آریا بانو

آخرين مطالب

پاک کردن لکه های کهنه و قدیمی لباس خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - زیبامون / در طول روز ممکن هست به دلایل مختلفی، انواع لکه بر روی لباس ها ایجاد شود و لباس مورد علاقه تان را نازیبا کند! برای اینکه بتوانید در چنین مواقعی ناراحت و عصبانی نشوید، لازم هست اطلاعات خودتان را در رابطه با روش های مختلف پاک کردن لکه بر روی لباس افزایش بدید و در مواقع لزوم از این روش ها برای پاک کردن انواع لکه های ایجاد شده بر روی لباس هایتان استفاده کنید.
ما در این بخش روش های خانگی و موثر برای پاک کردن انواع لکه های روی لباس را برای شما همراهان عزیز آماده کرده ایم تا در مواقع نیاز، از این روش ها استفاده کنید و لباس هایی تمیز و مثل روز اول داشته باشید.
پاک کردن لکه گوجه از روی لباس
اگر بر روی لباس خودتان و یا لباس کودکان لکه گوجه باقی مانده است پیشنهاد می کنیم برای پاک کردن این نوع از لکه لباس، به سراغ سرکه سفید بروید. لباس و قسمت دارای لکه را در سرکه سفید خیس کنید و بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه، لباس را به روش معمول شست و شو دهید. این لکه به همین راحتی از بین خواهد رفت. قبل از قرار دادن این لباس درون ماشین لباسشویی، ابتدا از پاک شدن لکه آن مطمئن شوید و سپس ان را درون لباسشویی یا خشک کن قرار دهید. زیرا پاک نکردن لکه از روی لباس ممکن هست باعث پخش شدن لکه شده و یا بد رنگ شدن رنگ لباس شود.
پاک کردن لکه های کهنه و قدیمی از روی لباس
اگر احساس کردید لکه روی لباس قدیمی شده و حالت کپک زده به خود گرفته است، پیشنهاد می شود از ترکیب سرکه سفید، آب و نمک برای پاک کردن این لکه های کهنه و قدیمی استفاده نمایید.مقداری مساوی از سرکه و آب را ترکیب کرده و مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید. لباس دارای لکه قدیمی را در این محلول خیس کنید. (نحوه پاک کردن لکه پارچه ساتن و روش شست و شوی آن)
این محلول لکه های قدیمی را تا حد زیادی از بین می برد. اگر بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه، هنوز هم این لکه بر روی لباس دیده شد، دوباره لباس را در محلول جدید از آب و سرکه و نمک خیس کنید و بعد از گذشت 20 دقیقه لباس را به روش معمول شست و شو دهید.
پاک کردن لکه چای یا قهوه از روی لباس
برای از بین بردن لکه قهوه یا چای از روی لباس باید محلولی از 1/3 سرکه سفید و 2/3 آب درست کنید، لباس را به مدت 10 دقیقه در این محلول خیس کرده و سپس در آفتاب قرار دهید تا خشک شد. سپس این لباس را به روش معمول شست و شو دهید. به همین راحتی لکه چای و قهوه از روی لباس پاک خواهد شد. (پاک کردن لکه رژلب از لباس با ساده ترین روش ها)
پاک کردن لکه جوهر از روی لباس
برای پاک کردن لکه های سمج جوهر از روی لباس باید به سراغ اسپری مو بروید! اسپری مو را بر روی قسمت لکه شده لباس اسپری کنید و بعد لباس را شست و شو دهید. برای از بین بدن باقی مانده اسپری مو از روی لکه لباس باید با استفاده از یک تکه اسفنج یا توپ پنبه ای، مقداری سرکه بر روی لباس بزنید تا قسمت دارای لکه جوهر بزنید تا هم لکه لباس به طور کامل برطرف شود و هم اثری از اسپری مو بر روی لباس باقی نماند. (چگونه لکه انواع لوازم آرایش را از روی لباس پاک کنیم؟)
پاک کردن لکه خون از روی لباس
برای اینکه لکه خون از روی لباس به طور کامل پاک شود و اثری از ان باقی نماند باید خیلی فوری و سریع برای پاک کردن این لکه اقدام کنید. ابتدا لباس و قسمتی که دارای لکه خون هست را به مدت 15 دقیقه درون سرکه سفید خیس کنید و سپس با آب سرد آبکشی کنید. اگر لکه خون همچنان روی لباس دیده می شد، این کار را دو تا سه بار دیگر نیز تکرار کنید.
پاک کردن لکه شکلات از روی لباس
لکه شکلات یکی از لکه هایی هست که معمولا بر روی لباس بچه ها ایجاد می شه و اگر این لکه بر روی لباس های سفید و روشن باشه، واقعا ناراحت کننده خواهد بود. برای از بین بردن لکه شکلات از روی لباس، باید اجازه دهید تا این شکلات روی پارچه لباس خشک شود و سپس تا جایی که امکان داد سعی کنید این لکه را با چاقو یا هر وسیله نوک تیز دیگر، به آرامی از روی لباس جدا کنید.
در این مرحله یک بار لباس را با مایع شوینده، بشویید و برای اینکه اثری از لکه شکلات بر روی لباس باقی نماند، بر روی لکه ای که روی لباس های رنگی ایجاد شده مقداری سرکه سفید و برای از بین بردن لکه شکلات بر روی لباس های سفید، از مقداری هیدروژن پر اکسید استفاده نمایید و بعد از 10 دقیقه لباس را با پودر انزیم دار و آب گرم شست و شو دهید.
در مرحله آخر و برای پاکسازی کامل لباس از لکه شکلات می توانید مقداری الکل را با توپ پنبه ای روی لکه لباس بمالید و بعد از 10 دقیقه لباس را به طور کامل آبکشی کنید.
پاک کردن لکه عرق از روی لباس
برای پاک کردن لکه عرق از روی لباس باید سرکه سفید را مستقیما بر روی قسمت دارای لکه بریزید و با نمک دانه درشت، این قسمت از لباس را مالش دهید. نمک این لکه را به خوبی از بین خواهد برد. قبل از اینکه لباس را بشویید، اجازه دهید لباس در زیر نور آفتاب خشک شد و سپس ان را با مواد شوینده مناسب بشویید.
پاک کردن لکه چمن از روی لباس
اگر بر روی لباس هایتان لکه های چمن باقی مانده است، می توانید با دو روش خانگی و موثر این لکه ها را به خوبی از روی لباس پاک کنید. روش اول خیس کردن لباس به مدت 15 تا 30 دقیقه درون سرکه سفید هست. اگر با این روش، لکه چمن از روی لباس پاک نشد، می توانید از روش دوم استفاده کنید.
برای استفاده از روش دوم باید خمیری از جوش شیرین و سرکه درست کنید و قسمت لکه شده لباس را با استفاده از این خمیر و مسواک مالش دهید و سپس لباس را به روش معمول بشویید.
پاک کردن لکه روغن از روی لباس
لکه روغن معمولا بدترین نوع لکه ای هست که بر روی لباس ها ایجاد می شود و ظاهر لباس را نازیبا نشان می دهد. برای اینکه لکه روغن خیلی راحت از روی لباس پاک شود و اثری از ان باقی نماند باید خیلی سریع برای پاک کردن این لکه اقدام کنید. ابتدا لباس را در آب داغ و مقداری صابون رنده شده خیس کنید. معمولا بعد از گذشت 30 دقیقه، روغن از پارچه لباس خارج شده و لکه آن کم رنگ می شود.
اما اگر لکه لباس قدیمی بود و بعد از انجام مرحله اول، هنوز هم لکه روغن بر روی لباس مشاهده می شد، لباس را در ظرف بزرگ تری قرار دهید، ظرف را با آب جوش پر کنید و سپس مقداری سرکه یا جوش شیرین به ظرف اضافه نمایید، لباس را درون این ظرف قرار داده و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه خیس شود. آب گرم تاثیر خیلی خوبی در از بین بردن لکه لباس دارد. بعد از گذشت این مدت زمان، لباس را با یک مسواک قدیمی و مقداری صابون شست و شو دهید.
از بین بردن آدامس و چسب از روی لباس
اگر بر روی لباس آدامس چسبیده شده است، برای از بین بردن آن باید لباس را در فریزر قرار داده و یا یک تکه یخ را روی پارچه لباس قرار داده تا آدامس منجمد شد و راحت تر از روی لباس پاک شود.
چسب مایع را می توانید به راحتی با مقداری مایع شوینده و آب از روی لباس پاک کنید و برای از بین بردن چسب های پلاستیکی و چسب های قطره ای باید به سراغ استون بروید و بر روی چسب مقداری استون بزنید و سپس لباس را کاملا شسته و آبکشی کنید.
آموزش درست کردن پاک کننده لکه لباس خانگی
پاک کردن لکه های روی لباس با استفاده از محصولات شیمیایی، کار ساده ای هست اما این محصولات به دلیل ترکیبات قوی ای که دارند نه تنها به بافت لباس آسیب وارد می کنند بلکه برای سلامت بدن نیز مضر هستند. به همین دلیل هست که توصیه می شود تا حد امکان از روش های خانگی برای پاک کردن لکه های لباس استفاده کنید. این روش ها نیز به نوبه ی خود برای پاک کردن لکه های لباس کارساز بوده و می توانید انواع لکه های قدیمی و کهنه بر روی لباس را کمی صبر و تحمل، از روی لباس پاک کنید.
برخی از مواد طبیعی و در دترس برای پاک کردن انواع لکه از روی لباس عبارتند از:
سرکه سفید
جوش شیرین
سفید کننده اکسیژن (oxygen bleach)
آب اکسیژنه
آب لیمو
صابون طبیعی
نور آفتاب! (کاملا رایگان)
خشک کردن لباس در آفتاب
برای اینکه لکه لباس به طور کامل از بین رود و هیچ اثری از آن بر روی لباس باقی نماند باید ابتدا بر روی لکه لباس، مقداری سرکه، جوش شیرین، آب اکسیژنه، آب لیمو و یا ترکیبی از سفید کننده های طبیعی که در بالا معرفی شد، اسپری کنید و قبل از اینکه رطوبت ایجاد شده در لباس از بین رود؛ آن در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید. آفتاب تاثیر خیلی خوبی در پاک شدن لکه های قدیمی و کهنه و یا لکه های تازه بر روی لباس دارد. این روش ساده ترین، ارزان ترین و موثر ترین روش برای از بین بردن انواع لکه ها از روی لباس است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/239640/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود