آریا بانو

آخرين مطالب

راه‌های از بین بردن چروک، تیرگی و پف دور چشم پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مجله پزشکی دکتر سلام / پوست اطراف چشم ها یکی از قسمت هایی است که بیشتر علائم پیری را نشان می دهد چون قسمت دور چشم نوعی پوست نازک با رگ های خونی است. چروک، تیرگی و پف دور چشم از نشانه های عادی بالا رفتن سن است. اگر این چروک، تیرگی و پف دور چشم خیلی مشخص بودند می توانید با راهکارهای پزشکی یا درمان های خانگی آن ها را برطرف کنید.در ادامه این مقاله به توضیح کامل درباره درمان چروک، تیرگی و پف دور چشم پرداخته و با آن آشنا می شویم.
چگونه در خانه از خطوط و چین و چروک زیر چشم خلاص شوید
برخی از انواع درمان های خانگی و محصولات مراقبت از پوست می توانند خطوط زیر چشم را کاهش دهند.
ورزش صورت برای سفت کردن پوست
برخی از انواع ورزش های صورت در سفت کردن پوست زیر چشم ها موثرند.
درمان آلرژی
آلرژی می تواند سبب التهاب اطراف چشم ها شود. به علاوه باعث آبریزش بیشتر چشم هم می شود. مالیدن چشم ها به علت علائم آلرژی می تواند سبب قرمزی چشم ها شود و پوست را خشک تر کند. درمان علائم آلرژی می تواند به صورت تان ظاهر آرام تری دهد و در دراز مدت از پوست زیر چشم ها محافظت کند.
به آرامی پوسته پوسته کردن
می توانید به آرامی پوست خشکی که زیر چشم هایتان شکل گرفته را پوسته پوسته کنید تا رشد سلول های جدید را تقویت کنید. از محصولاتی استفاده کنید که منحصرا برای پوسته پوسته کردن و ماساژ زیر چشم ها طراحی شده اند.
از چشمان تان محافظت کنید
چشم ها به مواد شیمیایی خیلی حساسند. پس با استفاده از محصولاتی که مخصوص استفاده برای چشم نیستند‌ به دید و پوست اطراف چشم هایتان آسیب نزنید.
با یک کرم مخصوص چشم قسمت های مربوطه را مرطوب کنید
عدم رطوبت سبب افزایش ظهور چین و چروک اطراف چشم ها می شود. دنبال مرطوب کننده هایی بگردید که سرشار از محصولاتی هستند که سبب تقویت گردش خون و رشد سلولی می شوند. رتینول (یکی از مشتقات ویتامین A)، پپتیدها و هیالورونیک اسید توسط تحقیقات و متخصصان زیبایی تایید شده اند. محصولات زیر چشم در قالب ژل و سرم می توانند بهترین گزینه برای مقابله با خطوط ریز باشند.
لوسیون چشم، صورت و بدن
به یاد داشته باشید که استفاده از مرطوب کننده صورت، برای زیر چشم می تواند سبب سوزش چشم شود. کرم هایی که برای بقیه بدن استفاده می شوند از نظر انسجام خیلی غلیظ هستند و پوست زیر چشم (که مستعد سوزش است) نمی تواند آن ها را جذب کند.
در معرض نور آفتاب قرار نگیرید
از کرم ضد آفتاب و کلاه استفاده کنید. با محافظت از پوست تان در برابر اشعه UV می توانید از شکل گیری خطوط ریز پیشگیری کنید. هنگامی که قصد بیرون رفتن دارید از کرم ضد آفتابی که SPF آن 30 به بالا باشد استفاده کنید، حتی اگر هوا خیلی هم آفتابی نباشد.
وقتی قرار است چندین ساعت در معرض نور خورشید قرار بگیرید، از کلاه یا عینک آفتابی استفاده کنید. کلاه لبه دار بهتر می تواند از چشمان تان محافظت کند چون می تواند از نگاه با چشم نیمه باز پیشگیری کند (در صورت تکرار نگاه با چشم نیمه باز، احتمال بروز چین و چروک وجود دارد).
برنامه غذایی سالمی داشته باشید
ویتامین C، ویتامین A و ویتامین E به طور مکرر در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شوند. با افزودن مواد غذایی سرشار از این ویتامین ها به برنامه غذایی تان، به پوست (و بقیه بدن) کمک می کنید که سلول های سالم جدید تولید کند. بسیاری از محققان بر این باورند که بین برنامه غذایی سالم و پوست سالم و جوان ارتباطی قوی وجود دارد. از مرکبات، هویج و کدو تنبل استفاده کنید تا این ویتامین ها را به برنامه غذایی خود بیفزایید.
درمان حلقه های تیره زیر چشم
حلقه های تیره زیر پلک پایین چشم ها در مردان و زنان رایج هستند. این تیرگی ها معمولا با پف چشم همراه هستند و می توانند باعث شوند که سن تان بیشتر از آن چیزی که هست به نظر برسد. دشوارترین قسمت این موضوع این است که خلاص شدن از این تیرگی ها سخت است.
اگر چه سیاهی زیر چشم می تواند روی هر کسی تاثیر بگذارد، اما بیشتر در میان این افراد رایج است:
افراد مسن
افرادی که زمینه ژنتیکی در این اختلال دارند (هیپرپیگمانتاسیون پری اوربیتال).
افرادی که از گروه های قومی غیر سفید پوست هستند.
پوست های تیره بیشتر در معرض هیپرپیگمانتاسیون اطراف چشم قرار دارند.
اگر چه ممکن است که خستگی منطقی ترین دلیل این اختلال به نظر برسد، اما یک سری عوامل وجود دارند که می توانند سبب بروز سیاهی زیر چشم شوند. در بیشتر موارد، دلیلی وجود ندارد که خودتان را خیلی نگران آن ها کنید و برای برطرف کردن آن ها به توجه پزشکی نیازی نیست.
چه چیزی سبب تیرگی زیر چشم می شود؟
برخی از عوامل سبب تیرگی زیر چشم می شوند.
برخی از این عوامل عبارتند از:
خستگی
خواب زیاد از حد، خستگی مفرط، یا خوابیدن دیرتر از موقعی که همیشه به رختخواب می رفتید، می توانند سبب شکل گیری حلقه های سیاه در زیر چشم هایتان شوند. کمبود خواب می تواند باعث تیرگی و رنگ پریدگی پوست شود و در این شرایط بافت های تیره و رگ های خونی زیر پوست بیش از پیش نمایان می شوند.
کمبود خواب می تواند سبب تشکیل مایعات در زیر چشم ها شود و باعث شود که چشم ها پف به نظر برسند. در نتیجه، تیرگی زیر چشم ها که می بینید ممکن است سایه ایجاد شده توسط پلک های پف کرده باشد.
سن
پروسه طبیعی بالا رفتن سن یکی دیگر از دلایل رایج شکل گیری حلقه های تیره زیر چشمان است. با بالا رفتن سن، پوست تان نازک تر می شود. به علاوه ممکن است چربی و کلاژن که برای حفظ خاصیت انعطاف پذیری پوست نیاز هستند را از دست بدهید. هنگامی که این اتفاق می افتد رگ های خونی تیره زیر پوست مشهودتر می شوند و سبب می شود که قسمت زیر چشم ها تیره شود.
فشار به چشم
خیره شدن به صفحه تلویزیون و یا مانیتور کامپیوتر می تواند سبب وارد شدن فشار قابل توجهی روی چشم ها شود. این فشار می تواند باعث شود که رگ های خونی اطراف چشم هایتان متورم شوند. در نتیجه این اتفاق، پوست اطراف چشم ها می تواند تیره شود.
آلرژی
عکس العمل آلرژیک و خشکی چشم می توانند سبب ایجاد حلقه های تیره اطراف چشم شوند. وقتی واکنش آلرژیک اتفاق می افتد، بدن برای پاسخ به باکتری های مضر هیستامین ترشح می کند. هیستامین علاوه بر ایجاد علائم ناخوشایند (همچون خارش، قرمزی و پف چشم ها)، می تواند سبب اتساع رگ های خونی و مشهود شدن آن ها هم شود.
آلرژی می تواند باعث شود که تمایل فرد به خاراندن پوست اطراف چشم ها (که دچار خارش شده) نیز بیشتر شود. این امر می تواند سبب تشدید علائم، التهاب، تورم و پارگی رگ های خونی نیز شود. این مسئله می تواند سبب شکل گیری سایه های تیره در زیر چشم ها شود.

دهیدراته شدن یا خشکی پوست اطراف چشم ها
خشکی پوست یکی از دلایل رایج شکل گیری حلقه های تیره در زیر چشم ها است. وقتی بدن به میزان کافی آب دریافت نمی کند، پوست زیر چشم ها شروع به تیره شدن می کند و چشم ها گود و فرورفته به نظر می رسند. این موضوع به علت نزدیک شدن پوست چشم ها به استخوان زیرین اتفاق می افتد.
قرار گرفتن در معرض نور خورشید
قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند باعث شود که بدن ملانین اضافی تولید کند. ملانین نوعی رنگدانه است که برای پوست رنگ فراهم می کند. زیاد از حد در معرض نور خورشید بودن (خصوصا چشم ها) می تواند سبب تیرگی رنگدانه های پوست اطراف چشم ها شود.
ژنتیک
سابقه خانوادگی نیز نقش مهمی در شکل گیری حلقه های تیره در زیر چشم ها ایفا می کند. تیرگی زیر چشم ها می تواند یک خصوصیت ارثی باشد که در کودکی دیده می شود و با بالا رفتن سن یا تشدید می شود یا به آرامی ناپدید می شود. زمینه داشتن بیماری هایی همچون تیروئید، می تواند سبب تیرگی زیر چشم ها شود.
درمان حلقه های تیره زیر چشم در خانه
درمان تیرگی زیر چشم به علت بروز آن بستگی دارد. اما یک سری درمان های خانگی وجود دارند که می توانند به درمان و کنترل این اختلال کمک کنند.
برخی از این روش ها عبارتند از:
از کمپرس آب سرد استفاده کنی
کمپرس آب سرد سبب کاهش ورم می شود و به انقباض رگ های متسع شده کمک می کند. کمپرس آب سرد به کاهش پف و حذف تیرگی زیر چشم هم کمک می کند. مقداری یخ قالبی را در پارچه تمیزی قرار دهید و روی چشمان تان بگذارید. به علاوه می توانید یک پارچه تمیز را با آب سرد مرطوب کنید و برای 20 دقیقه روی پوست زیر چشم ها قرار دهید. اگر پارچه گرم شد یا یخ ها آب شدند، از اول این پروسه را تکرار کنید.
خواب کافی داشته باشید
خواب کافی می تواند به کاهش حلقه های تیره زیر چشم کمک کند. کمبود خواب باعث می شود که پوست رنگ پریده به نظر برسد و تیرگی زیر چشم ها واضح تر دیده شود. روزانه 7 تا 8 ساعت بخوابید تا از نمایان شدن تیرگی زیر چشم جلوگیری کنید.
بالا بردن سر
در حالی که کم خوابی می تواند در ایجاد پف های تیره زیر چشم نقش داشته باشد، اما گاهی اوقات این پف های تیره رنگ به علت نحوه خوابیدن ایجاد می شوند. سعی کنید که سرتان را با چند بالش بالا ببرید تا از تجمع مایعات در زیر چشم ها پیشگیری کنید. تجمع مایعات در زیر چشم ها می تواند باعث شود که چشم ها پف کرده و متورم به نظر برسند.

از چای کیسه ای استفاده کنید
استفاده از چای کیسه ای سرد شده روی چشم ها می تواند سبب تقویت ظاهر چشم ها شود. چای حاوی کافئین و آنتی اکسیدان ها است که می تواند به تحریک گردش خون کمک کند، رگ های خونی را منقبض کند و تجمع مایعات زیر پوست را کاهش دهد.
دو چای کیسه ای سیاه یا سبز را به مدت 5 دقیقه در آب داغ خیس کنید. سپس آن ها را به مدت 15 تا 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا سرد شوند. زمانی که سرد شدند، چشمان تان را ببندید و چای کیسه ای را برای 10 تا 20 دقیقه روی چشم های خود قرار دهید. بعد از برداشتن چای کیسه ای، چشمان خود را با آب سرد بشویید.
با آرایش، تیرگی زیر چشم را مخفی کنید
با این که آرایش کردن و محصولات زیبایی، تیرگی زیر چشم را درمان نمی کنند؛ اما می توانند به مخفی کردن آن کمک کنند. کانسیلر می تواند به پوشاندن قسمت های تیره و هماهنگی قسمت های مربوطه با رنگ عادی پوست کمک کند. با این حال همچون هر نوع درمان موضعی یا محصولات آرایشی باید با احتیاط از این مورد استفاده کنید.
برای رهایی از پف چشم چه کارهایی می توانید انجام دهید
راه های زیادی برای کاهش تیرگی و پف دور چشم وجود دارد. برخی از درمان ها ساده هستند (همچون نوشیدن آب بیشتر) و برخی دیگر کمی پیچیده هستند (همچون جراحی زیبایی). در این جا به یک سری نکات و ترفندها برای رهایی از تیرگی و پف دور چشم اشاره می کنیم.
به اندازه کافی بخوابید
خواب کافی در شب به کاهش تیرگی و پف دور چشم کمک می کند. بزرگسالان به 7 تا 8 ساعت خواب در شب نیاز دارند. برای اطمینان از این که به اندازه کافی خوابیده اید، یک برنامه برای خواب در نظر بگیرید و آن را انجام دهید.
متخصصان اظهار کرده اند که برای داشتن خواب خوب شبانه می توانید این اقدامات را انجام دهید:
یک برنامه خواب داشته باشید.
حداقل 6 تا 12 ساعت قبل از خواب، از مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین بپرهیزید.
از مصرف الکل بپرهیزید.
حداقل 2 ساعت قبل از خواب شام بخورید.
تا چند ساعت قبل از خواب ورزش نکنید.
1 ساعت قبل از خواب، لوازم الکترونیکی را خاموش کنید.
سر خود را بالا نگه دارید
قبل از خواب چندین بالش زیر سرتان قرار دهید تا از تجمع مایعات اطراف چشم ها پیشگیری کنید. اگر نمی توانید چندین بالش زیر سرتان قرار دهید، بالش خود را کمی بالا ببرید تا تاثیر یکسانی را مشاهده کنید. برای این کار چندین کتاب یا سایر موارد را زیر رختخواب و در قسمتی که سرتان را می گذارید، قرار دهید.
اگر آلرژی دارید با پزشک تان مشورت کنید
اگر آلرژی فصلی دارید با پزشک تان در این خصوص صحبت کنید. آلرژی می تواند سبب قرمزی، ورم و تیرگی و پف دور چشم شود و باعث می شود که بیشتر چشمان تان را بمالید، و دچار تیرگی و پف دور چشم شوید. پزشک می تواند برای کاهش علائم تان یک برنامه درمانی در نظر بگیرد. این برنامه درمانی شامل قطره چشم، داروهای تجویزی و داروهای بدون نیاز به تجویز است.
به میزان کافی آب بنوشید
تیرگی و پف دور چشم می تواند در نتیجه کم آبی بدن اتفاق افتاده باشد. اطمینان حاصل کنید که هر روز به میزان کافی آب می نوشید تا پوست تان را سالم نگه دارید. قانون کلی، نوشیدن 8 لیوان هشت اونسی آب به صورت روزانه است. برای این که به این میزان آب دریافت کنید، ساعت گوشی خود را به گونه ای تنظیم کنید که در زمان مقرر زنگ بخورد.
مصرف نمک را کاهش دهید
مصرف زیاد نمک می تواند سبب جمع شدن مایعات اضافه در بدن شود. مصرف زیاد نمک می تواند سبب بروز سایر اختلالات (همچون مشکلات قلبی و سکته) نیز شود. میزان مجاز مصرف سدیم به صورت روزانه 2,400 میلی گرم در روز است. اما انجمن قلب آمریکا پیشنهاد داده که میزان سدیم را به 1,500 میلی گرم در روز کاهش دهید.
برای کاهش دریافت نمک، از مصرف گوشت نمک سود شده، پنیر، ترشی و سایر مواد غذایی فرآوری شده بپرهیزید. مواد غذایی ای همچون سوپ های آماده نیز معمولا سدیم بالایی دارند. بررسی جدول غذایی به تشخیص نمک اضافی کمک می کند. به جای این موارد، از مواد غذایی ای همچون میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.
پتاسیم بیشتری استفاده کنید
پتاسیم به کاهش مایعات اضافی در بدن کمک می کند پس بهتر است که مصرف پتاسیم را افزایش دهید. می توانید این کار را با افزودن موز، حبوبات، ماست و سبزیجات برگ دار به برنامه غذایی تان انجام دهید. اگر در حال حاضر برنامه غذایی سرشار از پتاسیم دارید، با پزشک مشورت کنید تا ببینید که آیا سطح پتاسیم بدن تان کافی است یا این که می توانید مکمل پتاسیم را به برنامه روزانه تان بیفزایید.

از کمپرس آب سرد استفاده کنید
کمپرس آب سرد را برای 10 دقیقه روی چشم هایتان قرار دهید، این کار سبب کاهش تیرگی و پف دور چشم می شود. این کار به خشک کردن مایعات اضافی جمع شده زیر چشم ها کمک می کند. کمپرس چای کیسه ای سبز یا سیاه هم می تواند تاثیر یکسانی داشته باشد. چای حاوی آنتی اکسیدان ها است که به انقباض رگ های خونی و کاهش پف چشم کمک می کنند.
کرم دور چشم را امتحان کنید
کرم های دور چشم زیادی در بازار موجود هستند که به کاهش تیرگی و پف دور چشم کمک می کنند. برخی از موادی که می توانید در کرم های دور چشم دنبال آن ها بگردید بابونه، خیار و آرنیکا هستند. این مواد خصوصیاتی دارند که به کاهش التهاب و سفت کردن پوست کمک می کنند. کافئین موجود در کرم های دور چشم نیز به کاهش تیرگی و پف دور چشم کمک می کند.
درباره جراحی زیبایی با پزشک تان مشورت کنید
اگر تیرگی و پف دور چشم هایتان شدید است، یا اگر تغییر در سبک زندگی و سایر انواع درمان موثر نبوده، می توانید به جراحی زیبایی فکر کنید. یک نوع جراحی زیبایی بلفاروپلاستی (جراحی پلک چشم) است. این پروسه شامل برداشتن یا جابجایی چربی اضافه، عضله و پوست پلک چشم است. ممکن است که پزشک تان توصیه هایی در خصوص لیزر درمانی، لایه برداری شیمیایی، یا داروهای تجویزی ارائه دهد تا به کاهش تیرگی و پف دور چشم کمک کند.
چه چیزی سبب پف چشم می شود
یکی از دلایل اصلی تیرگی و پف دور چشم بالا رفتن سن است. پوست زیر چشم ها خیلی نازک است. با گذر زمان، بافت پلک های چشم ضعیف می شود. این امر باعث می شود که چربی پلک بالایی بیفتد. علاوه بر این، با بالا رفتن سن، مایعات در پلک پایین جمع می شوند.
تجمع مایعات سبب ورم یا (edema) می شود. پوست نازک اطراف پلک چشم می تواند سبب برجسته تر نشان دادن تجمع مایعات ، تیرگی و پف دور چشم شود. ممکن است صبح که از خواب بیدار می شوید متوجه افزایش پف چشم ها شوید که این نشانه ورم (edema) است. اما وقتی بیدار شدید و پلک زدن را آغاز کردید، پف چشم هایتان کمتر می شود.
علاوه بر بالا رفتن سن، دلایل دیگری هم برای تیرگی و پف دور چشم وجود دارد از جمله:
ژنتیک
تجمع مایعات
آلرژی
نور زیاد خورشید
نداشتن خواب کافی
برنامه غذایی ناسالم
گریه
سایر اختلالات سلامتی
چه هنگامی به پزشک مراجعه کنید
تیرگی و پف دور چشم معمولا نشان دهنده اختلالات جدی سلامتی نیست.
اما در صورت بروز شرایط زیر با پزشک تان تماس بگیرید:
اگر تیرگی و پف دور چشم هایتان مدت زیادی است که دوام دارد.
اگر درد، سوزش و ورم شدید در چشم یا اطراف چشم ها را تجربه می کنید.
اگر علائمی در قسمت های دیگر بدن دارید.
اگر این علائم را تجربه می کنید، تیرگی و پف دور چشم می تواند یکی از علائم اختلالات جدی سلامتی همچون این موارد باشد.
التهاب ملتحمه چشم یا صورتی شدن چشم ها
بلفاریت (التهاب پلک چشم)
پتوزیس (افتادگی پلک چشم)
سلولیت
درماتیت
بیماری تیروئید چشمی
کلام آخر
این که زیر چشم هایتان خطوط و چین و چروک های ریز وجود داشته باشد مشکل بزرگی نیست. اگر چه محصولات مراقبت از پوست، محافظت در برابر اشعه UV و سبک سالم زندگی به پیشگیری از خطوط ریز و کاهش آن ها کمک می کند، اما امکان پیشگیری کامل از ظهور چین و چروک وجود ندارد. اگر فکر می کنید که این خطوط ریز برایتان مشکل ساز شده اند، با پزشک تان قرار ملاقاتی تعیین کنید.
ممکن است که به علت بالا رفتن سن یا به دلایل موقت (همچون کم خوابی، برنامه غذایی نامناسب یا حساسیت فصلی) دچار تیرگی و پف دور چشم شوید. داشتن سبک زندگی سالم، در مدت کوتاهی به بهبود تیرگی و پف دور چشم کمک می کند.
اگر با تیرگی و پف دور چشم مزمن دست و پنجه نرم می کنید، درباره گزینه های درمانی همچون جراحی پلاستیک با پزشک تان مشورت کنید. در برخی موارد، تیرگی و پف دور چشم می تواند یکی از علائم اختلالات جدی تر باشد. اگر حس می کنید که تیرگی و پف دور چشم هایتان یکی از علائم اختلالات دیگری است با پزشک تان مشورت کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/247378/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علم منتظر معجزه نمی ماند

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

رکورد ابدی مصطفی پاشا در تراکتور!

استارت تیم ملی فوتسال ایران با برتری مقابل همسایه

حرکت انفجاری دروازه بان افغانستان در مقابل دروازه بان ایران

کارلتو بالاخره به رکورد گواردیولا رسید

استقبال خوب هواداران استقلال از بازی فردا

اردوی آماده‌سازی تیم ملی نجات غریق در تهران برگزار شد

فرنگی کاران ایران تمرینات خود را در قرقیزستان پیگیری کردند

رئال با حذف سیتی شانس اول قهرمانی شد

عضو کادرفنی خمس به تراکتور بازگشت

خنده‌های پردیس پورعابدینی در پشت‌صحنه گناه فرشته

کاش یکبار حال خودمو میپرسیدی

تو که میدونی من تا آخرش باهاتم‌

روش عجیب کسب درآمد حسین رفیعی در هنرستان!

برملا شدن هویت واقعی داماد جوان

نمایش عکس های واقعی عروسی فرشته حسینی و نوید محمدزاده در سریال نمایش خانگی

تیزر تصویری از آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده

پورعباس: در سال 1402 به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته‌ای به ثمر ننشست

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه حج بسیار سنگین است

دو نشانه ی انسان نادان

حضور پلنگ در کوهسرخِ خراسان رضوی

بز های غش کننده!

ذوق زدگیِ لاک پشت برای غذایش

واکنش کودک چند ماهه هنگام بمباران غزه

میز بیلیاردی که خودش را با امواج در کشتی تراز می کند

تایم‌لپس دیدنی از درخشش شفق قطبی بر فراز آتشفشان درحال فوران

سیب زمینی تنوری و سس قارچ

زن در چه شرایطی مالک نصف دارایی مرد می‌شود؟

گلایه‌های مهدی هاشمی‌نسب از میثاقی در نشست خبری

فردوسی‌پور: خوب شد جلوی بیانیه نویسی ها گرفته شد

ادموند بزیک: امتیاز هفته های پایانی خیلی مهم است

محمد خاکپور: علاقه‌ای ندارم در این فضا کار کنم

صحبت جالب آنچلوتی با پپ

نوروزی به نمایندگی از وزیر ورزش و جوانان از پیروانی عیادت کرد

بلینگام کاپیتان سابق یونایتد را شوکه کرد

گل اول افغانستان به ایران در رقابت های فوتسال

تیم ریکرو کشورمان فردا راهی چین می‌شود

10 گل برتر رویارویی‌های صنعت نفت و پرسپولیس

قلبی که برای پوست شیر می‌تَپد!

زندگی به کام است چون یار منی در خیالم

آره قرص هامو نخوردم قاطی کردم!

چیدمان میز ناهار دو نفره سروین بیات با منظره رویایی و آرام‌بخش/ چقدر خوش سلیقه اس

سیل و آبگرفتگی در 8 استان جنوبی کشور

بازداشت دختر 11 ساله ای که فروشنده لباس را به قتل رساند

اورژانس هوایی فرشته نجات خانم 72 ساله شد

کمک به دیگران

40 مکان مقدس و تاریخی در بقیع تخریب شد

آخرالزمان در دبی