آریا بانو

آخرين مطالب

پاریسی‌ها، کریسمس را چطور می‌گذرانند؟ گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - کجارو / کریسمس، زمانی رویایی برای پاریس‌گردی محسوب می‌شود، به‌خصوص که پنجره‌ی مغازه‌ها با تزیینات کریسمس می‌درخشد و فعالیت‌ها و سرگرمی‌های مختلفی برای این ایام وجود دارد.
اگر جشن‌ها و تزیینات هالووین یا مراسم روز شکرگزاری در پاریس نباشد، شاید گردشگران نتوانند در سفرشان به فرانسه، اصلاً متوجه نزدیک‌شدن کریسمس شوند.
به‌خصوص که تزیینات کریسمس در پاریس، مشابه سایر نقاط دنیا نیست و اغلب در طول شب و با سبکی خاص همراه است. تا اول دسامبر، در همه جا می‌توان فروشنده‌هایی را دید که به فروش درخت‌های کریسمس با عطروبوی کاج تازه مشغول هستند. مغازه‌های فروش نوشیدنی، فروشگا‌های موادغذایی خاص، قصابی‌ها و قنادی‌ها نیز مملو از جگر چرب (غذایی تجملی و گران‌قیمت در کشور فرانسه)، شیرینی ماکارون، شکلات و بلوط شیرین‌شده هستند و مردم محلی نیز مقادیر زیادی از این خوراکی‌ها را به‌مناسب جشن کریسمس تهیه می‌کنند.
هر زمانی که قصد سفر به پاریس را دارید، می‌توانید تور ارزان پاریس را از طریق آژانس‌های مسافرتی که با ما همکاری دارند، خریداری کنید. ما در کجارو این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.
چراغانی کریسمس
چراغانی‌های فوق‌العاده‌ی کریسمس در سراسر شهر پاریس به چشم می‌خورد، البته تا جایی که پنجره‌ی فروشگاه‌ها دیده می‌شود، به‌ویژه فروشگاه‌های گالری لافایت که گردشگران را ناامید نمی‌کند. خانواده‌های پاریسی در ماه دسامبر برای دیدن بابانوئل به طبقه پنجم گالری لافایت می‌روند. یکی از چراغانی‌های فوق‌العاده به درختان شناور کریسمس در فروشگاه لو بون مارشه (Le Bon Marche) تعلق دارد. خواروبارفروشی La Grande Epicerie نیز با محیطی شیک و تاحدودی خلوت، محلی ایده‌آل برای خرید خوراکی‌های کریسمس به حساب می‌آید. بخش قنادی آن فوق‌العاده است و مردم می‌توانند از بلوط‌هایی که برای پرکردن شکم مرغ شاخدار استفاده می‌شود تا دسر بوش دو نوئل و همین‌طور انواع پنیرهای محلی فرانسوی را تهیه کنند.
اسکیت روی یخ
در طول زمستان‌های پاریس، هیچ کمبودی از نظر میدان‌های اسکیت روی یخ وجود ندارد، از بزرگ‌ترین میدان اسکیت در دنیا تا اسکیت در برخی نمایشگاه‌های روباز کریسمس. هرچند امسال شرایط بسیار بهتر شده است و علاقه‌مندان می‌تواند این تجربه را به رایگان در گالری‌ لافایت نیز داشته باشند یا به بالای طاق دفانس بروند و در کمال امنیت بر فراز خط افق به اسکیت‌سواری بپردازند و از تماشای انتهای غربی پاریس لذت ببرند.
یکی از جاهایی که در ازای پرداخت 18 هزار یورو برای یک شب، امکان اسکیت روی یخ در یک تراس خصوصی روف‌تاپ را به مهمانان می‌دهد، سوئیت کاتارا در هتل Peninsula است.
کنسرت در کلیسای سنت شاپل
«کلیسای سنت شپل» (Sainte-Chapelle) با داشتن برخی از زیباترین پنجره‌های رنگی در دنیا، همچون جواهری است که در پس کاخ دادگستری پنهان شده است. این کلیسا به‌حدی از نظرها مخفی است که حتی مردم محلی هم اغلب از وجود آن بی‌اطلاع هستند. پنجره‌های این کلیسا بسیار باشکوه هستند و از نزدیکی کف تا سقف کشیده‌ شده‌اند. از نکات جالب در این کلیسا می‌توان به برگزاری مرتب کنسرت‌های موسیقی کلاسیک اشاره کرد که در چنین فضای زیبایی، به‌یادماندنی خواهد بود. علاقه‌مندان بهتر است بلیط کنسرت را از قبل رزرو کرده یا آن را از باجه‌ی بلیط‌فروشی کلیسا و از چند روز جلوتر خریداری کنند.
شکلات داغ آنجلینا
آنجلینا (Angelina) به‌خاطر شکلات‌های داغ به سبک قدیمی شهرت دارد که شکلات داغ غلیظ و فراوانی را همراه با یک لیوان آب برای تازه‌کارها سرو می‌کند. این کافه که در خیابان ریوولی قرار دارد، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای مشتریان رقم می‌زند؛ هرچند که اغلب جمعیت زیادی در صفی طولانی‌ ایستاده‌اند که از در آن بیرون آمده است. آن دسته از مردم محلی که تمایلی به ایستادن در این صف را ندارند، یک فنجان بیرون‌بر خریداری می‌کنند و به آن‌طرف خیابان می‌روند و در حالی که مشغول پیاده‌روی در باغ تویلری (از زیباترین پارک‌های عمومی پاریس) هستند، شکلات خود را میل کنند. اگر شانس با آن‌ها یار باشد، شاید در همان زمان برف نیز ببارد!
بازار کریسمس در باغ تویلری
در ایام کریسمس، بازاری در باغ تویلری برگزار می‌شود که تا پنج ژانویه برپا است و از چرخ‌وفلک، صنایع‌دستی‌ تهیه‌شده توسط صنعتگران و طراحان فرانسوی عضو اتاق بازرگانی، تا بلوط بوداده و انواع خوراکی‌های خوشمزه‌ی زمستانی در آن به چشم می‌خورد. بازارهای متعددی در این ایام در گوشه‌وکنار پاریس به پا می‌شود، اما این بازار یک مزیت برتر دارد و آن این است که مسیرهای زیادی برای گرداندن کالسکه‌ی بچه و دویدن کودکان فراهم کرده است. بازار یادشده هر روز از ساعت 11 صبح فعالیت خود را آغاز می‌کند.
غذاهای کریسمس
مکان‌های بی‌شماری برای خوردن فوندو (یک نوع خوراک سوئیسی) در پاریس وجود دارد، اما برای داشتن فضای دنج و کوهستانی، راهی رستوران Brasserie Auteuil شوید که برای دومین سال متوالی، پشت‌بام خود را به یک تفرجگاه موقت اسکی تبدیل کرده است. نوشیدنی‌هایی با موضوع زمستان، یک تله‌کابین و اسکی روی یخ و همین‌طور خوراک فوندو در شب‌های پنج‌شنبه در انتظار مشتریان این رستوران است.
علاقه‌مندان می‌توانند تا مارس 2020 در زیر یک حباب پاریسی در تراس طبقه‌ی اول برج ایفل، غذا میل کنند. رستوران Bulle Parisienne در واقع یک حباب گنبدی‌شکل شفاف و موقت است که برای 80 نفر گنجایش دارد و برای صبحانه، ناهار و شام پذیرای مشتریان است.
صدف
در ماه دسامبر تا شب سال نو، فروشنده‌های صدف در گوشه‌وکنار خیابان‌های سراسر پاریس حضور دارند و صدف‌های تازه را به فروش می‌رسانند و مشتریان می‌توانند همان‌جا آن‌ها را میل کنند یا در جعبه‌های کوچک چوبی به خانه ببرند. در برخی مکان‌های خاص نیز صدف‌ها را برای این دسته از مشتریان، باز می‌کنند. صدف‌ها، خوراکی سنتی کریسمس و شب سال نو به حساب می‌آید و نیمی از صدف‌های فرانسه در همین زمان کوتاه مصرف می‌شود.
در بسیاری از بازارهای روباز در فصل زمستان، فروشندگان صدف، بشقاب‌هایی را با قیمتی مناسب می‌فروشند که حاوی تعدادی صدف پوست‌کنده‌ی تازه با یک برش لیمو است و با یک لیوان نوشیدنی خنک به مشتری عرضه می‌شود. یکی از این بازارها، بازار Marche des Enfants Rouges است که می‌توان برای جشن کریسمس، قدری صدف خرید.
جشن نور
باغ گیاهان، تا 19 ژانویه مجدداً با فانوس‌های رنگارنگ و مجسمه‌های غول‌پیکر نورانی تزیین می‌شود، هرچند که در تمام طول سال ارزش دیدن دارد. با اینکه باغ مذکور به‌طور خاص با موضوع کریسمس تزیین نمی‌شود، اما می‌تواند تجربه‌ای خارق‌العاده را به بازدیدکنندگان هدیه دهد. موضوع تزیین سال 2019، «عجایب اقیانوس‌ها» است و بازدیدکنندگان ضمن قدم‌زدن در مسیرهای باغ و بازدید از باغ‌وحش (جایی که صدای ضبط‌شده‌ی طبیعی حیوانات باغ‌وحش شنیده می‌شود)، توجه‌شان به شکنندگی و آسیب‌پذیری اقیانوس‌ها نیز جلب می‌شود.
کمک به خیریه
مردم پاریس هر سال تلاش می‌کنند تا در فصل تعطیلات، از هزینه‌های غیرضروری بپرهیزند و به خیریه‌ها کمک کنند. «رستوران‌های دو کُر» که از نظر لغوی به‌معنای رستوران‌های‌ عشق و عاطفه است، یک مؤسسه خیریه‌ی فرانسوی است که فعالیت اصلی آن شامل توزیع بسته‌های موادغذایی و غذاهای گرم بین بی‌خانمان‌ها، افراد کم‌درآمد و سایر نیازمندان می‌شود. مؤسسه مذکور توسط کُلوش، کمدین مشهور فرانسوی، در سال 1985 میلادی تأسیس شد. این انجمن همچنین به مردم در یافتن خانه کمک کرده و از پروژه‌های مشابه حمایت می‌کند. هدف بنیان‌گذاران آن در ابتدا، عرضه‌ی روزانه‌ی دو تا سه هزار وعده‌ی غذایی بود. آن‌ها در اولین زمستان فعالیت‌شان، 8٫5 میلیون غذا توزیع کردند و در سال 2018، این رقم را به 130 میلیون غذا رساندند.
اگر به پاریس سفر می‌کنید، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی پاریس را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به‌دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/239051/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرود فضانورد روسی با سرعت ونتاج کوپه استون مارتین بر روی قطب شمال!

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوب‌آهنی های محبوب را زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم

در السد برای اولین بار خشم ژاوی را دیدم

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

عماد گَند زد!

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

همکاری علی نصیریان و شبنم مقدمی در «نوروز»

هرجایی زالو درمانی نکنید!

خیام خوانی زیبا و تماشایی با خوانندگی آکا صفوی

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده

نماهنگ نسخه طوفان

دستامو بگیر، آقای دلم

فراپه‌ی توت فرنگی را امتحان کنید

روش تهیه خورشت بادمجان

اقدامات لازم در زمان قفل شدن فک بیمار دچار تشنج

چطور بچه‌ای لوس و شکننده تربیت نکنیم!

کاردستی جذاب و سرگرم کننده

رابطه بین احساس کفایت با توانمندی و خودمختاری کودک

ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

انریکه: اول دورتموند را ببریم، به رئال هم می‌رسیم

تمدید قرارداد دی‌جورجی با ایتالیا

کناره‌گیری ویتالی هاینن از هدایت ژرمن‌ها در آستانه لیگ ملت‌ها

تاج: امروز آماری دادند که هزار و 8 نفر در لیگ ثبت نام شده‌ و 548 نفر داخل زمین رفته‌اند.

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

تاج : امیدوارم بتوانیم از کشور چین VAR را خریداری کنیم.

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

الزام تزریق واکسن های روتاویروس و پنوموکوک در کشور

تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود 100 تن رسید

وقتی در لاین خودت رانندگی نمی کنی!

هدفش اینکه ببینه چند نفر زنده میان بیرون

حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد

طرز تهیه ترشی بادمجان

فکت های بامزه درباره غذا

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند