آریا بانو

آخرين مطالب

چهل سال پیش قراولی بسیج خواهران در توان افزایی زنان اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران- بسیج خواهران به عنوان نخستین و گسترده ترین تشکل مردمی زنان پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، همواره طلایه دار حرکت های شورآفرین در حوزه مسائل زنان و توان افزایی آنان در عرصه های علمی، ورزشی، اقتصادی و فرهنگی بوده است.

در طول چهل سال پس از انقلاب اسلامی، بسیج بستری را فراهم کرده است تا هر کس و با هر نوع استعداد و خلاقیت بتواند در آن حضور پیدا کند به طوری‌که امروزه بسیج خواهران گسترده ترین تشکل مردمی زنان است که با حفظ جایگاه های حضور و سازمان یافته می کوشد تا در دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با بهره گیری از توصیه های اسلام و دیدگاه های بنیانگذار انقلاب بهترین پتانسیل‌های خود را به کار گیرد.
سازمانی که تلاش دارد علاوه بر احیای هویت زن مسلمان و تحکیم بنیان خانواده، به مصون سازی فضا و پیشگیری و مقابله با تهدیدات نرم در حوزه مسائل خاص زنان بپردازد تا این نیمه جمعیت کشور، بتوانند در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، علمی و سازندگی بر مبنای نیازهای اساسی انقلاب اسلامی گام های موثری بردارند.
موضوعی که مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به آن اشاره کرد و درباره اقدامات سازمان بسیج خواهران در طول چهل سال تشکیل این سازمان، اینگونه توضیح داد: بسیج شجره طبیه انقلاب اسلامی است که بر اساس نیاز انقلاب فعالیت ها و رویکردهای خود را برنامه ریزی کردیم. در نخستین روزهای تشکیل این سازمان و ابتدای انقلاب، مساله امنیت کشور در راس امور قرار داشت که بسیج جامعه زنان اقدام به آموزش نظامی و دفاعی و امداد و نجات به زنان کردیم.
وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس این آموزش ها ادامه داشت و در کنار آن، هزاران ستاد پشتیبانی و کمک رسانی به جبهه تشکیل شد که اغلب در منازل زنان بسیجی برگزار می شد. با برجسته شدن نیازهای فرهنگی انقلاب، با تشکیل هزاران هیات قرآنی و در دستور کار قرار دادن معرفی شهدای شاخص، تلاش کردیم برای نسل جوان الگوسازی کنیم. بر همین اساس هرساله ضمن یابود از هفت هزار شهید زن، دختران جوان کشور را با الگوهای توانمند آشنا می کنیم.
اصلانی یادآور شد: در زمینه علمی و پژوهشی، صدها پژوهشگر عرصه علم و دانش را مورد حمایت قرار دادیم تا بهتر بتوانند در حوزه های علمی فعالیت کنند. همچنین مدارس استعدادیابی نوجوانان را برای موضوعات ورزشی تشکیل دادیم که در حال حاضر ده ها مدرسه استعدادیابی در سراسر کشور فعال هستند تا بتوانند نوجوانان را در آنچه استعداد ورزشی دارند، کمک و معرفی کند.
وی افزود: در حال حاضر 14 رشته ورزشی فعال برای زنان داریم که چهره های خوبی در این زمینه تربیت شده و در صحنه های بین المللی خوش درخشیده اند.
ده‌ها سایت ارزشی و گردان‌های سایبری برای مقابله با جنگ نرم ایجاد شده است
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور درباره عملکرد چهل ساله بسیج در مقابله با جنگ نرم هم خاطرنشان کرد: تلاش کردیم بعد از بیانیه گام دوم رهبر انقلاب، به بحث تربیت کارشناسان، جدی تر بپردازیم چرا که نیاز گام دوم انقلاب کادرسازی و پرورش و تربیت کسانی است که بتوانند بیانیه را محقق کنند. بر همین اساس هر پایگاه یک مشاور اسلامی را مبنا قرار داده و تاکنون 700 کارشناس و روانشناس دینی را آموزش داده ایم. این افراد مربیانی هستند که در سطح استان ها، به صورت خوشه ای بقیه افراد را آموزش می دهند.
وی ادامه داد: همینطور شبکه خوشه ای 52 هزار نفره عفاف و حجاب را آموزش داده ایم تا پاسخگوی نیازهای نوجوانان در زمینه ضرورت پوشش و پیامدهای پوشش برای داشتن جامعه ای آرام باشند. همچنین چهار هزار مربی مهدهای قرآنی در اولویت قرار گرفت. همچنین ده ها سایت ارزشی و گردان های سایبری در زمینه مقابله با جنگ نرم ایجاد شده است که در فضای مجازی مسائل ارزشمندی را بارگزاری و با هجمه سنگین رسانه ای دشمن، مقابله می کنند.
اصلانی با اشاره به اینکه در زمینه کارآفرینی، بانک اطلاعات سه هزار نفر از کارآفرینان بسیجی در سراسرکشور را ایجاد کردیم، تصریح کرد: این افراد مشغول آموزش به زنان در مشاغل خانگی و توان افزایی آنان در جهت تولید و عرضه کالا هستند.
پیش قراولی سازمان بسیج زنان در حوزه رشد جمعیت کشور
اصلانی با یادآوری این که از چند سال پیش که مقام معظم رهبری بر رشد جمعیت تاکید فرمودند و بعد هم سند ملی جمعیت ابلاغ شد، کار سازمان بسیج خواهران در این حوزه به صورت جدی تر دنبال شد، افزود: تا الان هزاران کارگاه فرهنگ سازی جمعیت را تشکیل داده ایم که بنابر رصدها اثرات خیلی خوبی هم داشته است.
وی ضمن ابزار تاسف از وجود شبکه های گسترده ای که با هدایت سازمان هایی به نام حقوق بشری در زمینه کنترل جمعیت در سراسر کشور فعال هستند، تصریح کرد: امیدواریم مسئولان امر از نفوذ این شبکه های مافیایی جلوگیری کنند اما سازمان بسیج خواهران تلاش کرده است با رد فرهنگ گذشته کنترل جمعیت، از مبادی اعتقادی بهره برده و در جهت افزایش امت پیامبرگام برداشته است.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به این که در جهت گره نزدن رشد جمعیت به مسائل اقتصادی گام هایی برداشته ایم، خاطرنشان کرد: معمولا خانواده هایی که کمتر برخوردار هستند به دلیل توکلی که دارند جمعیت بیشتری دارند، درواقع مسائل اقتصادی فرهنگ غلطی است که خانواده های برخوردار بیشتر مطرح می کنند. بر همین اساس آموزش هایی در حوزه توکل و بارگزاری این مطلب را که فرزند روزی آور است، در اولولیت قرار دادیم و بناداریم برای سال 99، جریان قوی از جهت فرهنگ سازی در رشد جمعیت ایجاد کنیم تا فرهنگ غلط کم فرزندی به حاشیه برود.
اصلانی با تاکید بر این که بسیج یکی از تفکرات ناب انقلاب اسلامی است که به دلیل توانایی بالا، هیچ مرزی را قائل نیست، یادآور شد: شاهد 40 سال توفیق و عزت، جهاد، شهادت وخدمت بسیج در عرصه های مختلف برای کشورمان هستیم و باید قدردان این نعمت الهی و یادگاری به جا مانده از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران باشیم که با شکل گیری این گروه مردمی، انقلاب اسلامی را از وجود خطرات دشمنان انقلاب اسلامی مصون داشت.
گزارش از فاطمه دهقان نیری
1834
برچسب‌ها
مقام معظم رهبری جامعه زنان انقلاب اسلامی کارآفرینی سازمان بسیج مستضعفین

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/231349/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در خدمت و خیانت قوام؛ معمای یک نخست‌وزیر مرموز

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا