آریا بانو

آخرين مطالب

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره! گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو-

برترین‌ها: همه‌ی ما وقتی به زندان فکر می‌کنیم، معمولاً مکانی تاریک با راه‌رو‌هایی باریک و نگهبانان خشن و همینطور غذا‌های کم و افتضاح را تصور می‌کنیم. بیشتر زندان‌های سراسر دنیا همه‌ی این ویژگی‌ها را دارند و معمولاً مکانی محسوب می‌شوند که هیچکس حاضر به گذراندن حتی یک شب در آن‌ها نخواهد بود. اما همه‌ی زندان‌های دنیا نیز اینگونه نیستند.

در حقیقت بعضی از زندان‌ها در نقاط مختلف دنیا وجود دارند که با توجه به نظارت دولت، مکانی راحت و با امکانات فراوان، برای مجرمین خود فراهم کرده‌اند. در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا به معرفی تعدادی از این زندان‌ها بپردازیم که احتمالاً شما نیز به آن‌ها علاقه پیدا می‌کنید!

1. زندان باستوی در نروژ

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

این زندان در جزیره‌ی باستوی در کشور نروژ قرار دارد و حدوداً 100 زندانی را در خود جای داده است. این زندان بزرگ امکاناتی نظیر زمین تنیس، زمین اسب سواری و ماهیگیری را دارا است. همه‌ی اتاق‌های این زندان دارای میز‌های تحریر، تخت‌خوابی راحت و کتابخانه هستند و در این اتاق‌ها خبری از هیچ‌گونه میله‌ی آهنی نیست. شاید پیش خود گمان کنید که احتمالاً زندانی‌های این زندان جرمی کم و جزئی مرتکب شده‌اند، اما سخت اشتباه می‌کنید.

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

همه‌ی زندانی‌های این زندان از قاتلین سریالی و بزرگ‌ترین کلاه‌برداران کشور نروژ هستند که همین امر، این زندان را به مکانی خاص تبدیل کرده است. در این زندان اقدامات امنیتی به کم‌ترین شکل ممکن خود هستند و اغلب زندانیان فراموش می‌کنند که در زندان وجود دارند!


2. زندان ملی اسکاتلند

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

این زندان در جنوب کشور اسکاتلند قرار دارد. به دلیل آموزش‌هایی که در این زندان به زندانیان داده می‌شود از این زندان به عنوان «زندان آموزشی» نیز یاد می‌شود. همه‌ی 700 زندانی حاضر در این زندان به صورت هفتگی مجبور هستند که حداقل 40 ساعت را صرف یادگیری یک مهارت کنند که بعد از آزاد شدن از زندان، از آن مهارت در جهت بهبود زندگی خود استفاده کنند.

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

طبق تحقیقی صورت گرفته، تقریباً 95درصد افرادی که از این زندان آزاد می‌شوند دیگر هرگز به کار‌های غیرقانونی روی نمی‌آورند که همین امر نشان دهنده‌ی اثربخشی شیوه‌ی مدیریت در این زندان است. تقریباً همه‌ی زندانی‌های این زندان در اسکاتلند، این مکان را به مانند خانه‌ی خود می‌دانند و حتی بعضی از آن‌ها بعد از پایان دوره‌ی محکومیت خود، حاضر به ترک این مکان نیستند!


3. زندان اوتاگو در نیوزلند

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

در این زندان نیز از حداقل امور امنیتی برای محافظت از زندانیان استفاده می‌شود و زندانیان کاملاً در این مکان خوشحال هستند. در این زندان، هر یک از زندانیان دارای اتاق خوابی بزرگ هستند که بیشتر شبیه به اتاق‌های یک هتل لوکس به نظر می‌رسند.

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

در این زندان نیز مهارت‌های گوناگونی به زندانیان آموزش داده می‌شود و دولت از این زندان به نوعی به عنوان یک کارخانه استفاده می‌کند! در این زندان، مهارت‌های آشپزی، مهندسی و تولید بعضی محصولات دیگر به زندانیان آموزش داده می‌شود. جالب است بدانید که بعضی از محصولات تولید شده در این زندان به کشور‌های اطراف نیوزلند نیز صادر می‌شوند. موضوعی که به شدت هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد و دولت نیوزلند به بهترین نحو از این زندانیان نهایت استفاده را می‌کند.


4. زندان لئوبن در اتریش

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

یک زندان عجیب دیگر که در اروپا قرار دارد، زندان لئوبن است. در این زندان، افرادی وجود دارند که به دلیل جرم‌های غیرخشونت آمیز در این زندان دوران محکومیت خود را می‌گذرانند. اتاق‌های این زندان دارای تلویزیون، میز مطالعه و بالکن‌های شیشه‌ای هستند.

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

همچنین این زندان تقریباً همه‌ی زمین‌های ورزشی را در اختیار زندانیان خود قرار داده است و زندانیان آزادانه می‌توانند به ورزش‌هایی مانند فوتبال، بسکتبال یا تنیس بپردازند. در این زندان هیچگونه محدودیتی از نظر ملاقات زندانیان با یک‌دیگر وجود ندارد و زندانیان می‌توانند در هر زمان با یک‌دیگر ملاقات کنند.


5. زندان آرانجز در اسپانیا

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

یکی از جذاب‌ترین زندان‌های سراسر دنیا بدون تردید این زندان است. در زندان آرانجز شرایطی فراهم است که زندانیانی که دارای فرزند کوچک هستند می‌توانند یک سوئیت را به مدت چند سال در اختیار داشته باشند تا دوران محکومیت‌شان تمام شود و همچنین فرزندان این والدین از نعمت خانواده نیز محروم نشوند. این زندان نیز تمام امکانات ممکن را در اختیار زندانیان خود قرار می‌دهد. خانواده‌های این زندانیان بدون مشکل خاصی می‌توانند در هر زمانی از این زندان خارج شوند و با محیط بیرون از زندان ارتباط داشته باشند. سوئیت‌های این زندان دارای تخت‌خواب، اسباب‌بازی‌های متعدد و همچنین تمام امکانات رفاهی هستند.


6. زندان چمپ‌دالان در سوئیس

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

این زندان در گذشته به دلیل ازدحام جمعیت معروف بوده است، اما با توجه تغییراتی که دولت سوئیس در این زندان اعمال کرد، به یکی از لوکس‌ترین زندان‌های دنیا تبدیل شد. این زندان دارای اتاق‌هایی بزرگ و 3 نفره است که تمام امکانات موجود از جمله تخت‌خواب، حمام و تلویزیون در این اتاق‌ها وجود دارد.

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

این زندان محیطی را فراهم می‌کند که زندانیان در این مکان کم‌ترین ناراحتی را در خصوص زندانی شدن داشته باشند. این زندان بیشتر شبیه به آموزشگاه‌های بازپروری است و به بازگشت هرچه بهتر محکومین به جامعه بسیار کمک می‌کند.


7. زندان جی‌وی‌ای در آلمان

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

در این زندان که در شهر هامبورگ قرار دارد اغلب زندانیانی وجود دارند که باید دوران محکومیتی طولانی را بگذرانند. زندانیان در این زندان، دارای اتاق‌هایی هستند که مجهز به تخت‌خواب، حمام، میز مطالعه، تلویزیون و کتابخانه هستند.

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

همچنین اتاق کنفرانسی در این زندان برای جلسات هم‌اندیشی بین زندانیان وجود دارد و محکومین هر زمان که بخواهند می‌توانند جلساتی را برگزار کنند و پیشنهادات خود را در جهت بهبود زندگی خود در این زندان ارائه دهند. در این زندان نیز بخش‌های مختلفی در جهت سرگرم کردن زندانیان در نظر گرفته شده است. این زندان همچنین به دلیل شکل ساختمان و محیط سرسبز پیرامون خود نیز معروف است.


8. زندان سولنتونا در سوئد

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

یکی دیگر از زندان‌های لوکس دنیا، زندان سولنتونا در کشور سوئد است. در این هتل امکاناتی وجود دارد که حتی ممکن است آن‌ها در بعضی از لوکس‌ترین هتل‌های دنیا نیز وجود نداشته باشند. این زندان دارای بخش‌هایی مثل سالن ورزشی، کتابخانه، آشپزخانه و بخش‌های تفریحی دیگر است که زندانیان می‌توانند از هریک از آن‌ها استفاده کنند.

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

اتاق‌های هر یک از زندانیان دارای تلویزیون، تخت‌خواب و تمام امکانات رفاهی است. این زندان محیطی امن و راحت را برای ساکنین خود فراهم کرده است. اگر می‌خواهید زندگی در این زندان را تجربه کنید فقط کافی است که در کشور سوئد جرمی مرتکب شوید!


9. زندان هالدن در نروژ

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

زندان هالدن به علت اینکه توسط فضای سبز زیادی احاطه شده است به عنوان یکی از زیباترین زندان‌های دنیا شناخته می‌شود. در این زندان، زندانیان دارای اتاق‌های سرگرمی، اتاق کنفرانس و سایر امکانات رفاهی هستند. همچنین در این زندان کلاس‌های متفاوت در جهت آموزش مهارت‌های مختلف به زندانیان، برگزار می‌شود.

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

یک اتاق ویژه نیز مختص به بازی‌های ویدئویی و کامپیوتری برای زندانیان وجود دارد و آن‌ها می‌توانند بدون محدودیت زمان خود را با هر یک از این سرگرمی‌ها سپری کنند. از این زندان به عنوان یکی از انسانی‌ترین زندان‌های دنیا یاد می‌شود. این زندان آرزوی هر مجرمی در کشور نروژ است!


10. زندان سیبو در فیلیپین

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

شاید زندان سیبو امکانات و ویژگی‌های زندان‌های فوق را نداشته باشد، اما از نظر سرگرمی و اهمیتی که به زندانیان این زندان داده می‌شود به عنوان زندانی منحصر به فرد از آن یاد می‌شود. در این زندان که به عنوان مرکز بازپروری نیز از آن استفاده می‌شود، زندانیان زمان خود را صرف رقص و موسیقی می‌کنند.

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

در زندان سیبو گروه‌های رقص زیادی وجود دارند که بعضی از آن‌ها در کشور فیلیپین بسیار محبوب نیز هستند. زندانیان می‌توانند با هر نوع موسیقی که می‌خواهند رقص خود را اجرا کنند. از این جهت شاید می‌توان گفت که این زندان خاص‌ترین زندان در دنیا به شمار می‌آید.


11. زندان سن‌پدرو در بولیوی‌

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

نمی‌توان گفت که سن‌پدرو مجهزترین زندان در دنیا به حساب می‌آید، اما به دلیل قوانین امنیتی محدود و مجاورت با محله‌ای پرجمعیت می‌توان از این زندان به عنوان بهشت مجرمین یاد کرد! این زندان به قدری بزرگ است که شبیه به شهری کوچک به نظر می‌رسد. فروشگا‌ه‌های متعدد و بازاری شلوغ در این زندان وجود دارد.

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

نکته‌ی جالب راجع به این زندان این است که زندانیان می‌توانند تا پایان دوران محکومیت خود به کار در این بازار بزرگ مشغول شوند و حتی درآمدی محدود نیز داشته باشند. این زندان یکی از مکان‌های مهم در کشور بولیوی به حساب می‌آید و سالانه گردشگران زیادی نیز از این زندان ویژه بازدید می‌کنند.


12. زندان پاندوک بمبو در اندونزی

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

این زندان که در شهر جاکارتا واقع شده است، زندانی مخصوص بانوان است و به عنوان یکی از بهترین زندان‌های دنیا شناخته می‌شود. در این زندان، کلاس‌های آموزشی متعددی برای بانوان برگزار می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به خیاطی، مجسمه سازی، آرایشگری و موارد دیگر اشاره کرد.

زندان‌هایی لاکچری‌تر از هتل‌های چند ستاره!

همچنین در این زندان روش‌های پیشگیری از شیوع بیماری ایدز به زندانیان آموزش داده می‌شود. زندانیان این زندان معمولاً مرتکب جرم‌های مالیاتی یا اخلاقی شده‌اند که البته اوقاتی خوش را در این زندان سپری می‌کنند.


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/238854/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

موزیک ویدئوی «با تو» با صدای ماکان بند

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان

شخصی که تناقص رفتاری دارد باید درمان شود

تراکتور و نساجی به یاد نادر دست نشان

سهرابیان از لیست استقلال خط خورد

شمس‌آذر با یک تغییر در اندیشه توقف استقلال

کری ستاره سیتی؛ چهارمین قهرمانی متوالی را می‌خواهیم

ساکت الهامی در مرز انفجار در ورزشگاه وطنی

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

دف نوازی زیبا و شنیدنی در برنامه «معرکه»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

طرز تهیه دسر چوکو لاوا

با این معجون شگفت انگیز 10 سال بیشتر عمر کنید

محبت کردنشون خیلی جالبه

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!