آریا بانو

آخرين مطالب

در دوران نامزدی چطور باید رفتار کنم؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - بیتوته / نامزدی دورانی طلایی بین عقد ازدواج نامیده میشود ، دورانی که در آن دختر و پسر یکدیگر را بهتر شناخته و مشغول به انجام کارهای مرتبط به عروسی خویش هستند. ولی در دوران نامزدی چه کنیم ؟ چه رفتارهایی باید از افراد در نامزدی سر زده شود و در واقع در یک دوران نامزدی موفق هریک از افراد باید چه رفتارهایی از خویش نشان دهند؟
دوران نامزدی، دوره ای کاملا حساس است که در آن دختر و پسر باید به شناخت از هم‌دیگر، بپردازند. در این دوران جوانان با وقت دادن به هم‌دیگر میتوانند بیش تر طرف مقابل را بشناسند.
بنابراین اگر آن ها هر چه قدر باهم صادق تر باشند، به نفع هم‌دیگر کار نموده اند . در این برهه از زمان، دختر و پسر باید آنچه که هستند، رفتار کنند.
اما باید بدانید که با یک و یا دو جلسه نمی توان راهکارهایی را در نظر گرفت که دختر و پسر را هم‌دیگر را بشناسند؛ برای این که آن ها روان شناس ماهر و باتجربه ای نیستند که رفتار فریبکارانه و یا فیلم بازی کردن طرفین را حدس بزنند. ولی با بررسی، تحقیق و تفحص میتوان به شخصیت ذاتی شخص تا حدودی پی برد.
هر چه قدر زمان نامزدی طولانی باشد و به دختر و پسر فرصت بیش تر داده شود که در موقعیت های اجتماعی قرارگیرند، به شخصیت اصلی و حقیقی هم‌دیگر بیش تر، دست پیدا خواهند کرد و حتی میتوان رفتار آن ها را مناسب با موقعیت سنجید.
این زمان تنها برای خوشگذرانی های موقت و ابراز علاقه های آتشین نیست. زوجین در دوران نامزدی می بایست به شناخت درستی از روحیات و باورهای یکدیگر برسند. بررسی رفتار های ساده که در روزهای عادی و بی هیاهو رخ میدهد ، شما را به شناخت عمیق از همسر آینده تان نزدیک میکند . تنها کافیست در این دوران، قدری دقیق تر به اطراف نگاه کنید و رفتار های وی را زیر نظر بگیرید.
هرچند نمی توان با یک رفتار غیر ارادی و یا نابهنگام، حکم اصلی را صادر کرد و نامزدتان را در دسته انسان های خوب و یا بد قرار دهید ، ولی تکرار رفتارهای ساده در روابط وی، که شما را ازار میدهد و یا خوشحال میکند ، بطورحتم در زندگی آیندتان هم اتفاق می افتد. بنابراین بهتر است رفتارهای همسر آینده تان را به خوبی بررسی و آنالیز کنید و عمیقا فکر کنید که آیا میتوانید با این رفتار های به ظاهر کوچک و یا ساده، کنار بیایید و یا خیر؟
دوران نامزدی چه مدت طول بکشد؟
دوران نامزدی، با توجه به اینکه رسمیت شرعی ندارد، یکی از مهم ترین و حساس ترین مرحله ها در روابط دختر و پسر است. به دلیل آن که بعضی از اشتباهاتی که در روابط بین این دو به وجود می‌اید ، حتی در روابط پس از ازدواج آنان هم تأثیر می گذارد. هیجان زدگی و عشق آتشین بین دختر و پسر، اغلب زمینه بروز بعضی اشتباهات را به وجود می آورد ولی در این بین تفاوت فرهنگی و یا فرهنگ های اشتباه هم بی تقصیر نیستند.
در قدم نخست، مهم ترین نکته کوتاه بودن دوران نامزدی است. به گفته روانشناسان، این دوران نباید بیش از 8 ماه طول بکشد. شما می بایست در طول این مدت استاندارد، با چشم باز، نامزد خویش را بشناسید و برای اساسی ترین تصمیم زندگی خویش، قدم بردارید.
به فکر تغییر دادن نامزدتان نباشید!
تغییر در روحیات افراد، بعد از ازدواج طبیعی است. ولی حتمی نیست! این تغییرات نامحسوس اغلب به علت وفق دادن شخص با شرایط جدید رخ میدهد . احتمالا نامزدتان پس از دوران نامزدی، بر روی برخی از خواسته ها و اولویت های خویش پا بگذارد، ولی به آسانی میتوان گفت نباید به این تغییرات دل خوش کنید.
بهتر است با شناسایی کامل وی در روابط دوران نامزدی، به شناخت کامل از باور های وی برسید و وی را همان طور که هست قبول کنید. شما باید بتوانید، عادت های بد و ایرادات وی را بپذیرید و مطلقا فکر نکنید که میتوانید در وی تغییرات اساسی بوجود آورید. در این صورت آینده خوبی در انتظار شما نخواهد بود!
خودتان را زیر پا نگذارید
اکثر افراد، به دلیل عشق و هیجانی که در این دوران پدید می‌اید ، خویش را کلا فراموش میکنند .
هنگامی که شما، از نامزد خویش یک بت بی نقص و عیب می سازید، نا خودآگاه خویش را در در برابر وی اصلاً می بینید. بهتر است خود را گول نزنید، وی هم مانند شما یک آدم است، با تمام کم و کاستی هایش.
همین تفکرات باعث میشود تا برای رسیدن به شخصیتی والا، در حد نامزدتان، تمام علائق و اولویت های خویش را که وی دوست ندارد و یا با اون اختلاف دارد، زیر پا بگذارید. قرار نیست شما پس از ازدواج و قرار گرفتن زیر یک سقف، به فرد دیگری که با شخصیت اصلی شما فاصله دارد، تبدیل شوید. هرچند دیگر نمی توانید شبیه دوران مجردی بدون محدودیت زندگی کنید، ولی خویش را زیر پا نگذارید تا در آینده افسوس نخورید.
نامزدیتان را جار نزنید
نامزدی دورانی برای آشنایی بیش تر یکدیگر است بدین ترتیب اجازه ندهید تعهدی که در این دوره ایجاد می شود ، حق شما را از شناخت کافی باز دارد و حق تصمیم گیری درست و منطقی را از شما بگیرد. در دوران نامزدی توجه کنید نباید بخاطر ترس از حرف مردم خویش را موظف به نشستن پای سفره عقد بدانید.
در دوران نامزدی، در مورد اختلاف ها و مشابهت های یکدیگر به درک مناسبی برسید و بیاندیشید آیا این اختلاف ها میتوانند سبب زیر پا گذاشته شدن خطوط قرمز شما شوند؟ شما میتوانید کدامیک از این اختلاف ها را نادیده بگیرید و کدامیک میتوانند ارامش شما را بگیرند؟
بهتر است نامزد بودن تان را تنها به آگاهی اشنایان نزدیک برسانید و آنرا فریاد نزنید تا در صورت نبود تفاهم بهتر بتوانید آنرا بر هم بزنید.
یکدیگر را مدام ببینید
به نظر ساده می‌اید ، ولی بسیاری از زوج ها به محض این که نامزد میشوند ، فراموش میکنند که عشق بازی کنند و هم‌دیگر را دوست بدارند. این که عشقتان را در بین هیاهوی زندگی حفظ کنید کار ساده ای نیست و به تمرین احتیاج دارد و چه زمانی بهتر از دوران نامزدی برای تمرین این مسائل؟ بسیار اهمیت دارد که روابط عاشقانه با همسرتان حفظ شود، باهم ناهار دونفره بخورید، باهم به پیک نیک ببرید و به یکدیگر عشق بورزید.
خودتان را معرفی کنید
از بزرگترین اشتباهات در دوران نامزدی درست معرفی نکردن خودتان است. برای اغلب اشخاص دوران نامزدی یعنی آشنایی شخص مقابل ولی مهمتر از این شناخت ؛ این است که درست خودتان را معرفی کنید.
برای معرفی خویش بگویید که شما چه کسی هستید و چه باورهایی دارید ودر آینده چه طور میخواهید زندگی کنید؟ در صورتی که خودتان را درست معرفی کنید و وی شناخت دقیقی از شما به دست آورد بهتر میتواند نیازهایتان را برآورده سازد و خویش را برای زندگی آینده در کنارتان آماده سازد.
همه رازها را نگویید
درصورتی که فکر می کنید بیان کردن تمامی رازها در دوران نامزدی کار درستی است سخت در اشتباهید، شما نباید راز هایی را که گفتن یا نگفتنش تاثیری روی زندگی نامزد شما و حتی زندگی مشترک تان نمی گذارد، به زبان آورید و بهتر است در خصوص بعضی از آن ها سکوت کنید. گفتن بعضی از حقیقت ها و رازها در مورد گذشته تان میتواند کام رابطه شیرین شما را تلخ کند

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/234110/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گفت و گوی خبرنگاران با امیررضا معصومی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

اهدای جایزه برترین فدراسیون سال به فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از انتخاب به عنوان برترین سرمربی سال 1402

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان و شوخی های پیمان یوسفی

گل اول اورتون به لیورپول توسط جارد برنثویت در دقیقه 27

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم