زیتون برای هر نوع، بافت و رنگ مویی کارساز است. اگرچه برخی گزارش‌های غیر رسمی حاکی از آنند که این روغن برای تقویت مو‌ها در برخی مو‌ها موثرتر عمل کرده‌ است. این روش درمان برای بسیاری از افراد با مو‌های مجعد یا مو‌هایی که در اثر محصولات شیمیایی و استفاده از ابزار مختلف آرایش مو آسیب دیده‌اند، موفقیت بیشتری داشته است، اگرچه هیچ مدرک علمی برای پشتیبانی از این گفته‌ها وجود ندارد. مو‌های مجعد، طبیعی یا رنگ شده با اعمال کمی روغن زیتون حجیم‌تر و براق‌تر به نظر می‌رسند. اما در مورد افزایش سرعت رشد مو، دلیلی وجود ندارد که تصدیق کنیم رنگ مو یا نوع مو از تاثیر روغن زیتون می‌کاهد یا بر آن می‌افزاید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/253662/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارکستری هارمونیک و زیبا از کشور مصر

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان

هشدار باران شدید در 21 استان

روایت خیری که در اوج نداری زائر اولی ها را به زیارت امام رضا می‌آورد!

ساخت مهره های شطرنج به شکلی زیبا

آرامگاه چوپان‌آتا در شهر زیبای کلاله

جدال دیدنی سگ ها با پلنگ برفی

مزارع معروف لاله ها در هلند

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

سرمربی جهانبخش، گزینه اول جانشینی کلوپ

عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد

تمرینات سخت و اختصاصی ستاره‌های مصدوم پرسپولیس

21 سال پیش در چنین روزی؛ هت‌تریک تاریخی رونالدو مقابل منچستریونایتد

لب‌خوانی در جنجال بزرگ ال‌کلاسیکو؛ تکنولوژی نداریم

رأفت: نیمکت پرسپولیس از استقلال قوی‌تر است

اتهام بزرگ؛ پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏

علی دایی پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی شد

ویدئویی جدید از رفتارهای عجیب بنیامین بهادری!

به نظرتون سروش با حامد چه صحبتی داشت؟

پاسخ دوقلوهای سریال «پایتخت» به 2 سوال مهم

چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟

عوض شدن مسیر خوردو پس از تصادف!

سرعت دیوانه وار راننده های موتور سنگین!

کشتی گرفتن جالب دو سنجاب

گوناگون/ کشف تصویر 1800ساله «اسکندر مقدونی»

رفتار عجیب موش پس از شنیدن صدای جیغ!

خوراک مرغ لعاب دار و مجلسی درست کن

اگر قصد باروری دارید این خوراکی ها را حتما بخورید

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

دین‌محمدی: استقلال باید تمرکز بیشتری داشته باشد

جام ملت‌های آسیا؛ در انتظار شناخت 4 مسافر جام جهانی

لب‌خوانی اتفاق بزرگ ال‌کلاسیکو؛ آن شب چه گذشت!‏

سرمربی جهانبخش جانشین کلوپ در لیورپول؟

آلیسون بکر اوسمار ویرا را فالوو دارد

مصدومیت‌های تیم کلوپ تمامی ندارد

رکورد تراپ بانوان توسط مرضیه پرورش‌نیا شکسته شد

بهترین رکورد سرمربیگری اوسمار در پرسپولیس

نگرانی سپاهانی‌ها از تکرار اتفاقات ناگهانی در اهواز

پوچتینو: ثابت کنید اینجا اف‌سی کول پالمر نیست!‏

«هما» عاقبت راز خود را برملا کرد

حواشی یک توهین/ عذرخواهی نماوا پذیرفته نشد!

داریوش ارجمند: دولت باید به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند

پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه

آهنگ «فرش قرمز» با صدای شهاب رمضان

چهار کشته و 10 مفقودی در حادثه سیل جنوب چین

ویدئویی زیبا از جاده درگز به قوچان در بهار 1403