آریا بانو

آخرين مطالب

میز اردور/ نان کدو لقمه‌ای با طراحی زیبا برای صبحانه و عصرانه خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - برترین ها / نان کدو لقمه‌ای با طرح گل یکی از نان‌های بسیار زیبا و جذاب است که هر کسی آن را دوست خواهد داشت. این نان زرد و نارنجی خواستنی را می‌توان همراه با انواع اقلام صبحانه مثل کره، مربا، عسل و خامه سرو کرد. ما در ادامه هم یک رومال خوشمزه به شما یاد می‌دهیم که می‌توانید روی نان گرم زده و سرو کنید.
برترین‌ها: نان کدو لقمه‌ای با طرح گل یکی از نان‌های بسیار زیبا و جذاب است که هر کسی آن را دوست خواهد داشت. این نان زرد و نارنجی خواستنی را می‌توان همراه با انواع اقلام صبحانه مثل کره، مربا، عسل و خامه سرو کرد. ما در ادامه هم یک رومال خوشمزه به شما یاد می‌دهیم که می‌توانید روی نان گرم زده و سرو کنید.
من امروز به سراغ دفتر نانم رفتم تا یک دستورالعمل خوب و عالی را برای شما انتخاب کنم. بله من یک دفتر دارم که انواع دستورالعمل‌های نان را در آن طی سال‌های گذشته گردآوری کرده‌ام. من در دوره‌ای از زندگی دچار افسردگی شدید شدم و به طوری که حتی نشتسن و برخاستن از روی مبل برای من سخت بود. تنها چیزی که به من کمک کرد که با آن مقابله کنم، پختن نان بود. نان پختن لذتی به شما می‌دهد که می‌توانید با هر چیزی مقابله کنید حتی با سخت‌ترین شرایط زندگی مثل از دست دادن شغل. من این روز‌ها دقیقا دچار چنین وضعیتی هستم و سعی می‌کنم با این کار لذت بخش، روحیه‌ام را حفظ کنم.
نان کدو یکی از نان‌های مورد علاقه من است، چون رنگ زیبایی دارد. رنگ نارنجیِ جذاب که بخشی از هویت فصل پاییز است. من این نان را تا کنون به شکل‌های مختلفی درست کرده‌ام. نان کدوی لوف (قالب مخصوص نان)، نان کدوی لقمه‌ای و همین نان که به شکل گل است و من آن را بیش‌تر از بقیه دوست دارم.
در کودکی کدو حلوایی یک عنصر مهجور و دور از ذهن برای من و خانواده‌ام بود، چون ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که اغلب غذا‌های ترش و تند را می‌پسندند و خوردن غذای شیرین خیلی عجیب به نظر می‌رسید. کدو به نظر من یک غذای عجیب و نچسب بود. البته گاهی آن را با دانه‌های ترش انار درست می‌کردند و مزه آن متفاوت و جالب بود.
من بعد‌ها فهمیدم که این میوه یا سبزی (به لحاظ گیاه‌شناسی جزو سبزی‌ها رده بندی می‌شود!) فواید بسیاری دارد. رنگ نارنجی آن به خاطر آنتی اکسیدان کاروتن است که یکی از عوامل مبارزه با التهاب و رادیکال‌های آزادی‌ست که سلول‌ها را تهدید می‌کنند. شما می‌توانید با این خوراکی زیبا و دوست داشتنی انواع غذا‌ها و خوراک‌ها را درست کنید. نان کدو شاید تنها یکی از آن‌ها باشد.
یک چیز دیگر هم که لازم است بدانید، اینکه در شب یلدای ایرانی درست کردن انواع خوراکی با کدو جزو رسم‌های خوب ما بوده که اخیرا خیلی کم به آن توجه می‌شود. پس تا شب یلدا برای انواع دستورالعمل‌های کدویی آماده باشید.
چی لازم دارم:
مخمر نان فوری: 2 و 1/4 قاشق چای‌خوری
شکر سفید: 1/4 پیمانه
پوره کدو: 1/2 پیمانه
نمک: 1 قاشق چای‌خوری
شیر ولرم: 1 پیمانه (شیر کامل)
تخم مرغ: 2 عدد بزرگ
آرد: 3 و 3/4 پیمانه
مواد رومال
کره: 100 گرم (هم دمای محیط)
پودر شکر: 1/4 پیمانه
عسل: 1/4 پیمانه
دارچین: 1 قاشق چای‌خوری
نان کدو لقمه‌ای با طراحی زیبا برای صبحانه و عصرانه
چطوری درست کنم:
1. داخل کاسه همزن برقی ثابت یا داخل کاسه‌ای با اندازه متوسط برای یک همزن برقی ساده، خمیر مایه، شکر، کره، کدو، یک عدد تخم مرغ و نمک را ریخته و خوب هم می‌زنیم. بتدریج آرد را اضافه کنید و روی سرعت متوسط به زیاد میکس کنید تا خمیر از کناره‌های کاسه جدا شود. همزن را خاموش کنید و خمیر را به مدت 3 تا 5 دقیقه کنار بگذارید.
2. در صورتی که همزن برقی کاسه‌ای دارید، قطعه ورز دهنده خمیر را نصب کرده و خمیر را با سرعت پایین‌تر از متوسط ورز دهید و در صورتی که همزن ساده دارید، این کار را با دست انجام دهید. تا زمانی که خمیر نرم و لطیف است، این کار را ادامه دهید. اگر خمیر هنوز چسبناک است، کمی آرد اضافه کنید. البته زیاد اضافه نکنید، چون موجب خشک و سفت شدن نان می‌شود.
3. خمیر را به کاسه‌ای چرب منتقل کنید و روی آن را با پلاستیک سلفون بپوشانید و بگذارید خمیر دو برابر شود. حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت کافی است.
4. خمیر را روی سطح آردپاشی شده بگذارید. آن را به 15 قسمت مساوی تقسیم کنید. قطعات خمیر را به شکل توپ درآورید. با یک چاقو هشت برش در دایره ایجاد کنید. برای اینکه دقیق باشد ابتدا دو خط عمودی و آن را نیم دایره کرده سپس دو خط که آن را به 4 قسمت تقسیم کند و در انتها بین این خطوط هم برش زده تا یک دایره با 8 قسمت مساوی داشته باشیم. همه برش‌ها باید منتهی به مرکز باشند، اما نباید کاملا خمیر را برش زده که جدا شود. باید از مرکز خمیر قدری فاصله داشته باشد. روی آن‌ها را بپوشانید و به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت بگذارید بمانند و استراحت کنند.
5. فر را با حرارت 180 درجه سلسیوس روشن کنید. بعد از اینکه خمیر‌ها ور آمدند، با پشت قاشق چوبی دسته بلند، یک فرورفتگی در مرکز دایره ایجاد کنید. این فرو رفتگی برای خروج بخار است. در یک کاسه، یک عدد تخم مرغ باقیمانده را با دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و روی نان‌ها بمالید. رول‌های نان به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر بپزید یا تا زمانی که روی آن‌ها برشته و طلایی شود. سعی کنید مدت طولانی در فر نمانند، چون در اینصورت سفت و لاستیکی می‌شوند.
6. برای درست کردن رومال: داخل کاسه‌ای با همزن برقی، کره را به مدت 20 ثانیه میکس کنید یا تا زمانی که کمرنگ شود. شکر پودر شده را به آن اضافه کنید و عسل و دارچین را هم افزوده و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. حدود 1 تا 2 دقیقه کافی است. پس از بیرون آوردن نان‌ها از فر این مخلوط را روی آن‌ها زده و گرم سرو کنید. نوش جان!
نکات مهم
نان کدو را می‌توان بدون رومال هم سرو کرد. مثلا برای صبحانه همراه با کره و مربا و یا خامه و عسل عالی است. این نان به تنهایی هم خوشمزه است، چون شیرینی آن کاملا اندازه است. به هنگام عصر هم می‌توان آن را با عسل و چای سرو کرد.
رنگ این نان زرد مایل به نارنجی است و ظاهر زیبای آن برای همه جذاب است، می‌توانید به هنگام مهمانی چند تا از این نان‌ها را داخل سبد نان بگذارید.
از استفاده زیاد از آرد خودداری کنید. نانی که آرد زیادی داشته باشد خیلی سفت، خشک و بافتی لاستیکی پیدا می‌کند و موقع خوردن لذت نان لطیف و نرم را نخواهد داشت.
برای درست کردن پوره کدو می‌توانید کدو تنبل یا کدو حلوایی را دو نیم کرده و در فر بگذارید تا بپزد. در صورتی که وقت ندارید، آن را تکه تکه کرده و همراه مقدار خیلی کمی آب روی گاز بگذارید تا کاملا بپزد. زیاد آب اضافه نکنید، چون رقیق می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/231945/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قطعه «سرگشته» از موسیقی متن سریال در چشم باد

امدادرسانی هوایی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

پاسخ ضرغامی به بحث گرانی ورودی موزه‌های ایران

داستان شنیدنی سعدی و پدرش را از زبان حجت الاسلام عالی

تو نمیتونی به دیگران عشق ببخشی، وقتی خودت اون رو نداری!

برخورد سخت کامیون و سواری سر تقاطع

آفرین به این دست فرمون

آموزش کیک ابری با طعمی متفاوت

یک غذای فوق العاده خوشمزه و اقتصادی

این 9 کار را بعد از 40 سالگی انجام ندهید

تا حالا دچار انجماد عملکردی شدید؟!

فرود فضانورد روسی با سرعت ونتاج کوپه استون مارتین بر روی قطب شمال!

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوب‌آهنی های محبوب را زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم

در السد برای اولین بار خشم ژاوی را دیدم

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

عماد گَند زد!

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

همکاری علی نصیریان و شبنم مقدمی در «نوروز»

هرجایی زالو درمانی نکنید!

خیام خوانی زیبا و تماشایی با خوانندگی آکا صفوی

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده

نماهنگ نسخه طوفان

دستامو بگیر، آقای دلم

فراپه‌ی توت فرنگی را امتحان کنید

روش تهیه خورشت بادمجان

اقدامات لازم در زمان قفل شدن فک بیمار دچار تشنج

چطور بچه‌ای لوس و شکننده تربیت نکنیم!

کاردستی جذاب و سرگرم کننده

رابطه بین احساس کفایت با توانمندی و خودمختاری کودک

ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

انریکه: اول دورتموند را ببریم، به رئال هم می‌رسیم

تمدید قرارداد دی‌جورجی با ایتالیا

کناره‌گیری ویتالی هاینن از هدایت ژرمن‌ها در آستانه لیگ ملت‌ها

تاج: امروز آماری دادند که هزار و 8 نفر در لیگ ثبت نام شده‌ و 548 نفر داخل زمین رفته‌اند.

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

تاج : امیدوارم بتوانیم از کشور چین VAR را خریداری کنیم.

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!