آریا بانو

آخرين مطالب

مکان های شگفت انگیز اروپا که از وجود آنها اطلاع نداشتید گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - کجارو / اروپا سرزمین شهرها و روستاها و جزیره‌های جذاب و دیدنی است. اگر مقصدهای محبوب و شلوغ را دوست ندارید، یکی از این نوزده جای شگفت‌انگیز را برای سفر انتخاب کنید که کمتر کسی آن‌ها را می‌شناسد
برای گشت و گذار در گوشه و کنار اروپا چه راهی بهتر از این که دیدنی‌های مخفی و جذاب آن را ببینید. در اروپا هزاران مقصد گردشگری ناشناخته ولی جذاب وجود دارد. پس اگر قصد دارید به اروپا سفر کنید، شهرهایی مثل رم، پارس و لندن را فراموش کنید و این 19 مقصد کمترشناخته شده و جذاب را به‌عنوان مقصد سفرتان در نظر بگیرید. مطمئن باشید که عکس‌های سفر شما به این مقصدها هزاران لایک خواهد گرفت.
جزیره خوار (Hvar)، کرواسی
جزیره خوار در دریای آدریاتیک ترکیبی جذاب از طبیعت زیبای مدیترانه، فرهنگ و میراث تاریخی غنی منطقه است. این شهر در دوران قرون وسطی قدرت گرفت و یک بندر مهم در محدوده امپراتوری ونیز بود. اکنون مردم از سراسر دنیا برای لذت بردن از این مقصد عالی به این جزیره سفر می‌کنند. جزیره خوار به یکی از مقصدهای محبوب گردشگران محلی و گردشگران بین‌المللی تبدیل شده است.
بورانو، ایتالیا
اگر زمانی دوست داشتید که از ونیز دوری گزینید (چه کسی جرئت چنین کاری را دارد؟) به جای آن، این شهر زیبای رنگارنگ را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب کنید.
کسانی که از بورانو دیدن می‌کنند، حیرت‌زده می‌شوند. چرا؟ به خاطر خانه‌ها. در بورانو از برج ساعت بزرگش گرفته تا کانال‌های سبز عمیق، هر جایی که نگاه کنید منظره‌ای جذاب است که پیج اینستاگرام شما را از این‌ رو به آن رو می‌کند.
کراویتسه، بوسنی و هرزگوین
در این نقطه از دنیا چیزهای زیادی برای لذت بردن وجود دارد؛ ولی آبشاری مشهور به نیاگارای کوچک، مهم ترین جاذبه‌ی منطقه است. مجموعه‌ای از چند آبشار با ارتفاع 25 متر که بازدید از آن در سفر به بوسنی و هرزگوین باید در صدر فهرست تفریحات مورد علاقه شما باشد. اگر در فصل تابستان به اینجا سفر کنید در آبگیرهای اطراف آبشار می‌توانید شنا کنید.
دینان، بلژیک
شما خیلی خوش شانس هستید چون افراد کمی در دنیا در مورد شهر دینان شنیده‌اند. هر زمان از سال که دوست داشته باشید، این شهر برای سفر کردن ایده‌آل است. این شهر کوچک و دوست‌داشتنی زادگاه آدولف ساکس است؛ کسی که ساز ساکسوفون را اختراع کرد. این شهر علاوه بر تاریخچه‌ای که در موسیقی دارد برای کسانی که دوستدار تنهایی هستند و می‌خواهند تعطیلات‌شان را با پیاده‌گردی در طبیعت بگذرانند مقصد بسیار خوبی است. اینجا بیش از 2 هزار کیلومتر مسیر علامت‌گذاری شده برای پیاده‌گردی دارد.
جزیره سکای، اسکاتلند
این جزیره انگار متعلق به دنیای دیگری است. جزیره‌ای شگفت‌آور و یکی از معدود مناطق در بریتانیا که دست نخورده مانده است. در این جزیره می‌توانید از صخره‌های بزرگ، زیبا و عظیمی دیدن کنید که شکل‌های منحصربه‌فردی دارند. استخرهای صخره‌ای که انگار از دل داستان‌های افسانه‌ای و رمان‌های فانتزی بیرون آمده‌اند، یکی دیگر از جذابیت‌های جزیره سکای هستند.
صومعه کایلمور (Kylemore Abbey)، ایرلند
دنبال جایی می‌گردید که چشم‌اندازی زیبا و باشکوه داشته باشد؟ اینجا مقصد خوبی برای شما است. صومعه کایلمور یک صومعه بندیکتی متعلق به دهه 1920 میلادی است که در محدوده قصری به همین نام در کونمارا قرار دارد. اینجا در نظرسنجی‌ها به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های ایرلند شناخته شده است. برای اینکه جنگل‌های مرموز، قدم زدن در ساحل و لذت بردن از یک شاهکار معماری باشکوه و بزرگ‌ترین باغ محصور در دیوار ایرلند را تجربه کنید حتما از این صومعه دیدن کنید.
شهر سیویتا دی بانیورجو (Civita di Bagnoregio)، ایتالیا
این شهر یک شهر جذاب قرون وسطایی است و تقریبا توسط اساتید رنسانس ایتالیایی دست نخورده باقی مانده است. این شهر میزبان ده نفر است که این جمعیت کم باعث شده که لقب «شهر در حال مردن» به این شهر داده شود. با وجود اسم مستعار ناخوشایندی که دارد، هر سال هزاران توریست از تپه‌های آن بالا می‌روند تا قصر بالای تپه را تماشا کنند.
بوهینی (Bohinj)، اسلوونی
این منطقه در کشور اسلوونی قرار دارد و از هر لحاظ و به معنای واقعی کلمه، جذاب، مرموز و غیرمعمول است. این منطقه در کوهستان جولیان آلپ قرار دارد و میزبان بزرگ‌ترین دریاچه اسلوونی است. این دره 20 کیلومتر طول و 5 کیلومتر عرض دارد.
جزیره فیالی، پرتغال
جزیره فیالی را با نام «جزیره آبی» هم می‌شناسند. این جزیره بخشی از آزور است. آزور مجمع‌الجزایری در اقیانوس اطلس است. این جزیره میزبان 15 هزار نفر جمعیت است و آن را بیشتر از هر چیز به‌خاطر منظره‌های شگفت‌انگیز و خانه‌های جذابش می‌شناسند که با رنگ آبی تزیین شده است. اگر دنبال مقصدی هستید که در آن تفریحات ساحلی را تجربه کنید، این جزیره مقصد خوبی برای سفر است.
پیران، اسلوونی
اگر عکاسی هستید که دنبال مقصدی عالی برای عکاسی می گردید، بدون تردید شهر پیران در اسلونی را برای سفر انتخاب کنید. این شهر بدون شک یکی از جذاب‌ترین مناطق در کل مدیترانه برای عکاسی است. این شهر یکی از معدود شهرهای اروپایی است که تلاش کرده جذابیت مسحورکننده خود را حفظ کند. علاوه بر این، شهر پیران از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است و مردمانی بسیار مهمان‌نواز دارد.
آلبروبلو، ایتالیا
آلبروبلو یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است. این شهر را بیشتر از همه به‌خاطر خانه‌های سنتی جذابش که ترولی نام دارد، می‌شناسند. ترولی‌ها خانه‌هایی با بام مخروطی هستند. نام این شهر از یک کلمه یونانی به معنای گنبد گرفته شده است. این خانه‌ها با سنگ آهک ساخته شده‌اند که از منطقه‌ای به نام Apulia’s Murge تهیه شده است.
متئورا، یونان
در مورد این مکان می‌گویند وقتی در آن قدم می‌زنید انگار روی ابرها راه می‌روید. کلمه متئورا را اگر ترجمه کنیم به معنای در مرکز آسمان، معلق در آسمان یا بالای بهشت نام دارد. این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مجموعه صومعه‌های ارتدکس شرقی در یونان است. این شگفتی‌های معماری شامل شش صومعه است که روی ستون‌های سنگی طبیعی ساخته شده‌اند. این مجموعه یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است.
لوگانو، سوئیس
لوگانو شگفت‌انگیز است. شهر پارک‌ها، گل‌ها، ویلاها، ساختمان‌های غیرمعمول. در لوگانو چیزهای زیادی برای دیدن و لذت بردن وجود دارد. یکی از کارهایی که حتما باید در این شهر انجام دهید، این است که قایقی کرایه کنید تا چشم‌انداز زیبایی از نواحی اطراف را تماشا کنید. سفر به این مقصد، معنای واقعی آرامش است.
اهرید، مقدونیه شمالی
شهر اهرید یکی از شهرهای مقدونیه است که جاذبه‌های زیادی برای دیدن دارد؛ دریاچه، کلیساهای قرون وسطایی با نقاشی‌های دیواری زیبا و آمفی‌تئاترهای باستانی رومی. این شهر یکی از مقصدهایی است که باید برای سفر در سال جدید در نظر بگیرید.
سینترا، پرتغال
این شهر دوست داشتنی الهام‌بخش شاعران و رمان‌نویسان رمانتیک زیادی برای خلق آثار متعدد بوده است. در واقع می‌توان آن را پایتخت رمانتیسیسم نامید؛ البته عده‌ای ممکن است مخالف باشند. این شهر در بین کوهستان‌های صخره‌ای و دریای پرتلالو قرار گرفته است. در این شهر از دیدن آثار تاریخی، معماری و خوردن غذاهای لذیذ لذت می‌برید.
لوفوتن، نروژ
لوفوتن یک مجمع‌الجزایر دیدنی در نروژ است. این مجمع‌الجزایر در تونداراهای زیبای نروژ واقع شده است و مطمئنا اولین بازدید خود از این جزیره‌ها را هرگز فراموش نمی‌کنید. این جزیره‌ها، صخره‌هایی هستند که از دل دریا سر برآورده‌اند. زیبایی این مناظر بسیار چشم‌نواز و فراموش‌نشدنی است.
کوتور، مونته‌نگرو
اگر بتوانید از کوه پرشیب Lovćen بالا بروید و جان سالم به در ببرید، به منطقه‌ای کوچک به نام کوتور می‌رسید که واحه‌ای شگفت‌انگیز از فرهنگ غنی، غذای عالی، مردمی مهمان‌نواز و چشم‌اندازهایی زیبا است.
روندا، اسپانیا
در زمان‌های دور مردم روندا، زنانی را که به جادوگر بودن آن‌ها مشکوک بودند از پل پونتو نوئوو پایین می‌انداختند؛ ولی الان خیالتان راحت باشد. این پل یک مسیر رفت و آمد عادی است و استفاده دیگری ندارد. این شهر میزبان اولین رینگ گاوبازی اسپانیا است. افراد زیادی در طول تاریخ در این شهر زندگی کرده‌اند از جمله فنیقی ها، عرب ها، سلت‌ها و رومیان.
جزیره کیژی، روسیه
این جزیره کوچک و زیبای روسی به معنای واقعی کلمه جذاب و زیبا است. این جزیره یکی از 1600 جزیره دریاچه اونگا و با اختلاف، پربازدیدترین آن‌ها است. این محبوبیت بیشتر به خاطر کلیساهای آن است که انگار از کتاب هری پاتر بیرون آمده‌اند. یکی از این کلیسای چوبی دارای 30 گنبد مینیاتوری جذاب است. این کلیساهای چوبی جزو ارزشمندترین میراث و لندمارک‌های روسیه هستند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/238558/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بهترین راه برای داشتن همسری بهتر: نگاهی به تجربه‌ی یک زن ایرانی

10 نکته برای بهبود کیفیت خواب

پاتوق معتادان متجاهر در عمق 10 متری زمین در تهران

جدیدترین عکس منتشر شده از محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی بعد از ازدواج!

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا با 5 روش موثر خانگی ارزان قیمت!

قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

جلوگیری از چین و چروک دور لب با چند پیشنهاد ساده

اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی

واکنش جالب و متفاوت ژیلا صادقی مجری مشهور به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

تعطیلی پنجشنبه ها قطعی شد؟ | خبر مهم و جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افشاگری مجری جنجالی زن تلویزیون: شهروند آمریکا هستم!

شیطنت‌های دختر با نمک سروش رفیعی در تمرین پرسپولیس / روزمو ساختی عمر بابا

تصویر تازه نوه ی اکبر عبدی که مثل پدر بزرگش بانمک و توپوله / ماشالا به هردوشون

رونمایی از چهره جدید هانده ارچل «کیمیا خاتون» فیلم مست عشق در ژاپن

نیوشا ضیغمی از بزرگترین راز زندگی اش پرده برداشت / دلنوشته تلخ بازیگر معروف 2 سال بعد از جدایی همسرش

خرید شیرخشک بدون تغییر قیمت از داروخانه ها

آیا تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مضر است؟

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

چطور وام فرزندآوری بگیریم؟

عکس بهاری و زیبای میترا رفیع بانوی خوش استایل گیلدخت نگاه ها را خیره کرد

تولد ایلیا عامری پسر مو فرفری و خوشتیپ کمند امیر سلیمانی/ بهش نمیاد پسر به این بزرگی داشته باشه

تبریک تولد مارال فرجاد به خواهرش مونا با انتشار عکس های سفر خواهرش به بوداپست

اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک تا 24 ساعت آینده برطرف خواهد شد

آیا زمان دور انداختن «مسواک» فرا رسیده است؟

افزایش 35 درصدی تعرفه های پزشکی؛ ویزیت پزشکان عمومی، 126000 تومان

جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است؟

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه ها

خبرهای جدید و مهم بانک مرکزی برای متقاضیان انواع وام‌های بانکی در سال جدید

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

سلفی خاص و عجیب منوچهر هادی در مراسم سی و نهمین سالگرد پدرش

حمید معصومی‌نژاد خبرنگار ایرانی مقیم ایتالیا وارد دنیای سینما شد

ژست هندی و خنده دار عموپورنگ و مادرش / عاشقانه جداب مادر و پسری در خانه اش

واریاسیون چیست؟ چگونه در رنگ مو از آن استفاده کنیم؟

اجرای فوق العاده دلنشین امیرحسین مدرس و پسرش در برنامه صداتو / رونمایی از پسر مجری و بازیگر

بیماری های شایع فصل بهار کدامند؟

آخرین جزییات از افزایش جرائم رانندگی و موعد پرداخت

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود