آریا بانو

آخرين مطالب

ایران، مقصدی ایده‌آل برای گردشگری سلامت در حوزۀ درمان ناباروری پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایرنا / مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، ایران را مقصدی مطلوب و مناسب برای گردشگری درمانی، به‌ویژه درمان ناباروری دانست و گفت: مهم‌ترین دلیل جاذبه گردشگری درمانی ایران، توان، دانش و تبحر پزشکان این مرز و بوم است.
دکتر علی صادقی‌تبار اظهار داشت: در دهه‌های اخیر، ایران در زمینه دانش پزشکی و پرورش متخصصان زبده پیشرو بوده است و انتشار مقالات متعدد از متخصصان و پژوهشگران ایرانی در معتبرترین نشریات پزشکی جهان و حضور و سخنرانی ایشان در کنگره‌های طراز اول بین‌المللی گواهی بر این مدعاست.
وی ادامه داد: این دستاوردهای علمی و پژوهشی باعث شده که خدمات پزشکی ایران اعتباری جهانی بیابد و از این رو، گردشگران سلامت مایل باشند که برای دریافت خدمات درمانی باکیفیت به ایران بیایند.
مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا با اشاره به اهمیت گردشگری در توسعۀ اقتصادی و ارزآوری، رونق گردشگری سلامت را یکی از راه‌های مؤثر در افزایش درآمد ارزی کشور دانست و گفت: با توجه به توانمندی‌های ایران در حوزۀ خدمات درمانی، به‌ویژه درمان ناباروری در منطقه و جهان از یک‌سو و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کشور از سوی دیگر، سیاست‌گذاری و سرمایه‌گذاری مناسب در این بخش می‌تواند بسیار اثربخش و سودآور باشد.
صادقی تبار با اشاره به پایین بودن هزینه‌های درمان ناباروری در ایران، آن را یکی از دلایل اقبال گردشگران سلامت به ایران دانست و افزود: با توجه به نقش نظارتی وزارت بهداشت و وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی، قیمت خدمات درمانی در ایران بسیار پایین‌تر از کشورهای منطقه و جهان است. توجه کنید که هزینه یک سیکل درمان ناباروری در ایران، در حد 700 - 500 دلار است، اما در کشورهایی مثل عراق یا قبرس، بین 5 تا 6 هزار دلار، در اروپا حدود 8 تا 9 هزار یورو و در آمریکا بین 12 تا 15 هزار دلار است. بنابراین، قیمت بسیار پایین خدمات درمان ناباروری، در کنار تخصص و تبحر پزشکان ما، باعث شده است که مراجعان بسیاری از کشورهای منطقه، به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته باشیم.
صادقی تبار شرایط ارزی فعلی کشور را فرصتی مناسب برای رونق گردشگری در ایران دانست و گفت: بالا رفتن نرخ ارز در ایران، اگرچه باعث ایجاد مشکلاتی در اقتصاد کشور شده است، اما در عرصۀ گردشگری سلامت می‌توان به آن به چشم یک فرصت نگاه کرد و با فعال کردن واحد بیماران بین‌الملل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی معتبر کشور و تقویت زیرساخت‌های لازم، ایران را به یک مقصد ایده‌آل برای گردشگری سلامت در منطقه تبدیل کرد.
وی ادامه داد: برای نمونه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای متخصصان ایرانی در حوزۀ درمان ناباروری، درمان سقط مکرر و تکنیک‌های ژنتیکی در منطقه بی‌رقیب است و اگر در این زمینه به‌درستی اطلاع‌رسانی شود و دولت نیز اقدامات لازم را در حمایت از مراکز درمان ناباروری انجام دهد، ایران بی‌تردید به قطب گردشگری سلامت منطقه در حوزه درمان ناباروری تبدیل خواهد شد.
مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا در توضیح زیرساخت‌های لازم برای رونق گردشگری سلامت، افزود: گام نخست برای توسعۀ گردشگری، تسهیل اخذ روادید، به‌ویژه با مقاصد درمانی است. در واقع وزارت امور خارجه در تعامل با وزارت بهداشت باید روند صدور روادید برای گردشگران سلامت را تسهیل و تسریع کند. همچنین، ضروری است که سیستم حمل‌ونقل بین‌المللی تقویت شود و تسهیلاتی ویژه، مانند بلیط‌های ارزان‌تر، برای گردشگران در نظر گرفته شود. کشور ترکیه که رقیب ما در این حوزه است، تجربه‌های موفقی در این زمینه دارد که می‌توان از آنها الگوبرداری کرد. افزون بر اینها، ایجاد شرایط اقامت مناسب و ارائۀ خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند باعث رشد گردشگری سلامت در ایران شود.
صادقی‌تبار مهم‌ترین مانع رشد گردشگری سلامت را نبودِ یک نظام یک‌پارچه و منظم برای معرفی امکانات درمانی کشور در دیگر کشورها، به‌ویژه کشورهای منطقه دانست و گفت: متأسفانه اکنون واسطه‌هایی که هیچ تخصص و دانشی در این زمینه ندارند و تنها به سود خود می‌اندیشند، در گردشگری سلامت فعال‌اند. همین امر باعث شده است که رقابتی ناسالم ایجاد شود و گردشگران اطلاعات متفاوتی درباره کیفیت خدمات مراکز و هزینه‌های درمانی دریافت کنند. باید توجه کرد که این وضعیت باعث سلب اعتماد گردشگران از مراکز درمانی کشور می‌شود و در درازمدت به نفع کشور و هیچ مرکز درمانی‌ای نیست.
صادقی تبار در ادامه به جایگاه ممتاز ایران در عرصۀ درمان ناباروری در جهان اشاره کرد و گفت: در حوزۀ درمان ناباروری و علوم تولیدمثل دانشمندان و متخصصان ایرانی در مرزهای دانش حرکت می‌کنند. دانش، ابزار، تکنیک‌ها، تجهیزات و داروهای درمان ناباروری در ایران هم‌طراز بهترین مراکز جهان است و نرخ موفقیت درمان نیز همانند و در برخی موارد بیشتر از کشورهای توسعه‌یافته است. این برتری در کنار ارزان بودن خدمات، باعث شده واحد بیماران بین‌الملل مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا که مجوز فعالیت خود را از وزارت بهداشت دریافت کرده است، هر ساله مراجعان متعددی از کشورهای مختف، به‌ویژه کشورهای حوزۀ خلیج فارس داشته باشد. در این واحد ما تلاش کرده‌ایم با اقداماتی همچون به حداقل رساندن مدت اقامت بیماران، استفاده از مترجم آشنا به حوزۀ درمان ناباروری، مانند پزشکان و یا ماماهای مسلط به زبان‌های عربی و انگلیسی و تخصیص یک مشاور برای پاسخگویی آنلاین به پرسش‌های هر بیمار، رضایت مراجعان خارجی را تأمین کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/238588/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

سینی غذای خوشمزه یک ساندویچ رژیمی از نگار فرهمند همسر پژمان جمشیدی +ویدیو / برای یک دورهمی دوستانه

ست روسری و کیف فوق العاده جذاب و سنتی المیرا شریفی مقدم / خانم مجری قوانین طلایی ست کردن رو بلده

فیلم موزیک «آمده ام تو به داد دلم برسی» با صدای علیرضا قربانی

ارسلان کامکار: خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم؛ ما را نمی‌خواهند!

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

رقص زیبای ماهی های کوچولوی آبی

مناظر خیره کننده از دریاچه قلبی شکل

طرز تهیه کیک صورتی دخترونه

قبل و بعد از شام خوردن این نکات را رعایت کنید

نقش آزمایشگاه در جلوگیری از بستری های بی دلیل بیماران

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

کریستین بنتکه: منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

کدام کشتی‌گیران سهمیه المپیک را کسب کردند؟

محسن ربانی: دوومیدانی ایران به تک ستاره‌ها متکی است

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

رونمایی شهربانو منصوریان از پسرش آرشام که قراره مثل مامانش قهرمان باشه / چه پسر پر انرژی

علت آب نشدن چربی شکم تان اینجاست!!

آهنگ جدید/ «ماه من» از بابک جهانبخش منتشر شد

متن تلخ دخترِ حسین زمان درباره مرگ پدرش

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

لیز خوردن خودرو در خیابان برفی

شاخ به شاخ دو خودرو با هم