آریا بانو

آخرين مطالب

استقراض50 هزار میلیاردی تامین‌اجتماعی از بانک‌ها برای پرداخت مستمریها اقتصادي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: هر فرد بازنشسته در مشاغل سخت و زیان‌آور دارای 9 سال سابقه ارفاقی، 800 هزار تومان مستمری بیشتر، 10 سال سن کمتر در زمان برقراری است. به عبارتی میانگین بازنشستگی بازنشستگان عادی 59 سال و بازنشستگان سخت و زیان آور 49 سال است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی جنانی در نشست هم اندیشی اعضای کمیته‌های مشاغل سخت و زیان آور که در هتل پارسیان انقلاب برگزار شد با بیان اینکه 52 درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند گفت: حمایت‌ها و خدمات سازمان در سه قالب تعهدات بلندمدت، کوتاه مدت و درمان ارائه می شود. تامین اجتماعی تنها سازمانی است که بر مبنای درآمد و هزینه خودش ادامه فعالیت داده و مصارف خودش را تامین می‌کند.
وی افزود: ماهانه به صورت میانگین 8200 میلیارد درآمد و 9300 میلیارد هزینه تامین اجتماعی است. این آمار نشان می دهد برای بقا و استواری سازمان، باید علیرغم توجه به درآمدهای سازمان، مرتب مصارف را رصد و چک کنیم. امروز مدیریت مصارف، نگاه اساسی، استراتژیک و اولویت‌دار است.
مدیرکل امور فنی مستمریهای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی اولین خریدار و دومین تولیدکننده درمان کشور است گفت: حدود 50 هزار میلیارد از بانک‌ها برای پرداخت مستمریها استقراض کردیم. سازمانی هستیم که می‌توانیم به قوام خود ادامه دهیم اگر برای هر فرایند و تصمیم جدید محاسبات اکچوئری را لحاظ کنیم. تعهداتی که در سالهای گذشته به ما تحمیل شده پیوست اکچوئری نداشته‌اند.
جنانی ادامه داد: تعهدات بلندمدت حوزه مهمی است. 71 درصد مصارف ما معطوف به این حوزه است. نگاه به این حوزه از حیث کارشناسی بسیار مهم است و باید روند شتابان مصرف را کنترل کنیم.
وی با اشاره به اینکه 6.5 میلیون مستمری‌بگیر و خانوار آنها را داریم گفت: طبیعتا خدمت به بازنشستگان دارای قداست و ارزش معنوی بالاست. کار در حوزه تعهدات بلندمدت، بسیار استراتژیک است. توجه داشته باشیم تصمیماتی که می‌گیریم مابه‌ازای بسیاری در حوزه میدان و صف دارد.
مدیرکل امور فنی مستمریهای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه 71 درصد هزینه‌ها معطوف به تعهدات بلند مدت، 1.9 درصد تعهدات کوتاه، 17.5 درصد تعهدات درمانی و مابقی در سایر زمینه‌هاست ادامه داد: در یک بازه زمانی 37 ساله، رشد هشت برابری بیمه شدگان را در مقابل رشد 19 برابری مستمری بگیران داریم.
وی ادامه داد: در بازه زمانی سال‌های 55 تا 88، میزان تولید مستمری بگیران سازمان برابر با میزان تولید مستمری بگیران در سال های 89 تا 97 است. نشان می دهد 34 نهم برابر رشد تعداد مستمری بگیران را شتاب بخشیدیم و این به دلیل قوانین حمایتی است که فاقد پیوستهای اکچوئری بوده‌اند.
جنانی با بیان اینکه در یک بازه زمانی 17 ساله، به طور متوسط 10.7 درصد رشد مستمری‌بگیران را ظرف چندسال گذشته داشته‌ایم گفت: ولی رشد مصارف 30 درصد افزایش یافته است و افق پیش رو، افزایش مصارف همزمان با پدیده رشد سالمندی است. نرخ پشتیبانی ما به 4.78 درصد رسیده است و اگر بازنشستگی‌های پیش از موعد را نداشتیم شیب تند منحنی مستمری بگیران را تجربه نمی‌کردیم.
به گفته وی در هرماه در حوزه مستمریها 6600 میلیارد تومان ، در هر روز 300 میلیارد تومان و در هرساعت 37.5 میلیارد تومان در بخش تعهدات بلندمدت هزینه می کنیم.
مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی به دلایل اصلی رشد تصاعدی تعداد مستمری بگیران اشاره کرد و گفت: اصلاح قانون تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی، قانون ماده 10 نوسازی صنایع، قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت، قانون بازنشستگی قانون حفاظت در برابر اشعه، قانون بازنشستگی جانبازان، آزادگان و معلولان، قانون تعیین تکلیف و قانون حمایت از خانواده از این جمله است.
جنانی با اشاره به سهم هرکدام از قوانین بالا ادامه داد: از قانون تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی 430 هزار نفر، از قانون کارکنان دولت، حدود 12 هزار نفر استفاده کردند. از قانون ماده 10 قانون نوسازی حدود 78 هزار نفر، از قوانین تعیین تکلیف بودجه‌های سنواتی 344 هزار نفر، از قانون جانبازان نیز حدود 2 درصد استفاده کردند.
جنانی همچنین به برخی شاخص‌های مهم در حوزه بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور اشاره کرد و گفت: تعداد بازنشستگان پیش از موعد 46 درصد کل بازنشستگان است. تعداد بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور برابر با 49 درصد بازنشستگان پیش از موعد است که برابر با 21 درصد کل بازنشستگان می شود.
وی ادامه داد: هر فرد بازنشسته در مشاغل سخت و زیان آور دارای 9 سال سابقه ارفاقی، 800 هزار تومان مستمری بیشتر، 10 سال سن کمتر در زمان برقراری است. به عبارتی میانگین بازنشستگی بازنشستگان عادی 59 سال و بازنشستگان سخت و زیان آور 49 سال است.
مدیرکل امور فنی مستمریهای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه افزایش میانگین برقراری تا فوت در بازنشستگی عادی 16 و در بازنشستگی سخت و زیان آور 26 سال است گفت: ما سه میلیون و 206 هزار سال سنوات ارفاقی پرداختی توسط تامین اجتماعی بر اساس قانون مشاغل سخت و زیان آور داریم.
جنانی با بیان اینکه 430 هزار نفر از این قانون استفاده کرده‌اند اما هنوز شاهد آن هستیم که مطالبه برای آن وجود دارد افزود: هر 15 ثانیه 160 حادثه شغلی در جهان رخ می‌دهد و یک نفر فوت می‌کند. محیط‌های کار سالانه 203 میلیون مرگ ناشی از کار، بیش از 350 هزار حادثه و دو میلیون بیماری شغلی را شاهد هستند، در حالی که 98 درصد حوادث کار قابل پیشگیری است اما برای آن سرمایه گذاری جدی نمی کنیم.
وی با اشاره به اینکه قانون سخت و زیان آور، انسان محور و سلامت محور است گفت: باید به سمت اصلاح محیط های کار برویم اگر موردی ماند حمایت کنیم، اما اکنون برعکس است و در تعهدات بلندمدت دچار چالش می شویم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/237216/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

دعوای شخصی آقایان به شخصیت فوتبال خوزستان ضربه زد

خواسته هواداران لیورپول: جرارد را بیاورید، نه زیدان!

آبشک: جای استقلال خوزستان رده چهاردهم جدول نیست

راکیتیچ به مودریچ: به اینجا بیا!

پیشنهاد تمدید به ستاره رئال مادرید در ال‌کلاسیکو

جشن بی‌لباس‌ها در لباس خیبر!

جریمه 100 میلیونی برای سرمربی آلومینیوم

برتری رئال مادرید مقابل بارسلونا با گل های زیدان و مک منمن

حاشیه های فوتبال جهان

مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

یک بازیکن دیگر از تیم ملی والیبال انصراف داد

انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!

افعی تهران دقیقا چندتا قتل انجام داده؟

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

حکم 2 رهبر پای متمم قانون اساسی ایران

شوک بزرگ خانه صمت به کارمندان و کارگران درباره حقوق 1403 و افزایش تعطیلات آخر هفته!

تصویر منتشر شده از مازیار لرستانی با استایل عجیب در اولین ایفای نقش در یک فیلم با هویت جدیدش!

جزئیات جدید منتشر شده از پرونده مرگ مشکوک زهره فکورصبور و جوانی که متهم به ترغیب خانم بازیگر به خودکشی بود!

ویدئوی زیبا از پیانو نوازی کارن همایون فر

مجازات متخلفان کنکور چیست؟

انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران

گوناگون/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

عجیب ترین پدیده های طبیعی در کره زمین

لحظه هولناک تصادف 2 بالگرد نظامی در مالزی

نجار طبیعت اینجوری درخت رو قطع می‌کند

معبدی اسرار آمیز که از دل کوه به بیرون آمده است

تلاش های فیلِ مادر برای نجات دادن فرزندش از دریاچه

با این کپه ترکیه ای خانواده را غافلگیر کنید

ساندویچ مرغ فوق خوشمزه

سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

تجویز نسخه ایتالیایی برای والیبال بلغارستان

جانشین خولیو ولاسکو با باشگاهش تمدید کرد

اعزام کاروان‌های المپیک و پارالمپیک به پاریس با پرواز داخلی

عکس‌هایی از ژاپنی‌ها که ندیده‌اید!

از کنار زدن مسی تا 21 جایزه با رئال در 9 ماه!

اعزام همزمان یزدانی و قاسم‌پور به مسابقات رنکینگ جهانی

اینزاگی: این داستان قهرمانان زیادی داشت

گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا 2028

اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد

حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

چی در ذهن آرمان میگذره

انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما

50 سال قبل؛ خط تولید مرسدس بنز در آلمان/ عکس

اکثر خودکشی های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است

نجمه جودکی مجری سابق تلویزیون با استایل متفاوت در کنسرت علیرضا طلیسچی

پشت صحنه مهمونی 3 ایرج طماسب با حضور صدا پیشه های بچه و ببعی