آریا بانو

آخرين مطالب

تلاش آویسا برای بهبود جایگاه خود در لیگ برتر فوتبال بانوان ورزشي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - اهواز - تیم آویسا خوزستان در حالی در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور در هفته یازدهم رقابت‌ها برابر نماینده ارومیه صف‌آرایی می‌کند که این تیم در تلاش است تا جایگاه خود را در جدول رده‌بندی این مسابقات بهبود بخشد.

به گزارش ایرنا تیم فوتبال آویسا خوزستان روز جمعه ششم دی ماه در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان کشور به مصاف تیم نه چندان قدرتمند همیاری ارومیه می‌رود، دیداری که در آن، تیم آویسا روی کاغذ شانس کسب دومین پیروزی در این فصل را دارد هر چند فوتبال غیر قابل پیش بینی بوده و نمی توان یک تیم را از پیش برنده دانست.
این بازی رقابت بین 2 تیم قعر جدولی است. همیاری با هفت امتیاز و آویسا با چهار امتیاز به ترتیب در رتبه های نهم و یازدهم رده بندی جای دارند. تیم آویسا که در بازی هفته گذشته مقابل ذوب آهن مغلوب شد و سه امتیاز بازی را از دست داد، در این هفته و در مصاف با تیم همیاری به دنبال کسب پیروزی بوده تا از قعر جدول فاصله بگیرد.
تیم آویسا خوزستان در 10 بازی قبل خود هشت شکست، یک برد و یک تساوی کسب کرده است؛ نماینده خوزستان در این فصل از بازیکنان جوانی بهره می‌برد که تجربه بازی در لیگ برتر را ندارند و همین موضوع باعث کسب نتایج ضعیف در لیگ شده است، زنگ خطر سقوط به لیگ پایین تر برای تیم آویسا به صدا درآمده و کادر فنی تیم باید فکری به حال این موضوع کند.
تیم همیاری ارومیه 10 بازی گذشته خود را با 2 برد، یک تساوی و هفت باخت پشت سر گذاشته و به خوبی می داند اگر نتواند از این بازی امتیاز کسب کند، در ادامه راه کار بسیار سختی در پیش دارد. نماینده ارومیه همچون تیم آویسا از بازیکنان جوانی بهره می برد که برای اولین بار حضور در لیگ برتر را تجربه می کنند و برای هماهنگی نیاز به زمان بیشتری دارند.
در طی سال‌های اخیر نبود نماینده‌ای از خوزستان در لیگ برتر فوتبال بانوان و ابهام برای حضور تیم آویسا در این فصل رقابت‌های لیگ برتر موجب شد که بسیاری از بازیکنان خوب و سرشناس فوتبال استان جذب تیم‌های دیگر شوند. خوزستان همواره سرشار از فوتبالیست های باکیفیت و تراز اول بوده که به دلیل پیشنهاد بهتر، جذب دیگر تیم‌ها می شوند.
از آنجا که خوزستان قطب فوتبال کشور محسوب می‌شود و در بخش بانوان سرشار از استعدادهای فراوانی بوده، نیاز است که در این بخش سرمایه‌گذاری خوبی انجام شود و مانع از پیوستن بانوان خوزستانی به تیم‌های استان‌های دیگر شد.
با وجود اینکه فوتبال بانوان استان در چند سال اخیر بازیکنان مطرحی همچون فروغ موری، رقیه جلال نسب را به تیم‌های ملی معرفی کرده اما با این وجود کمتر شاهد رشد و رونق تیم‌های خوزستانی حاضر در فوتبال بانوان کشور هستیم. دختران خوزستانی با تیم آویسا فرصت حضور در سطح اول لیگ حرفه‌ای کشور را پیدا کرده‌اند اما بی‌توجهی مسؤولان و نبود حامی مالی مناسب، باعث عملکرد ضعیف این تیم در لیگ برتر شده است.
تیم آویسا که در لیگ دسته یک کشور با شکست تمامی حریفان موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد و با اقتدار جواز حضور در لیگ برتر کشور را کسب کند به دلیل مشکلات مالی نتوانست در اولین سال حضورش در لیگ برتر به لحاظ جذب بازیکن عملکرد خوبی داشته باشد. بسیاری از بازیکنان این تیم شاید پایین ترین دستمزد را در بین دیگر تیم های لیگ برتری دارند این در حالی است که خوزستان به لحاظ اقتصادی ظرفیت های بسیاری داشته و به راحتی می توان به این تیم کمک کرد.
در خوزستان برخلاف فوتبال آقایان توجه کمتری به فوتبال بانوان شده و هیچ یک از شرکت‌ها و ارگان‌های خوزستان حاضر به سرمایه‌گذاری در فوتبال بانوان نیستند که این موضوع نارضایتی بانوان فوتبالیست را به همراه داشته است. تیم آویسا خوزستان به صورت شخصی و با همت خانم عبدالوند در لیگ برتر حاضر شد که برای بقاء در مسابقات نیاز به حمایت مسؤولان استان دارد.
تیم آویسا خوزستان در 10هفته گذشته رقابت‌ها تنها 10 گل به ثمر رسانده و 40 گل دریافت کرده است که این موضوع بیانگر ضعف شدید خط دفاع تیم آویسا است و کادر فنی تیم باید فکری برای این موضوع کند تا در ادامه راه زنگ تفریح دیگر تیم‌ها نباشد. در سوی مقابل تیم همیاری نیز تاکنون 31 گل دریافت کرده و 6 گل به ثمر رسانده است.
فاطمه دغاقله سرمربی تیم آویسا در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تیم آویسا خوزستان 2 روز مانده به آغاز لیگ برتر بسته شد و به همین دلیل بازیکنان خوب این تیم که در لیگ دسته یک کشور افتخارآفرینی کردند،جذب تیم‌های دیگر شدند.
وی بیان کرد: ما بازیکنانی در ترکیب این تیم داریم که متولد 80 تا 83 هستند که اولین حضورشان در لیگ بوده، لذا به زمان بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم به صورت حرفه‌ای در لیگ کار کنیم. به هر حال برای این که بازیکنان‌مان بتوانند توانایی‌هایشان را نشان دهند، نیازمند فرصت بیشتری هستند.
دغاقله افزود: ما توانستیم بازیکنان را از نظر روحی به صورتی آماده کنیم که امتیازات از دست رفته را فراموش کرده و از این پس به فکر کسب امتیاز از حریفان باشند؛ سطح کیفی لیگ امسال به مراتب بالاتر از سال گذشته است و بازیکنان تاثیرگذار در تیم‌ها پخش شده‌اند که این موضوع باعث پیشرفت فوتبال بانوان خواهد شد.
وی با بیان اینکه جایگاه تیم آویسا شایسته نیست و باید در بین هشت تیم بالایی جدول باشد گفت: بی شک در نیم فصل رقابت‌ها به دنبال تقویت تیم هستیم و سعی می‌کنیم چند بازیکن خوب جذب کنیم.
سرمربی تیم آویسا با اشاره به اینکه به دنبال کسب سه امتیاز برابر همیاری هستیم افزود: همیاری تیم بسیار خوب و از بازیکنان جوانی بهره می برد، نباید به جایگاه این تیم در جدول نگاه کنیم. درست است که آنها تاکنون هفت شکست داشته اند اما باید هوشیار بود و در زمین پرتلاش ظاهر شویم.تیم ما رفته رفته بهتر می شود و بی‌شک در آینده بازی‌های بهتری به نمایش می گذاریم.
انتظار می‌رود مسوولان استان از تیم فوتبال بانوان آویسا نماینده پرتلاش خوزستان که در لیگ یک کشور عملکرد خوبی داشته، حمایت لازم را داشته باشند و نگذارند سرنوشت این نماینده استان همچون تیم بانوان استقلال خوزستان که از لیگ کناره‌گیری کرد، رقم بخورد.
برنامه مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال بانوان به شرح زیر است:
جمعه 6 دی ماه:(آویسا خوزستان - همیاری ارومیه) ،(پارس جنوبی بوشهر - هیات فوتبال البرز) ، (ملوان - زاگرس شیراز) ، (وچان کردستان - شهرداری بم ) ، (شهرداری سیرجان - ذوب‌آهن) ، (سپاهان - پالایش گاز ایلام) .
برچسب‌ها
فوتبال خوزستان اهواز ورزشی فوتبال بانوان

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/243528/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!