آریا بانو

آخرين مطالب

اسم‌هایی که در نقاط مختلف دنیا برای کودکان ممنوع است اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایرنا / هر پدر و مادری دوست دارند که فرزندشان خاص باشد. این موضوع قابل درک و معقول است؛ اما گاهی اوقات در انتخاب این شیوه خاص بودن اشتباه می‌کنند. به دنبال اسمی برای فرزندمان می‌گردیم که تا به حال کسی نگذاشته باشد یا کم باشد. می‌خواهیم خاص بودنشان را اینجوری تضمین کنیم. شاید برای شما هم جالب باشد بدانید در سراسر دنیا اسم‌هایی در برخی کشورها برای کودکان تازه متولد شده ممنوع است. «ایرنا زندگی» لیستی از 13 اسمی که در سراسر دنیا برای کودکان ممنوع است را به کمک «ریدرز دایجست» گردآوری کرده و برای شما در ادامه مطلب آورده است.
· مسیحا: اسم «مسیحا» در سال 2013 در ایالات متحده آمریکا ممنوع است و از آن زمان کسی نمی‌تواند این اسم را روی فزرند خود بگذارد. آنها می‌گویند: «این اسم فقط متعلق به حضرت عیسی مسیح است و کسی حق استفاده از آن را ندارد».
· نوتلا: اسم «نوتلا» در فرانسه برای نامگذاری روی کودکان ممنوع است. عجیب است که والدینی برند شکلات سازی را برای اسم فرزند خود انتخاب کنند؛ اما وقتی ممنوع شده است یعنی کسانی می‌خواستند همچین کاری را انجام دهند. یک زوج فرانسوی می‌گویند: «می‌خواستیم اسم فرزندمان نوتلا باشد که کودکی شیرین و دوست داشتنی شود». در آخر با کمک مقامات فرانسه برای جلوگیری از مسخره شدن این کودک در اجتماع، اسم او به «الا» تغییر کرد.
· روبوکوپ: سونورا، ایالتی در شمال غربی مکزیک، لیستی بلند بالا از اسم‌هایی دارد که والدین نمی‌توانند برای کودکان خود انتخاب کنند. در سال 2014 این ایالت لیست 61 نام را منتشر کرد که با امید جلوگیری از تمسخر کودکان ممنوع شده‌ بودند. «روبوکوب» اسم یکی از کارکترهای یک فیلم است. در ادامه این لیست اسم‌هایی از قبیل «فیسبوک» و «بتمن» هم ممنوع هستند.
· کله بو گندو: این اسم در مالزی ممنوع است. جالب اینجاست که همه دولت‌ها با هدف جلوگیری از تمسخر و زورگویی برخی اسم‌ها را ممنوع کرده اند، در حالی که این پدر و مادر مالزیایی خودشان داشتند همچین کاری را با فرزندشان می‌کردند. البته «کله بو گندو» یک حرف عادی در زبان مالزیایی است. این قانون باعث شد که مردمان زیادی از مالزی مجبور به تغییر نام خود باشند.
· تالولا داز د هولا فرام هاوایی: خب با کمی خلاقیت و خلاصه نویسی می‌شود این اسم را فقط همان تالولا صدا کرد. در سال 2008 دختری 9 ساله اهل نیوزلند، به دادگاه مراجعه کرد از اسم خودش شکایت کرد و گفت که هیچگاه اسمش را کامل به کسی نمی‌گوید که مسخره نشود. به دیگران می‌گوید که اسمش «کی» است. دادگاه تشکیل شد و با اتفاق آرای هیات منصفه او توانست اسمش را عوض کند.
· کیانید: کسی که از شیمی مخصوصا شیمی عالی سر در بیارد باید ترکیب شیمیایی «کیانید» را بشناسد. این یک ترکیب کشنده است که خیلی سریع عمل می‌کند. بعد از نامگذاری یک کودک به اسم «کیانید» در اینگلند، دادگاهی تشکیل شد و در آن قاضی، رای به عوض شدن نام این کودک داد و خوشبختانه والدینش مجبور به عوض کردن نام فرزندشان شدند.
· ایکه‌آ: این اسم در استرالیا ممنوع است. این اسم به معنی مبهم یا توهین‌آمیز است. نه تنها برای تمسخر استفاده می‌شود بلکه در زندگی حرفه‌ای و شغلی شخص می‌تواند اثری منفی داشته باشد، مخصوصا با وجود گوگل. در سوئد هم قانونی وضع شده است که این اسم ممنوع است.
· ب‌رف‌ایکس‌ایکس‌س‌س‌ایکس‌ایکس‌م‌ن‌پی‌س‌س‌س‌ل‌ل‌ل‌م‌م‌ن‌پ‌رایکس‌وی‌س‌ل‌‍‌...: این بیشتر شبیه گیر کردن دکمه‌های کیبورد است تا اسم؛ اما متاسفانه همچین اسمی هم وجود دارد. یک زوج سوئدی در سال 1996 سعی کردند که اسم فرزندشان را این حروف عجب و غریب بگذارند و اینگونه شد که حالا این اسم در سوئد ممنوع است.
· اتساین: بله درست می‌خوانید این همان «@» خودمان است. درچین این اسم برای نامگذاری کودکان ممنوع شده است. در چین، مردم این علامت را «آی تا» می‌خوانند که خیلی شبیه به ترکیبی در زبان آنهاست که معنی‌ «او را دوست بدارید» را می‌دهد.
· . : می‌خواهید دوباره اسم را نگاه کنید؛ البته فکر نکنم هیچ یک از ما بتوانیم آن را تلفظ کنیم. نقطه یا سکون مطلق هم نیست. یک والدین نیوزلندی می‌خواستند اسم کودکشان را « . » بگذارند که خوشبختانه دولت نیوزلند قبول نکرد و آنها مجبور به تغییر عقیده خود شدند.
· میمون: این اسم یکی از 700 اسامی‌ای است که در دانمارک ممنوع است. این اسم را نمی‌شود مسخره کرد چون به هر حال دو منظوره کار می‌کند. در دانمارک اسمی که می‌خواهید برای فرزند خود انتخاب کنید نیاز به تایید دولت دارد و خب خیلی واضح است که این اسم شرایط لازم را برای گرفتن تایید نداشته است.
· هری‌یت و دونسان: این دو اسم نه عجیب هستند و نه معنی‌های بدی می‌دهند؛ اما در آیس‌لند به دلیل نداشتن مخرج برای تلفظ حرف «س» و سخت تلفظ کردن «هری‌یت» آنها را به اسم دختر و پسر در پاسپورت‌شان نامگذاری کرده‌اند.
· سارا (Sarah): این اسمی معمول برای بیشتر ملت ‌هاست؛اما در موراکو این اسم ممنوع است. در موراکو باید اسمی را انتخاب کنید که مشخصه آن کشور را داشته باشد و به بیان ساده‌تر اسم باید «موراکویی» باشد و آنها به دلیل نداشتن حرف «ه» در حروف الفبای خود، این اسم را ممنوع کرده‌اند.
منبع: ریدرز داجیست

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/246466/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

تاریخچه جت های جنگنده ایالات متحده

تفریح بهاری مبینا نصیری به همراه مهدی توتونچی در شیراز / صمیمیت خانم مجری با خانواده همسرش

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید