آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه بطور طبیعی اگزما را درمان کنیم؟ پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مجله ایلیاد / اگزما می‌تواند در هر سنی بر روی افراد تأثیر بگذارد و باعث ایجاد ناراحتی شود. پزشکان اغلب کرم استروئیدی را تجویز می‌کنند. برای بسیاری از افراد‌، استروئیدها ممکن است عوارض جانبی ناخواسته‌ای داشته باشند‌، و این روش درمانی همیشه خوب انجام نمی‌شود. خبر خوب این است که کارهای دیگری می‌توان برای کاهش خارش‌، خشکی و تغییرات پوستی انجام داد. استفاده از چند داروی طبیعی ممکن است تفاوت زیادی در ظاهر و خارش پوست شما ایجاد کند. اگر پوست شما به درمان‌های طبیعی پاسخ نمی‌دهد یا بدتر می‌شود‌، به پزشک مراجعه کنید.
درمان اگزما از طریق تغییر سبک زندگی
محرک‌های موجود را بشناسید
محرک‌ها برای هرکس متفاوت است. یک نفر ممکن است نسبت به پشم حساس باشد و دیگری به یک ماده شیمیایی موجود در عطر. از آنجا که واقعاً هیچ کس نمی‌داند چه عواملی باعث شعله‌ور شدن اگزما می‌شود‌، باید سعی کنید این موارد را کشف کنید. می‌توانید محصولاتی را که استفاده می‌کنید‌، بنویسید و ببینید که هنگام حذف یکی از آنها چه اتفاقی می‌افتد.
• ممکن است کمی طول بکشد تا بفهمید که چه چیزی در شما تأثیر می‌گذارد‌، بنابراین بسیاری از افراد فقط از مواد طبیعی و ارگانیک استفاده می‌کنند. سپس شروع به اضافه کردن محصولات می‌کنند تا ببینند آیا محصولات جدید بر اگزمای آنها اثر می‌گذارد یا خیر.
لباس‌های غیر تحریک کننده بپوشید
هر جا ممکن است لباس راحت و بپوشید و از لباس‌های ساخته شده از پارچه‌های خشن مانند پشم خودداری کنید. لباس‌های نرم و پارچه‌ای که از پنبه‌، ابریشم و بامبو ساخته شده‌اند‌، کمتر تحریک‌کننده‌ی پوست هستند. همچنین مواظب مواد شوینده‌ی لباسشویی باشید. ممکن است یک مقدار جزئی ازمواد شوینده روی لباس باقی بماند که باعث شعله‌ور شدن اگزما شود. سعی کنید از پودر لباسشویی طبیعی استفاده کنید‌، یا نوع شوینده‌تان را تغییر دهید.
• هنگام شستن لباس‌، از مواد شوینده‌ی کمتری نسبت به مقدار توصیه‌شده، استفاده کنید. بیشتر محصولات شوینده‌ی لباسشویی غلیظ هستند و این بدان معنی است که آنها قوی‌تر هستند که این می‌تواند باعث تحریک پوست شود.
لباس‌های خود را دو بار شستشو دهید
هر چیزی که با پوست شما در تماس باشد باید دو برابر شستشو شود (به عنوان مثال لباس‌، ملافه‌، حوله). مدل‌های پیشرفته ماشین لباسشویی معمولاً گزینه‌ای دارند که به آن شستشوی مضاعف گفته می‌شود. این کار باعث از بین رفتن مواد تحریک کننده‌ی موجود در لباس می‌شود. برای مدل‌های قدیمی‌تر و بدون این ویژگی‌، چرخه‌ی شستشو را تکرار کنید. شستشوی با سرد کاملاً بهتر است.
• هنگام ورزش‌، لباس ورزشی مناسبی بپوشید که برای خنک شدن پوست طراحی شده‌اند. این کار باعث می‌شود تا زیاد عرق نکنید‌ و اگزما تشدید نشود.
صابون‌ها و شامپو‌های غیر تحریک کننده را انتخاب کنید
محصولاتی مانند صابون و مواد شوینده‌، شامپو‌، مایعات ظرفشویی‌، ضدعفونی‌کننده و هر محصولی با عطرهای اضافه شده می‌تواند پوست را تحریک کند. به جای آن از صابون‌های گیاهی طبیعی و مواد تمیز کننده‌ی بی‌بو استفاده کنید.
از هرگونه محصول حاوی سدیم لوریل سولفات و پارابن خودداری کنید
این موارد معمولاً در محصولات بهداشتی وجود دارد و به تحریک‌کننده و خشک‌کننده‌ی پوست معروف هستند. لوریل سولفات سدیم همچنین پروتئین‌های طبیعی پوست را تجزیه می‌کند و باعث می‌شود پوست نسبت به آلاینده‌های خارجی آسیب پذیرتر شود. مطالعات پزشکی پارابن‌ها را به اختلال غدد درون ریز‌، سرطان و مشکلات تولید مثل مرتبط کرده است.
از رطوبت‌ساز استفاده کنید
هوای خشک در اتاق خواب و خانه، می‌تواند شرایط پوستی مانند اگزما را تشدید کند و باعث پوسته پوسته شدن پوست ‌شود. شما می‌توانید با استفاده از مرطوب‌کننده‌ی هوا این وضعیت را اصلاح کنید‌.
خانه‌ی خود را تمیز نگه دارید و از آلرژن‌ها خودداری کنید
عوامل ایجاد کننده‌ی آلرژی مانند کنه‌های گرد و غبار‌، شوره‌های حیوان خانگی‌، گرده‌های فصلی‌، قالب‌ها و شوره‌ی سر همه محرک‌های اگزما هستند. برای حذف این آلرژن‌ها سعی کنید از جاروبرقی با فیلتر خوب استفاده کنید.
• سعی کنید از باکتری‌ها‌، قارچ‌ها و ویروس‌ها خودداری کنید. از افرادی که آشکارا بیمار هستند نیز باید اجتناب شود‌، زیرا این می‌تواند به تشدید اگزما کمک کند.
استرس را به حداقل برسانید
اگزما و سایر شرایط پوستی به شدت از نظر روانی و جسمی با استرس پیوند خورده است‌، بنابراین اختصاص دادن زمان‌هایی برای کاهش استرس ببسیار مفید باشد. سعی کنید هر کاری را که شما را آرام می‌کند انجام دهید: تکنیک‌های تجسم‌، هیپنوتیزم‌، مدیتیشن، یوگا‌، گوش دادن به موسیقی یا نقاشی.
• زمانی را در روز برای استراحت و خوابیدن کنار بگذارید. در حالی که علت دقیق اگزما هنوز ناشناخته است‌، اما نشان داده است که استرس، اگزما را وخیم تر می‌کند.
با آب گرم کمتر دوش بگیرید
حمام کردن بیش از حد اغلب می‌تواند رطوبت پوست را از بین ببرد و اگزما را بدتر کند. سعی کنید در صورت امکان حمام و دوش خود را به هر 1 یا 2 روز یکبار محدود کنید. از دوش خیلی داغ یا سرد خودداری کنید و هر بار دوش گرفتن را به 15 تا 20 دقیقه‌، محدود کنید. از یک حوله‌ی تمیز و خشک استفاده کنید تا به آرامی خود را خشک کنید.
بعد از دوش حتماً مرطوب‌کننده بزنید‌
ترجیحاً در حالی که هنوز پوست‌تان مرطوب است‌، زیرا رطوبت بیشتری جذب می‌شود. از مرطوب‌کننده‌های بدون مواد افزودنی استفاده کنید که بر پایه روغن نارگیل‌، روغن زیتون‌، روغن آووکادو یا روغن کرچک باشد. توجه داشته باشید که گرچه این روغن‌ها روی اکثر افراد مبتلا به اگزما جواب مثبت می‌دهد، اما باز هم همه با هم متفاوت هستند. بنابراین قبل از استفاده آن را امتحان کنید تا چیزی را که برای شما بهتر است بدست آورید.
• سعی کنید خیلی طولانی در وان نمانید. گاهی اوقات آب می‌تواند پوست شما را پژمرده کند.
از آلوئه‌ورا استفاده کنید
به جای خرید یک محصول آلوئه‌‌ورا، از گیاه آلوئه استفاده کنید. یک برگ را باز کنید و ماده‌ی ژل مانند آن را فشار دهید. این ژل را روی پوست مبتلا به اگزما آغشته کنید و بگذارید بماند. می‌توانید برگ را در یخچال برای چندین بار ذخیره کنید. استفاده‌ی موضعی از آلوئه‌ورای خالص، عوارض جانبی منفی ندارد، بنابراین استفاده از آن در هر زمان که لازم باشد بی‌خطر است.
لوسیون کالاندولا بمالید
شما می‌توانید لوسیون را در سراسر پوست خود بمالید‌، زیرا در هنگام استفاده از آن به صورت موضعی، هیچ عارضه‌ی جانبی مشاهده نمی‌شود. می‌توانید قبل از مالیدن آن روی پوست‌، آن را با ژل آلوئه‌ورا مخلوط کنید. کالاندولا یک گل است که عصاره‌ی آن معمولاً در لوسیون‌ها و نمک‌های پوست برای کاهش درد و التهاب استفاده می‌شود.
خمیر جو دوسر را امتحان کنید
تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که مقداری از جو دوسر و آب را با هم مخلوط کنید تا زمانی که خمیری شکل شود. سپس‌، آن را مستقیماً بر روی اگزمای خود بمالید!
یک کمپرس بابونه درست کنید
بابونه یک درمان طبیعی برای اگزما است‌، همانطور که گفته می‌شود خارش و التهاب را تسکین می‌دهد. می‌توانید با دم کردن گل‌های بابونه خشک شده در آب جوش به مدت 15 دقیقه، چای بابونه درست کنید. گل‌ها را صاف کنید و بگذارید چای کمی خنک شود. سپس با خیس کردن یک پارچه‌ی تمیز در بابونه‌، یک کمپرس گرم درست کرده و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست آسیب دیده فشار دهید.
• همچنین می‌توانید روغن‌ بابونه را مستقیماً روی پوست ماساژ دهید. توجه داشته باشید که اگزما در برخی از افراد در اثر واکنش آلرژیک به بابونه رشد می‌کنند‌، بنابراین بهتراست قبل از استفاده، آن را روی یک لکه‌ی کوچک از پوست آزمایش کنید.
از روغن نارگیل طبیعی استفاده کنید
روغن نارگیل طبیعی به عنوان مرطوب کننده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که بسیاری از مبتلایان به اگزما ادعا می‌کنند که بسیار مؤثرتر از کرم‌های گران قیمت فروشگاه هستند. روغن را (که در ابتدا جامد است اما به سرعت ذوب می‌شود) روی تکه‌های اگزما قرار دهید و بگذارید روغن درون آن فرو رود.
روغن بادام شیرین را امتحان کنید
روغن بادام شیرین اغلب در درمان اگزما مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا حاوی اسیدهای اورسولیک و اولئیک است که التهاب را کاهش می‌دهد و به ترمیم پوست کمک می‌کند. این ماده به صورت موضعی در تمام بدن به عنوان مرطوب کننده قابل استفاده است‌، یا می‌تواند قبل از حمام و دوش‌، به کل پوست زده شود تا سدی ایجاد کند، که پوست را از خشک شدن محافظت ‌کند.
لیمو را امتحان کنید
فقط کافی است لیمو را به نصف برش داده و آن را درست بر روی اگزما قرار دهید. باید کمی انتظار سوزش را داشته باشید، زیرا لیمو التهاب به دام افتاده در زیر پوست را از بین می‌برد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/253608/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

هوای تازه/ آی قابیل! آی اســرائیل! نوبت انتقام‌ هابیل است

دام دنیا در بیان عطار نیشابوری

کنترل قند خون در افراد مسن

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

اتفاق بی سابقه در بازی صنعت نفت و پرسپولیس

بدشانسی صنعت نفت در دقیقه 90؛ شوت محکم تهیدست به تیرک دروازه پرسپولیس خورد

صحبت های جالب گزارشگر صدا و سیما درباره فوتبال آبادان و حمایت از این تیم

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - 3 پرسپولیس

ستارگان دفاعی پرسپولیس با ده گل!

صداقت: بدشانسی‌های نساجی بالاخره تمام می‌شود

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

شاگردان اوسمار موقتا در صدر؛ سرخپوشان در انتظار لغزش استقلال

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

نماهنگ "ای ایران" با صدای زنده یاد استاد محمد نوری

4گوشه دنیا/ گرانترین خانه جهان در پاریس

ترور ناکام یک نفر در برزیل

نماهنگ «یوم الانتقام» با صدای ابوذر روحی

با خواص بی‌نظیر «سویا» آشنا شوید

اولین قدم برای کاهش وزن در طب سنتی

با کودک مثل خودش صحبت کنید

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن؛ کمک‌مان کنید!

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت توسط عیسی آل‌کثیر

کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک

اعلام پنالتی با خطای هند و گل سوم به سود پرسپولیس توسط کنعانی زادگان

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی

امیرعلی نبویان در «پدرخوانده 3» حضور دارد؟

اجرای پر احساس استاد ذوالفنون از تصنیف ماندگار «زهره»

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

چه کسانی در برابر نهضت انبیاء می‌ایستند؟

گناهان زبان؛ شوخی با نامحرم

ماجرای عجیب غرور و تکبر ابوجهل

مقلوبه مرغ عراقی را تابحال امتحان کردید؟

درمان سنگینی معده و ورم شدید بعد از غذا

چه زمانی بیمار دیابتی نیاز به انسولین دارد؟

شایع‌ترین علائم بالا بودن قند خون