آریا بانو

آخرين مطالب

10 ماسک خانگی صورت برای پوست خشک اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - بازده / برای کسانی که وقت ندارند جهت ریلکس کردن و آرامش گرفتن به یک تفرجگاه سلامتی بروند، این ماسک‌های صورت یک راه فوق‌العاده برای آن هستند که دستی به سر و روی پوستمان بکشیم. حتی بهتر آنکه، همه از مواد طبیعی و کاملا بی ضرر ساخته شده‌اند … در واقع، می‌توانید بیشتر آن‌ها را بخورید! در این مقاله با 10 ماسک صورت برای پوست خشک که طبیعی و خانگی است آشنا می شویم.
ماسک صورت برای پوست خشک
1. ماسک صورت روزانه‌ی خانگی آبرسان کاکائو
آووکادو آبرسان است، کاکائو باز کننده‌ی منافذ و آنتی اکسیدانی فوق‌العاده، و عسل استرلیزه کننده و آرامبخش است، در نتیجه این ماسک صورت طبیعی ترکیبی کاملا از محصولاتی است که می‌توانند به آبرسانی و تغذیه‌ی پوست مان کمک کنند. 250 گرم آووکادو را پوره کنید، یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. روی صورت‌تان به مدت 10 دقیقه پخش کنید. سپس بردارید و با آب گرم بشوید، و مرطوب کنید.
2. ماسک صورت خانگی توت فرنگی
این ماسک برای تمام انواع پوست عالی است و قطعا در گذر زمان پوست شما را لایه برداری می‌کند و بهبود می‌بخشد. توت فرنگی برای احیای دوباره، پاکسازی منافذ مفید و آنتی اکسیدانی طبیعی است. لیمو جوانسازی و روشن سازی و به عنوان یک ضد باکتری طبیعی عمل می‌کند. عسل مغذی و ضد باکتری است، در حالی‌که ماست یونانی حاوی اسید لاکتیک است که به نرم کردن پوست مرده و لایه برداری طبیعی کمک می‌کند. 3 عدد توت فرنگی و 2 قاشق غذاخوری آب لیمو را مخلوط و 1 پیمانه ماست یونانی و 2 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. سپس هر سه را خوب مخلوط کنید. آن را روی پوست تمیز بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و با پارچه‌ی گرم پاک کنید. پوست‌تان احساس نرمی، درخشندگی و شادابی خواهد کرد.
3. ماسک صورت طراوت بخش چای ماچا
این ماسک صورت تقویت کننده راهی عالی برای احیاء پوست است. این ماسک را می‌توان پیش از یک رویداد مهم استفاده کرد، چون باعث می‌شود پوست‌تان سالم به نظر برسد و در اندک زمانی به آن درخشندگی می‌بخشد. درست کردن آن به همین راحتی است که: چای ماچا را با آب مخلوط می‌کنید تا ماسک صورتی دقیقه‌ی آخری، فوری و طبیعی به دست بیاید. اگر در منزل هستید، کمی پرسه بزنید و تمام موادی را که فهرست می‌کنید اضافه کنید یا حتی کمی عسل مانوکا به کار ببرید.
یک قاشق چایخوری چای ماچا و یک قاشق چایخوری جلبگ کلرلا را در کاسه‌ی کوچکی مخلوط کنید، سپس به اندازه‌ی کافی آب یا ژل آلوورا اضافه نمایید تا خمیر به دست بیاید. لایه‌ی نازکی از آن را روی پوست‌تان بمالید و بگذارید به مدت حدودا 15 دقیقه بماند. سپس آن را بشویید و خشک کنید. پوست‌تان از این کاری که می‌کنید قدردان خواهد شد.
4. ماسک صورت خانگی عسل که مغذی و تسکین دهنده است
عسل حاوی خواص ضد باکتریایی طبیعی است و پایه‌ی بی‌نظیری برای ماسک‌های صورتی که ضد جوش هستند می‌سازد. مخمر خوراکی نیز یک مبارز عالی با پوست‌های بد است چون سرشار از ویتامین‌های B است که به تعادل پوست کمک می‌کنند. این ماسک مغذی است و شفا بخش و می‌تواند به رفع ترک‌ها و قرمزی پوست کمک موثری بکند. 1 فنجان چای بابونه را با دو عدد چای کیسه‌ای دم کنید و بگذارید کاملا خنک شود. آن را با یک قاشق غذاخوری عسل خام یا مانوکا و یک قاشق چایخوری مخمر خوراکی مخلوط و به اندازه‌ی کافی چای بابونه اضافه کنید تا خمیری به اندازه‌ی کافی غلیظ به دست آید سپس آن را روی صورت‌تان بگذارید. لایه‌ی نازکی بمالید وبگذارید 15 دقیقه بماند. آن را بشویید و خشک کنید. پوست‌تان احساس شادابی و سلامت خواهد کرد.
5. ماسک صورت خانگی موز ارگانیک
پوست شما بعد از به کار بردن این ماسک صورت حیرت انگیز از درخشندگی و شادابی بی نظیری برخوردار خواهد شد. این فرمول برای تمام انواع پوست‌ها مناسب است. نصف یک عدد موز را پوره کنید. آن را با یک قاشق غذاخوری آب پرتقال و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. آیا شبیه اسموتی نشده؟ آن را روی صورت‌تان بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. با آب ولرم بشویید و سپس نرم کننده بزنید. این ماسک صورت پوست‌تان را احیاء به آرامی لایه برداری می‌کند، و باعث می‌شود جوان‌تر و شاداب تر به نظر برسد.
6. ماسک صورت خانگی جو دو سر
این ماسک صورت با پروتئین و غلات کامل برای اصلاح و آرامسازی پوست‌های چرب استفاده می‌شود. یک عدد سفیده‌ی تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری عسل، و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را مخلوط و جو دو سر خوب آسیاب شده را اضافه کنید تا خمیر درست شود. این خمیر را به مدت 15 دقیقه روی صورت‌تان بمالید. با آب ولرم بشویید و سپس مرطوب کننده بزنید.
7. ماسک صورت خانگی روشن کننده‌ی عسل و پاپایا
این ماسک به طور اخص و ویژه برای کسانی خوب است که بیش از حد صورت‌شان لک و پیس، آفتابسوختگی و رنگباختگی گله به گله دارد. دو قاشق غذاخوری عسل و نصف فنجان پاپایای رسیده را با هم مخلوط کنید. به مدت 15-20 دقیقه بگذارید روی پوست صورت‌تان بماند. بشویید و خشک کنید. آن وقت پوست‌تان سالم، درخشان و با طراوت خواهد شد.
8. ماسک صورت خانگی عسل و مرکبات
این ماسک صورت با پایه‌ی عسل و پرتقال راه حلی سریع برای تقویت طبیعی درخشندگی صورت است. سه قاشق غذاخوری آب پرتقال را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این پک صورت را روی پوست‌تان بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. آن را بشویید و از درخشندگی و زیبایی پوست‌تان لذت ببرید.
9. ماسک صورت خانگی پاپایا
اگر به دنبال پوستی شادتر، و دارای ظاهر سالم تر هستید ( و چرا نباشید؟!)، پس این ماسک پاپایای طبیعی بی‌نظیر را امتحان کنید. آنزیم‌های موجود در پاپایا لایه‌برداری طبیعی هستند، در نتیجه سلول‌های مرده‌ی پوست را بر می‌دارند و در عین حال عسل و سفیده‌ی تخم مرغ نیز باعث تغذیه‌ی پوست می‌شوند. این مواد را با هم ترکیب کنید:
– یک دوم فنجان پاپایا
– 1 قاشق چایخوری عسل
– 1 عدد سفیده‌ی تخم مرغ زده شده
10. ماسک صورت خانگی ماست محبوب جدیدتان
برای پوست‌های حساسی که درد را تجربه می‌کنند، ماست بهترین پایه‌ی ماسک صورت به حساب می‌آید: این ماده سرشار از پروبیوتیک است و اثری آرامبخش و تسکین دهنده بر روی پوست دارد. فلاونول‌ها حساسیت را تسکین می‌دهند و در عین حال عسل به آبرسانی و استحکام پوست کمک می‌کند. مواد زیر را با هم ترکیب کنید:
– 1 قاشق غذاخوری ماست
– 1 قاشق چایخوری عسل
– 1 قاشق چایخوری پودر کاکائو
در خاتمه و برای نتیجه گیری باید گفت، ساختن ماسک‌های صورت خانگی دست‌ساز خودتان کار نسبتا ساده‌ای است. پس چرا وقتی می‌توانید از مواد ساده و طبیعی که در خانه‌تان یافت می‌شود برای تهیه ی ماسک‌های صورت استفاده کنید پول زیادی بابت خریدن آن‌ها صرف کنید؟!
ترجمه: کامروا ابراهیمی
منبع: beautyandtips

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/235841/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

تیپ جذاب و متفاوت سلنا گومز در شهر نیویورک / جدیدترین استایل خیابانی خانم بازیگر برای فیلم جدیدش

عکس یادگاری طاها پسر علیرضا بیرانوند در کنار رونالدو / لایک جالب رونالدو برای پسر رقیبش

اجرای زیبای آهنگ ناصر عبداللهی توسط پسرش

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!

حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان

تولد عجیب‌ترین توله سگ دنیا که همه را حیرت‌زده کرد

ظهر بارانی در حرم مطهر رضوی

فرار خنده دار کروکودیل از رویارویی با سگ

دسر شکلاتی را خلاقانه بساز

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اخاذی مرد شیاد با جلب اعتماد زنان پس از مرگ مادرشان

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

درگذشت معصومه حائری عروس بزرگ امام خمینی و همسر سیدمصطفی خمینی+ عکس

عکس سه نفره سینا مهراد و برادرزاده هایش / خوش گذرانی پسران ساعد سهیلی با عموشان

سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه