آریا بانو

آخرين مطالب

معاون رئیس جمهوری:

دولت هیچگاه مخالف جریان آزاد اطلاعات نبوده است سياسي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به این که دولت تدبیر و امید برخلاف تبلیغات سوء و فضاسازی هایی که علیه آن می شود، تلاش کرده است تا فضای نقد در جامعه فراهم شود، گفت: دولت هیچگاه مخالف جریان آزاد اطلاعات نبوده و همواره برای هموار شدن مسیر شفافیت و بیان مطالبات مردمی عزمی راسخ داشته است.

معصومه ابتکار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده ایرنا با تاکید بر این که قانون اساسی حق اعتراض را مغتنم می شمارد و در قوانین هم برای حق انتقاد و اعتراض جایگاه پیش بینی شده است، افزود: یکی از الزامات آزادی بیان و حقوق شهروندی همین حق اعتراض است و دولت یازدهم و دوازدهم برخلاف تبلیغات سوء و فضاسازی هایی که علیه دولت می شود، تلاش کرده است تا فضای نقد در جامعه فراهم شود.
وی ادامه داد: در تحقق این امر، ابزار مختلفی برای حمایت از رسانه ها و جریان آزاد اطلاعات فراهم شده است. اگر چند روز هم اینترنت مشکل پیدا کرد بر اساس شرایط خاص کشور بود و دولت در این شرایط خاص، تنها تصمیم گیر نیست.
ابتکار تاکید کرد: واقعیت این است که دولت هیچگاه مخالف جریان آزاد اطلاعات نبوده و همواره برای هموار شدن مسیر شفافیت و بیان مطالبات مردمی عزمی راسخ داشته است.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به این که این نوع اعتراض ها در ادوار مختلف وجود داشته است، یادآور شد: شاهدیم همزمان در چندین کشور اعتراضات خیابانی میلیونی اتفاق می افتد و ایران تنها کشور دنیا نیست که هر از گاهی مشکلات این چنینی را به خود می بیند.
وی با اشاره به این که افزایش قیمت بنزین اقدام سران سه قوه و تصمیم نظام بوده و همه پشت آن قرار داشتند هر چند برخی برای آسیب ندیدن وجهه عمومی خود در بین مردم کمی تغییر موضع دادند، اظهار داشت: حذف یارانه بنزین به نفع دهک های آسیب پذیر و به ضرر دهک های برخورداری است که از بنزین بیشترین استفاده می کردند، ضمن این که منابع ملی هم صرفه جویی شد.
ابتکار خاطرنشان کرد: متاسفانه جماعت های ضدایرانی بسیاری در آنسوی مرزها وجود دارند که بیشتر منافع قدرت های خاص را دنبال می کنند. قدرت هایی همانند عربستان سعودی که با حمایت های مالی حمایت گری می کنند و دشمنان ایران هستند. شاهد مدعا سخنان مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا است که در میانه اعتراض های اخیر، به صراحت خطاب به اغتشاشگران عنوان کرد فیلم و عکس برای ما ارسال کنید؛ موضوعی که نشان دهنده اوج ضدایرانی بودن است.
وی افراد حاضر در اعتراض ها را به دو دسته تقسیم و تصریح کرد: عده ای معترضانی بودند که حق داشتند و دولت هم سعی کرد این اعتراض در فضای امنی برقرار شود تا آنجا که دولت تلاش کرد برای اعتراض معترضان مکانی امن تعیین کند که متاسفانه با رای دیوان عدالت اداری بر اساس یک شکایت رد شد و امیدواریم با تلاش های دولت این امکان برقرار شود.
ابتکار ادامه داد: در اتفاق های اخیر که در نقاط مختلف کشور رخ داد هم برخی اعتراض کردند و مطالبات خود را بر اساس حقی که داشتند، بیان داشتند که دولت هم در این زمینه سعی کرد تمام حقوق مردم را رعایت کند. اما عده ای اغتشاشگر از این شرایط و خاستگاه نارضایتی مردم و فضای شکننده ای که آمریکا با تحریم های شدید اقتصادی به وجود آورده است، سوءاستفاده کردند و آسیب های جدی به منابع و فضاهای عمومی و خصوصی زدند.
معاون رئیس جمهوری با صراحت بیان داشت: این ها فعالیت های اعتراضی نیست بلکه فعالیت های خرابکارانه و تخریب ثروت های مردم است. کسی که این اعمال را انجام می دهد، در واقع مردم را هدف قرار داده و از مردم نیست چرا که نمی توان از مردم بود اما اموال عمومی و خصوصی آنان را تخریب کرد.
وی با بیان این مطلب که باید فضایی برای همدلی، همگرایی و دلجویی از آسیب دیدگان پیش بیاید، گفت: امیدواریم برای دلجویی از آسیب دیدگان تدابیری در شوراها، فرمانداری ها و فعالان اجتماعی پیش بینی شود؛ فضایی که همه به دامن ایران و آرامش بازگردند.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به راهپیمایی حمایتی روز دوشنبه خاطرنشان کرد: راهپیمایی خوب است و بهتر است که بعد از حادثه ای این چنینی، اراده ملی برای مقابله با خشونت، ترویج همگرایی و رسیدگی به خواسته های معیشتی و حقوقی مردم به نمایش گذاشته شود. دولت هم در این مسیر مصمم است که قیمت ها را کنترل و مکانی برای اعتراض ها پیش بینی کند.
وی یادآوری کرد: اما فراموش نکنیم اگر معترضان بخواهند، باید حرف هایشان زده و شنیده شود و این اقدامات باعث نشود که ما خواست، مطالبات، پیشنهادات و انتقادات منتقدان را در یک فضای منطقی نشنویم.
برچسب‌ها
حقوق شهروندی تدبیر و امید تظاهرات اعتراضی معصومه ابتکار

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/229983/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گل اول استقلال به شمس‌آذر توسط مهرداد محمدی

گل اول نساجی از روی نقطه پنالتی توسط باقری

اعتراف پوچتینو به عادت عجیب؛ خرافاتی نیستم

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!

حضور پر رنگ نکونام روی سکوها

تراکتور، حسرت پیروزی در 1403

عباس‌زاده گره نساجی مقابل تراکتور را باز کرد

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

موزیک ویدئوی «با تو» با صدای ماکان بند

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان

شخصی که تناقص رفتاری دارد باید درمان شود

تراکتور و نساجی به یاد نادر دست نشان

سهرابیان از لیست استقلال خط خورد

شمس‌آذر با یک تغییر در اندیشه توقف استقلال

کری ستاره سیتی؛ چهارمین قهرمانی متوالی را می‌خواهیم

ساکت الهامی در مرز انفجار در ورزشگاه وطنی

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

دف نوازی زیبا و شنیدنی در برنامه «معرکه»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

طرز تهیه دسر چوکو لاوا

با این معجون شگفت انگیز 10 سال بیشتر عمر کنید

محبت کردنشون خیلی جالبه

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی