آریا بانو

آخرين مطالب

 آیا به گذشته همسرمان اهمیت دهیم؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - بیتوته / آیا به قبل همسرتان و روابطش خیلی فکر می کنید؟ آیا این مسئله که در گذشته شریک زندگیتان چه گذشته است بیش از حد برایتان مهم است؟ آیا این که وی سابقاً کسی را دوست داشته یا در یک ارتباط دیگری بوده است برایتان مانند یک تهدید است؟ ممکن است دچار وسواس فکری شده باشید؟ آیا درست است که در گذشته وی کنکاش کنید و از او بخواهید که برایتان در مورد روابط گذشته اش توضیح بدهد؟ ‏
این تنها شما نیستید که چنین احساساتی دارید. تقریباً اکثر آدم ها نسبت به گذشته کسی که با او در یک ارتباط عاطفی وفعال قرار دارند حساس هستند و این برای شان مسئله ای نگران کننده و استرس زا است.
ازدواج یک امر مقدس است و دو طرف هرچه شناخت بیشتری از یکدیگر داشته باشند و در جهت خواسته های همگام بردارند زندگی بهتری خواهند داشت.
گاهی اشخاص فکر می کنند درصورتی که از یکدیگر شناخت داشته باشند به این معنی است که گذشته شخص را بدون جزئیات بدانند تا ابهامی وجود نداشته باشد.
اشخاص باید این را بدانند که اولین نفر در زندگی همسر آینده خویش نیستند و پیش از این شخص با اشخاص مختلفی اشنا شده، ولی ازدواج صورت نگرفته است پس گذشته شخص به خود او مربوط بوده و کنکاش زیاد در گذشته شخص سبب ایجاد مشکلات در زندگی مشترکشان می شود.
گاهی شخص به قدری درگیر گذشته طرف مقابل می شود که زمان حال را فراموش می کند، گاهی در گذشته شخص مواردی وجود دارد که مربوط به شخص حاضر در زندگی اش نیست و یا یک راز است که دوست ندارد همسر آینده و شخص دیگری بداند.
برای رهایی از افکار در مورد گذشته همسر
ـ رهایی از فکر آنچه در گذشته اتفاق افتاده است خیلی سخت و دشوار نیست. کافی است هر موقع که چنین افکاری به سراغتان می آید فکرتان را به طرف مسئله دیگری هدایت کنید. شما حتی میتوانید با فکر کردن به فهرست خرید روزانه از این فکر بیرون بیایید.
در واقع با پرت کردن حواس خودتان مانع از این می شوید که در این افکار غوطه بخورید و دائم به زوایای مخفی ماجرا بپردازید. فکر بد به سراغتان می آید؟ نفس عمیق بکشید پاها را دراز کنید، اجازه بدهید به جای افکار منفی ارامش به سراغتان بیاید.‏
ـ به وضعیتی که شما در آن قرار دارید حسادت به گذشته می گویند. آدم حسود در این شرایط به آدم ها یا حوادثی که در گذشته افتاده است حسادت می کند.
فکر کردن به ارتباطات گذشته شریک زندگیتان سبب حس نا امنی، اندوه، خشم و پریشانی می شود یعنی همه چیزهایی که یک آدم حسود حس می کند. ولی شما باید درک کنید که چیزهایی که در گذشته اتفاق افتاده اند لزوما ربطی به شرایط حال ندارند و تهدیدی برای رابطه به حساب نمی آیند.
به طور معمول آدم ها جزئیات آنچه که در گذشته اتفاق افتاده است را فراموش می کنند و این یعنی شما در بسیاری از مواقع بی سبب حس عدم امنیت می کنید.‏
ـ این مشکل شماست که نمی توانید از فکر گذشته همسرتان رها شوید. به خاطر این مشکل نمی توانید همسرتان را بازخواست کنید.
او گذشته خودش را داشته و این چیزی است که حقیقتا ارتباط زیادی به شما ندارد. کنکاش زیاد در گذشته وی به شما حال خوبی نمی دهد و در واقع رابطه را هم تحت‌تأثیر قرار می دهد. یعنی دقیقا همان اتفاقی می افتد که شما به خاطر آن نگران هستید.‏
علاوه بر این پرس و جوی زیاد از همسرتان در مورد گذشته اش این معنی را می دهد که شما اثر وجود خودتان را کم تر از افراد دیگر می دانید.‏
ـ روی افکارتان کار کنید. هنگامی که دایماً خویش را درگیر دیگری می کنید اعتماد به نفس و ارامش تان را از دست می دهید. شاید لازم باشد روی باورهایتان کار کنید. در بسیاری از موارد این سعی برای کنکاش در گذشته دیگری برآمده از این دیدگاه است که دو نفر آدم بالغ باید با هم صادق باشند و همه چیز را بدانند. ‏
اکنون طرف مقابل شما همه چیز را در مورد گذشته اش گفته است اگرچه که لازم نبوده همه چیز را با جزئیات بیان کند و شماهمه چیز را می دانید.
حالا چه اتفاقی افتاده است جز اینکه شما دچار بی ثباتی شده اید؟ ازاین گذشته شما باید بپذیرید که اکثر آدم ها چنین تجربه ای داشته اند و واقعا هیچ اتفاق عجیب وبدی نیفتاده است. ‏
ـ به فکر رابطه خودتان باشید. حقیقت را قبول کنید شما به آنچه در گذشته اتفاق افتاده و تجربه های شریک زندگیتان حسادت می کنید. این که وی یک زمانی کس دیگری را دوست داشته، لحظات خوشی را تجربه نموده و کاری را با آدم دیگری انجام داده شما را ناراحت می کند. بهترین راه برای رهایی از این نوع حسادت ها و افکار وسواسی روی روابط خودتان کار کنید. تجربه های متفاوت خودتان را داشته باشید.
هر دوی شما صرف نظر از این که چه چیزی را از سر گذرانده اید حالا در کنار هم هستید. یادتان باشد چنانچه چیز خوشایندی هم در گذشته وجود داشته حالا دیگر تمام شده، حتی اگر طعم شیرینی داشته یا خاطره اش باقیمانده باشد. وجود خاطره ای محو یا روشن از یک رابطه در گذشته به مفهوم آن نیست که آدم ها در خاطراتشان متوقف شده اند. در یک رابطه سالم او حتماً بیشتر به آنچه که حالا در جریان است توجه می کند تا آنچه هرروز دورتر و دورتر می شود.‏
ـ گذشته چیزی است که ما را می سازد مگر این که ما همین دیشب به دنیا آمده باشیم. تنها قدری به گذشته خودتان فکر کنید. چه چیزهایی در آن وجود داشته؟ آیا جزء این است که مهم ترین اثر آن این بوده که شخصیت کنونی شما را ساخته است؟ هر آدمی داستانی در گذشته اش داشته و مجبور به پاسخگویی در مورد آن ها نیست. کمی عمیق تر و معنادارتر فکر کنید این مسیری است که باید طی می شد تا امروز شکل بگیرد. یک آدم به چه دلیل باید به خاطر تجربه های گذشته اش؛ خوب یا بد، پاسخگوی افراد دیگر باشد؟
کنکاش در زندگی شخص سبب می شود افکار منفی و ترس در رابطه بالا رود و به جای جست و جو در گذشته شخص به خواسته ها، علائق و اهدافشان در زندگی مشترک شناخت کافی برسند و توجه به این موارد سبب رشد رابطه می شود.
با پرت کردن حواس خود، ذهنتان را از گذشته طرف مقابل منحرف کنید، نوش خوار ذهنی در مورد گذشته طرف مقابل غضب، اندوه و حسادت را ایجاد می کند بهتر است به نقاط مثبت شخص مقابل توجه کنید.
وقتی درگیر گذشته شخص می شویم خشم درونی در شما بالا رفته، اعتماد به نفستان از بین میرود بنابراین زندگی مشترک با مشکلاتی مواجهه خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/237823/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود