آریا بانو

آخرين مطالب

عیارحذف و اضافه‌ها در «فوق‌ لیسانسه‌ها» فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - سلامانه: مائده کاشیان- شب گذشته آخرین قسمت از نیمه اول سریال «فوق لیسانسه‌ها» روی آنتن رفت و از امشب سریال «وارش» جایگزین آن خواهد شد. البته قصه «فوق لیسانسه‌ها» به همین جا ختم نمی‌شود و قرار است 20 قسمت از آن پس از نوروز 99 و پیش از ماه رمضان پخش شود. حذف برخی شخصیت‌ها و اضافه شدن یک شخصیت به داستان، تغییر و تحولاتی در فصل سوم سریال ایجاد کرد که بعضی از آن‌ها به نفع سریال تمام شد، بعضی دیگر هم به میزان کمدی سریال و به وجود آمدن ماجراهای جدید لطمه مهمی زد.
فرشته رحیمی
رویا میرعلمی

علت حذف: بنابر آن چه در سریال دیدیم، شخصیت «فرشته» برای خرید هویج بستنی از خودرو پیاده می‌شود که ناگهان تصادف می‌کند و در راه خرید هویج بستنی، می‌میرد!
تاثیر در فصل قبل: «فرشته» در فصل قبل، حضور مهم و موثری در سریال داشت. آشنایی «محمود مهاجر» با او، به ازدواج ختم شد. چالش‌های «محمود» برای ازدواج با «فرشته»، روابط این دو با یکدیگر و بعد از آن کل‌کل‌های «فرشته» با دختر همسرش یعنی «ترانه» هرکدام به سهم خود، موقعیت‌های بامزه‌ای در سریال ایجاد می‌کردند.
تاثیر حذف در فصل جدید: هرچند که «فرشته» به طور کامل از قصه حذف نشد و اوایل سریال گاهی او را به عنوان روح می‌دیدیم، اما حضور این شخصیت در فصل جدید بسیار کمرنگ بود و ابتدای سریال تنها در چند سکانس انگشت‌شمار حضور داشت. حذف شخصیت او باعث اتفاقی تکراری مانند ازدواج تازه دکتر «مهاجر» شد، علاوه بر این، نبود «فرشته» لحظه‌های بامزه‌ای را که حضور او در خانواده «مهاجر» ایجاد کرده بود از بین برد و از میزان کمدی سریال کم کرد.
فرید رحیمی
بهنام تشکر

علت حذف: چون در فیلم نامه، سکانس‌های بسیار کمی برای شخصیت پلیس با بازی بهنام تشکر نوشته شده بود، بنابراین این شخصیت به طور کلی از قصه فصل تازه حذف شد.
تاثیر در فصل قبل: حضور «فرید» در فصل قبل پررنگ نبود. او به عنوان پلیس، دعواها و جنجال‌هایی را که دیگران به راه می‌انداختند، سروسامان می‌داد و گاهی در سریال دیده می‌شد. بهنام تشکر جدیت خاصی دارد، وقتی او در موقعیت‌های کمدی و طنز قرار می‌گیرد تضادی که ایجاد می‌شود برای مخاطب دلنشین است.
تاثیر حذف در فصل جدید: همان طور که گفتیم نقش «فرید» در فصل قبل زیاد نبود اما حضور او باعث شده بود، دو شخصیت‌‌ وابسته به او یعنی «مینو» و «لاله» در قصه حضور داشته باشند و به نوعی با شخصیت‌های دیگر ارتباط پیدا کنند. «مینو» عشق قدیمی «فرید» و «لاله» برادرزاده «مینو» بود. «حبیب» هم به «لاله» علاقه داشت و به این ترتیب آن‌ها به «حبیب» ربط پیدا کرده بودند. حذف «فرید» در واقع باعث حذف سه شخصیت و از بین رفتن آن تضاد دلنشینی شد که پیشتر به آن اشاره کردیم.
ملیحه
تبسم هاشمی

علت حذف: سرنوشت شخصیت «ملیحه» با بازی تبسم هاشمی نیز مانند «فرشته»، با مرگ به پایان رسید، با این تفاوت که وی به عنوان روح در قصه حضور نداشت و فقط عکسش روی دیوار خانه «حبیب» مشاهده می شد.
تاثیر در فصل قبل: حضور شخصیت «ملیحه» به عنوان مادر «حبیب»، تاثیر زیادی در اتفاقات قصه نداشت و نقش این شخصیت کوتاه بود اما این حضور کوتاه باعث نشد، بود و نبودش تفاوتی نداشته باشد. حضور شخصیت «ملیحه» در فصل قبل، خانواده «نقوی» را کامل کرده بود و حذف نقشش باعث شده بود این خانواده چیزی کم داشته باشد.
تاثیر حذف در فصل جدید: «ملیحه» فوت شد و پدر «حبیب» تنها مانده بود، پس او و «مامان خانوم» به یکدیگر علاقه مند شدند و تصمیم گرفتند با هم ازدواج کنند. اگرچه که موقعیت ازدواج دوم برای «عباس» جدید نبود و او هم به شخصیت‌های در شرف ازدواج اضافه شد اما ابراز علاقه‌های او به «مامان خانوم» لحظات بسیار بامزه‌ای در سریال ایجاد کرد و باعث شد خانواده «رحیم» به خانواده «حبیب» نزدیک شوند و اختلافات یا درگیری‌های خنده‌داری میان آن‌ها ایجاد شود.
سینا
سام نوری

جایگاه نقش: «سینا» همسر «نرگس» است، یکی از دختران بی‌شماری که «حبیب» قبلا قصد داشت با او ازدواج کند. او در نقش داماد خانواده «مسعود» به قصه فصل جدید اضافه شد.
تاثیر در قصه فصل جدید: «سینا» در مقایسه با تقریبا همه کاراکترهای سریال، فرد عاقل‌تر و موجه‌تری بود. حضور او در قصه باعث شد که او مدام با دیگر شخصیت‌ها مقایسه شود و تفاوت‌های آن‌ها بیشتر به چشم بیاید. علاقه «حبیب» به خواهر «سینا» هم باعث شد چشمه دیگری از جلب توجه‌های «حبیب» برای ازدواج را ببینیم.
تاثیر در کمدی فصل جدید: اضافه شدن شخصیت «سینا» به فصل جدید، اتفاق مثبتی بود. «سینا» به طرز بامزه‌ای از برتری موقعیت خود استفاده و با «حبیب» و «مسعود» رقابت می کرد، البته رقابتی که بازنده‌هایش «حبیب» و «مسعود» بودند! گرچه که این کاراکتر هم در روند ماجرا و هم در افزایش کمدی سریال، تاثیر مثبتی داشت، اما نقش این شخصیت در طول 30 قسمتی که گذشت، چندان اصلی نبود و همین باعث شد او به اندازه کافی به چشم نیاید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/235745/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

نماهنگ «گل رز» با خوانندگی امید نصری

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

طرز تهیه کته کباب بازاری

فقط مادر می‌تواند فرزند زیر دوسالش را ببوسد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر