آریا بانو

آخرين مطالب

نقش پارچه‌ها در دکوراسیون منزل چیست؟ خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - امروزه نقش پارچه در کنار تحولات بسیار در زمینه نساجی، تنوع بالای طرح، نقش و همین‌طور جنس انواع پارچه‌ها گستردگی بسیاری پیدا کرده و چندین برابر شده است. به همین دلیل نیز باید در انتخاب آن‌ها در هر ابعاد و هر بخشی از منزل که هستند دقت بالایی به کار برد.
برترین‌ها: پارچه‌ها همیشه به‌عنوان عناصری اصلی و مهم در دکوراسیون منزل ایفای نقش کرده‌اند. پیش از این تأثیر پارچه‌ها در سبک و شکل کلی دکوراسیون تأثیرگذار بود، اما امروزه نقش پارچه در کنار تحولات بسیار در زمینه نساجی، تنوع بالای طرح، نقش و همین‌طور جنس انواع پارچه‌ها گستردگی بسیاری پیدا کرده و چندین برابر شده است.
به همین دلیل نیز باید در انتخاب آن‌ها در هر ابعاد و هر بخشی از منزل که هستند دقت بالایی به کار برد. در این مطلب همراه ما باشید تا در این رابطه بیشتر بدانیم.
کیفیت بهتر و گزینه‌های بیشتر
عملکرد منسوجات و پارچه‌ها در بسیاری از مواقع چیزی بیشتر از زیبایی فضاست. با انتخاب یک پارچه در دکوراسیون منزل می‌توان تأثیرات بسیاری از جمله مقاومت در برابر زدگی و خش‌خوردگی، لکه‌گیری، استحکام در برابر شرایط آب و هوایی و... را نیز شاهد بود. امروزه طیف گسترده‌ای از تولیدکنندگان منسوجات، پارچه‌هایی متنوع و متفاوت را وارد بازار کرده‌اند که انتخاب هر کدام از آن‌ها پروژه‌ای مهم در طراحی دکوراسیون منزل به شمار می‌رود.
امروزه تقریباً هیچ پروژه طراحی دکوراسیون منزلی وجود ندارد که بخش زیادی از توجه خود را به انتخاب پارچه‌ها معطوف نکند، به همین دلیل نیز می‌توان گفت که بخشی تأثیرگذار و اساسی در صنعت دکوراسیون داخلی به منسوجات باز می‌گردد. طراحان داخلی و تولیدکنندگان برای انتخاب یک کاناپه چیزی بیش از شکل ظاهری آن را می‌سنجند، چیز‌هایی از جمله ماندگاری پارچه‌های استفاده‌شده در مبلمان اهمیتی فراتر دارند و می‌توانند در استفاده و چیدمان آن محصول اثرگذار باشند.
به طور کلی تولیدکنندگان پارچه برای طراحی یک محصول بسته به نیاز صاحب‌خانه میزان متفاوتی از بافت، خطوط، استقامت و... را در پارچه‌های خود ایجاد می‌کنند، برای مثال بسیاری از پارچه‌ها مدل‌هایی هستند که ضد آب بوده و در مقابل هر گونه رطوبت، آسیبی نمی‌بینند. به همین دلیل نیز این نوع از پارچه‌ها بیشتر مناسب مناطق مرطوب هستند و انتخاب خوبی برای کسانی به شمار می‌روند که نمی‌توانند مبلمان خود را به راحتی تمیز کنند.
در کنار این نوع از محصولات، بسیاری از طیف پارچه‌های سنگین به نوعی از روکش پلاستیکی بهره گرفته‌اند. این پارچه‌ها می‌توانند نفوذپذیری بسیاری کمی از خود نشان دهند و به همین دلیل نیز انتخابی هوشمندانه برای فضا‌های پر رفت و آمد باشند، چراکه لکه کمتری می‌گیرند و در صورتی نیز که آلوده شوند می‌توان آن‌ها را راحت‌تر تمیز کرد.

برخی از طراحان داخلی معتقدند که انتخاب مبلمانی با پارچه چرمی می‌تواند برای بسیاری از شرایط، ایده‌آل به نظر بیاید، برای مثال بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در مبلمان خود غرق شوند و کاملاً راحت باشند، این ویژگی‌ای است که مبلمانی با پارچه چرمی برای شما فراهم می‌کند. به علاوه اینکه این نوع از مبلمان غالباً بسیار راحت تمیز می‌شوند و لکه‌ای نیز به خود نمی‌گیرند، ولی خوب باید این را نیز بگوییم که احتمال خراش یا خش‌خوردگی در آن‌ها بالاست.
همان‌طور که تا به اینجا دیدید قسمت بسیاری از عملکرد تولیدکنندگان و شرکت‌های نساجی بسته به تقاضا‌های مشتریان می‌تواند متفاوت باشد. قطعاً انتخاب پارچه برای وسایل منزل تأثیر بسیار زیادی در روند استفاده و همین‌طور نگهداری از آن خواهد داشت. قطعاً انتخاب پارچه‌هایی که برای عملکرد‌های مشخصی طراحی شده‌اند می‌توانند خیال شما را مراتب راحت‌تر کنند.
ارزش پارچه‌ها در فضای خانه
یکی از مسائلی که در انتخاب پارچه‌ها در دکوراسیون منزل برای بسیاری از افراد تبدیل به دغدغه می‌شود استفاده از آن‌ها در فضا‌های داخلی و خارجی است. بسیاری از پارچه‌ها از ارزش بالایی برخوردار هستند و به نوعی خودشان یک شکلی از سرمایه‌گذاری به شمار می‌روند، به همین دلیل نیز غالب افراد ترجیح می‌دهند که آن‌ها را در مناطق پر رفت و آمد و یا فضا‌های بیرونی استفاده نکنند.
معمولاً پارچه‌هایی که در معرض لکه قرار می‌گیرند و در فضا‌هایی از جمله دکوراسیون ناهارخوری و یا آشپزخانه استفاده می‌شوند نباید از مدل‌هایی بسیار ارزشمند باشند، چراکه احتمال سالم ماندن آن‌ها از هر گونه آسیب بسیار کاهش پیدا می‌کند. به علاوه آنکه خانه‌هایی که در آن‌ها حیوان خانگی وجود دارد نیز محدودیت‌هایی در نحوه استفاده از پارچه‌ها را خواهند داشت.

طبیعتاً عملکرد پارچه‌های مورد استفاده در خانه می‌توانند تا حدودی شیوه استفاده از آن‌ها را در فضا‌های مختلفی از خانه تحت تأثیر قرار دهد، برای مثال خیلی از کسانی که در خانه خود فرزند کوچک دارند و احتمال خرابکاری آن‌ها بسیار است، نمی‌توانند به سراغ پارچه‌های کم استحکام و ظریف بروند و آن‌ها را در معرض آسیب قرار دهند.

بسیاری از طراحان دکوراسیون به دنبال راه‌هایی هستند تا بتوان بسیاری از پارچه‌ها را در فضا‌های متفاوتی نیز مورد استفاده قرار داد، برای مثال امروزه بسیاری از انواع پارچه‌هایی در بازار موجود هستند که انتخاب ایده‌آلی برای استفاده در حیاط، پاسیو، بالکن و... به شمار می‌آیند. بسیاری از طراحان فرش‌هایی را در فضای بیرونی استفاده می‌کنند که ضخامت و استحکام بالایی دارند و کمتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند. بسیاری از این پارچه می‌توانند در عین حال که زیبایی فضای مورد نظر را بیشتر می‌کنند، مقاومت بالایی نیز از خود نشان دهند و از این بابت نیز خیال صاحبان خانه را راحت می‌کنند.
عملکرد پارچه در فضا‌های متفاوت

بسیاری از طراحان دکوراسیون بر این باور هستند که تکامل پارچه‌ها و افزایش تنوع عملکرد در آن‌ها نشانگر تفاوت شیوه و سبک زندگی در افراد مختلف هستند. بسیاری از مردم به دنبال گزینه‌هایی هستند که صرفاً بتوانند در زندگی روزمره و راحت خود از آن‌ها استفاده کنند، این در صورتی است که بسیاری دیگر برای محافل رسمی و متفاوت‌تری به دنبال پارچه‌هایی با عملکردی متفاوت هستند.
طبیعتاً پارچه‌هایی که در فضا‌های رسمی و لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرند، نمی‌توانند انتخاب خوبی برای افرادی باشند که فقط می‌خواهند در فضای راحتی مانند نشیمن از آن‌ها استفاده کنند. طبیعتاً اگر شما فرزند کوچکی داشته باشید و بخواهید شرایطی راحت برای او فراهم کنید، هیچ‌گاه به دنبال مبلمانی با پارچه‌های لوکس و رسمی نخواهید رفت، به همین دلیل است که شیوه زندگی افراد مصرف‌کننده می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در انتخاب محصولی داشته باشد که عملکرد پارچه متفاوتی را شامل می‌شود.

شما می‌توانید با انتخاب پارچه در فضا‌های مختلفی از خانه خود، روحی را در فضای خانه بدمید و آن را زمین تا آسمان تغییر دهید، پس چه بهتر می‌شود که با انتخابی درست و هوشمندانه عملکرد پارچه مورد استفاده‌تان را نیز در نظر داشته باشید.
منبع: houzz
طلوع حقیقت

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/235312/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خداحافظ نبوغ!

زمین گرد است!

دقیقی: دنبال بازی سریع، روان و پرموقعیت برابر استقلال هستیم

گل اول ایران به افغانستان در بازی های فوتسال آسیایی

سیو تک دست دیدنی از دروازبان ایران

برتری خفیف ایران برابر افغانستان در نیمه اول

حمید استیلی: قهرمان از بین پرسپولیس ‌و استقلال است

هاشم بیک زاده: ترجیح دادم از کادرفنی استقلال جدا شوم

هاشمی نسب: قانون جدیدی وضع نشود صدر می‌مانیم

چهره ها/ عکس متفاوت از بازیگر «خانه به دوش» در مزار شهدا

تصویر قدیمی از ترلان پروانه در کنار آقای سوپراستار

روژان به «نون خ 5» برگشت

تخیلات ذهنی حبیب!

تغییر چهره «خرم سلطان» بعد از 12 سال در آلمان

ویدیو شاد و پرانرژی نفس بازغی دختر مستانه مهاجر یک روز بهاری زیبا که روزتان را می سازد

سلامت زنان؛ اگر مدام خسته هستید، این مورد را چک کنید

کُردی حرف زدن فرزاد فرزین در کنار خواننده معروف

رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد

رئیس سازمان سنجش: شبکه‌های زیرزمینی عده‌ای را اجیر می‌کنند تا سر جلسه آزمون غایب باشند‌

ثبت ویدیویی از حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی

محافظت شجاعانه گورخر از فرزندش در برابر حمله شیر

تا به حال زبان مورچه خوار را دیده اید؟

Astypalaia جزیره کوچکی در یونان

ترسیدنِ گربه از یک جوجه

غذای خوشمزه با کلم بروکسل به روش سرآشپز شیرازی

شایع‌ترین نشانه‌های وسواس

ترفندهای آشپزخانه‌ای مخصوص تازه عروس‌ها

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

سالم الدوساری، موثرترین بازیکن لیگ قهرمانان

وزنِ پرمدعی و حالِ بد قهرمان جهان

سه پنالتی علیه الهلال

سیل پرواز فرنگی‌کاران به ایران را لغو کرد

مهدی شیری: از خمس خیلی چیزها یاد گرفتم

تیم ملی فوتسال تاجیکستان از سد کره جنوبی گذشت

چرا هالند و دی‌بروینه را تعویض کردم

ترکیب تیم ملی فوتسال برای بازی با افغانستان مشخص شد

جمله عاشقانه سلمان همه رو سر ذوق آورد!

مبادا فراموش کنی دوستت دارم

بغض لیلا حاتمی شکست

مهربانی همین قدر ساده است

چهره کاملا مردانه محمدرضا شیرخانلو بازیگر خردسال دودکش در تولد 19 سالگی اش / رابعه اسکویی مهمان ویژه این جشن

نان بربری خانگی، یک دستور بی نقص و عالی

آهنگ جدید/ «بی امون» از محسن ابراهیم زاده شنیدنی شد

پورتراب؛ پیرِ دِیر موسیقی ایران

وضعیت خیابان‌های دبی بعد از سیل

دزدی میلیاردی از خانه 2 مهاجر در برج لاکچری نیاوران

دستگیری تعدادی از متهمان سایبری کنکور؛ دریافت بالغ بر 100 هزار تتر از داوطلبان

تکنیک جالب یک شتر برای بالا رفتن از تپه شنی

گوناگون/ با عجایب هستی بیشتر آشنا شوید؛ جانوری آبی با بادبانی کوچک

لحظه هیجان‌انگیز برخورد رعدوبرق با آب رودخانه!