آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه عشق مان را بیان کنیم؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - هنر زندگی/ برای ایجاد و حفظ رابطه عاطفی، لازم است زن و مرد هر دو روشی برای ابراز عشق و محبت خود داشته باشند. زبان ابراز عشق در همه انسان‌ها یکسان نیست. لازمه یک رابطه موفق داشتن یک زبان عشق مشترک است. مردی برای ابراز عشق خود دائم هر آنچه که همسرش احتیاج دارد را برآورده می‌کند، اما همسر او از این شکایت دارد که همسرش هیچ وقت به او نمی‌گوید دوستش دارد. مشکل این زوح نداشتن علاقه نیست بلکه تنها زبان عشق آن‌ها متفاوت است. زوجین می‌توانند با در میان گذاشتن علایق و خواسته‌های خود به رفع نیازهای یکدیگر کمک کنند. تمام این موارد در روهمچنین با مطالعه این مقاله می‌توانید برخی از راه‌های ابراز عشق را امتحان کنید. در این خصوص می‌توانید مشکلات خود را در رابطه عاطفی با مشاوره زوج درمانی مطرح کنید. مشاورضمن بررسی اختلافات شیوه‌های همسر داری را نیز آموزش می‌دهد.
با کلامتان ابراز عشق کنید
اولین زبان عشق کلام تأییدآمیز است. شما با بیان کلمات عاشقانه و محبت آمیز، عبارت‌های تشویقی، گفتن جمله «دوستت دارم» و عباراتی مثل؛ چه لباس زیبایی، مدل موهایت را دوست دارم، من به تو افتخار می‌کنم و... به فرد مقابل خود نشان می‌دهید چقدر حواستان به او و تغییراتش هست. در عین حال طرف مقابلتان احساس اهمیت می‌کند. یادتان باشد هیچ چیز به اندازه کلام و بیان کلمات مثبت برای معشوقتان واضح نیست. با چند جمله ساده نیز می‌توانید محبت تان را به همسرتان نشان دهید. در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مقاله محبت به همسر را مطالعه کنید.
وقت گذاشتن راهی برای ابراز عشق
وقت گذاشتن برای معشوق خود را فراموش نکنید. وقتی شما فارغ از تمام کارها و مسئولیت‌هایتان برای او وقت صرف می‌کنید، معشوقتان متوجه میزان اهمیتش برای شما می‌شود. هیچ چیز به اندازه توجه کامل شما به او نمی‌تواند این حس را برایش ایجاد کند. منظور از وقت گذاشتن این است که زمان‌هایی را برای گوش دادن، قدم زدن، غذا خوردن و ... با معشوق خود مقرر کنید. برای ینکه او را متوجه عشق خود کنید، از انجام کارهای دیگر به طور همزمان پرهیز کنید. حتی اگر هنوز به او ابراز علاقۀ کلامی نکرده اید این کار باعث جلب توجه او خواهد شد و تصویر مثبتی از شما برایش ایجاد خواهد کرد.
هدیه دادن باج نیست
هدیه دهید. هدایا نمادهایی از اهمیت و علاقه هستند و حسِ خاص بودن و مهم بودن به فرد مقابلتان می‌دهد. مناسبت‌های مهم را فراموش نکنید، البته هدیه دادن را فقط مختص به مناسبت‌های خاص نکنید. قرار نیست حتما هدایایی که می‌دهید ویژه و گران قیمت باشند؛ گاهی اوقات خریدن یک چیز کوچک نشان دهنده این است که شما به یاد او بوده‌اید و به او فکر می‌کرده‌اید.
کمک کردن؛ نوعی از ابراز عشق
ارائه خدمات به یکدیگر می‌تواند نشانه عشق باشد. اگر می‌خواهید به همسر خود بگویید که دوستش دارید و بیان کلامی این امر برایتان دشوار است گاهی اوقات می‌توانید از راه‌های دیگری این کار را انجام دهید. ظرف‌های شام را بشویید! شاید عجیب به نظر برسد، ولی اگر بخشی از مسئولیت‌هایش را وقتی که خسته است انجام دهید، او می‌فهمد که چقد برایش اهمیت قائل هستید و حواستان به او هست.
اگر معشوق شما متوجه عشقتان نیست، با این کار به او نشان می‌دهید که چقدر مسئولیت پذیر و مهربان هستید. او عشق شما را احساس کرده و می‌فهمد که شما برای او هم یک تکیه گاه و هم یک همراه خواهید بود. جلوه دادن به عشق و روش‌های مختلف ابراز عشق در روانشناسی عشق مورد بررسی قرار می‌گیرد.
نیاز جنسی تنها علت رابطه جنسی نیست
تماس فیزیکی از اساسی‌ترین ارکان هر رابطه‌ایست. رابطه جنسی صمیمیت زوجین را تقویت کرده و عشق را ایجاد، تقویت و منتقل می‌کند. اگر تماس فیزیکی زبان اصلی عشق همسرتان است، حواستان باشد بیشتر اوقات به جای تعاریف طولانی، کلمات و جملات اضافی فقط در آغوشش بگیرید، ببوسید، نوازش کنید یا به نشانه حمایت دستتان را روی شانه‌اش قرار دهید.
او معنی این برخورد‌های فیزیکی را به خوبی خواهد فهمید. حواستان باشد نوازش و ابراز محبت فیزیکی را محدود به رابطه جنسی نکنید؛ بلکه محبت غیر جنسی خیلی اوقات حلال مشکلات است. نوازش‌های غیر جنسی علاوه بر ایجاد حس خوب، با ترشح هورمون‌های مختلف در بدن رابطه‌تان را تقویت می‌کند.
در ابراز عشق از هوش خود استفاده کنید
دانستن زبان اصلی عشق خودتان و شریکتان شاید نکته مهمی باشد ولی ممکن است شما در ابتدای راه باشید و بخواهید توجه معشوق را به خود جلب کنید. با استفاده متعادل از 5 مورد بالا می‌توانید بر روی او تأثیر گذاشته و توجهش را جلب کنید. اگر هم در یک رابطه هستید و زبان عشقش را می‌دانید خودتان را محدود به همان یک روش نکنید. تغییر و تنوع در رابطه، رگ حیاتی آن است و به آن شور و نشاط تازه می‌بخشد. پس دست به کار شوید و راه‌های دیگر را هم امتحان کنید.
ابراز عشق در روابط عاطفی مختلف
توجه داشته باشید ابراز عشق و محبت تنها محدود به رابطه بین زن و مرد نیست. بلکه در هر نوع رابطه‌ای برای بالا بردن صمیمیت و کیفیت رابطه ابراز محبت لازم است. ابراز عشق در خانواده (پدر، مادر، خواهر و برادر) برای شما شادی و خوشحالی به همراه خواهد آورد. محبت و عشق در خانواده باعث بالا رفتن میزان سلامت روان شما و اعضای خانواده تان خواهد شد.
همچنین شما می‌توانید با ابراز محبت خود دوستی‌های صمیمی و عمیق برقرار کنید. منتظر نشوید به شما محبت کنند، در این راه پیش قدم شوید اما انتظار جبران را از خود دور کنید. انتظار برای جبران محبت در هر رابطه‌ای باعث تخریب می‌شود. اما حواستان باشد که در دام عشق یک طرفه نیفتید. عشق یک طرفه در روابط دختر و پسر اعتماد به نفس شما را می‌گیرد و به مرور دچار ناکامی می‌شوید.
عدم توانایی در ابراز عشق و راه‌حل آن
بسیاری از زوجین در رابطه با ابراز محبت خود به همسر مشکل دارند چرا که از عشق همسر خود مطمئن نیستند و گمان می‌کنند اگر عشق و علاقه خود را ابراز کنند غرورشان جریحه‌دار می‌شود. در این شرایط ممکن است مشکلات عاطفی در خانواده و بین زوجین وجود داشته‌باشد و یا زوجین نسبت به عشق یکدیگر اطلاع نداشته‌ و شناخت کافی را به دست نیاورده باشند. لازم است نشانه‌های عشق مردان و زنان را بشناسید.
ابراز عشق مسئله‌ایست که تمام جنبه‌های زندگی مشترک را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از بسیاری مشکلات می‌کاهد. برای حل مشکلات زناشویی و همچنین افزایش مهارت ابراز عشق می‌توانید از مشاوره خانواده استفاده کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/237478/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرود فضانورد روسی با سرعت ونتاج کوپه استون مارتین بر روی قطب شمال!

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوب‌آهنی های محبوب را زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم

در السد برای اولین بار خشم ژاوی را دیدم

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

عماد گَند زد!

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

همکاری علی نصیریان و شبنم مقدمی در «نوروز»

هرجایی زالو درمانی نکنید!

خیام خوانی زیبا و تماشایی با خوانندگی آکا صفوی

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده

نماهنگ نسخه طوفان

دستامو بگیر، آقای دلم

فراپه‌ی توت فرنگی را امتحان کنید

روش تهیه خورشت بادمجان

اقدامات لازم در زمان قفل شدن فک بیمار دچار تشنج

چطور بچه‌ای لوس و شکننده تربیت نکنیم!

کاردستی جذاب و سرگرم کننده

رابطه بین احساس کفایت با توانمندی و خودمختاری کودک

ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

انریکه: اول دورتموند را ببریم، به رئال هم می‌رسیم

تمدید قرارداد دی‌جورجی با ایتالیا

کناره‌گیری ویتالی هاینن از هدایت ژرمن‌ها در آستانه لیگ ملت‌ها

تاج: امروز آماری دادند که هزار و 8 نفر در لیگ ثبت نام شده‌ و 548 نفر داخل زمین رفته‌اند.

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

تاج : امیدوارم بتوانیم از کشور چین VAR را خریداری کنیم.

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

الزام تزریق واکسن های روتاویروس و پنوموکوک در کشور

تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود 100 تن رسید

وقتی در لاین خودت رانندگی نمی کنی!

هدفش اینکه ببینه چند نفر زنده میان بیرون

حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد

طرز تهیه ترشی بادمجان

فکت های بامزه درباره غذا

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند