آریا بانو

آخرين مطالب

اشیای معمولی که به قیمت‌های عجیبی فروخته شدند! گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - برترین ها / این واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد که چیز‌های بی نظیر و کمیاب در جهان بسیار گران قیمت بوده و این امر کاملاً قبل درک است. علاوه بر این برخی اوقات چیز‌هایی ساده و بسیار کم اهمیت به چنان ارزش پولی دست پیدا می‌کنند که وقتی قیمت آن‌ها را می‌شنویم دهانمان از تعجب باز می‌ماند.
از این اقلام ساده که ناگهان هر یک به دلیلی خاص قیمتی گزاف پیدا می‌کنند می‌توان به یک سیگار، کتاب، مهره شطرنج، پیانو، خودکار و حتی یک ساعت اشاره کرد.
به تازگی یک اثر هنری ایجاد شده به دست یک هنرمند ایتالیایی که به شکل یک موز چسبانده شده روی دیوار است، در نمایشگاه میامی، به قیمت 121 هزار دلار فروخته شد.
موزی که به دیوار چسبانده شده و در تصویر مشاهده می‌کنید، در نمایشگاه میامی فلوریدا، به قیمت 121 هزار دلار فروخته شد.
گفتنی است، این اثر که "کمدین" نام گرفته، توسط هنرمندی ایتالیایی به نام Maurizio Cattelan، ایجاد شده و بیان کرده که انتخاب این میوه و چسباندن آن روی دیوار، بسیار خاص انجام شده است! این موز، از یکی از سوپرمارکت‌های محلی در میامی خریداری شده است.
قابل ذکر است که از این اثر، سه مورد موجود بوده که دو اثر تا کنون به فروش رسیده، و به گفته صاحب این نمایشگاه، انتظار می‌رود که نسخه سوم آن تا قیمت 150 هزار دلار فروخته شود. وی همچنین اذعان داشت که این اثر هنری نمادی برای تجارت جهانی، سخنی دو پهلو و نشانی کلاسیک برای طنز است.
به همین بهانه در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با 10 وسیله ساده و معمولی، اما بسیار گران قیمت جهان آشنا کنیم.
پر پرنده منقرض شده هویا
قیمت: 10.000 دلار

اگر چه این موضوع واقعیت دارد، اما برای یک انسان معمولی باورنکردنی خواهد بود اگر به او گفته شود که یک پر ساده بیش از 10.000 دلار قیمت دارد. پر پرندگان چنان چیز بی ارزشی است که از آن برای اشاره به چیز‌های سبک و بی ارزش استفاده می‌شود. اما در کمال ناباوری پری وجود دارد که در واقع گران قیمت‌ترین پر جهان نامیده می‌شود. این پر گران قیمت در نیوزیلند بوده و علت گرانقیمت بودن آن نیز این است که در واقع پر یک پرنده منقرض شده به نام هویا است. این پر در یک حراجی در نیوزیلند به قیمت 10.000 دلار فروخته شد.
سیگار گورخا بلک دراگون
قیمت: 1.150 دلار

سیگار یک کالای بسیار ساده است که در حالت عادی قیمت آن به ندرت بیش از یک دلار است، اما وقتی که بدنبال گران قیمت‌ترین سیگار جهان باشید با سیگار گورخا بلک دراگون موا=جه خواهید شد. این نوع سیگار برگ چنان گران قیمت است که هر نخ از آن 1.150 دلار قیمت دارد. این سیگار برگ گران قیمت هندوراسی در سال 2006 برای اولین بار به بازار عرضه شد. در واقع این سیگار با یک جعبه ساخته شده از استخوان شتر به در خانه شما ارسال می‌شود. جالبتر این که تنها 5 جعبه سیگار از این نوع در جهان تولید شده است.
اتاق هتل رییس جمهور ویلسون در ژنو
قیمت: هر شب 65.000 دلار

معمولاً بهترین، بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های جهان در شهر لاس وگاس قرار دارند و هزینه اقامت در این رستوران‌ها با توجه به خدمات و تعداد ستاره‌هایی که دارند متفاوت است. در این شهر قیمت اجاره یک سوییت هتل بین 20 تا 2000 دلار است. اما گران‌ترین هتل جهان در شهر ژنو واقع است و هتل رییس جمهور ویلسون نام دارد. این هتل تنها دارای 10 اتاق است که هزینه اقامت در هر یک از این اتاق‌ها برای هر شب 65.000 دلار خواهد بود.
تلفن همراه آیفون 3 جی اس سوپریم رُز ساخته شده توسط استورات هیوز
قیمت:2.97 میلیون دلار

تلفن همراه دیگر به یک وسیله بسیار عادی تبدیل شده است که در دسترس همگان قرار دارد و حتی کودکان نیز از آن استفاده می‌کنند. تلفن‌های همراه معمولاً بین 20 تا 2000 دلار قیمت دارند. اما گران قیمت‌ترین تلفن همراه جهان یک تلفن همراه آیفون 3 جی اس سوپریم رُز ساخته شده توسط استوارت هیوز است که قیمت 2.97 میلیون دلار برای آن تعیین شده است.
پیانو هینتزمن کریستال
قیمت: 3.22 میلیون دلار

یک پیانو معمولی را حتی می‌توان با قیمت 15 دلار نیز خریداری کرد، اما پیانو هینتزمن کریستال 3.22 میلیون دلار قیمت دارد که در پکن چین ساخته شده وحدود 3 متر طول دارد و توسط یک فرد ثروتمند در یک حراجی خریداری شد.
ساعت هاوت جوایلری از شوپارد
قیمت: 25 میلیون دلار

یک ساعت ساده به طور متوسط 25 دلار قیمت دارد، اما ساعت هاوت چوایلری از شوپارد با الماس‌های بسیار گران قیمتی تزیین شده و ظاهری بسیار خیره کننده دارد. این ساعت هیچ استفاده‌ای به جز گفتن زمان ندارد و برای داشتن آن باید 25 میلیون دلار بپردازید.
تلویزیون پرستیژ اچ دی سوپریم رُز
قیمت: 2.3 میلیون دلار

یک تلویزیون خانگی معمولی دستکم صد دلار قیمت دارد، اما گران قیمت‌ترین تلویزیون خانگی جهان پرستیژ اچ دی سوپریم رُز نام دارد که با 2.3 میلیون دلار قیمت هر کسی توان خرید آن را ندارد. بدنه این تلویزیون از پوست کروکودیل ساخته شده که با دست دوخته شده است. علاوه بر این در بخشی از قسمت‌های این تلویزیون از تکه‌های الماس استفاده شده است.
زمین توکیو
قیمت: هر متر مربع 1.200 دلار

در قسمت‌های مختلف جهان قیمت هر متر زمین متفاوت است و قیمت هر متر زمین در کمترین حالت جند پنی خواهد بود، اما سخت است باور کرد که قیمت زمین در توکیو ژاپن به طور متوسط 1.200 دلار برای هر متر است. جالب‌تر این که شهر توکیو پرجمعیت‌ترین و شلوغ‌ترین شهر جهان بر اساس فضای آن است. خریدن یک تکه زمین در توکیو روز به روز غیرممکن‌تر می‌شود. تنها ده سال بعد این عنوان در اختیار شهر لندن بود و 20 سال قبل نیز پاریس چنین شرایطی داشت، اما در سال 2017 هر سه شهر گران قیمت جهان در ژاپن واقع هستند.
دوربین سوسی فررس داگورو
قیمت: 775.000 دلار

دوربین وسیله‌ای عادی برای ثبت تصاویر است که کمترین قیمت ان 30 دلار است، اما گران قیمت‌ترین دوربین دنیا سوسی فررس داگورو نام دارد که قیمت آن 775.000 دلار است. این دوربین بسیار گران قیمت از نوع داگورو در سال 1839 ساخته شده و قدیمی‌ترین دوربین جهان است که به شیوه‌ی تجاری و کارخانه‌ای ساخته شده است.
جعبه شطرنج چارلز هالندر
قیمت: 600.000 دلار

گران قیمت‌ترین جعبه شطرنج در جهان بیش از 600.000 دلار قیمت دارد. این جعبه شطرنج گران قیمت توسط چارلز هالندر ساخته شده و 320 قیراط الماس سیاه و سفید در ساخت قطعات آن به کار رفته است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/236095/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

آهنگ «سلام عزیزم» با صدای مسیح و آرش ای پی

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

این نوشیدنی خوشمزه و اقتصادی رو از دست نده

سس قارچ ویژه برای سیب زمینی سرخ شده

کمبود این ویتامین‌ها مساوی است با سردردهای مکرر

ترفندهای تمیزکاری خانگی

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گل اول استقلال به شمس‌آذر توسط مهرداد محمدی

گل اول نساجی از روی نقطه پنالتی توسط باقری

اعتراف پوچتینو به عادت عجیب؛ خرافاتی نیستم

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!

حضور پر رنگ نکونام روی سکوها

تراکتور، حسرت پیروزی در 1403

عباس‌زاده گره نساجی مقابل تراکتور را باز کرد

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

موزیک ویدئوی «با تو» با صدای ماکان بند

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان

شخصی که تناقص رفتاری دارد باید درمان شود

تراکتور و نساجی به یاد نادر دست نشان

سهرابیان از لیست استقلال خط خورد

شمس‌آذر با یک تغییر در اندیشه توقف استقلال

کری ستاره سیتی؛ چهارمین قهرمانی متوالی را می‌خواهیم

ساکت الهامی در مرز انفجار در ورزشگاه وطنی

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

دف نوازی زیبا و شنیدنی در برنامه «معرکه»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

طرز تهیه دسر چوکو لاوا

با این معجون شگفت انگیز 10 سال بیشتر عمر کنید

محبت کردنشون خیلی جالبه

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!