آریا بانو

آخرين مطالب

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - کجارو / به‌همراه داشتن تمامی لوازم ضروری سفر عادت خوبی است، با اینکه شاید در بسیاری از سفرهای روتین تنها برخی از آن‌ها استفاده شوند، اما تا زمانی که نیاز مبرم به یکی از آن‌ها پیدا نکنید، اهمیت به همراه داشتن همیشگی آن‌ها را حس نخواهید کرد.
اولین لیست 10 موردی از لوازم ضروری، در سال 1930 توسط سازمان کوهنوردان سیاتل آمریکا برای آماده‌سازی کوهنوردان و علاقه‌مندان به ورزش‌های هیجان‌انگیز، تهیه شد. در سال 2003 این گروه نسخه‌ی به‌روز شده‌ای از لوازم ضروری را با توجه به پیشرفت‌های موجود ارائه کردند. مثلا نقشه و قطب‌نما جای خود را با سیستم‌های مسیریابی GPS عوض کردند.
لیست به‌روز شده‌ی لوازم ضروری :
دستگاه مسیریاب محافظت‌کننده‌ها در برابر نور‌خورشید محافظت در برابر سرما (به همراه داشتن لباس اضافه) روشنایی (چراغ پیشانی یا چراغ قوه) جعبه‌ی کمک‌های اولیه وسیله‌ای برای روشن کردن آتش جعبه ابزار و ملزومات مورد نیاز غذای اضافی آب اضافی سرپناه ضروری
1. دستگاه مسیریاب
توانایی استفاده از قطب نما و خواندن نقشه بسیار ضروری است. امروزه نقشه و قطب‌نما به دو جزء از سیستم‌های پیشرفته مسیریابی GPS تبدیل شده‌اند. آیا با وجود دستگاه‌های GPS باز هم به نقشه و قطب‌نما نیاز داریم؟ داشتن یک نقشه توپوگرافی همواره دید بهتری از مسیر سفر به شما می‌دهد. حتی با داشتن پیشرفته‌ترین GPSها به‌همراه داشتن یک قطب‌نمای ساده می‌تواند جان شما را نجات دهد، چون این اقلام نیازی به باتری ندارند و همواره به‌عنوان یک پشتیبان خوب به شمار می‌آیند.
2. محافظت‌کننده‌ها در برابر نور‌خورشید
عینک آفتابی: از جمله موارد ضروری در سفرهای طبیعت‌گردی به همراه داشتن عینک آفتابی است که امروزه تنوع بسیاری دارند و شما باید بر اساس نوع سفرهایتان عینک مناسب را انتخاب کنید.
کرم ضدآفتاب: در انتخاب کرم‌های ضدآفتاب، متخصصین توصیه می‌کنند به دو مورد توجه کنید. اول قدرت حفاظت در برابر نور خورشید بایستی حداقل 15 SPF باشد و دوم اشعه‌های UVA‌ و UVB را پوشش دهد. و به یاد داشته باشید هر چند ساعت یک بار باید کرم خود را تمدید کنید. بر اساس زمان سفر و لباسی که به تن دارید، در صورت نیاز به دست‌ها و گردن‌تان هم کرم بزنید.
3. محافظت در برابر سرما (به همراه داشتن لباس اضافه)
در سفرهای طبیعت‌گردی همواره ممکن است با تغییرات ناگهانی هوا مواجه شوید، پس بهتر است بنا به فصلی که در آن سفر می کنید، لباس اضافی از کلاه و ژاکت گرفته تا جوراب اضافی به همراه داشته باشید.
4. روشنایی (چراغ پیشانی یا چراغ قوه)
چراغ پیشانی همانطور که از نام آن پیدا است، به دلیل قرار گرفتن روی پیشانی، دستان‌تان را آزاد خواهد گذاشت. این چراغ‌ها اغلب کوچک و سبک بوده و عمر باتری زیادی دارند.
چراغ قوه هم نوع دیگری از منابع روشنایی است که می‌تواند در موارد زیادی مفید باشد. از هر کدام از این دو وسیله که استفاده می‌کنید، حتما به یاد داشته باشید که همواره باتری اضافی همراه‌تان باشد. در سفرهای گروهی هر شخصی باید چراغ و باتری جداگانه‌ای داشته باشد.
5. جعبه‌ی کمک‌های اولیه
این جعبه باید شامل برخی مواد شیمیایی همچون محلول ضدعفونی کننده و برخی داروها و وسایلی چون گاز استریل و باند و غیره باشد.
6. وسیله‌ای برای روشن کردن آتش
به همراه داشتن وسیله‌ای برای روشن کردن آتش مانند کبریت، فندک یا آتش‌زنه ضروری است. آتش زنه
7. جعبه ابزار و یا ابزارهای چندکاره
داشتن ابزاری برای تعمیر خرابی‌های احتمالی همیشه به درد می‌خورد، فرض کنید چادرتان مشکل کوچکی پیدا کند یا یکی از وسایل‌تان نیاز به تعمیر کوچکی داشته باشد. به همراه داشتن جعبه ابزار کوچکی برای راه انداختن کارها ضروری است.
8. غذای اضافی
برای غذا همواره اندکی بیش از تعداد روز‌های سفر خود برنامه‌ریزی کنید. حتی بهتر است برای شرایط ضروری مواد غذایی مانند گوشت خشک‌شده و دودی‌شده، آجیل، میوه‌خشک و مواد انرژی‌زا همراه‌تان باشد.
به یاد داشته باشید عملیات هضم شدن غذا در بدن، باعث گرم شدن بدن می‌شود. پس سعی کنید در شب‌های سرد قبل از خوابیدن غذا بخورید تا به گرم ماندن بدن‌تان کمک کند.
9. آب اضافی
به همراه داشتن یک بطری آب و یک مخزن تاشو برای آب همواره توصیه می‌شود. شما باید برخی از تجهیزات تصفیه آب همچون فیلترها یا قرص‌های تصفیه ‌آب هم برای مواقع ضروری همراه داشته باشید. سعی کنید قبل از سفر، مسیر خود را از نظر محل‌های دسترسی به آب آشامیدنی به خوبی بررسی نمایید.
10. سرپناه ضروری
این مورد به تازگی به لیست تجهیزات ضروری اضافه شده و به نظر می‌رسد بیشتر، سفر‌های بدون شب‌مانی را مد نظر گرفته است (چون در اغلب سفرهای چند روزه برای ماندن در طبیعت، گردشگران چادر‌های مسافرتی به همراه دارند). فرض کنید در یک گردش یک روزه گم شده یا زخمی شوید، یا حتی در باد یا باران شدید گیر بیافتید. داشتن یک سرپناه ضروری به داد شما می‌رسد. از جمله موارد توصیه شده به‌عنوان سرپناه ضروری می‌توان به کاور ضد آب بسیار سبک، کیسه بیواک، پتوی نجات یا حتی یک کیسه زباله‌ی بزرگ اشاره کرد.
سایر مواردی که به همراه داشتن آن‌ها نیز توصیه می‌شود:
کرم ضدگزیدگی : برای در امان ماندن از نیش حشرات؛ سوت : برای کمک خواستن در مواقع ضروری؛ تبر یخ : برای عبور از قسمت‌های برفی؛ موقعیت‌یاب : برای اعلام موقعیت شما به تیم‌های امداد؛ وسایل ارتباطی : موبایل‌های ماهواره‌ای کمک بسیاری خواهند کرد؛ وسیله‌ی ارسال سیگنال : مثل یک آینه‌ی کوچک برای علامت دادن به هلیکوپتر امداد؛ دانش استفاده از تجهیزات : داشتن تمامی تجهیزات بالا در کیفتان، هیچ کمکی به شما نخواهد کرد تا زمانی که به درستی نحوه استفاده از آن‌ها را یاد نگیرید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/235673/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

یک دسر شکلاتی پرتقالی و خوشمزه برای مهمونی هاتون

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

اگر هنگام مسواک زدن از لثه شما خون می‌آید بخوانید

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید