آریا بانو

آخرين مطالب

چند کیلومتر تا بهره مندی از فصل هزار رنگ گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - چند کیلومتر تا بهره مندی از فصل هزار رنگ 4
٢٩
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5898495
-->
مهر/ پاییز فصل هزار رنگ و زیبایی است فصلی که حتی درختان کوچک خیابان ها و کوچه های شهر را هم زیبا می کند. این روزها پس از سپری شدن روزهایی که هوای بیشتر کلان شهر ها از آلودگی هوا رنج می بردند؛ هوای این روزها بسیار دلپذیر است و اگر تنها چند کیلومتر از پهنه شهر خود دور شوید با جنگل ها، کوهپایه ها و اماکنی روبه رو می شوید که زیبایی آن ها هوش از سرتان می برد و چشم هر بیننده ای را نوازش می کند. فصل پاییز؛ یکی از بهترین زمان ها برای سفر است چرا که فارغ از زیبایی های بکر طبیعت جاده ها نیز از ترافیک کمتری برخوردارند و مناطق دیدنی نیز از ازدحام جمعیت نیز برخوردار نیستند، البته در سفرهای پائیزی همواره باید به این نکته توجه داشته باشید که در عین سبک بار سفر کردن از همراه داشتن وسایل مورد نیاز برای اندکی سرما و برودت هوا غافل نشوید.در این گزارش ما به شما چند مورد از این مناطق را معرفی خواهیم کرد تا در این روزهای باقی مانده فصل هزار رنگ به دیدن آن ها بروید.
جنگل ابر
جنگل ابر در 45 کیلومتری شاهرود و در مسیر شاهرود به آزادشهر و در 12 کیلومتری روستای ابر قرار گرفته که یکی از مقصد های اصلی پاییز گردی های رمانتیک است و به سبب قرار گیری اقیانوسی از ابر که آن را فرا گرفته است به این نام خوانده می شود. این جنگل ها قسمتی از قدیمی ترین جنگل های دنیا یعنی جنگل های هیرکانی است که میلیون ها سال قدمت دارند این جنگل ها از پوشش های گیاهی بسیار متفاوتی بهره مندند که برای دوستداران عکس برداری همواره منطقه ای خاطره انگیز محسوب می شود.
اسالم به خلخال
یکی از رویایی ترین نقاط ایران زمین که می‌توانید در آن پاییز هزار رنگ به همراه مناظری چشم نواز را به تماشا بنشینید جاده اسالم به خلخال است. این جاده 70 کیلومتری که هر چهار فصل سال آن فوق العاده دیدنی است؛ بخشی از بهشت ایران زمین محسوب می شود و منطقه ای است که آبشار دریاچه و جنگل را همه باهم به همراه دارد در این جاده می توانید از طعم بی نظیر غذاهای محلی مانند: کباب چنجه، عسل طبیعی، کره محلی، نان، لبنیات تازه استفاده کنید این جاده از گیلان آغاز می شود و در خلخال در جنوب استان سرسبز و خوش آب و هوای اردبیل به پایان می رسد.
ناهار خوران
اگر در راه برگشت از مشهد مقدس به همراه خودروی شخصی خود هستید می توانید جاده گرگان را برای برگشت انتخاب کرده و سری به یکی از دیگر جنگل های هیرکانی با قدمت 40 ساله بزنید جنگل ناهار خوران در گرگان یکی از مقصد های بکرطبیعت گردی ایران در فصل زیبای پائیز به شمار می رود و بیش از 300 هکتار وسعت دارد.
در این جاده شما هم می توانید زیراندازی را زیر درختان زیبای این جنگل پهن کرده و غرق در صدای پرندگان شوید و یا می توانید کلبه های چوبی که در این جنگل وجود دارد را اجاره کرده و یک شب را در جنگل سپری کنید، همچنین این جنگل دریاچه زیبایی دارد و از بالای تپه باباطاهر در این جنگل می توان به کل شهر احاطه داشت.
درختان ممرز، افرا، نمدار، گیلاس وحشی، درختچه های تمشک، ازگیل و درختان تنومند بلوط جز پوشش گیاهی این جنگل هستند.
لوندویل شهر گل های بنفش
وقتی از شهر رشت به سمت آستارا حرکت کنید در 15 کیلومتری قبل از آستارا شهر ساحلی لوندویل را مشاهده میکنید که به سبب آب و هوای بسیار خوب و رویش انبوهی از گل های اسطوخودوس این منطقه به این نام شهرت یافته است. آب گرم کوته کومه، آبشار لاتون، طبیعت بکر و زیبای ییلاقی از جمله جاذبه های دیدنی این شهر ساحلی است.
سرزمین باغ های گردو
اگر امکان سفرهای دور و دراز را ندارید؛ اما کمی هم دلتان می خواهد که از طبیعت بکر و زیبای فصل پاییز استفاده کنید می توانید سری به روستای افجه در لواسان که حدود 30 کیلومتری تهران قرار دارد بزنید. دشت هویج یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه های دیدنی این روستا است که البته نباید انتظار دشتی وسیع با مزارع کاشت هویج را داشته باشید اما این دشت از طبیعت سرسبز، وسیع و باغ های گردو برخوردار است. محلی ها نیز این دشت را با نام های گرچال یا گهچال یا گیاه چال می شناسند در مسیری که به این دشت بخواهید برسید آبشار پسچویک را نیز می بینید که مشرف به این دشت است و بلندای آن به 15 متر می رسد و زیبایی وصف ناپذیری به این دشت داده است.
دشت شقایق
دشت لار؛ در کوهپایه قله دماوند و در استان مازندران بخش لاریجان شهرستان آمل واقع شده که دشتی بکر و پر از شقایق است این دشت منطقه رفت و آمد و ییلاقی ایلات عشایر است. دشت لار دارای تنوع گونه های گیاهی و جانوری بسیاری است به طور مثال گونه های آویشن، کاسنی، شیرین بیان در این دشت پیدا می شود. همچنین جانواران زیادی نیز در این دشت به ادامه بقا و زیست می پردازند. دشت لار از شمال به کوه های شهرستان نور مازندران از شرق و شمال شرق به کوه دماوند از جنوب شرق به شهرستان دماوند و پلور آمل گسترده شده است و به سبب گل های زرد و شقایق های بی شمار و چشمه سارهای فراوان زیبایی و جذابیت خود را حفظ کرده است.
روستای سرخ ابیانه
یکی از بهترین گزینه ها برای تجربه یک سفر یک روزه به همراه بهره مندی از طبیعت زیبا و تاریخی سفر به روستای سرخ ابیانه که در استان اصفهان شهرستان نطنز در دامنه کوه کرکس و در دهستان برزرود قرار دارد است. ابیانه در 70 کیلومتری جنوب شرقی کاشان و در 40 کیلومتری شهرستان نطنز قرار دارد. این روستا دارای بناهای تاریخی و معماری بی نظیری است که برای ساخت خانه های این روستا از خشت و آجر استفاده شده است؛ اتاق های این خانه ها دارای پنجره ها، ایوان ها و طارم های چوبی هستند. به دلیل نزدیکی این روستا در روزگاران قدیم به معدن خاک رس از این خاک برای نمای ساختمان ها استفاده شده است. آتشکده «هارپارک» و مساجدی از جمله حاجتگاه، پرزله، یسمان، معبد هرشوگا از عمارت های تاریخی و منحصر به فرد این روستا است و اگر به طبیعت بیشتری علاقه دارید می توانید به غار «پری هل» سری بزنید که در قدیم پناهگاهی برای چوپانان بوده است و قندیل های آهکی بسیاری دارد.
روستای یوش
یوش روستایی از توابع بلده شهرستان نور در استان مازندران است که در دره ای زیبا بین کوه های البرز قرار دارد و به همین خاطر بهترین وقت سفر به این روستا پاییز و بهار است فاصله این روستا با شهر آمل حدود 110 کیلومتر و با تهران 180 کیلومتر است.
خانه نیما یوشیج خانه ای قدیمی با حیاطی مرکزی و تعداد زیادی اتاق در اطراف حیاط است که با آجر کاری و گچ بری هایی زیبا تزئین شده است داخل این خانه اکنون به موزه ای تبدیل شده است که درآن اشیای قدیمی و وسایل شخصی نیما نگهداری می شود در کنار این عمارت آرامگاه کیا داوود و اوزرود از جمله مناطق و اماکنی است که در این روستای زیبا قرار دارد باغ های میوه و چشمه های متعدد نیز در کنار این اماکن برای پاییز گردی بسیار مناسب است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/238931/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

شهاب زاهدی علیه تیمی که استقلال دوست ندارد!

بایرن تماسی با زیزو نداشته است

کارشناس فوتسال: ایران شخصیت قهرمانی را به نمایش گذاشت

تاکتیک‌هایی که دیگر هیچ کس از آن‌ها استفاده نمی‌کند

مدیرعامل ملوان: سکوت می‌کنم تا آقایان سر ما را ببرند

بیشتر شدن شانس الاتحاد برای انتقال محمد صلاح

آذرپیرا و سرشاخ با غول‌های کشتی مطرح جهان

مهدی طارمی شاهزاده شد!

بنسو سورال: بعد از «مست عشق» هر نقشی را قبول نمی‌کنم

کروز کنترلی که فقط ماشین ارسطو عامل داره!

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

مدل مانتو شیک و مزونی بهاره کیان افشار با طرح بته جقه خاص و بی نظیر / خانم بازیگر از حلقه ازدواجش رونمایی کرد

زمان دقیق اعمال و میزان افزایش حقوق 1403 بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی اعلام شد

تغییر چهره دیدنی مریم اوزرلی بازیگر نقش «خرم سلطان» بعد از 12 سال در آلمان که پربازدید شد

آهنگ جدید/ علی زندوکیلی از «خط پایان» خواند

رونمایی از موزیک ویدئوی سریال «افعی تهران» با صدای رضا یزدانی

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل و آبگرفتگی 9 استان

پیش‌بینی هواشناسی؛ روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری سال 1403 از امروز

حکمت/ راهکاری برای انجام کارهای سخت

خوشمزه ترین کتلت مامان پز

کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی شود

خطای شناختی در اعتماد به اتفاق‌های تازه

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

اولین سالگرد ازدواج ساده و خلوت آرین بهاری خواننده پازل بند و همسرش / خوشبخت باشید

پیرزن 81 ساله بعد از 60 سال به اولین عشق خود بله گفت / دود از کنده بلند میشه

تغییر چهره عسل امیرپور همسر سام درخشانی 9 سال بعد از ازدواجش / چقدر ساده و مهربون

رونمایی از استایل دامادی احمد مهرانفر ارسطو سریال پایتخت در ششمین سالروز ازدواجشان

علائم هشداردهنده حمله قلبی

به یاد مرتضی پاشایی، در کنسرت «محسن ابراهیم زاده»

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید

3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند