آریا بانو

آخرين مطالب

5 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار اعطا می‌شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران - براساس انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و بانک توسعه تعاون، 5 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به یکهزار و 700 زن سرپرست خانوار اعطا می‌شود.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده روز شنبه در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه که با حضور حجت الله مهدویان رئیس بانک توسعه تعاون برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی از انعقاد این تفاهم‌نامه، آن را سبب خیر و برکت برای زندگی زنان و خانواده ها عنوان کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید، توان افزایی و توانمندسازی زنان همواره مورد توجه بوده و شخص رئیس جمهوری بارها اشاره کرده اند زنان سرپرست خانوار نیازمند حمایت و توانمندسازی هستند.
وی ادامه داد: برای این منظور از دولت یازدهم تلاش های جدی آغاز شد و اولویت ما در معاونت خانواده بر توان افزایی زنان سرپرست خانوار قرار گرفته است. بر همین اساس در طرح هایی همچون طرح کسب و کار و مشاغل سبز برای رسیدن به این هدف گام برداشتیم و توانستیم با آموزش زنان کشاورز برای تولیدات سالم و استاندارد، 140 برند استاندارد از سوی زنان روستایی را به ثبت برسانیم.
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در مورد کسب و کار مشاغل خانگی هم به طور خاص با وزارت کار موافقنامه‌ای به امضا رساندیم که بر اساس آن 6 هزار زن در مشاغل نوین خانگی زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای مهارت می بینند.
ابتکار خاطرنشان کرد: اتفاق های اخیر که بیشتر در نقاط حاشیه ای شهر رخ داد حکایت از آن داشت که مشکلات اقتصادی این نقاط را هدف قرار داده است و باید این نقاط را برای توان افزایی زنان تقویت کنیم.
وی با اشاره به اینکه نگاه ما این است که تسهیلاتی که منعقد می شود پازل هدف ما را تکمیل می کند، یادآور شد: ما علاوه بر آموزش مهارت، بازاریابی و فروش محصولات را هم مدنظر قرار داده ایم و برای زنان این امکان را فراهم کرده ایم که اگر نیازمند تسهیلات هستند در دسترس آنان باشد.
این مقام مسئول، یکی از مشکلات در این مسیر را نبود بانک اطلاعاتی برای شناسایی زنان سرپرست خانوار عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس آمار، 3 میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که بیشتر به دلیل فوت همسر سرپرست شده اند و در شرایطی روزگار می گذرانند که نیاز به درآمد دارند و تلاش کردیم در استان های سراسر کشور بانک اطلاعاتی ایجاد کنیم تا به صورت بهینه به نیازهای این زنان رسیدگی کنیم.
وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه بانک ها با تمامی مشکلات و تحریم های ظالمانه همچنان همگام در مسیر توان افزایی زنان سرپرست خانوار پیش می روند، گفت: ظرفیت های بزرگی در بخش تعاونی ها وجود دارد که با مدیریت بهینه بر آن افزوده می شود.
تا سقف سه میلیون تومان به 1700 زن سرپرست خانوار تسهیلات پرداخت می‌شود
در ادامه این جلسه، حجت الله مهدویان مدیرعامل بانک توسعه و تعاون ضمن اعلام گزارشی از عملکرد این بانک گفت: بانک توسعه تعاون جوانترین و جدیدترین بانک دولتی است که توانسته در عرصه توسعه اقتصادی و اجتماعی گام های موثری بردارد.
وی ادامه داد: توانسته ایم در بازه زمانی سال 97 تا کنون، 185 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به متقاضیان اعطا کنیم. همچنین 71 میلیون تومان تسهیلات به مددجویان بهزیستی و امدادی و هزار و 720 میلیارد تومان در حوزه روستایی تسهیلات اعطا شده است.
مدیرعامل بانک توسعه و تعاون با بیان اینکه تنها 10 درصد شعب این بانک در استان تهران و 90 درصد در شهرستان ها ایجاد شده است، اظهار داشت: 70 درصد این شعب خارج از مراکز استان ها قرار دارند.
مهدویان در مورد تفاهم‌نامه منعقد شده میان بانک توسعه و تعاون و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هم توضیح داد: بنابر انعقاد این تفاهمنامه 5 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با نرخ 4 درصد و بازپرداخت 4 ساله به 1700 زن سرپرست خانوار پرداخت می شود که سقف آن 3 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: همچنین 25 میلیارد تومان در قالب عقد مراوده با نرخ 15 درصد و بازپرداخت 3 ساله هم به 2 هزارو 200 زن سرپرست خانوار پرداخت می شود.
برچسب‌ها
امضای تفاهمنامه دولت یازدهم معصومه ابتکار بانک توسعه تعاون

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/229766/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اختلال مو کنی چیست ؟علل و درمان آن

10 علامت که میتواند شما را آگاه کند افسردگی دارید

دمنوش هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟

اختلال وسواس جبری چیست؟

استرس در دختران نوجوان

ویژگی های افراد خجالتی و چگونگی ترک خجالت

5 راهکار برای تقویت حافظه

افسردگی چیست؟

چگونه نه بگوییم؟

نوروسایکولوژی کیست؟