آریا بانو

آخرين مطالب

«مطرب» به 20 میلیارد نزدیک شد فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - خبرآنلاین / فروش فیلم‌های سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت بالاخره توانست مقداری صعود را تجربه کند.
در هفته‌ای که گذشت بحث داغ اهالی فرهنگ و هنر، موضوع مالیات و معافیت مالیاتی بود. عده‌ای از مظلومیت عرصه فرهنگ و هنر گفتند و برخی دیگر از دستمزدهای میلیاردی سلبریتی‌ها. معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ و هنر، لغو نشده بار دیگر به جریان افتاد و حالا حداقل تا مدتی هنرمندان در هر عرصه‌ و حوزه‌ای با خیال راحت و بدون دغدغه مالیات می‌توانند به کار خود ادامه دهند تا روزی که بار دیگر یک دولتمردی از لغو این طرح خبر بدهد و باز جنجالی دیگر به پا شود.
این بحث اما تاثیری بر روی مخاطبان سینما نداشت. فیلم‌های روی پرده به همان روال هفته‌های قبل فروختند و جدول فروش فیلم‌ها با وجود اکران چند فیلم جدید تغییر چندانی را تجربه نکرد. با هم نگاهی به این جدول می‌اندازیم.
«مطرب» همچنان صدرنشین بی‌رقیب
فیلم مصطفی کیایی همچنان خوب می‌فروشد. فیلمی که مخاطب خود را پیدا کرده و احتمالا با تبلیغات فرد به فرد توانسته فروش خود را در یک خط صعودی و بالا نگه دارد. حالا هر هفته بیش از 300هزار مخاطب برای تماشای هنرنمایی پرویز پرستویی و الناز شاکردوست به سینما می‌روند و «مطرب» اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در روزهای ابتدایی هفته آینده از مرز 20میلیارد هم خواهد گذشت. «مطرب» در هفته گذشته بیش از 4میلیارد تومان فروخت.
دومین فیلم جدول فروش هم طبق روال هفته‌های گذشته باز هم یک فیلم کمدی است و باز هم «چشم و گوش بسته» اثر فرزاد موتمن که با بازی امین حیایی و بهرام افشاری در هفته‌ای که گذشت بیش از یک میلیارد و 200میلیون تومان فروش را تجربه کرد.
فیلم نوجوانانه «منطقه پرواز ممنوع» هم با بازی هادی حجازی‌فر باز هم در رده سوم جدول فروش قرار گرفت و بیش از 700میلیون تومان رقم فروش به گیشه‌های سینمای ایران اضافه کرد. این فیلم حالا پس از 30روز فروش به حدود دو میلیاردتومان فروش نزدیک شده است.
تازه‌واردها همچنان نمی‌فروشند
«آخرین داستان»، «لیلاج»، «معکوس» و «خداحافظ دختر شیرازی» تازه‌واردهای این هفته سینمای ایران بودند که هیچ کدام نتوانستند در هفته‌ای که گذشت فروش دلچسبی را تجربه کنند و باید دید در هفته‌های آینده آیا می‌توانند با به دست آوردن دل مخاطبانشان و با استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی برای خودشان مخاطب جذب کنند یا باید با فروشی پایین با پرده‌های سینما خداحافظی کنند. فعلا برای قضاوت درباره این فیلم‌ها که تنها یک هفته روی پرده سینماها بودند قضاوت زود است.
«خانه پدری» در خط پایان
فروش فیلم پرجنجال «خانه پدری» در حالی هفته گذشته به پایان رسید که این فیلم در آخرین روز اکران باز هم جنجال‌ساز شد. انتشار نسخه غیرقانونی اما با کیفیت این فیلم در سایت‌های دانلود فیلم و کانال‌های تلگرامی اتفاقی بود که بار دیگر نام فیلم کیانوش عیاری را بر سر زبان‌ها انداخت. فیلمی که گفته می‌شد احتمالا برای ورود به شبکه نمایش خانگی هم به مشکل خواهد خورد نسخه باکیفیت و بدون ممیزی‌اش در فضای مجازی منتشر شد.
محمدمهدی طباطبایی نژاد دبیرکل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها نسخه منتشر شده را نسخه‌ای دانست که تنها در دست تهیه‌کننده و لابراتوار پخش بوده و کیانوش عیاری هم در گفت‌وگو با خبرآنلاین از این گفت که خودش هم از همین فضای مجازی از انتشار نسخه غیرقانونی فیلمش باخبر شده است. طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرآنلاین از پیگیری برای پیدا کردن منشا این اتفاق گفت و حالا با انتشار دو فیلم مهم دیگر یعنی «قصر شیرین» و «شبی که ماه کامل شد» در فضای مجازی باید دید در نهایت این قصه‌ای که انگار سر دراز دارد و قرار نیست به پایان برسد به کجا خواهد رسید.
«خانه پدری» در هفته پایانی هم در همان سالن‌های محدود بیش از 209میلیون تومان فروش داشت تا در نهایت با فروش بیش از یک میلیارد و 500میلیون تومان با پرده سینماها خداحافظی کند.
گیشه سینماها تکان خورد
پس از دو هفته که سینماها کم و بیش تحت تاثیر اتفاقات اجتماعی فروش کمتری را تجربه کرده بودند، این هفته فروش سینماهای کشور روند صعودی داشت و رقم بالای 7/5میلیارد تومان فروش را تجربه کرد. از تاریخ هشتم تا پانزدهم آذر 98 کل گیشه سینمای ایران معادل 7میلیارد و 752میلیون و 402هزارتومان بود که بیش از 4میلیارد و صدمیلیون تومان از این رقم در سینماهای تهران به دست آمد. تعداد کل مخاطبان هم 704هزارنفر بودند که 301هزارنفر آنها را تهرانی‌ها تشکیل می‌دادند.
هفته اول آذرماه رقم کل فروش سینماها بیش از 5/5میلیاردتومان و تعداد مخاطبان بیش از 525هزارنفر بود. این رقم نشان می‌دهد که فروش سینماهای کشور در هفته گذشته نسبت به هفته قبل آن حدود 2 میلیاردتومان و در تعداد مخاطبان نزدیک به 200هزارنفر افزایش را تجربه کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/235132/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

سالم الدوساری، موثرترین بازیکن لیگ قهرمانان

وزنِ پرمدعی و حالِ بد قهرمان جهان

سه پنالتی علیه الهلال

سیل پرواز فرنگی‌کاران به ایران را لغو کرد

مهدی شیری: از خمس خیلی چیزها یاد گرفتم

تیم ملی فوتسال تاجیکستان از سد کره جنوبی گذشت

چرا هالند و دی‌بروینه را تعویض کردم

ترکیب تیم ملی فوتسال برای بازی با افغانستان مشخص شد

جمله عاشقانه سلمان همه رو سر ذوق آورد!

مبادا فراموش کنی دوستت دارم

بغض لیلا حاتمی شکست

مهربانی همین قدر ساده است

چهره کاملا مردانه محمدرضا شیرخانلو بازیگر خردسال دودکش در تولد 19 سالگی اش / رابعه اسکویی مهمان ویژه این جشن

نان بربری خانگی، یک دستور بی نقص و عالی

آهنگ جدید/ «بی امون» از محسن ابراهیم زاده شنیدنی شد

پورتراب؛ پیرِ دِیر موسیقی ایران

وضعیت خیابان‌های دبی بعد از سیل

دزدی میلیاردی از خانه 2 مهاجر در برج لاکچری نیاوران

دستگیری تعدادی از متهمان سایبری کنکور؛ دریافت بالغ بر 100 هزار تتر از داوطلبان

تکنیک جالب یک شتر برای بالا رفتن از تپه شنی

گوناگون/ با عجایب هستی بیشتر آشنا شوید؛ جانوری آبی با بادبانی کوچک

لحظه هیجان‌انگیز برخورد رعدوبرق با آب رودخانه!

آیا تا به حال خرچنگی را در حال وزنه‌برداری دیده‌اید؟

غافلگیری و سکوت جگوار هنگام شکار طعمه خود

یک "I LOVE YOU"ی زیبا

تلاش دیدنی یک لاکپشت برای همراهی با گربه

معبدی که 1200 سال قبل در دل کوه با ابزار تراشیده شده است!

فوت و فن لعابدار شدن سوپ جو

پلو مخلوط سمنانی بدون گوشت

آلرژی درمان قطعی ندارد!

با کبودی دور چشم خداحافظی کنید

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

لونین: اکنون همه من را می شناسند

جودوکاران ایرانی امروز راهی هنگ کنگ خواهند شد

سرمربی رم در فصل آینده مشخص شد

قهرمانان غیرمنتظره؛ چه کسی باور می‌کرد!

رکورد خاص ذوب‌آهن شکست!

برترین پاس های کلیدی هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

داماد گرفتنش هم دردسره

اولین بازی "ریما رامین‌فر" در قاب تلویزیون

پریوش نظریه طاووس الملوک سریال گیلدخت در یک مراسم از دخترش رونمایی کرد / خیلی بهم شبیهن

ژست های بامزه و نازِ نبات دختر شاهرخ استخری برای عکاسی با پدرش / چه دلبری میکنه ووروجک خانم

پورعباس: آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود

تصاویر هوایی از مناطق سیل‌زدۀ دشتیاری بلوچستان

مشاهده پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده دربند مشکول

بلعیده شدن یک سنجاب توسط یک مرغ دریایی

ساحل سیاه ایسلند یکی از غیرمعمول‌ترین ساحل‌های جهان