آریا بانو

آخرين مطالب

احتمال شیوع آنفلوآنزا در بین 100 دانشجو اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا / در پی مراجعه تعدادی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران به درمانگاه کوی دانشگاه، پزشکان، بیشتر احتمال شیوع آنفلوآنزا را تشخیص داده‌اند، اما با این وجود امکان مسمومیت غذایی را رد نمی‌‌شود.
دکتر محمدحسین پورغریب، معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران در توضیح جزئیات مراجعه شب گذشته تعدادی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران به درمانگاه کوی دانشگاه، گفت: از نیمه شب سه‌شنبه، دو نفر از دانشجویان دانشگاه به دلیل مشکلات گوارشی به درمانگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه کردند و تعداد مراجعات روز گذشته بیشتر شد و ما نسبت به این موضوع حساسیت پیدا کردیم در همین راستا با نمایندگان معاونت غذا و دارو، بهداشت، پیمانکار غذا و همچنین مدیریت‌های مرتبط اعم از مدیریت مرکز بهداشت، خوابگاه و مدیر تغذیه در محل کوی دانشگاه در خصوص پیگیری این موضوع آماده‌باش جلسه‌ای را تشکیل دادیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: تمامی مدیران مرتبط با حادثه فوق طبق وظایف موجود اقدامات لازم را برای کنترل موضوع انجام دادند. به گونه‌ای که حدود ساعت دو بامداد امروز که من در کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران مستقر بودم، دانشجویانی که مشکل داشتند توسط وسیله نقلیه دانشگاه به درمانگاه کوی منتقل به صورت رایگان معالجه شدند.
به گفته دکتر پورغریب، همکاران متخصص عفونی در دانشگاه علوم پزشکی تهران دو گزینه را در خصوص علت حادثه فوق مطرح کردند. اما با توجه به این‌که نوعی از آنفلوآنزا در کشور شیوع پیدا کرده و این آنفلوآنزا با مشکلات گوارشی، بدن درد و تب همراه است بیشتر آنها احتمال ابتلای دانشجویان به نوعی از آنفلوآنزا را دادند. ضمن اینکه ما در فصلی قرار داریم که احتمال مسمومیت غذایی کمتر است اما با این حال احتمال مسمومیت را نیز رد نمی‌کنیم.
وی گفت: در حال حاضر اقدامات لازم را در حمایت از دانشجویانی که با مشکل گوارش روبه‌رو شدند را انجام دادیم. از روز گذشته همه شرایط تحت کنترل است و اقدامات درمانی و پیشگیرانه انجام شده است و ما حتی ساعت یک بامداد امروز بین دانشجویانی که با این مشکل مواجه بودند ماست توزیع کردیم.
معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: شب گذشته نیز که وعده غذایی دانشجویان جوجه کباب به همراه دوغ و ماست بود نیز دانشجویان با فاصله حدود چهار ساعت بعد از شام دچار مشکل شدند. البته ما دانشجویانی نیز داشتیم که علی رغم اینکه روز گذشته وعده شام یا نهار خود را نخورده بودند،‌اما با این مشکل مواجه شدند؛ بنابراین می‌توان به نوعی علت مسمومیت را رد کرد.
دکتر پورغریب تاکید کرد: ما همواره زنجیره انتقال مواد غذایی اولیه توسط پیمانکار را کنترل می‌کنیم، اگرچه این بازرسی همواره صورت می‌گیرد اما شب گذشته مجددا این بازرسی‌ها را از آشپزخانه و مواد غذایی انجام دادیم و موردی از تخلف مشاهده نکردیم. اما اگر مسمویت غذایی علت این حادثه تشخیص داده شود قطعا با پیمانکار برخورد جدی صورت می گیرد.
وی با تاکید بر این‌که صبح امروز فقط دو دانشجو به دلیل مشکل گوارشی به درمانگاه کوی دانشگاه مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران پیگیری‌های لازم را در خصوص علت دقیق این اتفاق انجام خواهد داد و نتیجه آن را به جامعه دانشگاهی اعلام می‌کند، اما به طور کلی بالغ بر 100 نفر از دانشجویان با این مشکل مواجه شدند و در حال حاضر دانشجوی بستری در درمانگاه دانشگاه نداریم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/231959/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟

اختلال وسواس جبری چیست؟

استرس در دختران نوجوان

ویژگی های افراد خجالتی و چگونگی ترک خجالت

5 راهکار برای تقویت حافظه

افسردگی چیست؟

چگونه نه بگوییم؟

نوروسایکولوژی کیست؟

4 دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

اختلال وحشت خواب: تعریف، علل، علائم و درمان

بحران سی سالگی

10 راهکار عملی برای کنترل خشم

گوش دادن فعال چیست و چه مزایایی دارد؟

اختلال مبدل پوشی

خشونت خانگی چیست و انواع آن کدامند؟