آریا بانو

آخرين مطالب

آیا اگر مدام به فکر کسی باشیم یعنی عاشقیم؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - خراسان / آیا اگر مدام به فکر کسی باشیم و احساس کنیم زندگی بدون او برای‌مان ممکن نیست، یعنی عاشق او هستیم؟
عشق واقعی شبیه روح است که همه درباره اش حرف می‌زنند اما هیچ فردی یا شاید تعداد کمی آن را دیده‌اند! بسیاری از ما ادعا می‌کنیم عاشقیم و این جمله را خطاب به طرف مقابل‌مان به زبان می‌آوریم: «من عاشق توام!» اما به راستی چه تعدادی از ما می‌دانیم عشق واقعی چیست؟ آیا اگر مدام به فکر کسی باشیم، یعنی عاشق او هستیم؟ یا وقتی که او تنها آدم زندگی ماست که خوشحال‌مان می‌کند یا اگر تمام زندگی‌مان برای این است که فرد به خصوصی را راضی و شاد کنیم، یعنی عاشق او هستیم؟ جالب است بدانید روان شناسان هم‌نظر با یکدیگر معتقدند که بیشتر افراد در درک مفهوم عشق دچار اشتباه هستند. در ادامه به تصورات اشتباه اما رایج بسیاری از دختر و پسرهای دم بخت درباره عشق و مفهوم آن می‌پردازیم.
فقط به حرف نیست بلکه عمل است
کلمه‌ها ارزشی ندارند اگر عمل پشت‌شان نباشد. گفتن چیزهایی که مردم دوست دارند بشنوند کار راحتی است و با همین کلمات می‌توانید آن‌ها را موقتا شاد و سپس هر جوری که مایلید از آن‌ها استفاده (یا سوء استفاده) کنید زیرا فکر می‌کنید مجبور نیستید عین حرفی که زده‌اید عمل کنید و حرف زدن هم هزینه‌ای برای‌تان ندارد، فقط کافی است حروف را به هم بچسبانید! وقتی می‌خواهید بدانید احساس واقعی کسی درباره شما چیست، به حرکات و رفتارش خوب توجه کنید. نحوه‌ رفتار او نشان می‌دهد واقعا دوست‌تان دارد یا فقط حرفش را می‌زند.
شما را کامل نمی‌کند
جامعه به ما القا کرده که نیمه‌ گمشده ما جایی در این دنیا منتظر ماست تا پیدایش کنیم. همین طرز فکر باعث می‌شود تصور کنیم تا زمانی که این شخص خاص را پیدا نکنیم، ناقصیم. وقتی هم که او را می‌یابیم، تمام خواسته‌ها و انتظارات خود را بر دوش او می‌گذاریم و توقع داریم یک نفر دیگر ما را شاد کند. این نگاه و رفتار نه تنها منصفانه نیست بلکه این احساس را به ما می‌دهد که کنترل زندگی خودمان را نداریم. عشق شگفت‌انگیز است اما شما را کامل نمی‌کند، شما باید کامل بودن را با وجود خودتان احساس کنید.
فراتر از یک احساس است
احتمالا زمان‌هایی پیش آمده که از دست افرادی که عاشق‌شان هستید، عصبانی شده باشید. مثلا از دست پدر یا مادرتان، همسرتان، بهترین دوست‌تان یا حتی فرزندتان. اما بدون تردید همچنان دوست‌شان داشته‌اید. این عشق است، فراتر از احساسات موقتی که می‌آیند و می‌روند.
احترام گذاشتن است، نه اطاعت
اگر کسی را دوست دارید، لزومی ندارد همیشه با او موافق باشید. در واقع، گاهی اختلاف نظر داشتن در هر رابطه سالمی وجود دارد به این شرط که با احترام با همدیگر رفتار کنید. اگر کسی واقعا شما را دوست داشته باشد، آن‌قدر به شما و رابطه‌تان اهمیت می‌دهد که درباره مشکلات و اختلافات با شما گفت‌وگو کند و اگر از چیزی دلخور شد، با احترام و ناراحتی، احساسش را با شما در میان بگذارد. همه انسان‌ها گاهی در زندگی خود اشتباه می‌کنند.
درد و رنج نیست
چند فیلم و سریال دیده‌اید که درد و زجر آدم‌های عاشق را نشان‌تان داده‌اند؟ مثلا: من فقط «او» را می‌خواهم، بدون او نمی‌توانم زندگی کنم، نمی‌توانم بخورم یا بخوابم، درد عشق او آزارم می‌دهد و ... . خیلی از ما عادت کرده‌ایم که عشق را معادل درد و رنج بدانیم اما این‌طور نیست. عشق، دردناک نیست هرچند زمان‌هایی که دچار اختلاف نظر یا اشتباهی می‌شویم، لحظاتی از اندوه، دلخوری یا خشم وجود دارند اما درد در عشق نباید یک روال همیشگی باشد. اگر چنین است پس احتمالا در یک رابطه سمی هستید، نه رابطه عاشقانه!
از خود گذشتگی است بدون فدا کردن نیازهای خودتان
در داستان‌ها و اشعار مدام درباره از خودگذشتگی و فداکاری در عشق گفته می‌شود و این که به جای گرفتن از عشق‌تان، باید همیشه چیزی به او بدهید. هرچند این توصیه‌ها مهم‌اند اما این مسئله نیز بی نهایت اهمیت دارد که نیازها و خواسته‌های خودتان را فدا نکنید. اگر در یک رابطه‌ سالم و عاشقانه باشید، یعنی طرف مقابل‌تان هم مانند شما از خود گذشتگی و فداکاری داشته باشد، در این صورت نیازی نیست نگران و مضطرب باشید چون هر دوی شما می‌توانید به هم رسیدگی کنید و از هم منتفع شوید. اما اگر طرف مقابل‌تان مثل همسر، فرزند و ... خودخواه و خود پسند باشد، مهربانی و گذشت و توجه شما مورد سوء استفاده قرار می گیرد و نیازهای شما در این رابطه کاملا نادیده گرفته می‌شود. این عشق نیست.
درون خود ماست
فقط زمانی که قلب شما مملو از عشق به خودتان است، می‌توانید نوعی از عشق که در بیرون آن را جست‌وجو می‌کنید، بیابید. متقاعدمان کرده‌اند که عشق جایی از بیرون ما می‌آید اما از نظر علم روان شناسی این‌طور نیست؛ عشق از درون خودِ ماست. عشق واقعی فقط با عشق درونی پیدا می‌شود. عشق همان جایی می‌رود که هم اکنون در آن‌جا موج می‌زند. هرقدر در درون خود عشق بیشتری احساس کنید، راحت‌تر هم می‌توانید در دنیای بیرون آن را جذب کنید.
نویسنده : هدی بانکی| مترجم

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/232938/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعرخوانی دختر شیرین زبان

کونسیسائو: طارمی حالا همان بازیکنی است که همیشه بود

ترکیب تیم ملی فوتسال در بازی دوم جام ملت‌ها

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان مشخص شد

قدوس متفاوت از نیم‌فصل اول مقابل لوتون

میداوودی: استقلال نکونام لایق قهرمانی است

بدشانسی گریبان یک تراکتوری را گرفت

علی علیپور جایگاهش را پس گرفت

سهیل مهدی: خودمان راخرج قهرمانی یا سقوط تیم‌ها نمی‌کنیم

کری خوانی گرافیکی هوادار ادامه دارد

گزارش زنده؛ ایران 0 - 0 بحرین

ماهی خاویار به رودخانه روستای نورالدین اومده!

نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید

حضور 3 فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند

بازی دیدنی پیمان معادی در سریال افعی تهران

تا قیامت منتظرت میمونم

مردم دختر ترشیده رو هم اینجوری شوهر نمیدن!

زن‌ها وفا نمی‌بینند که بی‌وفایی می‌کنند

قطعه «سرگشته» از موسیقی متن سریال در چشم باد

امدادرسانی هوایی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

پاسخ ضرغامی به بحث گرانی ورودی موزه‌های ایران

داستان شنیدنی سعدی و پدرش را از زبان حجت الاسلام عالی

تو نمیتونی به دیگران عشق ببخشی، وقتی خودت اون رو نداری!

برخورد سخت کامیون و سواری سر تقاطع

آفرین به این دست فرمون

آموزش کیک ابری با طعمی متفاوت

یک غذای فوق العاده خوشمزه و اقتصادی

این 9 کار را بعد از 40 سالگی انجام ندهید

تا حالا دچار انجماد عملکردی شدید؟!

فرود فضانورد روسی با سرعت ونتاج کوپه استون مارتین بر روی قطب شمال!

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوب‌آهنی های محبوب را زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم

در السد برای اولین بار خشم ژاوی را دیدم

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

عماد گَند زد!

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

همکاری علی نصیریان و شبنم مقدمی در «نوروز»

هرجایی زالو درمانی نکنید!

خیام خوانی زیبا و تماشایی با خوانندگی آکا صفوی

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده

نماهنگ نسخه طوفان

دستامو بگیر، آقای دلم